-------------quote:Stroomstoring in grote delen van de stad
In een groot deel van de stad is vanmiddag de stroom uitgevallen. Het gaat om verschillende buurten in de stad. Grote delen van West en het centrum zitten nu zonder stroom. De storing ontstond even na 16.00 uur.
Liveblog:
Storing begon even na 16.07 uur
Grote delen van de stad zitten nu zonder stroom. Op de afbeelding hieronder kun je zien om welke plekken het gaat.
Oorzaak nu nog onbekend
De oorzaak van de storing is nog niet bekend. Liander zegt dat het nog zeker tot 18.15 uur gaat duren voordat de storing verholpen is.
Storing raakt ook trams in de stad
Door de stroomstoring staan de trams in een groot deel van de stad stil. Trams 4, 14, 25 en 26 rijden wel. Ook alle metro’s rijden. Een woordvoerder van het GVB laat weten dat zij de impact van de stroomstoring nu inventariseren.
https://www.at5.nl/artike(...)e-trams-stilgevallen
Dit.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
"de stad". Lekker duidelijke TT.
Of hij kopieerde het gewoon 1:1 van AT5 en zag het over het hoofd.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:49 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Je moet dat gehucht ook maar zo belangrijk vinden dat je denkt dat iedereen daaraan denkt als je zegt 'de stad'
Ik had het niet zo zeer tegen TSquote:Op woensdag 14 januari 2026 16:50 schreef Drxx het volgende:
[..]
Of hij kopieerde het gewoon 1:1 van AT5 en zag het over het hoofd.
Dus... Bedoelde je dan AT5? De nieuwszender van Amsterdam?quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:53 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ik had het niet zo zeer tegen TS
Dat had ik toch niet gezienquote:Op woensdag 14 januari 2026 16:54 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dus... Bedoelde je dan AT5? De nieuwszender van Amsterdam?
Jaquote:Op woensdag 14 januari 2026 17:11 schreef Drxx het volgende:
Sturen ze nu serieus een gofffffedomme NL ALERT vanwege dit? Wat als ik een hartaanval had gekregen?!
Zoveelste topic over blijkbaar Amsterdam maar waar in eerste instantie gewoon centrum of een windrichting wordt genoemt. Alsof Amsterdam zo’n noemenswaardig deel van Nederland is dat iedereen weet waar het over gaat. Hoogheidswaanzin ten top.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:49 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Dit.
Het is dat er Amsterdam op dat kaartje staat, anders kwam je het nooit te weten.
Je moet dat gehucht ook maar zo belangrijk vinden dat je denkt dat iedereen daaraan denkt als je zegt 'de stad'
Lol! Kut kaart jaquote:Op woensdag 14 januari 2026 16:46 schreef Guanabana het volgende:
Nog nooit zo'n onduidelijk kutkaartje gezien
Oh die in de OP is wel oke, maar op NOS.nl staat dit:
[ afbeelding ]
Dan mag je hopen dat er een accu in de defibrillator zit en niet op netstroom gaat.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:11 schreef Drxx het volgende:
Sturen ze nu serieus een gofffffedomme NL ALERT vanwege dit? Wat als ik een hartaanval had gekregen?!
Nou ja, daar begonnen ze iig met 'In Helmond...' ipv 'In grote delen van de stad...'.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:14 schreef -river- het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)delijk-zonder-stroom
In Helmond hadden 'minder dan duizend adressen' woensdagochtend last van een stroomstoring. De problemen begonnen rond tien uur. Rond kwart voor een 's middags zijn de problemen volledig verholpen, meldt de gemeente Helmond
De oorzaak van de stroomstoring laat netleverancier Enexis nog in het midden. Enexis verwachtte eerder nog dat de storing rond twaalf uur 's middags zou zijn verholpen.
Gezellig, hier ook vandaag.
Ja tog?quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:24 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Zoveelste topic over blijkbaar Amsterdam maar waar in eerste instantie gewoon centrum of een windrichting wordt genoemt. Alsof Amsterdam zo’n noemenswaardig deel van Nederland is dat iedereen weet waar het over gaat. Hoogheidswaanzin ten top.
Ik vind het nogal overdreven voor een paar uur geen stroom, maar ligt vast aan mij.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja![]()
Wel gaaf om er eens eentje voor een echt iets te krijgen ipv maandags
Fuck de buren.quote:Gebruik geen lift en controleer of buren hulp nodig hebben. Alleen voor levensbedreigende situaties belt u 112.
quote:Er komen nu meerdere meldingen binnen van mensen die zeggen dat er weer stroom is
Dat vertellen mensen die op de Marnixstraat, op de Prinsengracht, in de Kalverstraat en in de Kinkerstraat zijn.
Onduidelijk is in hoeverre de stroomstoring daarmee verholpen is. Liander kan het nog niet bevestigen.
"U heeft geen stroom"quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:29 schreef maily het volgende:
NL-Alert na stroomstoring veroorzaakt door explosie elektriciteitshuisje; meerdere meldingen dat stroom weer terug is
serieus NL-Alert
Met Oud en Nieuw ook nog tochquote:Op woensdag 14 januari 2026 17:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja![]()
Wel gaaf om er eens eentje voor een echt iets te krijgen ipv maandags
quote:Licht weer aan bij de Febo
Peter van dijk (63) staat achter de balie van de Febo op de Nieuwendijk. Inmiddels is het licht weer aan.
“Ik heb nog geen producten want ik heb er drie kwartier uit gelegen. Het frituur, alles wat uit. De snack kasten waren uit dus alles is koud. Binnen een half uur kan ik weer bakken. Ik schrok wel even want je weet niet wat het is. En toen kwam er ook ineens een amber alert over heen. Dit is mijn eerste dag werken bij deze febo en gelijk alles donker."
Bron: AD
quote:De winkels in het centrum Amsterdam gaan weer open, omdat de stroom weer werkt. Klanten staan bij diverse winkels in de rij om naar binnen te gaan.
Bron: Telegraaf
een amber alert nog welquote:Op woensdag 14 januari 2026 17:33 schreef Stupidisco het volgende:
Komt goed mensen, er is licht aan het einde van de tunnel. Bij de Febo zijn ze alweer aan het opstarten.
[..]
Sommige mensen zijn permanent gestoordquote:Op woensdag 14 januari 2026 17:32 schreef maily het volgende:
Storing duurt tot 18.30
al die yuppen die nou geen boodschapjes kunnen doen
Alsof Yuppen een huis kunnen kopen in Amsterdamquote:Op woensdag 14 januari 2026 17:32 schreef maily het volgende:
Storing duurt tot 18.30
al die yuppen die nou geen boodschapjes kunnen doen
misschien huren?quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Alsof Yuppen een huis kunnen kopen in Amsterdam
amber alert ja?quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:34 schreef Durmada het volgende:
Hier gewoon stroom! Kreeg wel een amber alert
Niet heel vreemd, het mobiel internet lag ook plat, heb voor eerst in 5 jaar weer lopen SMS'enquote:Op woensdag 14 januari 2026 17:29 schreef maily het volgende:
NL-Alert na stroomstoring veroorzaakt door explosie elektriciteitshuisje; meerdere meldingen dat stroom weer terug is
serieus NL-Alert
De stroom was vermist?quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:34 schreef Durmada het volgende:
Hier gewoon stroom! Kreeg wel een amber alert
amber alert?quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:36 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ja, terwijl het vooral in centrum en west was begreep ik...
quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:28 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Nou ja, daar begonnen ze iig met 'In Helmond...' ipv 'In grote delen van de stad...'.
AT5 is de nieuwszender van Amsterdam, dus nogal wiedes. Omroep Brabant is de nieuwszender van Noord-Brabant, dus logisch dat die de plaatsnaam specificeren. NH Nieuws begint ook met "in Amsterdam."quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:24 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Zoveelste topic over blijkbaar Amsterdam maar waar in eerste instantie gewoon centrum of een windrichting wordt genoemt. Alsof Amsterdam zo’n noemenswaardig deel van Nederland is dat iedereen weet waar het over gaat. Hoogheidswaanzin ten top.
Bron: ADquote:Toch geen gewonden
In tegenstelling tot wat de brandweer eerder meldde is er niemand gewond geraakt bij de explosie op de Marnixstraat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |