uitnodiging.quote:Op donderdag 15 januari 2026 08:55 schreef mitt het volgende:
Mooi deelnemersveld, al zijn sommige wat onbekend.
Weet iemand hoe de spelers gekozen worden? Is dat gewoon op uitnodiging van raad van wijze heren ofzo?
quote:Schaaktoernooi uitgesteld om protestactie XR
De start van het schaaktoernooi van Tata Steel in Wijk aan Zee is uitgesteld wegens een protestactie van Extinction Rebellion, zegt een woordvoerder van het toernooi. Actievoerders hadden kolen voor de ingang van het gebouw gestort.
Het toernooi zou om 14.00 uur beginnen, maar is uitgesteld. Het internationale schaaktoernooi vindt plaats in dorpshuis De Moriaan in Wijk aan Zee.
De ingang van het gebouw werd geblokkeerd door kolen die de actievoerders hadden gestort. Actievoerders hadden zich met buizen aan elkaar vastgeketend. Op het dak van het gebouw werd een spandoek ontrold met de tekst: ‘No chess on a dead planet’.
https://www.parool.nl/ned(...)pjes-klaar~b3e73934/
Vassily is de wat meer Russische variant tov Vasyl en dat zal wat gevoelig liggen voor een Oekraïner.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:44 schreef Bart2002 het volgende:
Beetje onduidelijk waarom Ivanchuk opeens "Vasyl" heet.... Het was voorheen Vassily Ivanchuk.
Waren de ER gekken al wegquote:Op zondag 18 januari 2026 17:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vanmiddag geweest. Nieman zonder schaak-engine in zijn mouw @:Wereldgozer @:maxi-mus
Heb jij z'n onderbroek gecheckt?quote:Op zondag 18 januari 2026 17:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vanmiddag geweest. Nieman zonder schaak-engine in zijn mouw @:Wereldgozer @:maxi-mus
Ook niet in zijn reet?quote:Op zondag 18 januari 2026 17:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
In de B groep 0 uit 6quote:
Ik gok een remisequote:Op maandag 19 januari 2026 14:09 schreef Sjemmert het volgende:
Anish Giri vs Jorden van Foreest vandaag![]()
Je kan de partijen ook volgen op Lichess.org of chess.comquote:Op maandag 19 januari 2026 20:22 schreef Bart2002 het volgende:
Giri blijft een beetje achter.
Maar wat mij stoort: welke achterlijk bedrijf heeft deze website gemaakt? Totaal gestoord qua navigatie. Ik snap ook niet echt (want boomer) dat dat elk jaar weer volledig anders moet zijn. Een hoop van de live partijen doen het ook gewoon niet, die staan in de beginstelling.
Maar dan heb je dus iets heel goeds (die van 2 jaar geleden) en dan moet het weer helemaal anders (nieuw!) met een kut resultaat. Dit is echt slecht m.i. Ik durf te wedden dat e.e.a. uitbesteed is aan India. Daar kunnen ze wel schaken blijkbaar maar hebben de ballen verstand van een bruikbare interface voor de site.
Dank voor de tip. Ga ik daar eens kijken.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:31 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Je kan de partijen ook volgen op Lichess.org of chess.com
Die houdt goed stand.quote:
Wel naar verwachting, toernooirating is nu 2384 terwijl haar echte rating 2398 is. Maar op basis van het WK en EK blitz snap ik dat er hoop was dat ze misschien een stap omhoog gemaakt had.quote:Op maandag 26 januari 2026 07:36 schreef mitt het volgende:
[..]
En Roebers verloor weer in de B Groep. 7 van de 8 verloren
Verschil met de meesten is wel erg groot natuurlijk. Ik had ook op iets meer gehoopt, maar dat het lastig zou worden stond wel vast.quote:Op maandag 26 januari 2026 10:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wel naar verwachting, toernooirating is nu 2384 terwijl haar echte rating 2398 is. Maar op basis van het WK en EK blitz snap ik dat ze misschien een stap omhoog gemaakt had.
Klootzak van Foreest @Mexicanobakkerquote:Op woensdag 28 januari 2026 14:51 schreef mitt het volgende:
Erdogmus tegen Gukesh vandaag. Doet nog mee voor de eindoverwinning. Net als van Foreest, al speelt die vandaag tegen Sindarov en vrijdag tegen Abdoesattorov.
Ongelofelijk dat die gozer een keer het toernooi heeft gewonnen.quote:Op woensdag 28 januari 2026 19:45 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Klootzak van Foreest @:mexicanobakker
Nepo heeft gewoon gelijkquote:Op dinsdag 27 januari 2026 19:34 schreef mitt het volgende:
Gukesh verliest weer.
Aan het klootviolen.
Zoals de reactie daar, Nepo heeft altijd wat te zeiken.quote:Op donderdag 29 januari 2026 17:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nepo heeft gewoon gelijk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |