abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219855604

Welkom bij alweer een nieuwe editie van de FPCL, de FOK! Premier Cycling League. De tiende editie om precies te zijn, in het jaar 2026. Laten we hopen dat we zoveel mogelijk gespaard blijven van allerlei extrasportieve perikelen en we een zo volledig mogelijk seizoen kunnen afwerken! Door het enorme succes hebben we dit seizoen maar liefst 36 deelnemers! Vier meer dan vorige edities, dus dat betekent ook meer speelrondes: 70 in totaal.

De deelnemers van het eerste uur zullen hun prestaties van eerdere seizoenen geanalyseerd hebben, nieuwkomers hebben naar ik mag aannemen alle topics van voor tot achter minutieus doorgelezen en eenieder heeft in de wielerloze maanden niets anders gedaan dan het wielernieuws en de transfers nauwgezet volgen.

De FPCL wordt afgewerkt in competitievorm; elke week neemt jouw team het op tegen het team van een andere user. Met een beetje geluk scoor je met een team vol kneuzen een vijfde plaats, waar een team vol toppers geen topklassering garandeert.

Met de opzet van het spel onderscheidt de FPCL zich van de normale wielerpoule, waar na een paar etappes of wedstrijden 95% van de deelnemers al kansloos is of waarbij je afhankelijk bent van een slecht genomen bocht in een massasprint of een afgelopen ketting in volle finale.

De vraag is natuurlijk welke strategie eenieder gaat volgen tijdens de biedrondes. En wie heeft er Matxin aangesteld als scout? Wie moet het doen met de adviezen van Thijsje Zonneveld? Wie krijgt een schansspringer die hij of zij niet kent in de schoot geworpen door een opdringerige zaakwaarnemer? Wie betaalt de hoofdprijs voor de nieuwe Pecharroman? Spannend! Wie kroont zich uiteindelijk tot de Patrick Lefevere van FOK!?

En als je je lijstje uiteindelijk helemaal af hebt en je cursor boven de verzendknop zweeft ga je toch weer twijfelen. Is 16 miljoen wel genoeg voor Wout van Elzakker? Na talloze keren wijzigen van de definitieve versie van hét lijstje druk je ten langen leste toch maar op versturen, om van de spanning verlost te zijn. Maar dan begint direct weer het lange wachten. Het wachten op, ja waarop eigenlijk? Ja inderdaad: een teleurstelling. We kunnen niet wachten!

Eindstand seizoen 2025:

Feiten en cijfers over 2025:
Pino112 in WLR / FOK! Premier Cycling League 2025 #12 Croky zak voor Sabata!
Hall of Fame / Records:
Pino112 in WLR / FOK! Premier Cycling League 2025 #12 Croky zak voor Sabata!

Hoe werkt het spel?
• Voordat de competitie begint is het de taak van de manager om een team bij elkaar te krijgen. Dit gebeurt middels een draft waarbij gewerkt wordt met blinde biedingen.
• De draft werkt als volgt: Met een budget van 100 miljoen dien je een team van 14 renners samen te stellen in verschillende biedrondes. Het minimumbod voor een renner bedraagt één euro. Na een biedronde worden alle biedingen naast elkaar gelegd, waarbij de persoon met het hoogste bod op een renner deze in zijn team kan verwelkomen. Voor een voorbeeldje verwijs ik naar acht jaar geleden: wimderon in SPT / FOK! Premier Cycling League, bij vragen of onduidelijkheden kun je uiteraard ook in het topic terecht.
• Wederom is er dit jaar het Teambeheer. Op deze omgeving kan je de biedingen versturen, inzien, beschikbare renners bekijken en in de transferperiode ze ook verkopen. Alle beschikbare renners uit het CT / PRT / WT-niveau die op PCS staan zijn te selecteren per team. Ook zie je hier exact hoeveel renners je nog nodig hebt en wat je resterende budget is. Makkelijker kunnen we het niet maken. Nieuw dit jaar is dat de renners te vinden zijn dmv auto-aanvulling, dit werkt ook op de teamnaam.

• De teams nemen het vervolgens tijdens het seizoen elke speelronde tegen elkaar op in onderlinge confrontaties, waarbij het vooraf gepubliceerde speelschema gevolgd wordt. De winnaar krijgt 3 punten, een gelijkspel levert 1 punt voor beiden op en de verliezer staat met lege handen.
• Deze resultaten worden verwerkt in een stand, die de uitslag van het spel uiteindelijk bepaalt. Bij een gelijk puntenaantal in de totale tussenstand geeft het aantal gescoorde punten de doorslag. Is dit ook gelijk dan wordt er geloot.
• Elke wedstrijd van het niveau .1 en hoger telt mee (met uitzondering van ploegen- en duotijdritten), voor een volledig overzicht verwijs ik u door naar de kalender. Wordt een wedstrijd toegevoegd aan de kalender dan wordt deze toegevoegd aan de speelronde waar deze qua datum in valt. Wordt een wedstrijd verplaatst dan geldt hiervoor hetzelfde. Uitzonderingen hierbij vormen koersen die (gaan) vallen na de laatste wedstrijd die op de oorspronkelijke kalender staat.
• Transfers werken als volgt: voor aanvang van de transferperiode kan je via Teambeheer je gewenste renner(s) verkopen. Hiervoor ontvang je de helft van het bedrag dat je voor deze renner hebt betaald terug. Dit bedrag kun je samen met je nog resterende budget gebruiken om je team weer aan te vullen tot het aantal van 14, met renners die nog op de markt zijn. Ook dit gebeurt middels blinde biedrondes via de site.

Teambeheer FAQ
Omdat het nieuw is een aantal punten/vragen/antwoorden over het Teambeheer
- Je kan bieden via deze link: https://fpcl.pino112.nl/teambeheer/bieden.php
- Je kan je biedingen wijzigen tot de deadline. Ook de hele bieding in één keer verwijderen en opnieuw maken is mogelijk.
- Op de pagina Overzicht van het Teambeheer zie je je eigen team, maar ook de biedingen op alle renners van voorgaande biedrondes.
- Renners die (nog) geen team hebben maar waar je wel op wilt bieden zijn via de Vrije keus in te vullen.
- De deadline is de deadline, dus een seconde te laat is echt te laat.
- Bij meerdere hoogste biedingen op een renner wordt de winnaar willekeurig aangewezen door het systeem, er vindt geen loting meer plaats.
- Onderin kan je alvast je teamnaam invullen. Ook deze kan je tot je team volzit nog wijzigen, mocht je dit willen.
- Wachtwoord vergeten? DM dan naar Pino112, dan krijg je een nieuwe activatielink.
- Bij biedproblemen graag DM'en naar Pino112, overige vragen mogen in principe ook gewoon in het topic (maar DM mag altijd)

Biedrondes:
Biedronde 1: 10 januari 2026 19:59 uur
Biedronde 2: 13 januari 2026 19:59 uur
Biedronde 3: 16 januari 2026 20:59 uur
Biedronde 4: 17 januari 2026 20:59 uur
Biedronde 5: 17 januari 2026 22:59 uur

Teams:
Volgen.

Speelschema:
https://fpcl.pino112.nl/speelschema.php

Kalender:
https://fpcl.pino112.nl/s(...)026&speelronde=alles

FPCL Croky Cup:

<indeling volgt>
https://fpcl.pino112.nl/crokycup.php

Puntentelling:

Pino's online puntenpaleis *O*
https://fpcl.pino112.nl/
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 17 januari 2026 @ 10:00:52 #2
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_219855626
Biedronde 5 mag in de OP ook naar 18-01 20:59
pi_219855635
Team Grootse dromen, kleine zekerheden

En de mening van ChatGPT.

Tobias Lund Andresen
Sprint snel genoeg om hoop te geven, maar net te onzichtbaar om er echt op te vertrouwen.

Kasper Asgreen
Ooit een monument gewonnen, nu vooral een mentale referentie aan betere tijden.

Urko Berrade
Altijd aanwezig, zelden beslissend – de droom van elke anonieme puntenpakker.

Matthew Brennan
Talentvol, jong en precies daarom gevaarlijk voor je nachtrust.

Pablo Castrillo
Staat op lijstjes van mensen die geloven dat “volgend jaar” altijd bestaat.

Benoît Cosnefroy
Altijd favoriet, nooit winnaar, maar wél elke keer weer opgesteld.

Maxime Decomble
Bestaat, rijdt koersen en zal daar waarschijnlijk ook blijven rijden.

Matthew Dinham
Kan sprinten, kan aanvallen, kan vooral nét niet winnen.

Lorenzo Finn
Toekomstige wereldtopper, mits je bereid bent daar drie seizoenen op te wachten.

Chris Harper
Klimt netjes omhoog tot het punt waarop anderen ineens besluiten weg te rijden.

Robin Orins
De perfecte renner om punten te scoren waar niemand naar kijkt.

Wout Poels
Ervaring, rust en ergens in mei ineens onmisbaar.

Jason Tesson
Rijdt altijd mee, behalve wanneer het echt telt.

Tim Torn Teutenberg
Sprint, strijdt en finisht opvallend vaak op plek zeven.
pi_219855701
Teleurstellend trouwens dat ik met 13 van de 14 lijstjes die ik had voorbereid vol had gezeten :|W
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_219855828
Op 1 miljoen Rubio mislopen is wel vrij zuur
pi_219855835
De ploegvoorstelling van Parcheggio volgens Gemini. Gaat helemaal goed komen.

Als zij vallen, is het seizoen voorbij

Christophe Laporte (Visma | Lease a Bike): De enige reden dat dit team niet op de laatste plaats eindigt. Hij moet de punten pakken in de klassiekers, de sprints, de heuvels en waarschijnlijk moet hij ook de bidonhouder van de ploegleider nog repareren. Eén lekke band in de Ronde van Vlaanderen en je kunt je FPCL-account voor 2026 wel verwijderen.

Brandon McNulty (UAE): Je "klassementsman". Brandon is fantastisch in tijdritten en rittenkoersen waar niemand kijkt. Zodra de camera's aangaan in de Tour, besluit hij meestal dat een rol als luxe-knecht voor de 85e overwinning van Pogačar ook wel prima is. Hopelijk levert "kijken hoe Pogi wint" ook punten op? (Spoiler: nee).

Het Legioen van de "Eeuwige Beloftes"
Je hebt een zwak voor renners waarvan de scoutingrapporten zeggen dat ze "ooit heel goed worden". Jammer dat de FPCL in 2026 wordt gespeeld en niet in 2030.

Joseph Blackmore & Mathys Rondel: De koningen van de toekomst. Ze rijden fantastisch in de Tour de l'Avenir en kleine Franse koersjes tegen bakkers en postbodes. Maar kunnen ze het ook tegen de grote jongens? Waarschijnlijk worden ze vooral heel vaak 14e in een .Pro wedstrijd. Lekker voor het moreel, minder voor de ranglijst.

Thomas Gloag: Ooit een groot talent, inmiddels vooral bekend van zijn revalidatieschema's. Als hij dit jaar vaker op de fiets zit dan op de massagetafel, is dat al een overwinning op zich.

De "Wie zijn dit ook alweer?" Afdeling
Je team vullen met namen als Feldmann, Bévort en Kockelmann getuigt van lef, of van een heel slecht werkende zoekfunctie in de spelerslijst.

Karsten Larsen Feldmann: Rijdt bij Unibet. De kans dat je hem dit seizoen op televisie ziet is ongeveer even groot als de kans dat je de FPCL wint: nihil. Maar hey, hij pakt misschien 8 punten in de Ronde van Overijssel!

Riley Pickrell & Colby Simmons: Je "sprinters". Als de rest van het peloton besluit om collectief de verkeerde afslag te nemen, zouden deze mannen zomaar een top-10 kunnen rijden in een 1.1 wedstrijd.

De Astana-Connectie (XDS Astana)
Met Harold Martín López en Guillermo Thomas Silva heb je ingezet op de herrijzenis van Astana. Dat is een beetje alsof je aandelen koopt in een zinkend schip omdat je de kleur van de reddingsboten zo mooi vindt.
pi_219855837
Stelling: Biedronde 6 gaat er komen
  zaterdag 17 januari 2026 @ 10:46:56 #8
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219855854
Al die AI gebruikt oude data, waardoor ze totaal geen realistische inschattingen maken.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 10:47:21 #9
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219855857
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Stelling: Biedronde 6 gaat er komen
Dat lijkt mij ook. Zeker als er op hoop van zegen geboden gaat worden.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 10:51:52 #10
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_219855882
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 00:24 schreef wimderon het volgende:

[..]
Ik had ook wel meer op Alvarez verwacht. Had er zelf eerst ook exact 800.000 op, net als @:Mani89 ;(
Ha! Dit is al een grandioze overwinning.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 10:52:24 #11
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_219855885

Oké, dames en heren, houd uw adem in (of adem gerust uit, het maakt de meesten van ons niet uit). Welkom bij de presentatie van het team dat we, met een optimisme dat grenst aan waanzin, hebben samengesteld. Het is een verzameling individuen die op papier een 'team' vormen, net zoals een zak gemengde noten een 'evenwichtig dieet' is.
Natnael Tesfazion Fanclub Diepenveen e.o. De Fusie van Gemiddeld en Suboptimaal

Dit is het team. Twaalf mannen en twee kiwi’s die allemaal een fiets kunnen besturen, en het merendeel zelfs zonder te vallen bij lage snelheden. We hebben talent in huis, mits u 'talent' definieert als 'de mogelijkheid om op een goede dag een top-20 notering te behalen in een obscure kutkoers in Oost-Vlaanderen'.

De Sprinters - Hoop tegen Beter Weten In
Arvid de Kleijn: Onze Nederlandse hoop. Hij kan winnen, wat bewijst dat wonderen bestaan. Het probleem is dat hij dan wel moet winnen. Als hij dat niet doet, hebben we een dure passagier. Net vader geworden, dat kan betekenen dat hij niet slaapt, of juist lekker vaak van huis is.
Laurence Pithie: De rijp-lijkende maar zuur smakende Kiwi. We hopen dat zn oude vorm zich openbaart tijdens een grote, winstgevende wedstrijd, en niet tijdens een training waar niemand kijkt.
Clement Venturini: De Rocket. We hebben hem erbij voor de flair, de onvermijdelijke aanvallen die stranden op 500 meter van de finish, en om punten te sprokkelen voor de même.
Aaron Gate: Ook een Nieuw-Zeelander, want we houden van consistentie in nationaliteiten. Kan redelijk punchen en sprinten, of een vlak klassement rijden. Mag blijven na een goed 2025. Overrijp, maar heerlijk.

De kopmannen – Vechten voor plek 8-10
Raul Garcia Pierna: Werkt hard, rijdt rond, doet zijn best. In elk goed team heb je mensen nodig die het werk doen waar niemand krediet voor krijgt. Hij is die man. We stellen hem werkelijk overal op; Morvedre, Castellon, Valenciana, Calvia, Ses Salines, Serra Tramuntana, Andratx, Palma, Almeria. En dat zijn slechts de eerste drie weken.
Daniel Felipe Martinez: Kan bergop meedoen, zolang de berg niet te lang of de concurrentie niet te goed is. Heeft een prutjaar gehad, maar is hopelijk genoeg haantje om beter te willen rijden dan RRRRemco. Een solide 'als hij zijn dag heeft' renner.
Max Poole; Tja, de enige die bij Picnic nog wat kan, zal hopelijk een speerpunt worden.
Embret Svestad-Bardseng: Noorwegen. Vult een plek op de bus. We vermoeden dat hij een wielrenner is, maar er is nog geen concreet bewijs geleverd tijdens een wedstrijd. Stiekem ook deels opvulling.
Bart Lemmen; Hopelijk schuift er wat door in de selecties voor de grote rondes, waardoor Bartje mag gaan sprokkelen in elke heuvelronde van 2026. We hopen dat reservisten niet opgeroepen worden voor WO III.

Neo’s Wiz Attitudes - Het Vullis van de Selectie
Adria Pericas, Mattia Agostinaccio, Matthias Schwarzbacher: Een collectie van jongelingen, stagiairs en mensen die we 'ontwikkelingsrenners' noemen. Dat is een chique term voor 'we weten nog niet of ze goed zijn, maar ze zijn goedkoop'.
Frits Biesterbos: De besnorde off-roader, beste naam in een team van goede namen.

Onze naamgever, veteraan, mascotte en oppergod.
Natnael Tesfazion: Klimt beter dan een sprinter, sprint beter dan een klimmer, rijdt beter een gat dicht dan Nairo Quintana en zuigt meer wieltjes dan Einer Rubio. Afijn, wat kan hij niet winnen?

Conclusie
Dit is het team. De synergie is, laten we zeggen, 'aanwezig'.
De conclusie is simpel en prachtig in zijn cynisme: Als het draait dan draait het.
Dit is geen garantie dat het ooit zal draaien. Het is een filosofische uitspraak over conditionaliteit. Als de planeten op één lijn staan, als iedereen wakker wordt zonder spierpijn, als de tegenstanders collectief de verkeerde afslag nemen, maar bovenal als de loting ons gunstig gezind is, dan hebben we een kans.
De voorlopers van deze ploeg werden ooit 7e met Pogacar/Almeida/Carapaz/Kooij, en 21e met Mads Pedersen. Dat trauma zit diep, en daarom wensen wij te scoren in tenminste 80% van de speelrondes.

Anders: veel kijkplezier bij de onvermijdelijke middenmoot.
Einde van de presentatie. U mag nu applaudisseren, of huilen. Het is ons om het even.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  zaterdag 17 januari 2026 @ 10:52:32 #12
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_219855887
Hoe/waar kan ik trouwens de biedingen van anderen zien? Ik ben wel benieuwd wat ik ben misgelopen bv.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 10:53:06 #13
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_219855891
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:52 schreef Mani89 het volgende:
Hoe/waar kan ik trouwens de biedingen van anderen zien? Ik ben wel benieuwd wat ik ben misgelopen bv.
Ik geloof overzicht als je ingelogd bent, en dan naar beneden scrollen
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_219856038
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 07:55 schreef Fretwork het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Nog nooit voor iemand anders gereden denk ik
Ik heb zelf al Walscheid sinds 2019 in mijn team, alleen in 2018 had ik hem niet. :') Ook vrij vaak Molard gehad.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zaterdag 17 januari 2026 @ 11:49:40 #15
209676 knijn1985
Einhorn maakt nog geen zomer
pi_219856114
Al mijn namen al gedropt hier lekker dan jongens.
pi_219856398
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 08:43 schreef maxi-mus het volgende:
Name droppen terwijl je zelf al klaar bent vind ik Not Dunne.

Anyway, nog twee kneusjes en kijkende naar wat er nog is:

Bekijk deze YouTube-video
Eens.

Al zeg ik hier nog wel even dat Pidcock, Pedersen en een zwik Kulset-broertjes (al dan niet gestopt) nog beschikbaar zijn.
  Redactie Sport zaterdag 17 januari 2026 @ 13:16:52 #17
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219856879
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 12:39 schreef wimderon het volgende:

[..]
Eens.

Al zeg ik hier nog wel even dat Pidcock, Pedersen en een zwik Kulset-broertjes (al dan niet gestopt) nog beschikbaar zijn.
Girmay is ook nog beschikbaar!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_219857104
Ik ben gelukkig ook compleet na 3 biedrondes. Tactiek om in ronde 3 vol te gaan voor R.S. Pedersen en Mayrhofer, en o.a. Gaudu, Hermans en Plapp te negeren, was gelukkig de juiste. :)

ARTZ Huub
CHRISTEN Jan
DOUBLE Paul
GAVIRIA Fernando
GROVES Kaden
JORGENSON Matteo
LANGELLOTTI Victor
MAIRE Adrien
MAYRHOFER Marius
ONLEY Oscar
PEDERSEN Rasmus Søjberg
PEÑALVER Manuel
VAN DIJKE Tim
ZANONCELLO Enrico
pi_219857347
Mijn team wordt dit jaar bestuurd vanaf Toms CoqPid, de service course waar niet naar wattages of social media aandacht wordt gekeken, maar waar de schoonheid van de koers en liefde voor de stiel nog centraal staan.

Kopman:

Tom Pidcock (Pinarello Q36.5): Tevens naamgever van het team. Heeft netjes gewacht met het bekend maken van zijn programma, wat zeer hoopgevend is. Veel koersen op het programma, zowel kleine rondes als eendagswerk. Daar zal straks de Tour nog wel bijkomen, om vervolgens in het najaar opnieuw de top 10 plaatsen aaneen te rijgen.

Sprinters:

Milan Fretin (Cofidis): De verwachtingen zijn hooggespannen. Kan waarschijnlijk nog een stap zetten ten opzichte van vorig jaar en krijgt een vol programma op maat voorgeschoteld.

Stanislaw Aniolkowski (Cofidis): De tweede sprinter van Cofidis. In de hoop dat ze niet hetzelfde programma zullen rijden, wat de spreiding over speelrondes moet bevorderen. Nu hopen dat de praktijk net zo mooi is.

Bryan Coquard (Cofidis): Dan ook maar de derde snelle man erbij. Hoewel snel zeer relatief is geworden de laatste jaren. Kan misschien in het kleine Franse werk nog voor de nodige punten zorgen op een licht hellende aankomststrook. Tevens mede naamgever van het team.

Lionel Taminiaux (Lotto Intermarché): Na een teleurstellend jaar mag Lionel bewijzen dat hij nog steeds punten kan schrapen in de meest obscure koersen.

Eendagswerk:

Lukas Kubis (Unibet Rose Rockets): Hopelijk een evenaring van zijn debuutseizoen bij de Rockets. Een B-programma past hem als gegoten, graag wegblijven van topwedstrijden a.u.b.!

Toms Skujins (Lidl-Trek): De wegkapitein en mede naamgever van het team. Kan op lastige parcoursen nog steeds een zeer hoog niveau halen.

Fabio Christen (Pinarello Q36.5): De oudste en minst domme broer. Al is dat laatste niet heel lastig. Kan op een heuvelachtig parcours voor de nodige punten gaan zorgen.

Clément Alleno (Burgos Burpellet BH): Krijgt vrijheid in Azië, waar hij bij het ontbreken van UCI-toezicht zijn gang mag gaan.

Jésus Herrada (Burgos Burpellet BH): Na jarenlang trouwe dienst bij Cofidis mag hij zijn laatste kunstje gaan vertonen bij Burgos. Is daar uitgesproken kopman, daar zal het dus niet aan liggen.

Clément Braz Afonso (Groupama FDJ United): De laatste opvulling van het team. Omdat een team hier nu éénmaal 14 renners heeft, en niet 13.

Klimmers:

Hier blijft het angstvallig stil. Naast kopman Pidcock is het team afhankelijk van een opleving van ouderdomsdeken Herrada of nieuwkomer Crescioli. Vergeefse pogingen Jan Castellon, Hugo de la Calle, of José Felix Parra binnen te laten mislukten jammerlijk.

Gen Z:

Lewis Bower (Groupama - FDJ United): Geselecteerd met het oog op een vertegenwoordiging Down Under, maar mogelijk ook later als sprinter in de kleine Franse koersen.

Simone Gualdi (Lotto Intermarché): Tekende last minute voor het team. Een multifunctioneel talent: kan een heuvel over en is niet traag aan de meet.

Ludovico Crescioli (Team Polti VisitMalta): Eén van de betere klimmers in het team, en dat zegt veel. Mag punten gaan pakken in rondes waarin anderen dat niet zullen doen.

Kortom, veel renners uit Pro Tour teams, die daar normaal gesproken wel alle vrijheid krijgen. Een sterke kopman, degelijke sprinters, heuvelrenners en enkele talenten. Een klimmer ontbreekt, waardoor een absolute topnotering wellicht onbereikbaar blijft. Toch zijn de verwachtingen hooggespannen. Team Toms CoqPid: In boca al luppo!
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 17 januari 2026 @ 16:35:47 #20
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_219858638
Zal mij benieuwen gezien de resterende budgetten
  zaterdag 17 januari 2026 @ 17:53:30 #22
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219858641
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 17:53 schreef Steven184 het volgende:
Zal mij benieuwen gezien de resterende budgetten
Nog genoeg leuks!
pi_219858669
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 17:53 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Nog genoeg leuks!
Ja. Maar ook mensen met pakweg 50 mln :D
pi_219860183
Op de post.
Citius, Altius, Fortius.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 17 januari 2026 @ 19:59:28 #25
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_219860409
@Bill_Hillie @Max23 @Slobeend

Gaan jullie sowieso voor de vijfde ronde?
pi_219860453
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:59 schreef Pino112 het volgende:
@:Bill_Hillie @:Max23 @:Slobeend

Gaan jullie sowieso voor de vijfde ronde?
Nee, ik stuur hem zo op...negen uur is de deadline toch?
pi_219860480
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:02 schreef Bill_Hillie het volgende:

[..]
Nee, ik stuur hem zo op...negen uur is de deadline toch?
Deadline is al geweest joh. Morgen weer een kans.
pi_219860490
Dat was gemeen
pi_219860514
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:04 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Deadline is al geweest joh. Morgen weer een kans.
Ja tis goed :P

Wat een gedoe dit...gelukkig heb ik maar één renner nodig, dus dat moet lukken, maar het is wel kiezen tussen kwaad tot erger moet ik zeggen
  zaterdag 17 januari 2026 @ 20:16:29 #30
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_219860641
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:08 schreef Bill_Hillie het volgende:

[..]
Ja tis goed :P

Wat een gedoe dit...gelukkig heb ik maar één renner nodig, dus dat moet lukken, maar het is wel kiezen tussen kwaad tot erger moet ik zeggen
Kopieer de lijst, kies er met een randomizer 10
pi_219860690
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:16 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Kopieer de lijst, kies er met een randomizer 10
Ik zou wel kijken of Simon Yates er niet ped ongeluk op staat.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zaterdag 17 januari 2026 @ 20:28:42 #32
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219860755
Ik wil er wel eentje voor je selecteren.
pi_219860831
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik wil er wel eentje voor je selecteren.
Jonas Koch
  zaterdag 17 januari 2026 @ 20:36:50 #34
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219860853
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 00:20 schreef Felagund het volgende:

[..]
Over stokpaardjes gesproken, hebben jullie ook renners die al jaren in jullie team zitten?
Ik heb vooral iets hogere bedragen geboden op renners waar ik al vaker naast heb gegrepen in eerdere jaren (of het bod niet aandurfde uiteindelijk). Riccitello, Tarling, Laurance en Bissegger vallen in die categorie. De enige dubbelaar is Alveiro Cepeda, die had ik vorig jaar ook - ik wilde hem vooral nog een keer omdat ik anders niemand in de TDU heb en dat vind ik echt een kutbegin van het seizoen.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 20:38:23 #35
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_219860880
Ik heb nu al 3 of 4 jaar Higuita, presteert nooit wat maar je hebt altijd het idee dat die dit jaar wel echt in de kleinere rondjes etc wat kan doen.

Was vorig jaar zo'n beetje de enige Astana die niet de ereplaatsen aaneenreeg.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_219860906
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:38 schreef GotenSSJ het volgende:
Ik heb nu al 3 of 4 jaar Higuita, presteert nooit wat maar je hebt altijd het idee dat die dit jaar wel echt in de kleinere rondjes etc wat kan doen.

Was vorig jaar zo'n beetje de enige Astana die niet de ereplaatsen aaneenreeg.
Welke dirt heeft Higuita over jou?
pi_219860910
Aan degenen die hun team reeds presenteerden: wow. Bedankt voor de lachstuip. Ik zal morgen eens kijken wat ik in elkaar kan draaien, de lat ligt qua entertainment iig hoog
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zaterdag 17 januari 2026 @ 20:41:25 #38
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_219860912
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:40 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Welke dirt heeft Higuita over jou?
Ja, goede vraag, ik trap er ieder jaar weer in voor een fooitje. Vorig jaar had ik wel echt hoop op de Astana bonus.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  Redactie Sport zaterdag 17 januari 2026 @ 20:41:35 #39
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_219860918
4 biedingen voor 1 renner moet wel lukken toch :') heb geen zin meer om nog naar meer renners te zoeken
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zaterdag 17 januari 2026 @ 20:41:38 #40
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219860919
Ben wel blij dat ik stokpaardje Jenno eindelijk een keer binnen heb.
pi_219860937
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:41 schreef DeLuna het volgende:
4 biedingen voor 1 renner moet wel lukken toch :') heb geen zin meer om nog naar meer renners te zoeken
Alles op je #1 pick of een beetje gespreid?
Citius, Altius, Fortius.
  Redactie Sport zaterdag 17 januari 2026 @ 20:45:16 #42
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_219860957
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:43 schreef Aguero het volgende:

[..]
Alles op je #1 pick of een beetje gespreid?
Beetje gespreid. Heb net al hardop geroepen dat ik het waardeloos vind als je nog maar 1 renner hoeft maar wel meerdere keren wil bieden dat je dan moet spreiden en bijv niet 10x je resterende budget kan bieden.
pi_219860962
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:45 schreef DeLuna het volgende:

[..]
Beetje gespreid. Heb net al hardop geroepen dat ik het waardeloos vind als je nog maar 1 renner hoeft maar wel meerdere keren wil bieden dat je dan moet spreiden en bijv niet 10x je resterende budget kan bieden.
Meid. Je hebt 35 mln. Zet gewoon 35 mln op je top pick en niemand gaat hoger bieden.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 20:47:06 #44
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219860972
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:46 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Meid. Je hebt 35 mln. Zet gewoon 35 mln op je top pick en niemand gaat hoger bieden.
Geen rekening houden met de transfers om een type Prodhomme op te pikken :')

Zit nu wel met kneusje Donaldson.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 20:48:08 #45
209676 knijn1985
Einhorn maakt nog geen zomer
pi_219860978
Alleen maar toppers in mijn lijst
  Redactie Sport zaterdag 17 januari 2026 @ 20:49:10 #46
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_219860989
quote:

[..]
Nee, want wat Bob zegt. En ik heb ook principes, ik weiger 35 millie uit te geven voor een tweedehands Pidcock ofzo
pi_219860993
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:47 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Geen rekening houden met de transfers om een type Prodhomme op te pikken :')

Zit nu wel met kneusje Donaldson.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 17 januari 2026 @ 20:50:12 #48
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_219860998
Steven gaat blijkbaar ook al z'n budget inzetten op één bieding.

Op naar morgen.
pi_219861005
quote:

[..]
Maar de transferperiode!
Het eerste jaar heb ik bijna 30 miljoen op Matvey Mamykin gezet toen ik nog maar 1 renner nodig had.
Die heeft het hele jaar geen uitslag gereden, in de Vuelta al z'n ruggenwervels gebroken en is daarna van de aardbodem verdwenen.
Citius, Altius, Fortius.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 20:52:43 #50
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219861018
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:50 schreef Aguero het volgende:

[..]
Maar de transferperiode!
Het eerste jaar heb ik bijna 30 miljoen op Matvey Mamykin gezet toen ik nog maar 1 renner nodig had.
Die heeft het hele jaar geen uitslag gereden, in de Vuelta al z'n ruggenwervels gebroken en is daarna van de aardbodem verdwenen.
Zit ie toevallig nu op Thailand met Ted?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')