leer momentjes, als er nooit iets fout gaat leer je ook niets.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 13:02 schreef benhorse het volgende:
Je had niet op die onzinnige advertentie moeten klikken, had je een hoop tijd bespaard.
Zo is dat.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 13:08 schreef gerrit098 het volgende:
[..]
leer momentjes, als er nooit iets fout gaat leer je ook niets.
Het is niet alleen "van tegenwoordig" maar al decennia geldt het adagio: "de kluit draait om de duit en de fluit". Gaat het nu om kunststof kozijnen (ook al decennia het domein van louche verkopers en cowboys) vroeger waren het de verzekeringsvertegenwoordigers met beleggingsproducten, de hypotheekadviseurs, de makelaars en de mediators.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 12:58 schreef gerrit098 het volgende:
Vanaf dat moment begon het voor mij echt te schuren.
Ik gaf aan dat ik het hele traject eigenlijk behoorlijk smerig vond.
Je lokt mensen hun huis binnen met onrealistische verwachtingen en rekent daarna alles zó mooi voor dat het ineens logisch lijkt.
Hij was het daar totaal niet mee eens en rekende het nog eens “goed” voor:
Ze gingen er alvast vanuit dat ons inkomen onder de ¤60.000 lag → 0% rente --> boven de ¤60.000 kan je het toch makkelijk betalen
Geen schilder meer nodig elke 5 jaar (ik schilder zelf)
Gasrekening zou 30% omlaag (ik verwarm niet met gas)
Subsidie tot ¤222 per m² glas, dat ik daarvoor een 2de extra “warmtebesparende maatregel” bij moest nemen moest ik zelf vertellen..
En als kers op de taart: dat subsidiegeld hoefde je niet in de lening te stoppen — daar kon je ook “lekker van op vakantie”
Volgens die rekensom kwam je dan uit op:
¤30 per maand
En een gratis vakantie.
Toen ik zei dat ik er een week over wilde nadenken, was dat zichtbaar tegen zijn zin.
Maar ik heb voet bij stuk gehouden.
Nu, na een aantal dagen nadenken, weet ik eigenlijk wel genoeg.
Mijn houten kozijnen zijn uit 2015 en hebben HR+ glas. Ik zie simpelweg geen reden om die nu al te vervangen.
En als ik ooit iets wil, dan zet ik zelf meerdere offertes uit — zonder verkooptrucs, zonder druk, zonder “nu tekenen”.
Mijn vraag aan jullie:
Is dit tegenwoordig gewoon normaal?
Of ben ik te wantrouwig geworden?
quote:Op vrijdag 23 januari 2026 13:45 schreef CoolGuy het volgende:
Púúr uit interesse maar...ik krijg ook wel heel vaak reclame over van alles en nog wat, maar ik heb nooit het idee van 'laat ik hier eens op in gaan', zeker niet als het hoe dan ook nog niet zinnig is (kozijnen uit 2015), dussss...
wat?
Het komt eigenlijk door het feit dat ik eens gezocht heb op raam vv door schuifpui. Daar door kreeg ik de reclame`s. verder was ik niet opzoek naar het vervangen van alles. maar naar 300x gelezen te hebben, heel huis in de kunststof voor ¤30 per maand werd ik toch wel nieuwsgierig.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 13:45 schreef CoolGuy het volgende:
Púúr uit interesse maar...ik krijg ook wel heel vaak reclame over van alles en nog wat, maar ik heb nooit het idee van 'laat ik hier eens op in gaan', zeker niet als het hoe dan ook nog niet zinnig is (kozijnen uit 2015), dussss...
wat?
Verdubbeld... maar ik zou dat dan ten alle tijden in de aflossing van de lening stoppen en niet in een vakantie.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 13:54 schreef Hanca het volgende:
Ik heb net al mijn kozijnen vervangen door kunststof via het warmtefonds. En ja, dat kan zeker uit... maar dan moeten het wel oudere, aan vervanging toe zijnde kozijnen zijn. Ik verving grotendeels enkel glas door triple glas.
Bij ISDE is trouwens het niet meer verplicht om 2 maatregelen te nemen, het verhoogt je subsidie wel aanzienlijk.
Die lening is bij mij rentevrij, dus laat de subsidie dan maar op mijn spaarrekening staan.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 13:56 schreef gerrit098 het volgende:
[..]
Verdubbeld... maar ik zou dat dan ten alle tijden in de aflossing van de lening stoppen en niet in een vakantie.
Het is bij mij niet rente vrij... en ik hou niet van leningen. deel van mijn opvoeding. Ik heb eerst gespaard voor mijn huis, heb een kleine hypotheek en de rest zelf betaald. Verbouwingen, zonnepanelen, airco, schuur etc. allemaal uit eigen middelen. Dat resulteert er in dat ik nu eerst weer moet sparen voor dingen.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 13:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die lening is bij mij rentevrij, dus laat de subsidie dan maar op mijn spaarrekening staan.
Hier gaat het al misquote:Op vrijdag 23 januari 2026 12:58 schreef gerrit098 het volgende:
Dit hele idee begon eigenlijk door/op Facebook.
quote:¤173,39 per maand
20 jaar
Totale kosten: ¤41.613,60
Dus eigenlijk kosten die kozijnen je in totaal maar ¤ 7.200 én je krijgt er ook nog een gratis vakantie bij?quote:Volgens die rekensom kwam je dan uit op:
¤30 per maand
En een gratis vakantie.
Dit woordje zegt eigenlijk alles al....quote:Op vrijdag 23 januari 2026 12:58 schreef gerrit098 het volgende:
Ik werd daar werkelijk doodgegooid met reclames voor kunststof kozijnen: “vanaf ¤30 per maand”.
Hoeveel jaar geleden was dat? 24?quote:Op zondag 25 januari 2026 11:21 schreef MadMaster het volgende:
Wat zijn dat voor prijzen?
Jaren geleden voor zo'n 4000 euro het hele huis laten voorzien van kunststof kozijnen met HR++ beglazing, inclusief schuifpui, buiten horren en binnen zonwering…
Ja, je kan beter een auto op afbetaling kopen. Daar maak je veel meer indruk mee bij je buren.quote:Op zondag 25 januari 2026 15:30 schreef Alloch87 het volgende:
Jezus man, kan je tegenwoordig zelfs kozijnen op afbetaling kopen?
Wat een sloeber ben je dan wanneer je dat doet.
Dit is niet serieusquote:Op zondag 25 januari 2026 11:21 schreef MadMaster het volgende:
Wat zijn dat voor prijzen?
Jaren geleden voor zo'n 4000 euro het hele huis laten voorzien van kunststof kozijnen met HR++ beglazing, inclusief schuifpui, buiten horren en binnen zonwering…
Idd, in 2008 hebben wij boven en beneden nieuwe kunststof kozijnen met HR++ met een schuifpui aan de achterzijde laten plaatsen . Totaal voor 17.000 euroquote:
Dat kan beter kloppen jaquote:Op maandag 26 januari 2026 15:14 schreef ES_FOK het volgende:
[..]
Idd, in 2008 hebben wij boven en beneden nieuwe kunststof kozijnen met HR++ met een schuifpui aan de achterzijde laten plaatsen . Totaal voor 17.000 euro
Je kunt bij het warmtefonds volgens mij een ongetekende offerte laten nakijken.quote:Op zondag 25 januari 2026 15:54 schreef Poepz0r het volgende:
Eerste keuze is altijd bouwdepot. Iedere 10k is ongeveer ¤50 p maand.
Warmtefonds is prima. Ik heb hun ook laten komen, maar het niet specificeren van de offerte is voor mij een no go.
Overigens wat als je getekend hebt en warmtefonds geeft uiteindelijk geen akkoord, wat dan?
Als jij twijfelt aan het bedrag dat ik genoemd heb, dan mag dat.quote:
Gaan we kijken, we hebben een nieuwe erker nodigquote:Op maandag 26 januari 2026 16:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als jij twijfelt aan het bedrag dat ik genoemd heb, dan mag dat.
Ik weet wat ik betaald heb (het was overigens iets meer, ¤4900, heb ik net in de offerte van destijds opgezocht) en heb geen reden om daarover niet serieus te zijn.
De leverancier was Aevum Kozijnen, toen in Haarlem, nu in Heemskerk gevestigd.
Ik ben benieuwd wat daar nu de prijzen zijn, als ik de diverse prijzen van anderen hier zo lees…quote:Op maandag 26 januari 2026 22:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Gaan we kijken, we hebben een nieuwe erker nodig
Ik houd je op de hoogte. Nog tips (per PB/DM)?quote:Op maandag 26 januari 2026 22:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat daar nu de prijzen zijn, als ik de diverse prijzen van anderen hier zo lees…
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |