quote:Het Premier League-seizoen 2025-2026 is het 34e seizoen van de Premier League en het 127e seizoen van de Engelse hoogste klasse in het algemeen. Op het hoogste niveau van het Engelse profvoetbal, georganiseerd door de FA Premier League, nemen dit seizoen twintig clubs het tegen elkaar op in een reeks van achtendertig wedstrijden tussen 15 augustus 2025 en 24 mei 2026.
Dit seizoen is het eerste volledige waarin semi-geautomatiseerde buitenspeltechnologie wordt gebruikt, na de introductie ervan tijdens het vorige seizoen op 12 april 2025.
Liverpool is de regerende kampioen. Dit seizoen verwelkomen we de gepromoveerde clubs Leeds United, Burnley en Sunderland.
Teams
In het seizoen 2025–26 nemen twintig teams deel aan de Premier League – de beste zeventien teams van het vorige seizoen en drie gepromoveerde teams uit het EFL Championship. De gepromoveerde teams zijn Leeds United, Burnley en Sunderland. Leeds United, twee jaar, Burnley één jaar, terwijl Sunderland voor het eerst in acht jaar terugkeert naar de Premier League. Deze teams vervangen Leicester City, Ipswich Town en Southampton die allemaal zijn gedegradeerd naar de EFL Championship na slechts één seizoen in de hoogste klasse. Dit is de tweede keer sinds het seizoen 1997–98 dat alle drie gepromoveerde teams na één seizoen weer zijn gedegradeerd.
quote:Op zaterdag 17 januari 2026 16:26 schreef -XOR- het volgende:
Szoboszlai had zo bij Barcelona 2008-2009 mee kunnen doen.
quote:
Die zat laatst bij Oranjezomer. Wweet niet wat ie drinkt op een dag, maar die is 20 jaar ouder geworden in no time.quote:
Wat heb jij tegen Arne vraag ik me elke keer af. Vermoeiende act.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 16:34 schreef PowerLoungen het volgende:
Oh Arne heeft weer naar zijn ontslagpremie staan gluren.
Het verongelijkte gepiep als die een keer verliest , met als dieptepunt dat ze nooit een penalty meekrijgen en hunnie wel.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 16:43 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Wat heb jij tegen Arne vraag ik me elke keer af. Vermoeiende act.
één wedstrijdje meer of minder verliezen dit seizoen maakt voor Sjon ook niet meer uit.quote:
Slot kan al maanden niet meer. Geen plan B, geen speler die beter wordt. Geen voetbal in de ploeg. Lekker terug naar Feyenoord.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:01 schreef SonicVolcano het volgende:
Ik heb niets tegen Slot, maar dit kan écht niet.
Je kan gewoon niet meer relaxed naar Liverpool kijken. Alonso is vrij![]()
Ik had het bij het rechte eind. Alweer @Calandquote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:12 schreef Adames het volgende:
[..]
Doet het beter dan Gimenez
Wie had dat vorig jaar verwacht
Lijkt me wel wat voor Ajaxquote:Op maandag 19 januari 2026 20:25 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Sjon legt uit hoe het moet. Lijkt mij een kundige gozer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |