abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219905530
https://www.rtl.nl/nieuws(...)rgeschoten-den-hoorn

Een 16-jarige jongen uit Delft is gisteravond overleden na een vermoedelijke schietpartij in Den Hoorn, in Zuid-Holland. De politie heeft een 18-jarige verdachte aangehouden en is een grootschalig onderzoek gestart.

De politie kreeg gisteravond rond 21.40 uur een melding dat er geschoten was aan de Spoorplaats. Toen de politie aankwam, troffen ze daar het slachtoffer zwaargewond aan. Hulp mocht niet meer baten: de jongen overleed ter plaatse aan zijn verwondingen.

Verdachte opgepakt
Een paar uur later, rond 03.20 uur, heeft de politie een 18-jarige jongen uit Rijswijk aangehouden. Hij wordt verdacht van betrokkenheid bij het geweldsincident.

De politie sluit niet uit dat er later nog meer verdachten worden aangehouden.

Team Grootschalige Opsporing
De recherche is een Team Grootschalige Opsporing (TGO) gestart. Daarmee wordt uitgebreid onderzoek gedaan naar wat er precies is gebeurd. Op dit moment is volgens de politie nog onduidelijk wat voor soort geweldsincident het precies betreft. De politie roept getuigen op zich te melden.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_219905602
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 11:20:06 #3
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219905655
Boys will be boys.
Graag op anoniem
pi_219905687
Weer een crimineel in de dop minder.
pindazakje
pi_219905766
Zou dat wat het maken met die schietpartij in Amsterdam eerder deze maand?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 januari 2026 @ 11:33:28 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_219905772
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:24 schreef Hyaenidae het volgende:
Weer een crimineel in de dop minder.
Jij kent het slachtoffer?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 12:38:51 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219906288
Hoe kunnen ze toch altijd zo snel de verdachte vinden? Gaat dat via GMS-gegevens?
The End Times are wild
pi_219906300
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 12:38 schreef LXIV het volgende:
Hoe kunnen ze toch altijd zo snel de verdachte vinden? Gaat dat via GMS-gegevens?
Daar lijkt het wel op. Of via vrienden van het slachtoffer, die weten met wie die een afspraak/ruzie had.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 12:41:43 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219906313
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 12:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Daar lijkt het wel op. Of via vrienden van het slachtoffer, die weten met wie die een afspraak/ruzie had.
Doen ze ook snel dan binnen een paar uur.
The End Times are wild
pi_219906345
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 12:41 schreef LXIV het volgende:

[..]
Doen ze ook snel dan binnen een paar uur.
Dat zal wel moeten anders is het vogeltje gevlogen.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 12:47:31 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219906368
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 12:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dat zal wel moeten anders is het vogeltje gevlogen.
Sowieso naief dat ze naar huis gaan.
The End Times are wild
  vrijdag 23 januari 2026 @ 12:48:35 #12
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219906374
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 12:47 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dit soort jongetjes zijn echt mokerdom (zelfs vergeleken met andere tieners) dus op zich niet verrassend allemaal.
Graag op anoniem
pi_219906401
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 12:47 schreef LXIV het volgende:

[..]
Veel mensen kwamen af op het incident. De politie besloot het gebied daarom ruim af te zetten. Ook meldde een vrouw zich bij agenten, omdat haar zoon werd vermist en zijn laatste locatie in dat parkje was. De politie heeft zich ontfermd over deze vrouw.

https://www.omroepwest.nl(...)t-verdachte-opgepakt

Het lijkt erop dat zijn moeder naar het parkje was gekomen. Mogelijk heeft zij informatie gehad over de mensen met wie haar zoon omging.
pi_219906416
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:33 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Jij kent het slachtoffer?
Nee, ik begeef me niet in dat soort milieu's.
pindazakje
pi_219906587
ANP
DELFT - De 16-jarige jongen uit Delft die donderdagavond in Den Hoorn om het leven kwam, is vrijwel zeker niet met een vuurwapen omgebracht. 'Ik heb geen schot gehoord, geen ruzie, niks', vertelt Mandy (56) die tegenover de plek woont waar de jongen stierf. Omroep West sprak met tien omwonenden en niemand heeft donderdagavond een schot gehoord of iets wat daar op lijkt. De politie wil nog niet bevestigen dat er geen schoten gelost zijn.
'Het is onwerkelijk, alsof er nooit iets gebeurd is', zegt Mandy. Een plas water op het fietspad is het enige wat nog wijst op het geweldsincident van donderdagavond.
Water waarmee bloed van het 16-jarige slachtoffer is weggespoten. Mandy woont hemelsbreed een meter of twintig van de plek het gebeurd is. Haar tuin en een slootje scheiden haar huis van de plek waar de jongen lag.

'Hij lag tegen een houten hekje aan in de slootkant. Een vrouw die met haar hond liep heeft hem gevonden.' Schoten of ruzie heeft Mandy dus niet gehoord.
'Ik denk dat hij gestoken is. Ik heb wel tussen 21.15 uur en 21.30 uur twee scooters weg horen rijden.' Ook dat is iets dat andere omwonenden - die niet bij naam genoemd willen worden - vertellen.
Nepwapen
Volgens de omwonenden is bij de jongen ook een nepwapen gevonden. Er circuleren foto's waarop een wapen te zien is met een roze of oranje dopje erop. Dat duidt op een balletjespistool. De politie wil de vondst daarvan niet bevestigen.
De plek waar het incident is geweest ligt ingeklemd tussen de doorgaande Zuidhoornseweg en een rij woningen aan de Kapellaan. Ondanks de nabijheid van woningen ligt het er toch wat afgelegen. Er zijn een kinderboerderijtje en een speeltuin.

'Er hangen vaak jongeren rond', zegt een overbuurman. 'Heel veel last heb ik er niet van, ze moeten toch ergens heen.'
Maar andere omwonenden hebben weinig op met de jongeren die daar met hun fatbikes en scooters samenkomen. 'Je hoort ze vaak schreeuwen en herrie maken', maar donderdagavond zou dat niet zo geweest zijn.
Melding schietpartij
De politie meldde donderdagavond dat het slachtoffer bij een schietpartij om het leven is gekomen. Vrijdagochtend schrijft de politie in een persbericht dat 'op dit moment onduidelijk is om wat voor soort geweldsincident het gaat' en dat 'verder onderzoek dit moet uitsluiten'.
In de nacht van donderdag op vrijdag heeft de politie een verdachte opgepakt in verband met de dood van de jongen. Het gaat om een 18-jarige jongen uit Rijswijk.
Volgens Mandy was het de hele nacht een komen en gaan van politieauto's en 'mannen in witte pakken' die onderzoek deden. 'Om 6.00 uur vanmorgen vetrokken de laatste auto's.'

https://www.omroepwest.nl(...)t-gehoord-geen-ruzie
  vrijdag 23 januari 2026 @ 13:17:37 #16
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_219906763
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 13:07 schreef ootjekatootje het volgende:
ANP
DELFT - De 16-jarige jongen uit Delft die donderdagavond in Den Hoorn om het leven kwam, is vrijwel zeker niet met een vuurwapen omgebracht. 'Ik heb geen schot gehoord, geen ruzie, niks', vertelt Mandy (56) die tegenover de plek woont waar de jongen stierf. Omroep West sprak met tien omwonenden en niemand heeft donderdagavond een schot gehoord of iets wat daar op lijkt. De politie wil nog niet bevestigen dat er geen schoten gelost zijn.
'Het is onwerkelijk, alsof er nooit iets gebeurd is', zegt Mandy. Een plas water op het fietspad is het enige wat nog wijst op het geweldsincident van donderdagavond.
Water waarmee bloed van het 16-jarige slachtoffer is weggespoten. Mandy woont hemelsbreed een meter of twintig van de plek het gebeurd is. Haar tuin en een slootje scheiden haar huis van de plek waar de jongen lag.

'Hij lag tegen een houten hekje aan in de slootkant. Een vrouw die met haar hond liep heeft hem gevonden.' Schoten of ruzie heeft Mandy dus niet gehoord.
'Ik denk dat hij gestoken is. Ik heb wel tussen 21.15 uur en 21.30 uur twee scooters weg horen rijden.' Ook dat is iets dat andere omwonenden - die niet bij naam genoemd willen worden - vertellen.
Nepwapen
Volgens de omwonenden is bij de jongen ook een nepwapen gevonden. Er circuleren foto's waarop een wapen te zien is met een roze of oranje dopje erop. Dat duidt op een balletjespistool. De politie wil de vondst daarvan niet bevestigen.
De plek waar het incident is geweest ligt ingeklemd tussen de doorgaande Zuidhoornseweg en een rij woningen aan de Kapellaan. Ondanks de nabijheid van woningen ligt het er toch wat afgelegen. Er zijn een kinderboerderijtje en een speeltuin.

'Er hangen vaak jongeren rond', zegt een overbuurman. 'Heel veel last heb ik er niet van, ze moeten toch ergens heen.'
Maar andere omwonenden hebben weinig op met de jongeren die daar met hun fatbikes en scooters samenkomen. 'Je hoort ze vaak schreeuwen en herrie maken', maar donderdagavond zou dat niet zo geweest zijn.
Melding schietpartij
De politie meldde donderdagavond dat het slachtoffer bij een schietpartij om het leven is gekomen. Vrijdagochtend schrijft de politie in een persbericht dat 'op dit moment onduidelijk is om wat voor soort geweldsincident het gaat' en dat 'verder onderzoek dit moet uitsluiten'.
In de nacht van donderdag op vrijdag heeft de politie een verdachte opgepakt in verband met de dood van de jongen. Het gaat om een 18-jarige jongen uit Rijswijk.
Volgens Mandy was het de hele nacht een komen en gaan van politieauto's en 'mannen in witte pakken' die onderzoek deden. 'Om 6.00 uur vanmorgen vetrokken de laatste auto's.'

https://www.omroepwest.nl(...)t-gehoord-geen-ruzie
Als dat zo is , zal het waarschijnlijk wel om een afrekening gaan of misschien drillrappertjes
Ik ben inmiddels overleden
  Spellchecker vrijdag 23 januari 2026 @ 13:17:55 #17
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219906765
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 13:07 schreef ootjekatootje het volgende:
Ook dat is iets dat andere omwonenden - die niet bij naam genoemd willen worden - vertellen.

Heel verstandig van die andere omwonenden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')