abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 januari 2026 @ 20:04:26 #1
511221 Hetekip
#1 MIKEYTT FAN
pi_219802129
Op rechts heb je idioten die naar Paraguay willen en bang zijn voor iedereen met een kleurtje.

Op links heb je idioten die pochen met de literatuur die ze lezen en bang zijn voor iedereen met een kale kop en tatoeages.

Wat ze beide echter gemeen hebben is dat ze ontiegelijke vermoeiend zijn. Ze spelen beide op de man, en zijn beide oerdom omdat ze zich bezig houden met complexe onderwerpen en daarbij ook nog eens menen dat ze het allemaal begrijpen.

Probeer mij maar eens uit te leggen hoe een stofzuiger of koelkast werken. Vaak weten ze dat niet, maar ze weten wel welke politieke maatregel opeens probleem X, Y of Z zal oplossen. Het is ergens wel lachwekkend, maar tegelijkertijd ook megasneu.

Als het op politiek aankomt, kun je beter gewoonweg niet stemmen en al helemaal niet eraan meedoen. Vind je het belangrijk dat je niet gevaccineerd wordt, dan volg je de wijsheid van Tate en zorg je dat je genoeg geld hebt, zodat je weg kan uit dit land. Vind je het belangrijk dat vluchtelingen zich welkom voelen, dan neem je er één in huis. Maar stop toch met dat achterlijke stemmen en elkaar uitmaken voor van alles en nog wat. Het is echt lachwekkend als je sommige users in POL ziet posten, en dan vooral hoe superieur ze zich dan voelen.

Klacht: Triestheid van users in POL.
Anton-Gaaei-supporter (LET'S GO Anton!)
  zaterdag 10 januari 2026 @ 20:25:44 #2
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219802480
quote:
Een stofzuiger werkt door lucht te verplaatsen en daarbij vuil mee te nemen. Kort en simpel werkt het zo:

1. Motor zuigt lucht aan

In de stofzuiger zit een elektromotor die een ventilator laat draaien.
Die ventilator zuigt lucht naar binnen, waardoor er een lage luchtdruk ontstaat in de slang.

2. Lucht + vuil gaan naar binnen

Door het drukverschil stroomt lucht van buiten naar binnen via de zuigmond.
Die lucht neemt stof, kruimels en vuil mee.

3. Vuil wordt opgevangen

Het vuil blijft achter in:

een stofzak, of

een stofreservoir (bij zakloze stofzuigers)

4. Lucht wordt gefilterd

De lucht gaat door filters (bijv. een HEPA-filter) die fijn stof en allergenen tegenhouden.

5. Schone lucht naar buiten

De gereinigde lucht wordt daarna weer naar buiten geblazen.
quote:
Een koelkast werkt door warmte uit de binnenkant weg te halen en die naar buiten af te voeren. Dat gebeurt met een gesloten koelsysteem. Zo werkt het stap voor stap:

1. Koelmiddel circuleert

In de koelkast zit een speciaal gas/vloeistof: het koelmiddel. Dat stroomt in een gesloten buizensysteem.

2. Compressor perst het koelmiddel samen

De compressor (achter of onder de koelkast) perst het koelmiddel samen.
➡️ Daardoor wordt het warm en staat het onder hoge druk.

3. Warmte afgeven aan de achterkant

Het hete koelmiddel gaat door de condensor (de zwarte buizen achterop).
Daar geeft het warmte af aan de lucht in de keuken en wordt weer vloeibaar.

4. Ontspanningsventiel koelt sterk af

Het vloeibare koelmiddel gaat door een ventiel en zet plots uit.
➡️ Hierdoor wordt het heel koud.

5. Warmte opnemen in de koelkast

Het koude koelmiddel stroomt door de verdamper (binnen in de koelkast).
Daar neemt het warmte op uit de koelkastlucht, waardoor het binnen afkoelt.

6. Cyclus herhaalt zich

Het koelmiddel gaat weer terug naar de compressor en het proces begint opnieuw.

Waarom de achterkant warm is

Omdat de koelkast warmte verplaatst, niet “kou maakt”.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 20:39:44 #3
511221 Hetekip
#1 MIKEYTT FAN
pi_219802729
quote:
4s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:25 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
[..]

Ja, uit je hoofd eh klaphark.
Anton-Gaaei-supporter (LET'S GO Anton!)
pi_219803783
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 20:04 schreef Hetekip het volgende:
Op rechts heb je idioten die naar Paraguay willen en bang zijn voor iedereen met een kleurtje.

Op links heb je idioten die pochen met de literatuur die ze lezen en bang zijn voor iedereen met een kale kop en tatoeages.

Wat ze beide echter gemeen hebben is dat ze ontiegelijke vermoeiend zijn. Ze spelen beide op de man, en zijn beide oerdom omdat ze zich bezig houden met complexe onderwerpen en daarbij ook nog eens menen dat ze het allemaal begrijpen.

Probeer mij maar eens uit te leggen hoe een stofzuiger of koelkast werkt. Vaak weten ze dat niet, maar ze weten wel welke politieke maatregel opeens probleem X, Y of Z zal oplossen. Het is ergens wel lachwekkend, maar tegelijkertijd ook megasneu.

Als het op politiek aankomt, kun je beter gewoonweg niet stemmen en al helemaal niet eraan meedoen. Vind je het belangrijk dat je niet gevaccineerd wordt, dan volg je de wijsheid van Tate en zorg je dat je genoeg geld hebt, zodat je weg kan uit dit land. Vind je het belangrijk dat vluchtelingen zich welkom voelen, dan neem je er één in huis. Maar stop toch met dat achterlijke stemmen en elkaar uitmaken voor van alles en nog wat. Het is echt lachwekkend als je sommige users in POL ziet posten, en dan vooral hoe superieur ze zich dan voelen.

Klacht: Triestheid van users in POL.
Taalfoutje verbetert. En ja, ik geef het eerlijk toe, heb geen flauw idee of verbetert in de voorgaande zin met een T of een D moet, maar mijn intentie is goed.

Inhoudelijk dan maar weer (voor zover je nog kunt spreken over inhoud op dit forum ;( ), TS klaagt over het gebrek aan kennis van de doorsnee Nederlander terwijl de laatste jaren overduidelijk hebben aangetoond dat de heren en dames die zich wel hiervoor hadden aangemeld nog minder verstand hadden van hun dagelijkse bezigheden dan een kip die denkt wel een kop te hebben.

Over mijzelf: ik ben gematigd links en ik hou van literatuur en ik ben niet bang van mensen met een kleurtje (tenzij dat kleurtje oranje is en dan heb ik het niet over ons koningshuis als je begrijpt wat ik bedoel)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')