Voor nabestaanden kan het wel lastig zijn voor de afhandeling van de erfenis en/of praktische zaken als ze nergens bij kunnen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 08:17 schreef TAmaru het volgende:
Tsja, als je dood bent, ben je dood. Dan maakt niks wat er daarna nog gebeurt nog uit en zelfs niet wat er daarvoor is gebeurd.
De laptop heb ik wel zo ingericht dat je niet zomaar bij de inhoud van de harde schijf kunt, zonder mijn paswoord dat hopelijk niemand weet.
Dat zal toch gebeuren. Een dode beschijt zich namelijk altijd vanwege het uitvallen van lichaamsfuncties en spieren.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:36 schreef oppiedoppie het volgende:
Dit is werkelijk de enige reden waarom ik elke dag een schone onderbroek aantrek. Zou me doodschamen als ze tijdens mijn autopsie of het opbaren een vieze onderbroek aantreffen.
“Ignorance is bliss”quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:18 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Dat zal toch gebeuren. Een dode beschijt zich namelijk altijd vanwege het uitvallen van lichaamsfuncties en spieren.
Ik ook. Je hebt nu die Alone-app van de oprichter van de Frisse Kater die ik wel eens overweeg.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ten eerste gecondoleerd!
En op je vraag: ik ben eigenlijk bang dat ik zo'n lijk zou zijn die weken of maanden in een huis ligt voordat het ontdekt wordt
Verder maakt het me niet uit wat mensen vinden, kan me dan toch niet meer schamen
je hebt nooit contact met andere mensen? werk? familie?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:50 schreef Koortsdroom het volgende:
Aangezien ik 'zolderkamerkluizenaar' ben, zal het wel een paar maanden duren voordat ik gevonden word.
Weet trouwens niet hoe dat werkt, als de huur niet meer kan worden afgeschreven, breken ze dan de deur open? Of misschien ruikt het zo erg dat de buren wel iets merken.
Toch gek, de gedachte om maandenlang dood in mijn huis te liggen vind ik best angstaanjagend, maar het zou niet moeten boeien want tsja, ik ben dan dood
als je een baan hebt of contact met familie bellen die hopelijk de politie als ze een paar dagen geen contact met je kunnen vinden.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 22:37 schreef mschol het volgende:
volgens mij moet je echt je best doen om een paar maanden of zelfs weken ongemerkt dood te blijven liggen
https://www.frissekater.n(...)ment-van-overlijden/quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:18 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Dat zal toch gebeuren. Een dode beschijt zich namelijk altijd vanwege het uitvallen van lichaamsfuncties en spieren.
Ik vind dit wel een beetje vies als dit de enige reden is dat je een schone onderbroek aantrekt....Wat als je een week niet denkt dat je doodgaat?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:36 schreef oppiedoppie het volgende:
Dit is werkelijk de enige reden waarom ik elke dag een schone onderbroek aantrek. Zou me doodschamen als ze tijdens mijn autopsie of het opbaren een vieze onderbroek aantreffen.
politie niet binnen mocjt kijken ondanks stapels post? dat lijkt me sterk?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 23:34 schreef poolmetuitkering het volgende:
[..]
als je een baan hebt of contact met familie bellen die hopelijk de politie als ze een paar dagen geen contact met je kunnen vinden.
maar er zijn weleens casussen in de pers geweest waar ondanks bijna metershoge stapels aan post de politie nog niet eens binnen mocht kijken. en dan jaren later blijkt dat de bewoner al jaren dood is
Lijkt mij idd niet verstandigquote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:19 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Voor nabestaanden kan het wel lastig zijn voor de afhandeling van de erfenis en/of praktische zaken als ze nergens bij kunnen.
Zie bijvoorbeeld: https://www.rtl.nl/nieuws(...)een-toegang-telefoon
https://radar.avrotros.nl(...)e-nalatenschap-55001
Heel belangrijkquote:Op zondag 18 januari 2026 10:26 schreef Chandler het volgende:
Nee, ze zoeken het maar uit!
D00D is D00D..
Maar laat genoeg $$ over om m'n zooi te kunnen afvoeren inclusief mijzelf!
Het komt weleens in het nieuws. Er moet een machtiging van het OM zijn en wegens het recht op priveleven gaat dat niet zo makkelijk. Ik vind het zelf een slechte zaak.quote:Op zondag 18 januari 2026 07:08 schreef mschol het volgende:
[..]
politie niet binnen mocjt kijken ondanks stapels post? dat lijkt me sterk?
wel gezien inderdaad dat mensen toch lang al overleden zijn maar die hadden dan ook(zowat) geen contact met de buitenwereld meer
Ik heb mb wachtwoordkluis soort van gedeeld met m’n partner. Ze kan toegang aanvragen tot mijn kluis en als ik zo’n verzoek 72 uur negeer wordt dat verzoek automatisch toegewezen. In die wachtwoordkluis zit een soort readme met een beschrijving wat waar staat en hoe ze bij m’n tweefactorautheticatie spul kan komen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 08:34 schreef mschol het volgende:
ik moet nog eens een lijst met belangrijke wachtwoorden bij mn hypotheek en andere belangrijke documenten hebben, mocht ik omvallen kan e.e.a. veel makkelijker geregeld worden.
zeker aangezien ik niet veel betalingen op automatische incasso heb staan en per mail binnenkomen
helaas zelf ervaring mee gehad
Dat er nu een app voor op de smartphone bestaat mag dan nieuw zijn, maar we hadden al tientallen jaren de telefooncirkels van het Rode Kruis.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:28 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik ook. Je hebt nu die Alone-app van de oprichter van de Frisse Kater die ik wel eens overweeg.
Dit idd is goed om te hebben. En dingen als: contacten van je werk, een overzicht van welke contracten/verzekeringen/incasso's je hebt is ook wel slim. En wie dat van jou mag inzien en wat er met je online leven moet gebeuren (zie link in mijn vorige post).quote:Op vrijdag 16 januari 2026 08:34 schreef mschol het volgende:
ik moet nog eens een lijst met belangrijke wachtwoorden bij mn hypotheek en andere belangrijke documenten hebben, mocht ik omvallen kan e.e.a. veel makkelijker geregeld worden.
zeker aangezien ik niet veel betalingen op automatische incasso heb staan en per mail binnenkomen
helaas zelf ervaring mee gehad
als ik dood ben kan het mij niet echt boeien wat er op mn pc staat en wat ze vinden
Ja na een week wordt het wel wat ranzig. Wat als ik een jaar niet denk dat ik doodga. Dan ruik ik wss alsof ik al dood ben ofzo.........quote:Op zaterdag 17 januari 2026 23:44 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een beetje vies als dit de enige reden is dat je een schone onderbroek aantrekt....Wat als je een week niet denkt dat je doodgaat?
Mietje. Maak er wat van of trek de stekker eruit. Wat een pussy-attitude is ditquote:Op maandag 19 januari 2026 10:43 schreef SemperLibertas het volgende:
Ik wilde helemaal niet geboren worden om te beginnen. Ik hoefde dit leven niet. De dood zou een zegen zijn voor me al zal ik er zelf niet voor kiezen.
Beetje gelijk heb je wel hoor. Alleen ik heb - blijkbaar- redenen om te willen leven, ook al gaat dat tegen mijn gevoel inquote:Op maandag 19 januari 2026 10:50 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Mietje. Maak er wat van of trek de stekker eruit. Wat een pussy-attitude is dit
Dat is een stuk lastiger dan je denkt.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:50 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Mietje. Maak er wat van of trek de stekker eruit. Wat een pussy-attitude is dit
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |