Mijn ex ging ook altijd mekkeren dat ik geen fooi gaf.quote:Op donderdag 22 januari 2026 22:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
De Britten en de Amerikanen zijn ook de ergste. Behalve dat ze weigeren om Nederlands te leren en verwachten dat iedereen Engels spreekt, vertikken ze het ook nog om het metriek stelsel te gebruiken.
Jij slaat de spijker op z'n kop!quote:Op donderdag 22 januari 2026 21:46 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik begrijp die extreme haat tegen asielzoekers inderdaad niet. Ja, af en toe komt er iemand binnen die niet goed gescreend is, bijvoorbeeld de moordenaar van Lisa. Maar voor één zo'n vent zijn er honderden die gewoon hartstikke graag de taal wél willen leren en bij willen dragen. De meeste asielzoekers die ik ken, proberen echt wel hun leven op te bouwen. Zeker de Oekraïners leren goed Nederlands. Daarom vind ik het ook zo schrijnend dat juist die mensen worden uitgekotst en als schuldig worden gezien van niet alleen de verrotte huizenmarkt, maar ook nog van alle andere problemen in Nederland. Als ik om me heen kijk, dan zijn er inderdaad problemen met bijvoorbeeld Marokkaanse jongeren, maar dat zijn tweede of zelfs al derde generatie Nederlanders, die hier zijn geboren, opgegroeid en gewoon een normale woning hebben gehuurd, zoals ieder ander. De, vooral Westerse, expats leren vaak geen taal, weigeren überhaupt echt bij te dragen aan de samenleving en scheppen daar ook nog eens lacherig over op. Meestal als ik op een datingapp een expat zie die geen Nederlands spreekt, dan heeft hij daar vaak ook nog een lacherige opmerking op zijn profiel over van "ja, ik kon me er even niet toe zetten om de taal te leren, hihi".
Terwijl ik ook bovenburen heb uit Syrië die hartstikke goed proberen te integreren, die hard werken, altijd vriendelijk groeten, met feestdagen altijd even komen brengen aan de buurt. Vader is hard aan het werk, moeder is nu net bevallingsverlof. Het zijn hele fijne mensen. Dus natuurlijk zijn er problemen met asielzoekers, maar ik denk dat het grootste probleem in onze samenleving laagopgeleide, verslaafde mensen zijn die hier al minimaal één generatie wonen.
i like youquote:Op donderdag 22 januari 2026 22:05 schreef Ansa het volgende:
[..]
Mijn ex ging ook altijd mekkeren dat ik geen fooi gaf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |