abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220685792
Joh dat doet niet ter zaken in mijn argument.
Allemaal cabaretteketet!
pi_220686956
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:47 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Wat andere ook zeggen; je moet wel weten waar je over praat. Verder is het nog niet zo ondraaglijk slecht dat ik niet meer kijk, moet er nog meer voor gebeuren. Het gaat wel die kant op though...En als De Bondgenoten GTST al rechts inhaalt met de kijkcijfers is er toch wel een teken aan de wand dat het niet geweldig gaat.
De lineaire cijfers staan inderdaad onder druk. Maar op Videoland loopt het prima! GTST mikt op een jongere doelgroep (Gen Z/Millennias) die natuurlijk eerder via een streamingdienst kijkt.
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_220687038
Denk niet dat ze specifiek op die doelgroep richten. Ze hebben wel wat Spangas verhaallijntjes gehad, en dat hebben ze nu weer met die 2 pubers van Noor en hopelijk wordt ook niet heel erg uitgediept maar in de donderdag aflevering van volgende week lijkt het wel weer die kant op te gaan in de komende tijd. Ze richten zich juist op alle leeftijden en dat is altijd zo geweest omdat er ook een hoop oudere karakters tussen zitten. Dat het op Videoland goed scoort hoeft dus niet specifiek te maken te hebben dat ze zich op een jongere doelgroep richten want Videoland wordt in alle doelgroepen goed bekeken.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 1 mei 2026 @ 02:57:56 #279
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220687251
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:20 schreef DeKleineOnbekende het volgende:

[..]
Ik ben geen fangirl en heb hier ook regelmatig kritiek geuit, maar als je echt alleen maar loopt te zaniken vraag ik me af waarom je die tv niet gewoon uitzet. Ik vind jouw "je moet wel weten waar je het over hebt" onzin, je hoeft namelijk ook helemaal niet te schrijven. Wat doe je jezelf aan met kijken en dan ook nog in de pen klimmen voor een amateuristische recensie, als het zo vreselijk is?
Wie schrijft er volgens jou precies hier een amateuristische recensie? Ik vind je reactie aanvallend alsof ik je speeltje afpak. Zoals je nu reageert, ben je zeker wel de fangirl aan het uithangen.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 03:00:36 #280
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220687254
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:41 schreef DeKleineOnbekende het volgende:

[..]
Haha, die doen dat voor hun werk.
Ja en een discussieforum heet zo omdat er zo lekker thee gedronken kan worden? _O-

Als je zelf mensen aanvalt door te struikelen over "je moet wel weten waar je het over hebt" en dat heel goedkoop en makkelijk afdoet als onzin, maar vervolgens bij iemand die zijn mening deelt miept "Hihi haha hoho waarom die recensies maken, die columnisten doen dat voor hun werk", dan weet jij ook echt niet waar je het over hebt.

En dat vind ik waar mogelijk nog veel treuriger :')
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220688527
Hear hear.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 1 mei 2026 @ 11:45:47 #282
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_220688613
Nola is nog steeds 17,
Die kwam er vier jaar geleden in twee keer 16 geworden en de actrice is inmiddels 22.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:10:29 #283
73546 RaymanNL
Muwhahaa
pi_220690881
Maandpromo Mei!

Bekijk deze YouTube-video

Het kabbelt door, maar wel paar interessante dingen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_220690903
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:10 schreef RaymanNL het volgende:
Maandpromo Mei!

Bekijk deze YouTube-video

Het kabbelt door, maar wel paar interessante dingen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zin in mei *O*
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:38:40 #285
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_220691075
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:10 schreef RaymanNL het volgende:
Maandpromo Mei!

Bekijk deze YouTube-video

Het kabbelt door, maar wel paar interessante dingen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met verslavingen zijn ze altijd al consequent geweest in gtst. oa Robert Dennis en Sjoerd bleef het altijd een dingetje bij Dennis teveel zelfs vindt ik.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 18:46:24 #286
73546 RaymanNL
Muwhahaa
pi_220691648
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:38 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Met verslavingen zijn ze altijd al consequent geweest in gtst. oa Robert Dennis en Sjoerd bleef het altijd een dingetje bij Dennis teveel zelfs vindt ik.
Dat is waar! Sowieso Robbert met z’n cocaïne verslaving. Het lijkt soms alsof verhaallijnen na afsluiten gewoon verdwijnen, alsof er niks gebeurd is
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_220714872
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 03:00 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Ja en een discussieforum heet zo omdat er zo lekker thee gedronken kan worden? _O-

Als je zelf mensen aanvalt door te struikelen over "je moet wel weten waar je het over hebt" en dat heel goedkoop en makkelijk afdoet als onzin, maar vervolgens bij iemand die zijn mening deelt miept "Hihi haha hoho waarom die recensies maken, die columnisten doen dat voor hun werk", dan weet jij ook echt niet waar je het over hebt.

En dat vind ik waar mogelijk nog veel treuriger :')
Dit forum is toch niet jouw werk?

Op je vorige vraag: ik vind de recensies van jou en nog een paar fanatieke schrijvers hier ademen dat gtst jullie leven is. Altijd nog helemaal vol van seizoenen uit de vorige eeuw, de schrijvers deugen nooit want - insert heel semi-theoretische onderbouwing -.
En dat is het ook, zo blijkt, als je jezelf vergelijkt met iemand die iets wel moét kijken en recenseren omdat dat zijn/haar beroep is.

Ik lees er altijd lekker overheen in elk geval.
  maandag 4 mei 2026 @ 18:28:06 #288
436222 Japepk
Padvinder
pi_220714909
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 18:23 schreef DeKleineOnbekende het volgende:
Ik lees er altijd lekker overheen in elk geval.
Dan mis je wat mij betreft de beste posts uit deze reeks en misschien wel van heel dit forum. Vroeger was niet alles beter, maar de posts worden altijd onderbouwd en (met name Arnie en Peter) geven vaak genoeg toe dat zij iets gewoon vinden en dat het geen harde waarheid is.
't Echte en 't ware!
pi_220716456
ik kijk altijd uit naar de ( columns) van @PeterKelder en @ArnieAlberts mag wat mij betreft zo vaak mogelijk
  dinsdag 5 mei 2026 @ 12:22:58 #290
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_220719818
Het is soms makkelijk klagen over GTST. Het komt iedere dag en er zijn in een jaar heel wat afleveringen te vullen. De kans dat er een aantal tegenvallen of niet zoveel toevoegen is dus al vrij groot. Over de prestaties van het schrijversteam ging het al heel vaak. Des te verrassender als een verhaallijn eens wel aanslaat, zoals bedoeld en acteurs kunnen laten zien hoe goed zij hun vak verstaan.

De afgelopen afleveringen was zo'n moment. Wekenlang hebben we gezien wat een irritant persoon Tinus Bos was. Hij nam nergens verantoording, schoof alles af op anderen en klaagde over alles en iedereen. Logisch dat Luuk het slecht met hem kon vinden. Na de hele opbouw vond ik die herinneringen tijdens de autorit heel sterk neergezet en in beeld gebracht. Gisteren kwam de verhaallijn tot een sterk einde. Een personage dat helemaal niets positiefs bracht kreeg uiteindelijk toch een zekere sympathie, zelfs bij Luuk. Het was er niet te dik bovenop en er was geen overdadige verzoening waarin alles goed kwam, maar het werd prima neergezet. Werd het uiteindelijk toch een mooi en emotioneel moment, dat bij mij wel behoorlijk insloeg. Uiteindelijk wilde je zien dat alles goedkwam, maar dat kregen we dus juist niet. De conclusie is niet "hij was stiekem toch aardig" of "alles kwam toch nog goed". De conclusie was "uiteindelijk was hij ook maar een mens, met vele mankementen". Liet het acteervermogen van John Biujsman en Kees Boot echt spreken. Ook de onmogelijke positie waarin Luuk zich bevond op dat moment. Erg goed gedaan!

Geen idee hoe het nu verder gaat. Van die maandtrailer werd ik niet echt enthousiast. Nola zwanger lijkt mij geen goede richting. Dat ruikt weer naar creatieve armoede, dus hopelijk gaat dat niet door. Ik heb ook geen idee wat ik van Ruben moet vinden. Hij is er ineens en dat hele gedoe met Haakon was compleet overbodig. Bing die iedere keer bij Vesper komt aanzweven, wat dan verliefdheid moet voorstellen, begint intussen ook de keel uit te hangen. Dat Stefano binnenkort waarschijnlijk weer kan lopen is onvermijdelijk. Eigenlijk hebben ze het nog lang volgehouden. Bij soortgelijke verhaallijnen was de rolstoel van kortere duur, al hoop ik dat het voorlopig weer even de laatste keer is geweest. Op dit moment van zijn verhaal is het eigenlijk maar beter als Stefano weer kan lopen. Ze hebben eruit gehaald wat erin zat.

Er zal nu toch naar een cliffhanger toegewerkt moeten gaan worden. Net nu het zo rustig is in Meerdijk. Komt die weer ongepast uit de lucht vallen, zonder al teveel inleiding of gaat het voortkomen uit een lopende verhaallijn? Hopen dat het deze keer wat minder is bedacht, alleen omdat het bijna zomerstop is. Ik heb liever dat het impact heeft dan dat alles in de aflevering na de zomerstop meteen weer klaar en te snel uitgespeeld is. Wat denken jullie dat het deze keer gaat zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Pomtip op 05-05-2026 12:41:40 ]
  dinsdag 5 mei 2026 @ 14:42:34 #291
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220720716
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 18:23 schreef DeKleineOnbekende het volgende:

[..]
Op je vorige vraag: ik vind de recensies van jou en nog een paar fanatieke schrijvers hier ademen dat gtst jullie leven is.
Maar 1) wanneer heb ik voor het laatst een lang bericht geschreven over een oud seizoen :') en 2) waarom, als je hier zo van de toren blaast dat je er lekker overheen leest, moet je nu zo heerlijk neerbuigend meedelen dát je eroverheen leest? _O- Dat is heel gemakkelijk gezwam, want ofwel weet je niet waar je over praat want je leest over mijn berichten heen, ofwel lees je over mijn berichten heen dús weet je niet waar je over praat.

Oftewel, je weet echt niet waar je over praat.

Tenslotte 3) je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn allereerste vraag: een discussieforum heet zo omdat er zo lekker thee gedronken kan worden?
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 14:43:56 #292
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220720722
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 21:24 schreef Bpalma het volgende:
ik kijk altijd uit naar de ( columns) van @:peterkelder en @:arniealberts mag wat mij betreft zo vaak mogelijk
Lief, dank :*
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220725458
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 12:22 schreef Mr.Pomtip het volgende:
Het is soms makkelijk klagen over GTST. Het komt iedere dag en er zijn in een jaar heel wat afleveringen te vullen. De kans dat er een aantal tegenvallen of niet zoveel toevoegen is dus al vrij groot. Over de prestaties van het schrijversteam ging het al heel vaak. Des te verrassender als een verhaallijn eens wel aanslaat, zoals bedoeld en acteurs kunnen laten zien hoe goed zij hun vak verstaan.

De afgelopen afleveringen was zo'n moment. Wekenlang hebben we gezien wat een irritant persoon Tinus Bos was. Hij nam nergens verantoording, schoof alles af op anderen en klaagde over alles en iedereen. Logisch dat Luuk het slecht met hem kon vinden. Na de hele opbouw vond ik die herinneringen tijdens de autorit heel sterk neergezet en in beeld gebracht. Gisteren kwam de verhaallijn tot een sterk einde. Een personage dat helemaal niets positiefs bracht kreeg uiteindelijk toch een zekere sympathie, zelfs bij Luuk. Het was er niet te dik bovenop en er was geen overdadige verzoening waarin alles goed kwam, maar het werd prima neergezet. Werd het uiteindelijk toch een mooi en emotioneel moment, dat bij mij wel behoorlijk insloeg. Uiteindelijk wilde je zien dat alles goedkwam, maar dat kregen we dus juist niet. De conclusie is niet "hij was stiekem toch aardig" of "alles kwam toch nog goed". De conclusie was "uiteindelijk was hij ook maar een mens, met vele mankementen". Liet het acteervermogen van John Biujsman en Kees Boot echt spreken. Ook de onmogelijke positie waarin Luuk zich bevond op dat moment. Erg goed gedaan!

Geen idee hoe het nu verder gaat. Van die maandtrailer werd ik niet echt enthousiast. Nola zwanger lijkt mij geen goede richting. Dat ruikt weer naar creatieve armoede, dus hopelijk gaat dat niet door. Ik heb ook geen idee wat ik van Ruben moet vinden. Hij is er ineens en dat hele gedoe met Haakon was compleet overbodig. Bing die iedere keer bij Vesper komt aanzweven, wat dan verliefdheid moet voorstellen, begint intussen ook de keel uit te hangen. Dat Stefano binnenkort waarschijnlijk weer kan lopen is onvermijdelijk. Eigenlijk hebben ze het nog lang volgehouden. Bij soortgelijke verhaallijnen was de rolstoel van kortere duur, al hoop ik dat het voorlopig weer even de laatste keer is geweest. Op dit moment van zijn verhaal is het eigenlijk maar beter als Stefano weer kan lopen. Ze hebben eruit gehaald wat erin zat.

Er zal nu toch naar een cliffhanger toegewerkt moeten gaan worden. Net nu het zo rustig is in Meerdijk. Komt die weer ongepast uit de lucht vallen, zonder al teveel inleiding of gaat het voortkomen uit een lopende verhaallijn? Hopen dat het deze keer wat minder is bedacht, alleen omdat het bijna zomerstop is. Ik heb liever dat het impact heeft dan dat alles in de aflevering na de zomerstop meteen weer klaar en te snel uitgespeeld is. Wat denken jullie dat het deze keer gaat zijn?
Kijkende naar de huidige verhaallijnen misschien iets met:
- De situatie tussen Rik en Billy loopt uit de hand?
- De situatie tussen Julian en zijn nieuwe stiefdochter loopt uit de hand?
- Nina die Bing terug wil en daarin 'radicaliseert'?
- Terugval Demi met nu nog grotere gevolgen?
-
pi_220727137
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 6 mei 2026 @ 17:10:25 #295
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_220729338
Nola gaat draagmoeder worden voor die dweil denk ik.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_220729394
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 17:10 schreef Dr.Mikey het volgende:
Nola gaat draagmoeder worden voor die dweil denk ik.
Dat is een goeie!
pi_220731652
Ik begrijp echt niet waarom er blijkbaar geen limiet zit aan het schrijversteam. Ziet RTL zelf dan niet dat het gewoon niet meer werkt? Vervang desnoods het hele zooitje. Kijk eens naar andere soaps en neem daar voorbeelden aan. Familie is bijvoorbeeld een sterke Vlaamse soap en ook bij GTST concurrenten zoals GZSZ zie je dat verhalen veel beter worden opgebouwd. , Op Videoland wordt GTST in de ochtend goed bekeken en staat het vaak in de top tien. Maar vergeet niet dat er ook veel oudere kijkers zijn die misschien niet eens weten hoe Videoland werkt. Dat wordt volgens mij compleet vergeten. Soms lijkt het alsof er bewust naar het einde van de serie wordt toegewerkt. De enige echt sterke aflevering van dit seizoen was de jubileumaflevering, en de aflevering daarna. Zelfs de begrafenis van Laura werd er in tien minuten doorheen gejast. Volgens mij weten sommige schrijvers inmiddels niet eens meer wie Laura eigenlijk was.

Begrijp me niet verkeerd, ik kijk nog steeds. Anders zou ik dit ook niet typen. Maar er moet echt iets veranderen, en eerlijk gezegd had dat al lang moeten gebeuren.

Neem die verhaallijn met het nieuwe gezin. Ik irriteer me mateloos aan Marie. Dat personage voelt letterlijk als een herhaling van vroeger, toen Rover Anton niet zag zitten. Ludo is ook al lang Ludo niet meer. Zelfs de terugkeer van Billy de Palma valt tegen. Het voelt een beetje zoals de comeback van Martine in 2017, uiteindelijk vooral een soort “omaatje willen spelen”. De enige verhaallijn die me de laatste tijd echt wist te boeien was die tussen Luuk en zijn vader. Daar had nog veel meer in gezeten, maar goed, het was tenminste iets.
eerlijk had ik gehoopt dat het na het vertrek van prinsesje Cheyenne en haar lakei Ingmar beter zou worden. Maar de schrijvers lijken niets te leren en willen het misschien ook gewoon niet zien. Het zou me niks verbazen als Edwin Jonker straks weer wordt ingevlogen.

Als ik nu keuzes moest maken, dan zou ik per direct afscheid nemen van Nina en Bing. Iedereen weet toch alweer waar dat naartoe gaat. Die belanden straks weer samen in bed en komen uiteindelijk weer bij elkaar. Ook de terugkeer van Elisa vind ik een enorme fout. Linda zou ik of weer echt een bitch maken, óf gewoon eruit schrijven. Zonder haar komt Luuk veel beter tot zijn recht. En ja, ik zou het lastig vinden als Ludo en Janine vertrekken, maar zelfs zij lopen tegenwoordig meer rond als figuranten. Net als Stefano. Terwijl daar echt nog potentie zit.

Hoe mooi was het geweest als Nick nog had geleefd en gewoon in Meerdijk was gebleven?

Ook Rik voelt inmiddels wel uitgespeeld. Tijd dat hij vertrekt voordat Robin Martens straks terugkomt als Rikki om weer alleen maar te schreeuwen en te huilen.

Ik kan nog uren doorgaan, maar goed. Er zijn ook personages waar juist wél iets mee gedaan kan worden. Laat de Verduijntjes bijvoorbeeld gewoon blijven en bouw daar verder op. Elly heeft ook potentie evenals Troy . En Kraaijkamp laat zien dat hij meer kan dan alleen maar grappig proberen te doen zoals zijn vader. Maak van Nola gewoon een echte soapbitch. Laat haar achttien worden en geef haar iets groots rond De Rozenboom. Niet weer zo’n standaard verhaaltje als “Nola is zwanger” of “Nola wordt draagmoeder voor Prins Charming Ruben”, waarna ze spijt krijgt en alles eindigt in een voogdijzaak waar opa Ludo zich mee gaat bemoeien. Het enige wat zo’n verhaal oplevert is weer ruzie tussen Janine en Linda. Misschien nog tussen Luuk en Ludo, maar zelfs dat voelt inmiddels uitgekauwd.

Ik blijf het trouwens nog steeds zonde vinden dat Joep Sertons destijds ontslagen is.

Ik zeik misschien veel, maar het komt juist omdat ik nog steeds om de serie geef. Iets kleins nog: die leader. Een leader is het visitekaartje van je serie. Doe daar ook weer eens moeite voor.

En als GTST straks echt volledig op Videoland draait, maak die afleveringen dan weer gewoon 25 tot 30 minuten. Ik kijk soms naar Thuis en Familie, daar duren afleveringen ook gewoon langer. Seizoensfinales zijn daar soms dubbele afleveringen, net als de openingen van een nieuw seizoen. GTST is te voorzichtig geworden. Vroeger durfde de serie harder te zijn. Slechteriken mochten echt slecht zijn. Relaties mochten giftig zijn. Cliffhangers waren grootser. Nu lijkt alles sneller weer veilig gemaakt te worden zodat niemand te onsympathiek wordt. het springt tegenwoordig soms van plotpunt naar plotpunt zonder dat het echt landt. Alles moet snel, hip of “streamingwaardig” voelen.

Dit was mijn zeik pleidooi.
  woensdag 6 mei 2026 @ 22:16:02 #298
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_220731905
Ik vraag me af: als gtst fantasievolle verhaallijnen zou doen zoals vroeger, bijvoorbeeld:
- Demi die terugvalt, schulden maakt bij een dealer, vervolgens ontvoerd wordt voor losgeld of dat geld moet terugverdienen met drugssmokkel of zoiets
- Marie die zich gedraagt als een verwend nest en ruzie krijgt met Noor en Noor duwt en Noor valt een ravijn in
- Nola die niet zwanger blijkt te zijn maar iets anders in de buik heeft (een tumor bijvoorbeeld) en dan ook te horen krijgt dat zij sowieso onvruchtbaar is na alle chemo. En vervolgens weer een zestiende verjaardag viert :+ nee, grapje, dat is gewoon slechte continuïteit.

Maar zouden jullie zulke verhaallijnen leuk vinden of juist niet? Want ik keek altijd juist voor dat absurde. Volgens mij hopen veel van jullie op iets anders dan het uitgekauwde maar misschien ook niet.
pi_220732001
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 21:48 schreef Bpalma het volgende:
Ik begrijp echt niet waarom er blijkbaar geen limiet zit aan het schrijversteam. Ziet RTL zelf dan niet dat het gewoon niet meer werkt? Vervang desnoods het hele zooitje. Kijk eens naar andere soaps en neem daar voorbeelden aan. Familie is bijvoorbeeld een sterke Vlaamse soap en ook bij GTST concurrenten zoals GZSZ zie je dat verhalen veel beter worden opgebouwd. , Op Videoland wordt GTST in de ochtend goed bekeken en staat het vaak in de top tien. Maar vergeet niet dat er ook veel oudere kijkers zijn die misschien niet eens weten hoe Videoland werkt. Dat wordt volgens mij compleet vergeten. Soms lijkt het alsof er bewust naar het einde van de serie wordt toegewerkt. De enige echt sterke aflevering van dit seizoen was de jubileumaflevering, en de aflevering daarna. Zelfs de begrafenis van Laura werd er in tien minuten doorheen gejast. Volgens mij weten sommige schrijvers inmiddels niet eens meer wie Laura eigenlijk was.

Begrijp me niet verkeerd, ik kijk nog steeds. Anders zou ik dit ook niet typen. Maar er moet echt iets veranderen, en eerlijk gezegd had dat al lang moeten gebeuren.

Neem die verhaallijn met het nieuwe gezin. Ik irriteer me mateloos aan Marie. Dat personage voelt letterlijk als een herhaling van vroeger, toen Rover Anton niet zag zitten. Ludo is ook al lang Ludo niet meer. Zelfs de terugkeer van Billy de Palma valt tegen. Het voelt een beetje zoals de comeback van Martine in 2017, uiteindelijk vooral een soort “omaatje willen spelen”. De enige verhaallijn die me de laatste tijd echt wist te boeien was die tussen Luuk en zijn vader. Daar had nog veel meer in gezeten, maar goed, het was tenminste iets.
eerlijk had ik gehoopt dat het na het vertrek van prinsesje Cheyenne en haar lakei Ingmar beter zou worden. Maar de schrijvers lijken niets te leren en willen het misschien ook gewoon niet zien. Het zou me niks verbazen als Edwin Jonker straks weer wordt ingevlogen.

Als ik nu keuzes moest maken, dan zou ik per direct afscheid nemen van Nina en Bing. Iedereen weet toch alweer waar dat naartoe gaat. Die belanden straks weer samen in bed en komen uiteindelijk weer bij elkaar. Ook de terugkeer van Elisa vind ik een enorme fout. Linda zou ik of weer echt een bitch maken, óf gewoon eruit schrijven. Zonder haar komt Luuk veel beter tot zijn recht. En ja, ik zou het lastig vinden als Ludo en Janine vertrekken, maar zelfs zij lopen tegenwoordig meer rond als figuranten. Net als Stefano. Terwijl daar echt nog potentie zit.

Hoe mooi was het geweest als Nick nog had geleefd en gewoon in Meerdijk was gebleven?

Ook Rik voelt inmiddels wel uitgespeeld. Tijd dat hij vertrekt voordat Robin Martens straks terugkomt als Rikki om weer alleen maar te schreeuwen en te huilen.

Ik kan nog uren doorgaan, maar goed. Er zijn ook personages waar juist wél iets mee gedaan kan worden. Laat de Verduijntjes bijvoorbeeld gewoon blijven en bouw daar verder op. Elly heeft ook potentie evenals Troy . En Kraaijkamp laat zien dat hij meer kan dan alleen maar grappig proberen te doen zoals zijn vader. Maak van Nola gewoon een echte soapbitch. Laat haar achttien worden en geef haar iets groots rond De Rozenboom. Niet weer zo’n standaard verhaaltje als “Nola is zwanger” of “Nola wordt draagmoeder voor Prins Charming Ruben”, waarna ze spijt krijgt en alles eindigt in een voogdijzaak waar opa Ludo zich mee gaat bemoeien. Het enige wat zo’n verhaal oplevert is weer ruzie tussen Janine en Linda. Misschien nog tussen Luuk en Ludo, maar zelfs dat voelt inmiddels uitgekauwd.

Ik blijf het trouwens nog steeds zonde vinden dat Joep Sertons destijds ontslagen is.

Ik zeik misschien veel, maar het komt juist omdat ik nog steeds om de serie geef. Iets kleins nog: die leader. Een leader is het visitekaartje van je serie. Doe daar ook weer eens moeite voor.

En als GTST straks echt volledig op Videoland draait, maak die afleveringen dan weer gewoon 25 tot 30 minuten. Ik kijk soms naar Thuis en Familie, daar duren afleveringen ook gewoon langer. Seizoensfinales zijn daar soms dubbele afleveringen, net als de openingen van een nieuw seizoen. GTST is te voorzichtig geworden. Vroeger durfde de serie harder te zijn. Slechteriken mochten echt slecht zijn. Relaties mochten giftig zijn. Cliffhangers waren grootser. Nu lijkt alles sneller weer veilig gemaakt te worden zodat niemand te onsympathiek wordt. het springt tegenwoordig soms van plotpunt naar plotpunt zonder dat het echt landt. Alles moet snel, hip of “streamingwaardig” voelen.

Dit was mijn zeik pleidooi.
Oh zo mee eens. Het gaat fout aflopen. Dat Marie kind wordt een pain in the ass
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allemaal cabaretteketet!
pi_220736314
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 22:27 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Oh zo mee eens. Het gaat fout aflopen. Dat Marie kind wordt een pain in the ass
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat meisje acteert ook zeer ondermaats. Hoe kan dit tijdens de casting niet opgevallen zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')