Dit zijn goede tips, wat ik er aan zou toevoegen is wel:quote:Op dinsdag 13 januari 2026 07:48 schreef Invisibli het volgende:
- Geen koffie drinken
+ Wel thee in de avond met kamille of lavendel etc
+ Problemen opschrijven
+ Goed eten, dus niet ineens heel veel maar ook geen maaltijden overslaan
+ Dagelijks 20-30 minuten lopen of rollen als je lastig loopt
+ Geen telefoon/eindeloos scrollen in bed
Klinkt lastig maar helpt wel en vooral als je sommige dingen een tijdje volhoud.
Ik wil geholpen worden, maar het mag me geen moeite kosten.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 07:39 schreef Hetekip het volgende:
Aub geen sporten of sportschool tips, dat gaat hem niet worden.
geen sport of sportschoolquote:Op dinsdag 13 januari 2026 07:39 schreef Hetekip het volgende:
Hoi,
Laatste tijd slaap ik slecht. Ik merk dat ik fysiek moe ben, maar mijn hoofd blijft aanstaan. Ik luister dan vaker een moeilijk te volgen podcast, zodat ik langzaam in slaap kan dommelen.
Helaas werkt dit niet altijd, soms kan ik gewoon uren blijven luisteren zonder dat ik moe raak, ik ben dan klaarwakker in mijn hoofd en vindt geen rust.
Vervolgens val ik na lang worstelen dan toch in slaap. Maar dan wanneer ik in de ochtend wakker wordt, dan krijg ik iets van paniek. Hoe moet ik de dag doorkomen, hoe moet dit, hoe moet dat.
Ik zit momenteel in een moeilijke situatie waar langzaam maar zeker oplossingen voor komen. Maar ik merk dat er veel spanning in me zit. Zijn er tips wat kan helpen.
Aub geen sporten of sportschool tips, dat gaat hem niet worden.
Dat zijn wel goeie tips, Dankjewel!quote:Op dinsdag 3 februari 2026 20:02 schreef Daboman het volgende:
Ik heb hier een soort oplopende trap voor.
Eerst probeer ik altijd vrij standaard dingen, zoals hobbies, wandelen, bedtijden weer even scherp stellen.
Als het niet helpt zet ik zwaardere middelen in; journaling, wandelen in onbekende omgeving, dingen die ik lang niet meer heb gedaan en me vroeger veel afleiding gaven, bespreek het eens met een vertrouweling.
Mocht dat niet helpen ga ik nog zwaarder; huisarts, korte coachings trajecten of slaapmedicatie. Bij verantwoord gebruik en in overleg met een arts geeft dit niet gelijk problemen.
Door de journaling heb ik ook heel goed in kaart welke signalen bij welke mate van stress horen. Helaas blijft het wel een kwestie van uitproberen, iedereen is anders.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |