abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 januari 2026 @ 11:03:07 #1
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219874339
Opmerkelijk.
Wel goed natuurlijk dat er leiders met ervaring en kunde als het gaat om diplomatie en conflicten samen gaan optrekken hoe er vrede bewerkstelligd kan worden.
Ik ben benieuwd of Siegrid Kaag ook gepeild is of zij akkoord is dat Poetin ook deelneemt.

quote:
Rusland zou het voorstel nog bestuderen. Eerder werd al bekend dat onder andere de voormalige Britse premier Tony Blair en voormalig D66-voorvrouw Sigrid Kaag deel zullen worden van de vredesraad. De vredesraad moet toezicht houden over de wederopbouw van de Palestijnse kustenclave.
https://www.telegraaf.nl/(...)trump/124742780.html
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 19 januari 2026 @ 11:03:57 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_219874347
_O-
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_219874367
quote:
Tony Blair
quote:
vredesraad
Deze 2 in 1 zin, dat neem je niet serieus hopelijk....

_O-
  Moderator maandag 19 januari 2026 @ 11:06:03 #4
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219874371
Vredesduifjes Poetin en Trump _O- _O- _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 19 januari 2026 @ 11:08:52 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219874393
Moet hij niet eerst een miljard lappen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 19 januari 2026 @ 11:11:22 #6
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219874431
quote:
10s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:06 schreef xpompompomx het volgende:
Dit is wel grappig idd
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219874452
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:03 schreef phpmystyle het volgende:
Opmerkelijk.
Wel goed natuurlijk dat er leiders met ervaring en kunde als het gaat om diplomatie en conflicten samen gaan optrekken hoe er vrede bewerkstelligd kan worden.
Hahahahahahaha.

Want Poetin en Trump blinken uit in het zoeken naar vrede _O- _O- _O-
  maandag 19 januari 2026 @ 11:15:30 #8
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219874459
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:13 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hahahahahahaha.

Want Poetin en Trump blinken uit in het zoeken naar vrede _O- _O- _O-
Toch vindt men het een goed idee om ook hun visie te horen.
We leven nu eenmaal in een multipolaire wereldorde.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219874464
Op z'n minst apart gezien het wegkijken van het Palestijnse terrorisme door Rusland. De Palestijnen hebben Moskou de afgelopen jaren platgelopen met hun gejengel over een land dat niet bestaat en nog nooit heeft bestaan.
quote:
10s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:06 schreef xpompompomx het volgende:
Orban is ook van de partij, daar heb jij vast ook wel iets over te zeggen, toch?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219874465
quote:
7s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Toch vindt men het een goed idee om ook hun visie te horen.
We leven nu eenmaal in een multipolaire wereldorde.
Hun visie?

ALLES is van mij, geef mij ALLES.
pi_219874466
Kaag :')
pi_219874471
quote:
14s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:15 schreef HowardRoark het volgende:
Op z'n minst apart gezien het wegkijken van het Palestijnse terrorisme door Rusland.
Ah, kom je weer met je gehaat.
Het wegkijken van de constante en dagelijkse terrorisme door Israel door bijna alle Westerse landen geef je natuurlijk niet om.
pi_219874476
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:16 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hun visie?

ALLES is van mij, geef mij ALLES.
De is de visie van de Palestijnen, al sinds begin de 20e eeuw. En dan het liefst ook nog 'Judenfrei'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 19 januari 2026 @ 11:19:56 #14
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219874527
Ik vind het vooral goed dat Rusland weer wordt aangehaakt bij mondiale vraagstukken. Het blijft immers een supermacht.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219874596
quote:
7s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:19 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vind het vooral goed dat Rusland weer wordt aangehaakt bij mondiale vraagstukken. Het blijft immers een supermacht.
Een supermacht dat geen deuk in een pakje boter slaat in Oekraïne.
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_219874600
pipomystyle god
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_219874609
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:16 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah, kom je weer met je gehaat.
Het wegkijken van de constante en dagelijkse terrorisme door Israel door bijna alle Westerse landen geef je natuurlijk niet om.
Israël pleegt geen terreur.

En het is ook vreemd dat je hier komt afgeven op Trump (en Poetin) maar zelf de kant van kwaadwillende partijen zoals de Palestijnen of Iran kiest. Dit strookt niet met elkaar, dat mag duidelijk zijn.
  Moderator maandag 19 januari 2026 @ 11:23:51 #18
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_219874625
quote:
De Russische president Vladimir Poetin is uitgenodigd om toe te treden tot de vredesraad voor Gaza van de Amerikaanse president Donald Trump. Dat maakte het Kremlin bekend. Rusland zou het voorstel nog bestuderen.

Naast Poetin zijn ook tal van andere leiders gevraagd. Het gaat onder meer om de Hongaarse premier Viktor Orbán, de Jordaanse koning Abdullah, de Argentijnse president Javier Milei en de Turkse president Recep Tayyip Erdogan.
Wat een gezelschap _O-
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_219874641
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:22 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
Een supermacht dat geen deuk in een pakje boter slaat in Oekraïne.
Het enige dat Rusland dat ook nog enige relevantie geeft is de enorme lading aan kernwapens die ze hebben liggen en natuurlijk alle grondstoffen. Als men dit niet had dan stelde het land eigenlijk niets meer voor.
  maandag 19 januari 2026 @ 11:26:28 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219874654
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:23 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Wat een gezelschap _O-
Bommetje erop en de wereld is een stuk leuker
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219874678
quote:
14s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël pleegt geen terreur.

En het is ook vreemd dat je hier komt afgeven op Trump (en Poetin) maar zelf de kant van kwaadwillende partijen zoals de Palestijnen of Iran kiest. Dit strookt niet met elkaar, dat mag duidelijk zijn.
Waar kies ik de kant van Iran?
En de Palestijnen zijn geen kwaadwillende partij, Hamas is dat. En ik ben nooit pro-Hamas geweest (noch gehint dat ik dat zou zijn).

Jij ontkent de terreur door Israel en steunt grote boef Netanyahu.
En jij komt hier afgeven op anderen.

Beetje hypocriet.
pi_219874679
quote:
10s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:08 schreef Starhopper het volgende:
Moet hij niet eerst een miljard lappen?
Putin zal wel een uitzondering krijgen
  maandag 19 januari 2026 @ 11:29:05 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219874680
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:23 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Wat een gezelschap _O-
Schurken united.

Het zou wel héél vervelend zijn mocht daar iets naars in de koffie terechtkomen c_/ . Misschien ook nog even Netanyahu uitnodigen?
Huilen dan.
pi_219874681
quote:
Dat zal.

Maar zo´n supermacht is Rusland niet meer en daarnaast zijn ze af door hun gedrag en standpunten.
  maandag 19 januari 2026 @ 11:30:34 #25
511688 Funeste
Une clarté cruelle
pi_219874696
quote:
7s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Schurken united.

Het zou wel héél vervelend zijn mocht daar iets naars in de koffie terechtkomen c_/ . Misschien ook nog even Netanyahu uitnodigen?
Misschien moeten we Faber, Wiersma en Yesilgoz ook sturen ter handreiking
pi_219874745
slimme zet
  maandag 19 januari 2026 @ 11:39:48 #27
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219874760
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:30 schreef Funeste het volgende:

[..]
Misschien moeten we Faber, Wiersma en Yesilgoz ook sturen ter handreiking
Ja en iemand zoals Wierd Duk voor de kritische en compleet onafhankelijke verslaglegging van deze historische samenkomst. En misschien ook nog een paar users die elk fucking topic weten te verzieken met hun stokpaardjes over Israël/Gaza.
Huilen dan.
  maandag 19 januari 2026 @ 11:42:51 #28
511688 Funeste
Une clarté cruelle
pi_219874784
quote:
7s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja en iemand zoals Wierd Duk voor de kritische en compleet onafhankelijke verslaglegging van deze historische samenkomst. En misschien ook nog een paar users die elk fucking topic weten te verzieken met hun stokpaardjes over Israël/Gaza.
En Albert Verlinde voor de duiding
pi_219874792
er zitten allerlei mensen in die 'vredesraad' die ik serieus kanker toewens

[ Bericht 1% gewijzigd door TLC op 19-01-2026 12:13:30 ]
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_219874804
quote:
7s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Poeh, inderdaad. Of wat te denken van de NRC of de Volkskrant? Dat is wellicht nog erger.
  maandag 19 januari 2026 @ 11:46:41 #31
319979 Fok-it
All is well
pi_219874813
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:43 schreef TLC het volgende:
er zitten allerlei mensen in die 'vredesraad' die ik serieus kanker toewend
Zal me niet verbazen als 1 ervan dat al heeft.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219874832
Topic loopt lekker.
  maandag 19 januari 2026 @ 11:52:44 #33
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219874874
quote:
14s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Poeh, inderdaad. Of wat te denken van de NRC of de Volkskrant? Dat is wellicht nog erger.
Wat is er mis met deze media :? .
Huilen dan.
pi_219874962
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:05 schreef Toine51 het volgende:

[..]
[..]
Deze 2 in 1 zin, dat neem je niet serieus hopelijk....

_O-
Blair heeft wel voor een duurzame vrede gezorgd in Noord-Ierland he.

Wordt nog wel eens vergeten door de, overigens zeer terechte, verwijten inzake Irak.
pi_219874975
De as van het kwaad wordt steeds duidelijker. USA als vijand ipv bondgenoot van het westen.
  maandag 19 januari 2026 @ 12:02:26 #36
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_219874989
Doet me een beetje denken aan dit

https://nos.nl/artikel/21(...)uwenrechtencommissie
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 19 januari 2026 @ 12:05:27 #37
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219875007
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 11:58 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Blair heeft wel voor een duurzame vrede gezorgd in Noord-Ierland he.

Wordt nog wel eens vergeten door de, overigens zeer terechte, verwijten inzake Irak.
Mss moet ie maar nobelprijs krijgen dan :')
pi_219875027
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:00 schreef Ericr het volgende:
De as van het kwaad wordt steeds duidelijker. USA als vijand ipv bondgenoot van het westen.
Integendeel, de VS is een bondgenoot, zie ook de steun die zij hebben geleverd in Oekraïne. Maar een deel van het Europa heeft een steeds meer verwrongen beeld van de wereld gekregen. Zo problematiseert men landen zoals de VS, Hongarije en Polen, maar schaart zich achter de Palestijnen en kijkt weg van wat dat er gebeurt in Iran.

Men stelt het erg nauw te nemen met mensenrechten, maar heeft geen probleem met het aanschaffen van een nieuwe OPPO telefoon, gemaakt in China waar miljoenen Oeigoeren in strafkampen zitten.

Men stelt de landsgrenzen te respecteren en in stand te willen houden, maar kijkt weg als er even 150k etnische Armen uit Nagorno-Karabach worden gedreven of Marokko zich doodleuk de Westelijke Sahara toe wil eigenen, om tussendoor nog even het bestaansrecht van het enige Joodse land ter wereld in twijfel te trekken.

Het komt allemaal voort uit een sterk ideologisch gedreven wereldbeeld, dat aan elkaar hangt van dubbele standaarden en hypocrisie. Hieruit vloeit ook een claim voort zoals die van jouw, waar een bondgenoot wordt weggezet als een vijand.
pi_219875036
quote:
Op zijn best een regionale macht.
pi_219875072
quote:
14s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Integendeel, de VS is een bondgenoot, zie ook de steun die zij hebben geleverd in Oekraïne. Maar een deel van het Europa heeft een steeds meer verwrongen beeld van de wereld gekregen. Zo problematiseert men landen zoals de VS, Hongarije en Polen, maar schaart zich achter de Palestijnen en kijkt weg van wat dat er gebeurt in Iran.

Men stelt het erg nauw te nemen met mensenrechten, maar heeft geen probleem met het aanschaffen van een nieuwe OPPO telefoon, gemaakt in China waar miljoenen Oeigoeren in strafkampen zitten.

Men stelt de landsgrenzen te respecteren en in stand te willen houden, maar kijkt weg als er even 150k etnische Armen uit Nagorno-Karabach worden gedreven of Marokko zich doodleuk de Westelijke Sahara toe wil eigenen, om tussendoor nog even het bestaansrecht van het enige Joodse land ter wereld in twijfel te trekken.

Het komt allemaal voort uit een sterk ideologisch gedreven wereldbeeld, dat aan elkaar hangt van dubbele standaarden en hypocrisie. Hieruit vloeit ook een claim voort zoals die van jouw, waar een bondgenoot wordt weggezet als een vijand.
Een bondgenoot die zich vijandig tegenover Europa gedraagd door handelsoorlogen te starten en de EU wil vernietigen. Als je de gemiddelde Nederland/Europeaan vraagt of ze de VS onder die oranje malloot nog als bondgenoot zien dan antwoordt de overgrote meerderheid dat dit niet geval is.
pi_219875076
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:14 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Een bondgenoot die zich vijandig tegenover Europa gedraagd door handelsoorlogen te starten en de EU wil vernietigen. Als je de gemiddelde Nederland/Europeaan vraagt of ze de VS onder die oranje malloot nog als bondgenoot zien dan antwoordt de overgrote meerderheid dat dit niet geval is.
Wil de VS de EU vernietigen? Dat is een wel hele boude claim die van wat meer onderbouwing voorzien mag worden ..
pi_219875082
quote:
14s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Vertel eens, wat hebben de VS, Polen en Hongarije gedaan voor de Oeigoeren of Nagorno-Karabach wat wij niet hebben gedaan?
pi_219875104
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:16 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Vertel eens, wat hebben de VS, Polen en Hongarije gedaan voor de Oeigoeren of Nagorno-Karabach wat wij niet heeft gedaan?
Waar in mijn post lees je dat ik stel dat de VS, Polen of Hongarije meer hebben gedaan voor de Oeigoeren of Armenen uit Nagorno-Karabach dan wij in Nederland? Dat argument maak ik namelijk nergens. Ik vraag mij dan ook af hoe je bij deze stropop uitkomt.
pi_219875129
Poetin gaat dat niet doen hoor, tweede viool spelen onder voorzitterschap van Trump.

Die hele raad lijkt me trouwens nogal problematisch qua opzet:

Full text: Charter of Trump’s Board of Peace

In artikel 3 staat Donald Trump aangewezen als voorzitter, met feitelijk volledige macht. Dus ook als hij geen president meer is blijft hij gewoon voorzitter. :')

quote:
Article 3.2: Chairman

(a) Donald J. Trump shall serve as inaugural Chairman of the Board of Peace, and he shall separately serve as inaugural representative of the United States of America, subject only to the provisions of Chapter III.

(b) The Chairman shall have exclusive authority to create, modify, or dissolve subsidiary entities as necessary or appropriate to fulfill the Board of Peace’s mission.

Article 3.3: Succession and Replacement

The Chairman shall at all times designate a successor for the role of Chairman. Replacement of the Chairman may occur only following voluntary resignation or as a result of incapacity, as determined by a unanimous vote of the Executive Board, at which time the Chairman’s designated successor shall immediately assume the position of the Chairman and all associated duties and authorities of the Chairman.
De voorzitter heeft veto-recht bij disputen:

quote:
Article 7

CHAPTER VII-INTERPRETATION AND DISPUTE RESOLUTION

Internal disputes between and among Board of Peace Members, entities, and personnel with respect to matters related to the Board of Peace should be resolved through amicable collaboration, consistent with the organizational authorities established by the Charter, and for such purposes, the Chairman is the final authority regarding the meaning, interpretation, and application of this Charter.

[ Bericht 8% gewijzigd door Tourniquet op 19-01-2026 12:28:26 ]
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
pi_219875145
quote:
14s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar in mijn post lees je dat ik stel dat de VS, Polen of Hongarije meer hebben gedaan voor de Oeigoeren of Armenen uit Nagorno-Karabach dan wij in Nederland? Dat is niet eens een argument dat ik maak.
Je creëert een tegenstelling tussen de VS, Polen en Hongarije en de rest met als argument dat de rest minder om mensenrechten zou geven. Terwijl diezelfde landen niet meer of minder hebben gedaan omtrent die problemen.

Dus ja, dat argument maak je wel degelijk.
pi_219875210
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:14 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
En grondgebied van NATO leden wil aanvallen. Totaal van het padje af en Trump schaart zich liever bij potentaten dan bij degenen meer op hebben met vrijheid.

Orban, Poetin, Milei, Erdogan. Misschien dat Assad nog kan aanschuiven als speciale adviseur, hij kent de regio goed.
  maandag 19 januari 2026 @ 12:38:44 #47
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219875370
Kim Jong-un en de Starminator niet uitnodigen in deze vredesraad :')
  maandag 19 januari 2026 @ 12:41:03 #48
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219875415
De kans op succesvolle besprekingen nemen juist toe naarmate er presidenten van economische en militaire supermachten deelnemen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 19 januari 2026 @ 12:42:10 #49
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219875436
nou lekker dan

jij je hotels en dan gaan we die Palestijnen wel in Oekraïne droppen he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 19 januari 2026 @ 12:43:49 #50
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219875464
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 12:38 schreef Tengano het volgende:
Kim Jong-un en de Starminator niet uitnodigen in deze vredesraad :')
De starminator brengt ze naar mars
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')