NOSquote:ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest
Een agent van de Amerikaanse immigratiedienst ICE heeft een vrouw gedood in Minneapolis in de noordelijke staat Minnesota. Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid meldt dat de agent handelde uit zelfverdediging, maar die lezing wordt door de lokale autoriteiten in twijfel getrokken.
De burgemeester van de stad, Jacob Frey, beschuldigt de agent van "roekeloos" schieten op een 37-jarige vrouw. Ook gouverneur Tim Walz, een prominente Democraat, bestrijdt de lezing van het ministerie.
Op beelden is te zien dat de vrouw met haar auto dwars op de weg staat. Ze wordt benaderd door agenten, waarna ze een paar meter achteruit rijdt en daarna vooruit. Op dat moment wordt er geschoten, ogenschijnlijk door een agent die voor haar auto staat.
Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".
"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
Burgemeester: 'onzinverhaal'
Burgemeester Frey zegt dat de aanwezigheid van de immigratiedienst zorgt voor chaos in zijn stad. "We eisen dat ICE de stad onmiddellijk verlaat", schrijft hij op X. "Wij staan pal achter onze immigranten- en vluchtelingengemeenschappen."
In een persconferentie bestempelde de burgemeester het verhaal van de immigratiedienst als een "onzinverhaal". Hij baseert zich op een video die hij te zien gekregen heeft, zei hij. Gevraagd of het erop leek dat de vrouw wilde inrijden op de agenten antwoordde hij: "Dat lijkt helemaal niet het geval te zijn."
Ook gouverneur Walz van Minnesota, waarvan Minneapolis de grootste stad is, zegt het verhaal van ICE niet te geloven. "Geloof niet in deze propagandamachine", schrijft de voormalige running mate van presidentskandidaat Kamala Harris op X. Hij belooft dat de staat zal zorgen voor een eerlijk en rechtvaardig onderzoek.
Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".
"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
Hij stopt net te vroeg, anders had alles op deze video gestaan..quote:Op zaterdag 10 januari 2026 23:12 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Mens zit te dansen in haar auto terwijl ze loopt te tuuteren.minuten lang. Dacht dat ze gewoon een u turn maakte daar?.
Gestoord en hysterisch dus.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 23:12 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Mens zit te dansen in haar auto terwijl ze loopt te tuuteren.minuten lang. Dacht dat ze gewoon een u turn maakte daar?.
Dit is het inderdaad. Het gaat om het narratief, niet om de realiteit. En dat is ook het grote probleem met zulke mensen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:50 schreef Ali_boo het volgende:
@:HowardRoark
Wat vrijblijvende advies van mijn kant![]()
[ x ]
Het is al aangetoond dat dit niet zo is. Zie ook deze post. Ook hier beginnen de foto's pas als de man al naast de auto staat.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 23:17 schreef Wantie het volgende:
[ afbeelding ]
Het lijkt er toch op dat hij naast de auto stond toen hij schoot.
Uiteraard, want dat is het moment waarop hij schoot.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 23:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is het inderdaad. Het gaat om het narratief, niet om de realiteit. En dat is ook het grote probleem met zulke mensen.
Daarom is een discussie eigenlijk ook zinloos. Men stelt nu om mensenlevens te geven terwijl we in dezelfde contreien gejuich zagen over de neergeschoten CEO van UnitedHealthcare, gejuich zagen over de aanslag op Charlie Kirk en bagatelliseringen of zelfs rechtvaardigingen over de aanslagen van Hamas. Maar dit zijn dan zogenaamde moreel verheven wereldverbeteraars, die enkel doen wat juist is. Sure ja.
[..]
Het is al aangetoond dat dit niet zo is. Zie ook deze post. Ook hier beginnen de foto's pas als de man al naast de auto staat.
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 23:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is het inderdaad. Het gaat om het narratief, niet om de realiteit. En dat is ook het grote probleem met zulke mensen.
Daarom is een discussie eigenlijk ook zinloos. Men stelt nu om mensenlevens te geven terwijl we in dezelfde contreien gejuich zagen over de neergeschoten CEO van UnitedHealthcare, gejuich zagen over de aanslag op Charlie Kirk en bagatelliseringen of zelfs rechtvaardigingen over de aanslagen van Hamas. Maar dit zijn dan zogenaamde moreel verheven wereldverbeteraars, die enkel doen wat juist is. Sure ja.
[..]
Het is al aangetoond dat dit niet zo is. Zie ook deze post. Ook hier beginnen de foto's pas als de man al naast de auto staat.
Goh, laat ik nu van hetzelfde moe worden, het radicaal verdedigen van een schietgrage oud Irak soldaat met PTTS.quote:
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 23:55 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Goh, laat ik nu van hetzelfde moe worden, het radicaal verdedigen van een schietgrage oud Irak soldaat met PTSS.
Mijn ongezouten mening:quote:
Welke gewonde? Die blauwe plek?quote:Op zondag 11 januari 2026 00:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mijn ongezouten mening:
Ik vind dat mevrouw Good er fout aan heeft gedaan om ICE te traineren en op het moment dat het haar te heet onder de voeten werd er vandoor te gaan, waarbij ze een agent heeft geraakt en bijna overreden.
Ik vind daarnaast dat ICE de hele situatie van A tot Z verkeerd heeft aangepakt, met een dode en gewonde als gevolg..
Als dat voor jou reden is om dit topic te verlaten, prima
Nee, (zoals ik het zie) het eerste schot was van voren, mogelijk zelfs terwijl hij geraakt werd door de auto. Het lijkt op geschoten terwijl hij ter hoogte van de koplamp stond/geraakt werd.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 23:17 schreef Wantie het volgende:
[ afbeelding ]
Het lijkt er toch op dat hij naast de auto stond toen hij schoot.
Zo zie ik het ook, heb nu tig filmpjes gezien vanuit allerlei hoeken, ik zie iemand zijn pistool trekken en schieten net voordat ie met zijn heup de linkerkoplamp raakt, omdat zij al naar rechts draaide, al hinkelend om de auto liep en haar daarna met twee schoten door het hoofd schoot.quote:Op zondag 11 januari 2026 00:18 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, (zoals ik het zie) het eerste schot was van voren, mogelijk zelfs terwijl hij geraakt werd door de auto. Het lijkt op geschoten terwijl hij ter hoogte van de koplamp stond/geraakt werd.
De andere twee schoten wel van opzij.
Geen idee.quote:
Allemaal super triest, misschien liep ie nog even door met een gebroken heup, geen idee. Punt was dat hij zich al veilig had gesteld maar daarna toch in een reflex die vrouw door haar hoofd schoot. Dat is de verontwaardiging van iedereen.quote:Op zondag 11 januari 2026 00:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Geen idee.
Volgens mij is niet bekend gemaakt in hoeverre hij gewond geraakt is, behalve de overdreven statement van Noem.
Nou ja niet iedereen natuurlijk. Ik bepaalde contreien is het natuurlijk de normaalste zaak van de wereld om hysterische, liberale vrouwen dood te schieten omdat ze niet meewerken aan een arrestatie.quote:Op zondag 11 januari 2026 00:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Allemaal super triest, misschien liep ie nog even door met een gebroken heup, geen idee. Punt was dat hij zich al veilig had gesteld maar daarna toch in een reflex die vrouw door haar hoofd schoot. Dat is de verontwaardiging van iedereen.
Genoeg voorbeelden te vinden van mannen die hysterische wijven zo zat zijn dat ze ze dood maken..quote:Op zondag 11 januari 2026 00:32 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nou ja niet iedereen natuurlijk. Ik bepaalde contreien is het natuurlijk de normaalste zaak van de wereld om hysterische, liberale vrouwen dood te schieten omdat ze niet meewerken aan een arrestatie.
En die van mij.quote:Op zondag 11 januari 2026 00:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Allemaal super triest, misschien liep ie nog even door met een gebroken heup, geen idee. Punt was dat hij zich al veilig had gesteld maar daarna toch in een reflex die vrouw door haar hoofd schoot. Dat is de verontwaardiging van iedereen.
Gemakshalve vergeten dat hij op dat moment zijn telefoon van rechts naar links verplaatst om zijn wapen te trekken.quote:Op zondag 11 januari 2026 00:18 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, (zoals ik het zie) het eerste schot was van voren, mogelijk zelfs terwijl hij geraakt werd door de auto. Het lijkt op geschoten terwijl hij ter hoogte van de koplamp stond/geraakt werd.
De andere twee schoten wel van opzij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |