abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219798365
Eerlijk is eerlijk, Ik vind het ook een oplichter, maar dit zie ik niet bij moskeeën en synagogen. Of waren de veiligheidsvoorzieningen niet in orde?

Bron NOS/Omroep Brabant
https://nos.nl/artikel/25(...)rresteerd-in-tilburg

quote:
NOS Nieuws

Omstreden gebedsgenezer op straat gearresteerd in Tilburg
De omstreden gebedsgenezer Tom de Wal is gisteravond gearresteerd in Tilburg. Hij voerde op straat gebedsgenezingen uit nadat hij door de politie een kerk was uitgezet en de burgemeester de gebedsgenezingen had verboden.

Tom de Wal richtte in 2016 de religieuze organisatie Frontrunners Ministries op. Hij claimt dat hij mensen tijdens diensten kan genezen van ziektes als kanker en MS. Ook zou hij mensen 'bevrijden' van homoseksualiteit en autisme.

De Wal werd gearresteerd tijdens een interview met Omroep Brabant:

1:08Omstreden gebedsgenezer Tom de Wal gearresteerd tijdens interview
De genezingsdiensten van Frontrunners Ministries zouden dit weekend plaatsvinden in een Van der Valk-Hotel in Eindhoven. De hotelketen besloot het evenement te annuleren nadat protesten waren aangekondigd. Een woordvoerder van Van der Valk zei daarover tegen Omroep Brabant: "Er is met zowel politie, de gemeente en de organisatie zelf contact geweest, maar Van der Valk heeft het besluit zelfstandig genomen."

De Wal zei in een video-reactie dat er sprake is van "leugens en laster" van onder meer de lhbti-organisaties. Volgens hem heeft Frontrunners Ministries nog nooit gebeden voor homogenezing.

Demonstratie
Frontrunners Ministries besloot uit te wijken naar een kerkgebouw in Tilburg. Ook hier was hij niet welkom: de gemeente heeft de bijeenkomst verboden omdat er geen vergunning voor was. De Wal en kerkgangers besloten de dienst toch door te zetten, waarop agenten alle aanwezigen naar buiten geleidden.

Omdat De Wal buiten met de gebedsgenezing doorging, hebben agenten hem op straat gearresteerd, bevestigt een woordvoerder van de politie.

Omroep Brabant
Politie bij het kerkgebouw in Tilburg
Zo'n 25 Dolle Mina's en leden van lhbti-organisaties hadden zich verzameld voor de ingang van de kerk. De politie heeft de omgeving afgezet met linten. "De demonstratie is verder rustig verlopen. Iedereen is daar nu weg", aldus de woordvoerder.

Iets voor middernacht zei De Wal in een video op Instagram weer vrij te zijn gelaten, maar nog wel boetes en andere 'juridische consequenties' te verwachten. "Het is een bizarre gebeurtenis, dat dit in Nederland kan", zegt hij in de video. Hij verwijst naar de vrijheid van godsdienst die door de politie zou zijn geschonden. "Maar goed, wij gaan door. We laten ons niet stoppen. Dat is mijn boodschap."
Hij is inmiddels weer vrij.

https://www.omroepbrabant(...)e-gevolgen-komen-nog
quote:
Navigatie overslaan

VIDEO
Tom de Wal zegt weer vrij te zijn, 'juridische gevolgen komen nog'in Tilburg
Gisteren om 23:16 • Aangepast vandaag om 11:47
Tom de Wal houdt midden op straat zijn genezingsdienst in Tilburg (foto: Omroep Brabant).
Tom de Wal houdt midden op straat zijn genezingsdienst in Tilburg (foto: Omroep Brabant).

Gebedsgenezer Tom de Wal zegt dat hij weer thuis is, nadat hij vrijdagavond in Tilburg werd aangehouden. Hij voerde een genezingsdienst uit op straat, nadat de dienst ín de kerk in Tilburg door burgemeester Hoes werd verboden. "Ze hebben gezegd dat juridische gevolgen nog komen, inclusief persoonlijke boetes voor mij."

De Wal plaatste vrijdagavond laat een video op zijn Instagram, waarin hij zegt weer thuis te zijn. Hij vertelt over zijn ervaring van de roerige avond in Tilburg, waar hij bij de kerk Praise Tilburg een genezingsdienst zou houden. Eigenlijk zou de dienst plaatsvinden in het Van der Valk-hotel in Eindhoven, maar die toegang werd zijn organisatie ontzegd.

De gemeente Tilburg heeft gezegd dat De Wal geen vergunning had voor zijn genezingsdienst. Daarom mocht de bijeenkomst ook daar niet doorgaan.

Het lezen waard
Tom de Wal gearresteerd tijdens gebedsdienst op straat bij kerk Tilburg

Zijn reactie
"Ik heb op straat voor mensen gebeden", vertelt De Wal zijn kant van het verhaal. "Toen zei de politie: als u hiermee doorgaat, met deze handelingen, dan arresteren we u." Hij vertelt hoe Omroep Brabant hem een aantal vragen wilde stellen en hoe vervolgens het interview werd onderbroken. Daarna werd de gebedsgenezer gearresteerd en in de cel gezet.

"Het is een bizarre gebeurtenis, dat dit in Nederland kan", zegt hij erover. "Maar goed, wij gaan door. We laten ons niet stoppen. Dat is mijn boodschap."

Nog geen reactie van politie
De politie is vrijdagavond niet bereikbaar. Zij kunnen tot nu toe niet bevestigen noch ontkennen dat Tom de Wal inderdaad vrij is en of hij nog verder wordt vervolgd.

Bekijk hieronder de beelden van de arrestatie van Tom de Wal:
https://youtube.com/shorts/PY-zPI1huOs?si=tskh8Tcg3ciEvucD

[ Bericht 3% gewijzigd door Joopklepzeiker op 10-01-2026 13:39:21 ]
pi_219798381
Gek dat er met twee maten gemeten wordt wanneer een religie gevaarlijk zou zijn. Islam doen ze dan weer niks aan.
  Spellchecker zaterdag 10 januari 2026 @ 13:35:07 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  zaterdag 10 januari 2026 @ 13:54:53 #4
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219798553
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:30 schreef Joopklepzeiker het volgende:
maar dit zie ik niet bij moskeeën en synagogen
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:31 schreef incel het volgende:
Gek dat er met twee maten gemeten wordt wanneer een religie gevaarlijk zou zijn. Islam doen ze dan weer niks aan.
Hebben jullie dan een voorbeeld van een moskee of synagoge waar gebedsgenezing was aangekondigd zonder vergunning? :? Anders lijkt dit een beetje een vreemde vergelijking.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_219798867
Waren die homo's daar wel om te protesteren?

Of wilden ze zelf ook genezen worden? :@

#dtv
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator zaterdag 10 januari 2026 @ 15:23:12 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219799408
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')