abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 januari 2026 @ 17:50:25 #1
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_219790624
Wij hebben een -voor ons- nieuw bedrijf naar onze CV ketel laten kijken. De afgesproken prijs was excl. materiaal, dus we hebben waarschijnlijk geen poot om op te staan, maar toch ff een sanity check wat jullie hiervan vinden. De monteurs hebben niets gezegd over wat ze gebruikt hebben (behalve: ketel zag er prima uit, niets aan doen). Ze zijn wel -ook volgens afspraak- 3 kwartier gebleven.

Op de factuur staat:

Remeha service set A Calenta Ace 35/40
Prijs ex BTW 70 euro.

Als ik online zoek wat dat is, is het een setje rubbers wat ik overal voor 30 a 40 euro inclusief BTW zie staan. Maar goed, dat zijn wrs. "doe het zelf dan maar" dingen.

Dus, zouden jullie hier iets mee doen, of is het "deal with it, wees blij dat je een monteur hád!"?
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_219790653
Als je dat niet wil moet je een prijsopgaaf vragen. Vooraf dus.

Laat het los, leer er van.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 17:56:07 #3
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_219790675
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 17:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als je dat niet wil moet je een prijsopgaaf vragen. Vooraf dus.

Laat het los, leer er van.
Haha, ja, ik dacht ook zoiets. Ik ben ook niet helemaal verzuurd. Ik heb ook niets gevraagd en was al blij dat er iemand kwam. Maar ik ga die jongens ook niet 45 minuten op hun vingers kijken. Had ik misschien moeten doen, maar then again: het is ook wel weer prima. Die 70 euro ex btw ben ik snel vergeten. Het is niet heel chique dat ze 't niet ff uit zichzelf vertellen dat ze "een setje gebruikt hebben".
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_219790680
Zo rekenen ze toch altijd, een autogarage vraagt ook het driedubbele voor auto-onderdelen vergeleken met de online prijs.
Omdat ze ook graag winst maken op verkoop van materiaal.
Dus het dubbele vragen zoals in dit geval is dan nog heel schappelijk.
pindazakje
pi_219790702
Met de nieuwe regels voor CV onderhoud is het eerder een koopje.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:06:11 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219790765
Mijn monteur wilde me 150 euro vragen voor zo’n kit, met eventueel extra kosten als er onvoorziene problemen waren. Ding werkte prima
The End Times are wild
  vrijdag 9 januari 2026 @ 18:42:34 #7
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219791059
Koffiegeld
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219816425
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 17:56 schreef Hyaenidae het volgende:
Zo rekenen ze toch altijd, een autogarage vraagt ook het driedubbele voor auto-onderdelen vergeleken met de online prijs.
hanteren bruto prijzen van d egroothandel ipv netto.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_219816776
Volstrekt normaal dit verschil. Laat het los. Ik vind het overigens niet een "heel duur" onderdeel ....
pi_219816847
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 17:56 schreef Hyaenidae het volgende:
Precies dat, en vergeet niet dat ze er ook garantie op moeten leveren, dat moet ook ergens van betaald worden.

2 jaar geleden had ik na de onderhoudsbeurt ineens last van druk verlies, zijn ze terug moeten komen en is er onder garantie nog een set doorheen gegaan naast de uren die ze kwijt waren.

Daarnaast willen ze ook graag nog iets verdienen, dus net als bij de autogarages is het niet gek om 50% op onderdelen te rekenen vergeleken met online prijzen en 100% op lage bedragen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_219821604
Wat had je dan verwacht van een servicebeurt? Alleen 3 kwartier kijken? Het is toch logisch dat er tijdens een onderhoudsbeurt wat klein materiaal verbruikt wordt?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')