-------------------------------quote:Raadslid haalt zakje wiet tevoorschijn tijdens vergadering
Raadslid Kim Denie (27) heeft voor een schok gezorgd door, tijdens eens vergadering over coffeeshopbeleid, per sms wiet te bestellen bij een straatdealer. En niet alleen dat, midden in het debat kocht ze vervolgens de softdrugs van hem op straat. Tijdens de raadsvergadering van Haarlemmermeer liet ze de softdrugs zien aan haar collega's en het publiek. "Ik denk dat niemand anders dit had gedurfd."
Met haar actie wilde ze haar collega's gisteravond bewust maken van hoe makkelijk het is om softdrugs te kopen van een straatdealer. "Ik zit nu 3,5 jaar in de raad en ben een van de jongsten. Ik wilde hiermee echt een punt maken."
Van tevoren twijfelde de politica of het wel kon. Voor de zekerheid heeft Denie niet met de straatdealer voor het gemeentehuis afgesproken, maar een straat verder. Ze stuurde het sms'je vlak voor de vergadering, 42 minuten later had ze de softdrugs in handen. "Dat was nog voor de tweede termijn."
'Alsof ik hen iets aandeed'
Als Denie tijdens de vergadering de drugs tevoorschijn haalt en laat zien, is te horen dat de zaal verbaasd reageert. "De coffeeshophouders die in het publiek zaten moesten er wel om lachen", vertelt ze. "Maar ik zag ook een schokgolf door de zaal gaan. Andere politici waren verbolgen en sommigen keken zelfs naar me alsof ik hen iets had aangedaan."
Volgens het raadslid, dat vervolgens de tweede termijn moest openen, maakte haar actie wel iets los. "Er worden kinderen geronseld voor dit soort praktijken, dat moet afgelopen zijn. Voor hen kom ik op." De meeste raadsleden waren positief over haar initiatief, vertelt Denie. "Ik denk ook niet dat iemand anders uit de raad dit had gedurfd."
Of en in hoeverre het PvdA-raadslid over de schreef is gegaan met het kopen van softdrugs in deze rol weet ze niet. "Je moet je natuurlijk aan de wet houden. Je mag softdrugs in bezit hebben, maar ik heb tijdens een raadsvergadering iets gekocht van iemand die het niet mag verkopen", weet Denie. "Dat is misschien op het randje. Bij XTC-pillen had ik dit niet gedaan."
'Echt af te raden'
Burgemeester Marianne Schuurmans-Wijdeven reageerde tijdens de vergadering op de actie. "Ik heb het raadslid hoog zitten, maar op het moment dat je een dealertje belt voor drugs, doe je mee aan de drugswereld. Die is ernstig, beschadigend en dodelijk voor zo'n kind. Ik zou echt afraden om met een dealer te werken."
Als het raadslid gevraagd wordt wat ze met de softdrugs gaat doen, zegt ze: "Ik ga het niet oproken hoor", lacht ze. "Ik heb de behoefte niet. Ik hou het als aandenken dat ik iets van een straatdealer heb gekocht."
https://www.nhnieuws.nl/n(...)-tijdens-vergadering
Wel een beetje shooting the messenger hoor, mevrouw de burgemeester.quote:Burgemeester Marianne Schuurmans-Wijdeven reageerde tijdens de vergadering op de actie. "Ik heb het raadslid hoog zitten, maar op het moment dat je een dealertje belt voor drugs, doe je mee aan de drugswereld. Die is ernstig, beschadigend en dodelijk voor zo'n kind. Ik zou echt afraden om met een dealer te werken."
Nja...quote:
Je kunt het beter over het gemak waarmee ze het geregeld heeft hebben dan dat het niet mag politica zijnde. Iedereen van 18-30 kent wel iemand in hun vriendengroep die een nummer van een dealer heeft of eraan kan komen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:53 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Nja...
Ze zet wel iemand aan om de wet te overtreden. Lijkt me voor een politica toch wel dubieus.
Het is niet of/of, het is en/en.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je kunt het beter over het gemak waarmee ze het geregeld heeft hebben dan dat het niet mag politica zijnde.
Oke fair. De mate ervan verschilt wel wat mij betreft. Ze maakt hiermee gewoon een sterk punt. De geschokte reacties geven aan dat er nog een hoop mensen zijn die totaal geen weet van hebben hoe makkelijk het tegenwoordig is en hoeveel ervan in omloop gaat.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:57 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Het is niet of/of, het is en/en.
Wat schokkend is, is de reactie van de burgemeester. Die laat zien dat het beleid gebaseerd is op struisvogelgedrag. In plaats van het probleem op te lossen, wil ze het probleem bedekken. Onmiddellijk ontslaan die onbenul.quote:
Je leest meer dan dat in het artikel staat. In het artikel wordt niet genoemd waarom er een schokgolf door de zaal gaat.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
De geschokte reacties geven aan dat er nog een hoop mensen zijn die totaal geen weet van hebben hoe makkelijk het tegenwoordig is en hoeveel ervan in omloop gaat.
Ach ja, waarschijnlijk was dat de gasexplosie van Utrecht inderdaad.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:07 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Je leest meer dan dat in het artikel staat. In het artikel wordt niet genoemd waarom er een schokgolf door de zaal gaat.
Ik haalde mijn fetamientjes lange tijd bij een cokedealer die gewoon van Nederlandse komaf is.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:34 schreef epicbeardman het volgende:
Je bent vaak maar paar mohammed's verwijderd van drugs, vraag je 1 mohammed, die kent altijd wel weer andere mohammeds die mohammed kennen met een goede stash in de buurt.
Yup, hier ook. Gelukkig doen we hier ook aan zuipketen dus speelt dat probleem wat minder. Maar als de jeugd het uitgaansgebied ingaat word je overal weggebonjourd omdat geen 18 maar op je 12e drugs scoren is geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:15 schreef ACT-F het volgende:
Goede actie, want dit is de enige manier om wereldvreemden wakker te schudden. Het wordt al jaren geroepen dat het voor de jeugd makkelijker is om aan drugs te komen dan alcohol. Het drugsgebruik inclusief lachgas is flink toegenomen sinds de minimumleeftijd voor alcohol van 16 naar 18 is gegaan.
Lastig om dat soort volk tot een verstandig drugsbeleid te komen.quote:"Ik heb het raadslid hoog zitten, maar op het moment dat je een dealertje belt voor drugs, doe je mee aan de drugswereld. Die is ernstig, beschadigend en dodelijk voor zo'n kind. Ik zou echt afraden om met een dealer te werken."
En als ze eenmaal 18 zijn worden ze uit de horeca weggebonjourd omdat ze betrapt worden op drugsgebruik. Er groeit nu een generatie op waar drugsgebruik net zo normaal is als een biertje maar de horeca verdient er niks aan.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:45 schreef AchJa het volgende:
Maar als de jeugd het uitgaansgebied ingaat word je overal weggebonjourd omdat geen 18 maar op je 12e drugs scoren is geen enkel probleem.
Zegt ook al weer genoeg; dat er geen sikkepit van enig verstandig drugsbeleid in die gemeente terecht gaat komen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Burgemeestertje snapt het niet. Uitstekende actie. Dit is hoe makkelijk het tegenwoordig is voor veel soorten harddrugs.
Vind je? Imo ziet ze er uit als iemand die deze hele actie echt super eng en spannend vond, en normaliter mijlenver bij drugs uit de buurt blijft. Iemand die een 'wilde' stapavond heeft met 2 glazen wijn en om 23:00 weer thuis is.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:53 schreef inslagenreuring het volgende:
Ze ziet er ook uit als een stiekeme jonko-genieter.
Die vind ik er altijd heel bleek uitzien.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:53 schreef inslagenreuring het volgende:
Ze ziet er ook uit als een stiekeme jonko-genieter.
Hoe komt ze dan aan een dealertje?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Vind je? Imo ziet ze er uit als iemand die deze hele actie echt super eng en spannend vond, en normaliter mijlenver bij drugs uit de buurt blijft. Iemand die een 'wilde' stapavond heeft met 2 glazen wijn en om 23:00 weer thuis is.
Je hebt gradaties maar inderdaad. Echten komen amper buiten.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:36 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Die vind ik er altijd heel bleek uitzien.
Ws aan dr leukste vriendin gevraagd.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hoe komt ze dan aan een dealertje?
Nee mij lijkt het eerder een type dat nogal wat freaky kantjes heeft.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Vind je? Imo ziet ze er uit als iemand die deze hele actie echt super eng en spannend vond, en normaliter mijlenver bij drugs uit de buurt blijft. Iemand die een 'wilde' stapavond heeft met 2 glazen wijn en om 23:00 weer thuis is.
Dan heb ik liever haar nummer.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Ws aan dr leukste vriendin gevraagd.
Ik ook, had een stuk of 4 adresjes voor het geval er een eens niet te bereiken was.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik haalde mijn fetamientjes lange tijd bij een cokedealer die gewoon van Nederlandse komaf is.
Sneller dan Thuisbezorgd.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Burgemeestertje snapt het niet. Uitstekende actie. Dit is hoe makkelijk het tegenwoordig is voor veel soorten harddrugs.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |