Zonde !quote:Op zondag 18 januari 2026 23:35 schreef DrDentz het volgende:
Nee ik heb al die oude meuk naar de kringloopwinkel gebracht
Op een of andere manier geeft een VHS band een ander gevoel als je die in je handen vasthoudt. Neemt je gelijk terug in de tijd.quote:Op maandag 19 januari 2026 08:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Allemaal weggedaan. Net als VHS-banden, CD's en dergelijke.
Het klinkt leuk om die dingen te bewaren maar op een gegeven moment heb je de hardware niet meer om het allemaal af te spelen. Ik heb bijvoorbeeld tot 2010 ongeveer altijd een 3.5'' diskettedrive in mijn pc gehad, puur voor het geval dat. Totdat ik mij bedacht dat ik in 1998 voor het laatst een diskette gebruikt had. Vervolgens heb ik in 2010 vrij rigoureus al mijn VHS banden de deur uitgedaan alsmede mijn PC spellen. Tien jaar later ook al mijn cd's en dvd's: ik had sowieso geen hardware meer waarop ik dat nog kon afspelen.
Dus nee, leuk voor de nostalgie het bewaren van spellen, maar een filmpje op internet met die oude spellen zegt mij net zoveel.
quote:Op maandag 19 januari 2026 08:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Allemaal weggedaan. Net als VHS-banden, CD's en dergelijke.
Het klinkt leuk om die dingen te bewaren maar op een gegeven moment heb je de hardware niet meer om het allemaal af te spelen. Ik heb bijvoorbeeld tot 2010 ongeveer altijd een 3.5'' diskettedrive in mijn pc gehad, puur voor het geval dat. Totdat ik mij bedacht dat ik in 1998 voor het laatst een diskette gebruikt had. Vervolgens heb ik in 2010 vrij rigoureus al mijn VHS banden de deur uitgedaan alsmede mijn PC spellen. Tien jaar later ook al mijn cd's en dvd's: ik had sowieso geen hardware meer waarop ik dat nog kon afspelen.
Dus nee, leuk voor de nostalgie het bewaren van spellen, maar een filmpje op internet met die oude spellen zegt mij net zoveel.
Pitfallquote:Op woensdag 11 maart 2026 15:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik heb mijn Atari2600 nog met tientallen spellen. Dat is alleen meer omdat ik het leuk vind om zoiets te bewaren. Toen ik laatst keek wat dat nu eigenlijk waard is werd het me duidelijk dat je dat niet voor het geld hoeft te doen.
En zo'n emulator werkt tenminste. Om mijn Atari nog werkend te krijgen op moderne tv's heb je allerlei dure aanpassingen nodig.quote:Op woensdag 11 maart 2026 16:09 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Pitfall![]()
Ik heb de 2600-emulator op mijn pc. Alle Atari2600-roms zijn gewoon te downloaden.![]()
Ik heb me ook verdiept in het programmeren van de 2600, kan ook in die emulator. Dat gaat wel een stukje verder dan een computer-machinetaal
Ik ken dat met mijn Commodore 64. Is niet echt leuk. Het lukt enigszins met een scart-kabel (als je een monitor met die aansluiting kunt vinden), dat geeft niet het perfecte, maar wel een beetje het beste resultaat, acceptabel in ieder geval. Ondertussen is mijn Commodore met diskdrives veilig opgeslagen in een kast en werk ik ook met VICE, de Commodore-emulator. Eens vind ik bij een club of waar dan ook weer een originele crt-monitor voor een beetje schappelijke prijs.quote:Op woensdag 11 maart 2026 16:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En zo'n emulator werkt tenminste. Om mijn Atari nog werkend te krijgen op moderne tv's heb je allerlei dure aanpassingen nodig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |