abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 januari 2026 @ 15:55:47 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_219849860
Spanje overweegt onderscheiding Julio Iglesias af te nemen
© https://www.msn.com/nl-nl(...)859c28deb9e149&ei=17

Aandachtige lezers,

En wie kent deze wereldberoemde zanger uit het relatief verre verleden nou niet: ofwel Julio Iglesias! Sowieso al mijn familie uit Haarlem :Y) :9 en omstreken :s) waren destijds al groot fan van de destijds befaamde Spaanse zanger die vooral scoorde in de zeventiger en begin tachtiger jaren. :muziek:
Met z'n melodieuze en sfeervolle muziek op de achtergrond passeerden in de loop der tijd flink wat gezellige momenten de revue in Haarlem of familie in de gemeente Bloemendaal, tot borrels en etentjes in de betere gelegenheden met soms hoge heren en dames uit de zakenwereld aan toe. :7~

Wat u? Beschuldigingen van misbruik of ongewenste intimiteiten vliegen tegenwoordig al bij het minste geringste als warme broodjes over de toonbank. :9 En het gebeurt niet alleen in NL maar ook ver over de grens! Denk alleen al aan de RK-Kerk, enzovoorts! Wat kan iemand nu nog serieus nemen op dit gebied?
Vandaag de dag lijkt het jammer genoeg een trend geworden bekende muzikanten (waaronder zoal eerder in beschuldiging gestelde maar reeds vrijgesproken Marco Borsato ^O^ naar aanleiding van vermeende 'gebeurtenissen' rond De Voice of Holland) in een verkeerd daglicht te stellen en publiekelijk aan de schandpaal te nagelen.
Enfin, misschien gaat het rond de kwestie Iglesias de dames om geld, afgunst :{w, of speelden er andere contactuele 'ongenoegens'. *)

Hoewel het fijne ervan lang niet voor eenieder openbaar zal worden, kan getwijfeld blijven worden aan de precieze intenties van de beschuldiger in kwestie, mij dunkt. *) Het blijven inderdaad ernstige kwesties die tot de bodem uitgezocht moeten worden door deskundigen in hun vak waarbij het uitsluiten van mogelijk valse verklaringen jegens de persoon hoge prioriteit heeft. *)
Zo ook in deze case, beste mensen, waarna hopelijk spoedig blijkt dat er niet genoeg gronden resten om kwalitatieve zangers van het kaliber Iglesias dit aan te doen, aldus ikzelf maar vooral wat ouderen uit mijn milieu *) die een heerlijk wijntje niet schuwen, of elders waar men deze bijzondere zanger al sinds de zeventiger jaren hoog heeft zitten en eveneens pleit voor behoud van zijn welverdiende onderscheiding (Medalla de Bellas Artes), als topzanger van weleer. :7~

Afwachten maar wat nu hiervan weer de uitkomst gaat worden. Hopelijk rehabilitatie, oftewel herstel in muzikale eer :muziek: en aanzien! 8-)

Goed mensen, tot zover de OP, mooi weekend toegewenst!

Scjvb

quote:
Artikel door ANP Producties • 1 d •

Spanje overweegt onderscheiding Julio Iglesias af te nemen
© ANP

De Spaanse regering overweegt om de Medalla de Bellas Artes, een hoge Spaanse overheidsonderscheiding voor individuen en instellingen die uitblinken in kunst en cultuur, af te nemen van zanger Julio Iglesias. Dat schrijven Spaanse media. De 82-jarige Iglesias wordt door twee vrouwen beschuldigd van seksueel misbruik en verkrachting.

De Medalla de Bellas Artes wordt jaarlijks uitgereikt door het Ministerie van Cultuur. In 2010 mocht Iglesias de prijs in ontvangst nemen. De Spaanse minister van Cultuur, Ernest Urtasun, heeft aan het Spaanse persbureau EFE bevestigd dat de regering onderzoekt of de prijs moet worden ingetrokken. Urtasun heeft echter geen specifieke datum genoemd voor het nemen van deze beslissing.

Dinsdag werd bekend dat Spaanse aanklagers een onderzoek zijn gestart naar de beschuldigingen van seksueel misbruik en verkrachting tegen de zanger. Het misbruik zou hebben plaatsgevonden in 2021. De vrouwen werkten in huizen van Iglesias. Een van hen was een huishoudster die zegt dat zij werd gedwongen tot seks. De vrouwen zouden ook zijn beledigd en vernederd.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_219849954
Mooi, kan ook die prijs naar Donald J Trump :Y
pi_219850045
Doe dit dan als de man daadwerkelijk ergens voor veroordeeld is.
pi_219850182
Ik heb dit denk ik gemist. Wat zou meneer zoal op zijn kerfstok hebben dan?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 16:59:42 #5
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219850224
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 16:53 schreef Hathor het volgende:
Ik heb dit denk ik gemist. Wat zou meneer zoal op zijn kerfstok hebben dan?
Tenminste twee vrouwen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 16 januari 2026 @ 17:03:45 #6
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219850243
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 16:59 schreef PzKpfw het volgende:
Tenminste twee vrouwen.
Heb ik gehoord; kwam bij RTL langs. Zou hij onlangs nog gedaan hebben bij twee huishoudsters of zo rond zijn tachtigste. Daarvoor heeft nog nooit iemand iets dergelijks over hem geroepen.

Bill Cosby had gewoon een patroon vanaf het begin van zijn carriere.
pi_219850254
Vrouwen zullen wel geld nodig hebben. Arme man.
U MAD?
  vrijdag 16 januari 2026 @ 17:08:14 #8
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219850265
quote:
In januari 2026 zijn twee voormalige vrouwelijke werknemers van Julio Iglesias naar buiten gekomen met ernstige beschuldigingen tegen hem. Volgens verschillende media en onderzoeken beweren zij dat:

Zij in 2021 voor Iglesias werkten in zijn villa’s in de Dominicaanse Republiek en de Bahama’s. De vrouwen – een huishoudster en een fysiotherapeute – zeggen dat Iglesias hen ongewenst heeft aangeraakt, seksueel misbruikt en in één geval verkracht terwijl zij in dienst waren.

De beschuldigingen omvatten ook claims over intimidatie, vernedering en een controle- en onderdrukkingsomgeving.

Julio Iglesias is 82 jaar oud (in januari 2026). Hij werd geboren op 23 september 1943.
Toen was hij dus 77 a 78 jaar.

Je zou bovendien zeggen dat die man genoeg geld heeft dat hij, naast zijn personeel, ook wel even een dame (of twee) kan ontvangen die tegen een schappelijke financiele vergoeding Julio's fantasie zou willen vervullen.

En als dit proces net zo lang gaat duren als bij Marco Borsato dan is het nog maar de vraag of Julio de uitspraak nog gaat meemaken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tengano op 16-01-2026 17:22:05 ]
pi_219850391
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 17:03 schreef Tengano het volgende:

[..]
Heb ik gehoord; kwam bij RTL langs. Zou hij onlangs nog gedaan hebben bij twee huishoudsters of zo rond zijn tachtigste. Daarvoor heeft nog nooit iemand iets dergelijks over hem geroepen.

Bill Cosby had gewoon een patroon vanaf het begin van zijn carriere.
Echt bizar dat hij daar zo lang mee door heeft kunnen gaan. Zou niemand daar nou al die tijd niks van gemerkt hebben?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 17:32:58 #10
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219850411
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 17:28 schreef Hathor het volgende:
Echt bizar dat hij daar zo lang mee door heeft kunnen gaan. Zou niemand daar nou al die tijd niks van gemerkt hebben?
Nou ja, hij heeft gewoon mazzel gehad dat er iemand pas op zijn 78 ste heeft lopen snitchen 8-)
  vrijdag 16 januari 2026 @ 17:58:28 #11
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219850529
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 21:05 schreef Bart2002 het volgende:
En mensen: hij deed dat gewoon THUIS.... Laat dat op je inwerken: gewoon thuis. Deze oude geilaard deed dat gewoon thuis.

pi_219851218
Dat dit vanwege een beschuldiging wordt overwogen is een absolute schande. Als hij wordt veroordeeld valt het volledig te rechtvaardigen dat je de prijs intrekt maar op basis van een beschuldiging?

Onschuldig tot het tegendeel bewezen is vliegt heel snel het raam uit als een vrouw iets over een man beweert. Dit moet echt stoppen.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 21:50:48 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219853374
Lijkt me beter eerst een uitspraak van een rechter af te wachten.
pi_219853489
Hoe weet hij dat hij met meer dan 3000 vrouwen naar bed is geweest ? Is er een soort van boekhouding ? :o
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 16 januari 2026 @ 22:19:25 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219853693
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:59 schreef TLC het volgende:
Hoe weet hij dat hij met meer dan 3000 vrouwen naar bed is geweest ? Is er een soort van boekhouding ? :o
Op zich is dat niet zo moeilijk. Je hoeft steeds maar een getal te onthouden en bij iedere vrouw tel je er een bij op.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 18:03:24 #16
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_219858749
Even de tijd om te reageren voordat de neus richting een Haerlemsch top-restaurant gaat: :Y) ^O^

Deze legendarische zanger leeft of leefde zeer uitbundig, en zijn muziek was in de zeventiger en eerste helft tachtiger jaren veelvuldig te horen rondom enkele lanen van Aerdenhout afkomstig van de grote villa. :muziek:

Allerhande smerige beweringen die thans de ronde doen :r, worden allerminst gesteund door mijn familie *) te Aerdenhout (gemeente Bloemendaal), waar thans gesproken wordt over een ware schande dat Julio Iglesias zo onder vuur ligt zonder dat er doorslaggevend bewijs is geleverd en uitspraak gedaan is door een rechter, mij dunkt. :7

quote:
Julio Iglesias (82) zwaar onder vuur om aanranding en seksueel wangedrag tegen werkneemsters: ’Verplichte soa-tests, we moesten allemaal naar de dokter’

© https://www.telegraaf.nl/(...)okter/123594735.html
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_219858775
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 16:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Doe dit dan als de man daadwerkelijk ergens voor veroordeeld is.
Hij is al bij voorbaat schuldig want hij is man en blank...
  zaterdag 17 januari 2026 @ 18:10:32 #18
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219858818
Kennelijk zijn beschuldigingen al genoeg om je reputatie geheel door het slijk te halen. Zeer kwalijk doorgeschoten feminisme.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 19:46:05 #19
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219860163
Eerst inderdaad maar eens afwachten wat het onderzoek oplevert en of dit geen ordinaire smaad is om geld binnen te harken. Bij veroordeling kan zijn kop er dan alsnog af.....
"Hoka Hey!"
  zaterdag 17 januari 2026 @ 20:01:42 #20
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219860442
In ieder geval heeft hij mooie muziek gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')