abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219906487
Dit hele idee begon eigenlijk door/op Facebook.
Ik werd daar werkelijk doodgegooid met reclames voor kunststof kozijnen: “vanaf ¤30 per maand”. Op een gegeven moment dacht ik: laat ik eens kijken wat er gebeurt als ik erop klik.

De volgende dag werd ik gebeld door een afsprakenmevrouw. Ze wilden graag langskomen voor een gesprek.
Ik heb toen meteen twee dingen duidelijk gemaakt:

Dat bedrag van ¤30 per maand — gaat dat echt over een heel huis, en niet alleen over een wc-raampje?

Ik woon op een eiland. “Even langskomen” is hier toch wat anders dan op het vasteland.

Volgens haar was dat allemaal geen probleem.
Ja, het ging om een heel huis (uiteraard afhankelijk van formaat, soms ¤40–¤50 per maand), en nee, het eiland was geen bezwaar. Ze deden dat “graag”. Bovendien: het gesprek was geheel vrijblijvend.

Nog een keer voor de zekerheid gevraagd:
Eiland, vrijblijvend, geen tekenverplichting, geen addertjes?
Nee hoor. Hij kon de volgende dag al langskomen.

Prima, dacht ik. Dan zie ik hem morgen wel.

De volgende dag kwam de verkoper langs.
Twee uur later zat hij nog steeds aan tafel.

Een hoop uitleg, best slim opgebouwde verkooppraatjes, telefoontjes “met kantoor”, subtiele steken onder water en vooral veel nadruk op hoe onverstandig het eigenlijk zou zijn om dit níet te doen.
Het ging uiteindelijk om een lening via het Warmtefonds.

Voor context:
Een twee-onder-een-kap doorzonwoning.
Nieuwe kozijnen voor:

voordeur
achterdeur
schuifpui
groot raam in de woonkamer
twee grote ramen boven (verdeeld over vier slaapkamers)
twee kleine ramen (keuken en bijkeuken)

Kostenplaatje:
“Normaal” ¤31.898, maar speciaal voor ons werd het ¤28.000.
Toevallig precies het maximale bedrag van het Warmtefonds.

Dat kwam dan neer op:
¤173,39 per maand
20 jaar
Totale kosten: ¤41.613,60

De vraag kwam meteen daarna:
“Zullen we het gelijk vastleggen?”

Nou… nee dus.
Ik wilde dit eerst overleggen met “het parlement” (mijn vrouw) en met de boekhouder.

Dat mijn vrouw inspraak had, begreep hij.
Maar de boekhouder? Die luisterde volgens hem “altijd naar hem en niet andersom”.

Vanaf dat moment begon het voor mij echt te schuren.

Ik gaf aan dat ik het hele traject eigenlijk behoorlijk smerig vond.
Je lokt mensen hun huis binnen met onrealistische verwachtingen en rekent daarna alles zó mooi voor dat het ineens logisch lijkt.

Hij was het daar totaal niet mee eens en rekende het nog eens “goed” voor:

Ze gingen er alvast vanuit dat ons inkomen onder de ¤60.000 lag → 0% rente --> boven de ¤60.000 kan je het toch makkelijk betalen

Geen schilder meer nodig elke 5 jaar (ik schilder zelf)

Gasrekening zou 30% omlaag (ik verwarm niet met gas)

Subsidie tot ¤222 per m² glas, dat ik daarvoor een 2de extra “warmtebesparende maatregel” bij moest nemen moest ik zelf vertellen..

En als kers op de taart: dat subsidiegeld hoefde je niet in de lening te stoppen — daar kon je ook “lekker van op vakantie”

Volgens die rekensom kwam je dan uit op:
¤30 per maand
En een gratis vakantie.

Toen ik zei dat ik er een week over wilde nadenken, was dat zichtbaar tegen zijn zin.
Maar ik heb voet bij stuk gehouden.

Nu, na een aantal dagen nadenken, weet ik eigenlijk wel genoeg.
Mijn houten kozijnen zijn uit 2015 en hebben HR+ glas. Ik zie simpelweg geen reden om die nu al te vervangen.
En als ik ooit iets wil, dan zet ik zelf meerdere offertes uit — zonder verkooptrucs, zonder druk, zonder “nu tekenen”.

Mijn vraag aan jullie:
Is dit tegenwoordig gewoon normaal?
Of ben ik te wantrouwig geworden?
pi_219906521
Je had niet op die onzinnige advertentie moeten klikken, had je een hoop tijd bespaard.
pi_219906593
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 13:02 schreef benhorse het volgende:
Je had niet op die onzinnige advertentie moeten klikken, had je een hoop tijd bespaard.
leer momentjes, als er nooit iets fout gaat leer je ook niets. :D
pi_219906618
Beter laat je zo'n malloot überhaupt niet over de vloer komen.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  PR/Manusje van alles vrijdag 23 januari 2026 @ 13:31:38 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_219906899
Waarom zou je uberhaupt kozijnen uit 2015 vervangen. :D Maar dat terzijde.

Ja, natuurlijk kan het niet. Blijkbaar trappen er genoeg mensen in, in dit soort advertenties en verkooppraatjes die richting oplichting gaan.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_219906905
Doet me denken aan iemand die je vraagt of je van energieleverancier wil overstappen of niet.
  Spellchecker vrijdag 23 januari 2026 @ 13:33:10 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219906917
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 13:08 schreef gerrit098 het volgende:

[..]
leer momentjes, als er nooit iets fout gaat leer je ook niets. :D
Zo is dat.
En je bent er niet ingetrapt.
pi_219906982
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 12:58 schreef gerrit098 het volgende:

Vanaf dat moment begon het voor mij echt te schuren.

Ik gaf aan dat ik het hele traject eigenlijk behoorlijk smerig vond.
Je lokt mensen hun huis binnen met onrealistische verwachtingen en rekent daarna alles zó mooi voor dat het ineens logisch lijkt.

Hij was het daar totaal niet mee eens en rekende het nog eens “goed” voor:

Ze gingen er alvast vanuit dat ons inkomen onder de ¤60.000 lag → 0% rente --> boven de ¤60.000 kan je het toch makkelijk betalen

Geen schilder meer nodig elke 5 jaar (ik schilder zelf)

Gasrekening zou 30% omlaag (ik verwarm niet met gas)

Subsidie tot ¤222 per m² glas, dat ik daarvoor een 2de extra “warmtebesparende maatregel” bij moest nemen moest ik zelf vertellen..

En als kers op de taart: dat subsidiegeld hoefde je niet in de lening te stoppen — daar kon je ook “lekker van op vakantie”

¤30 per maand
En een gratis vakantie.

Toen ik zei dat ik er een week over wilde nadenken, was dat zichtbaar tegen zijn zin.
Maar ik heb voet bij stuk gehouden.

Nu, na een aantal dagen nadenken, weet ik eigenlijk wel genoeg.
Mijn houten kozijnen zijn uit 2015 en hebben HR+ glas. Ik zie simpelweg geen reden om die nu al te vervangen.
En als ik ooit iets wil, dan zet ik zelf meerdere offertes uit — zonder verkooptrucs, zonder druk, zonder “nu tekenen”.

Mijn vraag aan jullie:
Is dit tegenwoordig gewoon normaal?

Of ben ik te wantrouwig geworden?
Het is niet alleen "van tegenwoordig" maar al decennia geldt het adagio: "de kluit draait om de duit en de fluit". Gaat het nu om kunststof kozijnen (ook al decennia het domein van louche verkopers en cowboys) vroeger waren het de verzekeringsvertegenwoordigers met beleggingsproducten, de hypotheekadviseurs, de makelaars en de mediators.

Niks nieuws onder de zon, je bent een belangrijke ervaring rijker!
Mijn hobby is glas-in-lood maken en herstellen. Ook voor u
pi_219907030
Púúr uit interesse maar...ik krijg ook wel heel vaak reclame over van alles en nog wat, maar ik heb nooit het idee van 'laat ik hier eens op in gaan', zeker niet als het hoe dan ook nog niet zinnig is (kozijnen uit 2015), dussss...

wat? :P
pi_219907087
Ik heb net al mijn kozijnen vervangen door kunststof via het warmtefonds. En ja, dat kan zeker uit... maar dan moeten het wel oudere, aan vervanging toe zijnde kozijnen zijn. Ik verving grotendeels enkel glas door triple glas.

Bij ISDE is trouwens het niet meer verplicht om 2 maatregelen te nemen, het verhoogt je subsidie wel aanzienlijk.

Dat je bij nieuwe, al goed isolerende, kozijnen financieel dom bezig bent als je die er uit sloopt, dat had je zelf wel kunnen bedenken.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2026 13:55:38 ]
pi_219907088
quote:
12s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 13:45 schreef CoolGuy het volgende:
Púúr uit interesse maar...ik krijg ook wel heel vaak reclame over van alles en nog wat, maar ik heb nooit het idee van 'laat ik hier eens op in gaan', zeker niet als het hoe dan ook nog niet zinnig is (kozijnen uit 2015), dussss...

quote:
12s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 13:45 schreef CoolGuy het volgende:

Het komt eigenlijk door het feit dat ik eens gezocht heb op raam vv door schuifpui. Daar door kreeg ik de reclame`s. verder was ik niet opzoek naar het vervangen van alles. maar naar 300x gelezen te hebben, heel huis in de kunststof voor ¤30 per maand werd ik toch wel nieuwsgierig.
pi_219907095
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 13:54 schreef Hanca het volgende:
Ik heb net al mijn kozijnen vervangen door kunststof via het warmtefonds. En ja, dat kan zeker uit... maar dan moeten het wel oudere, aan vervanging toe zijnde kozijnen zijn. Ik verving grotendeels enkel glas door triple glas.

Bij ISDE is trouwens het niet meer verplicht om 2 maatregelen te nemen, het verhoogt je subsidie wel aanzienlijk.
Verdubbeld... maar ik zou dat dan ten alle tijden in de aflossing van de lening stoppen en niet in een vakantie.
pi_219907102
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 13:56 schreef gerrit098 het volgende:

[..]
Verdubbeld... maar ik zou dat dan ten alle tijden in de aflossing van de lening stoppen en niet in een vakantie.
Die lening is bij mij rentevrij, dus laat de subsidie dan maar op mijn spaarrekening staan.
pi_219907126
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 13:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die lening is bij mij rentevrij, dus laat de subsidie dan maar op mijn spaarrekening staan.
Het is bij mij niet rente vrij... en ik hou niet van leningen. deel van mijn opvoeding. Ik heb eerst gespaard voor mijn huis, heb een kleine hypotheek en de rest zelf betaald. Verbouwingen, zonnepanelen, airco, schuur etc. allemaal uit eigen middelen. Dat resulteert er in dat ik nu eerst weer moet sparen voor dingen.
pi_219907808
quote:
Dit hele idee begon eigenlijk door/op Facebook.
Hier gaat het al mis :')
quote:
¤173,39 per maand
20 jaar
Totale kosten: ¤41.613,60
quote:
¤30 per maand
En een gratis vakantie.
Dus eigenlijk kosten die kozijnen je in totaal maar ¤ 7.200 én je krijgt er ook nog een gratis vakantie bij? _O-
Die "rekensom" zou ik wel eens willen zien :')

Vraag is: waar blijft die ¤ 34.413,60 dan? :?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2026 15:29:28 ]
pi_219909085
Lekker man, zo'n gladjakker van een verkoper teleurgesteld :)
Je moet maar zo denken, in de tijd dat ie aan jou besteed heeft had ie geen ander kunnen duperen. Duperen ja, want ze zullen er een fors bedrag aan overhouden. Meer waarschijnlijk dan exact hetzelfde bestellen bij een bonafide kozijnenboer.
pi_219923295
quote:

Ik werd daar werkelijk doodgegooid met reclames voor kunststof kozijnen: “vanaf ¤30 per maand”.
Dit woordje zegt eigenlijk alles al....
  zondag 25 januari 2026 @ 11:21:07 #18
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_219923406
Wat zijn dat voor prijzen?
Jaren geleden voor zo'n 4000 euro het hele huis laten voorzien van kunststof kozijnen met HR++ beglazing, inclusief schuifpui, buiten horren en binnen zonwering…
pi_219923618
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:21 schreef MadMaster het volgende:
Jaren geleden voor zo'n 4000 euro het hele huis laten voorzien van kunststof kozijnen met HR++ beglazing, inclusief schuifpui, buiten horren en binnen zonwering…
Hoeveel jaar geleden was dat? 24?
  zondag 25 januari 2026 @ 15:04:54 #20
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_219925571
Jezus man, kan je tegenwoordig zelfs kozijnen op afbetaling kopen?

Wat een sloeber ben je dan wanneer je dat doet.
pi_219925764
Eerste keuze is altijd bouwdepot. Iedere 10k is ongeveer ¤50 p maand.

Warmtefonds is prima. Ik heb hun ook laten komen, maar het niet specificeren van de offerte is voor mij een no go.

Overigens wat als je getekend hebt en warmtefonds geeft uiteindelijk geen akkoord, wat dan? ;)
pi_219928381
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:30 schreef Alloch87 het volgende:
Jezus man, kan je tegenwoordig zelfs kozijnen op afbetaling kopen?

Wat een sloeber ben je dan wanneer je dat doet.
Ja, je kan beter een auto op afbetaling kopen. Daar maak je veel meer indruk mee bij je buren.
pi_219929071
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:21 schreef MadMaster het volgende:
Dit is niet serieus :')
pi_219933168
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 23:00 schreef r_one het volgende:

[..]
Idd, in 2008 hebben wij boven en beneden nieuwe kunststof kozijnen met HR++ met een schuifpui aan de achterzijde laten plaatsen . Totaal voor 17.000 euro
pi_219933407
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 15:14 schreef ES_FOK het volgende:

[..]
Idd, in 2008 hebben wij boven en beneden nieuwe kunststof kozijnen met HR++ met een schuifpui aan de achterzijde laten plaatsen . Totaal voor 17.000 euro
Dat kan beter kloppen ja :Y
pi_219933420
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:54 schreef Poepz0r het volgende:
Eerste keuze is altijd bouwdepot. Iedere 10k is ongeveer ¤50 p maand.

Warmtefonds is prima. Ik heb hun ook laten komen, maar het niet specificeren van de offerte is voor mij een no go.

Overigens wat als je getekend hebt en warmtefonds geeft uiteindelijk geen akkoord, wat dan? ;)
Je kunt bij het warmtefonds volgens mij een ongetekende offerte laten nakijken.

Maar ik heb bewust in mijn offerte laten opnemen dat betaling via warmtefonds mogelijk was volgens de verkoper (hij beweerde aan de eisen te voldoen), dus als hij was afgekeurd was de offerte niet meer correct en zat ik nergens aan vast.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2026 15:47:27 ]
  maandag 26 januari 2026 @ 16:03:48 #28
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_219933540
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 23:00 schreef r_one het volgende:

[..]
Als jij twijfelt aan het bedrag dat ik genoemd heb, dan mag dat.
Ik weet wat ik betaald heb (het was overigens iets meer, ¤4900, heb ik net in de offerte van destijds opgezocht) en heb geen reden om daarover niet serieus te zijn.

De leverancier was Aevum Kozijnen, toen in Haarlem, nu in Heemskerk gevestigd.
pi_219935234
Beetje schuifpui, 4 a 5 meter breed zit je zo op 10 tot 12 duizend euro tegenwoordig. Meerdere offertes liggen op het moment.

Hele huis kunststof of alu kozijnen kost je 20 a 30 duizend euro.
Voorheen Post ID 101472
pi_219936528
quote:
7s.gif Op maandag 26 januari 2026 16:03 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Als jij twijfelt aan het bedrag dat ik genoemd heb, dan mag dat.
Ik weet wat ik betaald heb (het was overigens iets meer, ¤4900, heb ik net in de offerte van destijds opgezocht) en heb geen reden om daarover niet serieus te zijn.

De leverancier was Aevum Kozijnen, toen in Haarlem, nu in Heemskerk gevestigd.
Gaan we kijken, we hebben een nieuwe erker nodig
pi_219936561
Het is ook wel weer treurig dat subsidies dus ook misbruikt worden door dit soort bedrijfjes. Dit is natuurlijk bedoeld voor kozijnen met enkel glas uit 1973. Niet voor kozijnen die net 10 jaar oud zijn.
  maandag 26 januari 2026 @ 22:24:37 #32
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219936637
Tegenwoordig is oplichten de norm
Hier gebeurt daarom al jaren niks meer
Ben er helemaal klaar mee
  maandag 26 januari 2026 @ 22:40:05 #33
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_219936750
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 22:11 schreef blomke het volgende:

[..]
Gaan we kijken, we hebben een nieuwe erker nodig
Ik ben benieuwd wat daar nu de prijzen zijn, als ik de diverse prijzen van anderen hier zo lees…
pi_219937636
quote:
7s.gif Op maandag 26 januari 2026 22:40 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd wat daar nu de prijzen zijn, als ik de diverse prijzen van anderen hier zo lees…
Ik houd je op de hoogte. Nog tips (per PB/DM)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')