abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219883111
quote:
Uitgever Reshift heeft het merkrecht van de gamewebsite Power Unlimited verkocht aan een gokbedrijf uit Malta. Dat bevestigen bronnen aan Villamedia. De website krijgt mogelijk gokgerelateerde content.
De verkoop omvat alleen het merkrecht van Power Unlimited en de bijbehorende website met huidige artikelen. Het tijdschrift blijft bestaan en wordt door Reshift onder licentie uitgegeven. Ook de redactie blijft bij Reshift en krijgt een nieuwe website en aangepaste namen voor de socialmediakanalen.

Power Unlimited werd in 1993 opgericht als tijdschrift en geldt als een Nederlandse autoriteit op het gebied van gamenieuws en -recensies.

Het is onduidelijk wanneer wijzigingen in de content van Power Unlimited zichtbaar worden. De huidige gameartikelen blijven voorlopig online beschikbaar.

Gokreclame
De overname volgt de trend waarin gokbedrijven gamewebsites overnemen om jongeren te bereiken met gokgerelateerde content.

De plannen van de nieuwe eigenaar zijn onduidelijk. Bronnen vermoeden dat het bedrijf hetzelfde concept wil toepassen als bij PlaySense. Die website publiceert sinds de overname zowel gaming- als goknieuws, mogelijk grotendeels geschreven door AI. De koper lijkt een ander bedrijf dan degene die vorig jaar gamesite PlaySense overnam.
https://www.nu.nl/tweaker(...)tees-gokbedrijf.html
Walgelijk, nul morele principes dat Reshift en een stukje Nederlandse gamecultuur volledig om zeep geholpen.
blablablabla
pi_219883152
Het tijdschrift bestaat nog? Jeetje.
  dinsdag 20 januari 2026 @ 13:41:55 #3
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219883165
Misschien dat Danny er dan toch ook nog een mooie deal uit weet te slepen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219883222
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 13:39 schreef MoreDakka het volgende:
Het tijdschrift bestaat nog? Jeetje.
Ja maar als je vervolgens naar de website van het blad gaat kom je op een shady gok website. Vraag is ook welke redacteuren willen blijven schrijven omdat het zeg maar best een principe dingetje is. Zeker met zo'n jonge doelgroep en de maatschappelijke issues die gokken met zich mee brengen.

Nederland is ook vrij klein dus even snel iets voor jezelf opzetten is ook niet eenvoudig.
blablablabla
pi_219883348
PU stelt toch al jaren niks meer voor
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_219883592
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 13:59 schreef Doug-Heffernan het volgende:
PU stelt toch al jaren niks meer voor
Ging juist wel goed omdat ze zich hebben aangepast aan de moderne tijd. 650k volgers op TikTok. En het blad verkoopt ook best aardig, niet meer wat het ooit was maar vergelijkbaar met andere tijdschriften die al heel lang bestaan.

Gamen blijft een beetje een niche natuurlijk en Nederland is relatief klein.
blablablabla
pi_219883830
https://tweakers.net/geek(...)uil-voor-gokken.html

Linkje naar wat achtergrond geschreven door Tweakers
  Moderator dinsdag 20 januari 2026 @ 14:34:45 #8
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_219883958
ZIJLEMANSED
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator dinsdag 20 januari 2026 @ 18:33:37 #9
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_219885489
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 14:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Ging juist wel goed omdat ze zich hebben aangepast aan de moderne tijd. 650k volgers op TikTok. En het blad verkoopt ook best aardig, niet meer wat het ooit was maar vergelijkbaar met andere tijdschriften die al heel lang bestaan.

Gamen blijft een beetje een niche natuurlijk en Nederland is relatief klein.
als 80% van je community uit bots bestaat is het best kut
net als de pu overigens. leuke edgy humor voor 12 jarigen, maar na de puberteit is het ook wel goed bagger ook
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_219885663
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 18:33 schreef Jimbo het volgende:

[..]
als 80% van je community uit bots bestaat is het best kut
net als de pu overigens. leuke edgy humor voor 12 jarigen, maar na de puberteit is het ook wel goed bagger ook
Wat een rare aantijgingen allemaal.
Die podcast luister ik graag, zijn gewoon een stel veertigers met kinderen die daarnaast een beetje gamen. TikTok zit ik amper op maar die filmpjes die ik voorbij zie komen zijn ook helemaal niet raar of edgy.
blablablabla
  Moderator dinsdag 20 januari 2026 @ 19:05:31 #11
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_219885761
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 18:53 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat een rare aantijgingen allemaal.
Die podcast luister ik graag, zijn gewoon een stel veertigers met kinderen die daarnaast een beetje gamen. TikTok zit ik amper op maar die filmpjes die ik voorbij zie komen zijn ook helemaal niet raar of edgy.
ik vind het maar een stel oude gasten die tof proberen te doen

How do you do fellow kids niveautje
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
pi_219885839
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 19:05 schreef Jimbo het volgende:

[..]
ik vind het maar een stel oude gasten die tof proberen te doen

How do you do fellow kids niveautje
Dat heb ik meer met Game Kings.
Geloof niet dat kinderen überhaupt naar podcasts luisteren of nog tijdschriften lezen. Vind ze altijd wel gezellig in de auto.
blablablabla
  Moderator dinsdag 20 januari 2026 @ 21:30:05 #13
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_219887182
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 19:15 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat heb ik meer met Game Kings.
Geloof niet dat kinderen überhaupt naar podcasts luisteren of nog tijdschriften lezen. Vind ze altijd wel gezellig in de auto.
dat is/was één pot nat toch?
pi_219887328
De liefhebber kan alle oude PU's sinds deel 1 teruglezen op https://archive.org/details/@coexist-1980 . Op jaargang gesorteerd en al door PU zelf. Best leuk jeugdsentiment. Ik ben zelf lid geweest van 1995 tot en met 2001 en ik vind het wel grappig om bepaalde dingen weer terug te lezen.
pi_219887383
Ik koop wel eens uit nostalgie een PU maar dan denk ik toch hm ik kan beter even op Youtube wat gameplay beelden bekijken
pi_219887551
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 22:02 schreef DrDentz het volgende:
Ik koop wel eens uit nostalgie een PU maar dan denk ik toch hm ik kan beter even op Youtube wat gameplay beelden bekijken
Dat is het ook inderdaad, niet echt meer van deze tijd.

Ok ze gaan natuurlijk mee door podcast, social media etc. Maar ik denk dat de huidige jeugd en game generatie eerder een let's play youtuber ofzo gaat kijken.
pi_219887795
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 21:30 schreef Jimbo het volgende:

[..]
dat is/was één pot nat toch?
Zijn al jaren uit elkaar. Al is er nog wel wat overloop her en der en hebben sommige redacteuren een geschiedenis bij de een of ander.

Martin Verschoor van (ex) PU is wel een getalenteerde mediapersoonlijkheid. Hij is ook vaak op andere media te zien en maakt zich met voorlichting op oa scholen hard om kinderen te beschermen tegen schadelijke invloeden van schermen en social media zoals recent met Roblox. Hij heeft ook eigenlijk solo dat TikTok kanaal opgezet. Niet alleen games maar ook andere tech. Simon Zijlemans is ook leuk om naar te luisteren.
blablablabla
pi_219887807
Boris bij V for Valentine is ook altijd goed.
pi_219887819
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 23:25 schreef DrDentz het volgende:
Boris bij V for Valentine is ook altijd goed.
Die kan ik echt niet aanhoren, altijd negatief en aan het zeiken over anderen.

Koos van Game Kings was altijd wel een baas maar die is daar wegbezuinigd.
blablablabla
pi_219887968
Boris had het erover dat de PU is verkocht voor een appel en een ei. Denk aan een bedrag van een VW Golf.
pi_219890004
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 21:54 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
De liefhebber kan alle oude PU's sinds deel 1 teruglezen op https://archive.org/details/@:coexist-1980 . Op jaargang gesorteerd en al door PU zelf. Best leuk jeugdsentiment. Ik ben zelf lid geweest van 1995 tot en met 2001 en ik vind het wel grappig om bepaalde dingen weer terug te lezen.
Leuk om de eerste weer te zien, die werd in de klas uitgedeeld van de middelbare school waarop ik zat.

Zelf was ik in die tijd meer van de Engelse magazines zoals CVG.
  Moderator woensdag 21 januari 2026 @ 11:46:47 #22
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_219890062
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 21:54 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
De liefhebber kan alle oude PU's sinds deel 1 teruglezen op https://archive.org/details/@:coexist-1980 . Op jaargang gesorteerd en al door PU zelf. Best leuk jeugdsentiment. Ik ben zelf lid geweest van 1995 tot en met 2001 en ik vind het wel grappig om bepaalde dingen weer terug te lezen.
The search engine encountered an error, which might be related to your search query. Tips for constructing search queries.

jammer
pi_219890125
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 11:46 schreef Jimbo het volgende:

[..]
The search engine encountered an error, which might be related to your search query. Tips for constructing search queries.

jammer
https://archive.org/details/roco-order
blablablabla
  Moderator woensdag 21 januari 2026 @ 12:15:21 #24
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_219890215
Zit een beetje door de covers te bladeren heb ze denk ik allemaal wel een keer in mn handen gehad (de eerste 10 jaargangen of iets).

Zonde dat ze weggegooid zijn.
pi_219892553
Ik heb er nog wel wat op zolder liggen, waaronder de eerste jaargang. Ondanks dat ik diverse malen rigoureus heb opgeruimd kon ik het nooit over m'n hart halen om ze weg te doen.

En hoe flauw ze soms ook waren, het was destijds voor Nederlandse begrippen best een goed magazine. Leuke herinneringen aan als mannetje van ~7 jaar jong die bladen van voor tot achter helemaal te verslinden. Roze bril, maar dan wel van het beste soort, zeg maar.

Ik heb trouwens ook nog oude EGM's die m'n broer via via naar Nederland haalde. Daarmee maakte ik helemaal de blits met mijn gamervriendjes die het allemaal moesten doen met wat beperkter lokaal nieuws. Ook echt heel vet om door te bladeren. Zeker die oude reclames (ook van de PU) zijn leuk om weer eens te zien.

Conscience do cost.
  woensdag 21 januari 2026 @ 18:28:13 #26
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_219893460
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 23:29 schreef Elan het volgende:

[..]
Die kan ik echt niet aanhoren, altijd negatief en aan het zeiken over anderen.

Koos van Game Kings was altijd wel een baas maar die is daar wegbezuinigd.
Klopt. Boris is bovendien een vervelende wappie geworden.

Koos zit nog gewoon bij GK, hoor. Is er nu op freelance-basis :)
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_219893504
Ik heb nog altijd een abo :P dus ik ben blij dat het blad vooralsnog gewoon door blijft gaan want ze waren weer echt op de goeie weg.

Wel heel jammer van de site..
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_219894753
quote:
7s.gif Op woensdag 21 januari 2026 18:28 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]
Klopt. Boris is bovendien een vervelende wappie geworden.

Koos zit nog gewoon bij GK, hoor. Is er nu op freelance-basis :)
Ja maar echt wel veel minder. Boris komt op mij los van het wappiegeblaat sowieso niet bijster geïnformeerd over. Vraag me af wat hij überhaupt speelt qua games. Ron Vorsteman van PU is ook wel een goede gast, tenminste een echte gamer die daar heel enthousiast over kan vertellen.
blablablabla
pi_219903649
quote:
Daar ben ik een paar uur zoet mee geweest om dat allemaal te uploaden… :Y
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_219903712
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 01:26 schreef CoExist het volgende:

[..]
Daar ben ik een paar uur zoet mee geweest om dat allemaal te uploaden… :Y
Ik was indertijd te laat om het archief op usb stick te kopen bij PU zelf, dus ik was blij dat het toch ergens te vinden was. Daar heb ik uren plezier aan gehad afgelopen jaar.
pi_219910540
PU was vroeger tof. Ik was lid, mijn eerste editie was april 1997. Bijna 30 jaar geleden en ik heb die hier nog liggen.
pi_219924855
Hoe zou het met Mortal Marcel gaan.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')