Iedere partij probeert het maximale uit zijn programma te realiseren.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:21 schreef Lurf het volgende:
Ik weet het niet, maar heeft de Tweede Kamer niet het laatste woord over het kabinet dat er komt? Of hebben ze zich al val voldoende steun verzekerd?
We hebben al jaren een veel te streng regime, veel zoet en meer warmte zou dus een verademing zijn voor het land.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:26 schreef capricia het volgende:
Mijn vrees is dat dit vooral veel zoet uitdelen gaat worden en er nergens zuur komt.
En dus een gigantische oplopende staatsschuld.
Dat ligt er maar net aan waaraan je het geleende geld uit gaat geven.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:39 schreef torentje het volgende:
[..]
We hebben al jaren een veel te streng regime, veel zoet en meer warmte zou dus een verademing zijn voor het land.
Nope, ik ken er een hoop die er de ballen verstand van hebben, maar dat weerhoudt men niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus, je gaat er van uit, dat de kiezers dat allemaal uitpluizen en uitstekend op de hoogte zijn?
![]()
![]()
![]()
Belangrijkste is toch het zoet en de warmte, daardoor groeien de mensen toch ook het hardst?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan waaraan je het geleende geld uit gaat geven.
Laat je de staatsschuld oplopen voor een euro korting aan de pomp, of Investeer je juist in onderwijs etc?
Of misschien gaan die extra euros wel naar meer ambtenaren die controleren of iemand zijn uitkering wel terecht ontvangt.
Er zijn zoveel wensen.
Emoties rouleren. Daarom de populisten.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Nope, ik ken er een hoop die er de ballen verstand van hebben, maar dat weerhoudt men niet.
Dat was wel heel onbegrijpelijk cryptisch.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:04 schreef torentje het volgende:
[..]
Belangrijkste is toch het zoet en de warmte, daardoor groeien de mensen toch ook het hardst?
Daar zijn er meerdere van. Daar heeft mijn persoonlijke voorkeur niet zoveel mee te maken.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 20:32 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Kom, als je zo’n grote mond hebt over de keuze van anderen mag je best even zeggen wat dan wél een goede keuze zou zijn geweest volgens jou
Ik kan het wellicht niet goed inschatten. Maar ik heb vaak de indruk dat veel FvD stemmers en ook de leden, juist wel geïnteresseerd in politiek zijn. En juist helemaal niet dommer dan kiezers van andere partijen zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Emoties rouleren. Daarom de populisten.
De arme mensen zijn vaak minder slim en/of minder opgeleid en/of minder geïnteresseerd in politiek en die stemmen voornamelijk PVV, FvD en een enkeling SP.
En wie zou je wel die rol op zich zien nemen in de Nederlandse politiek?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:13 schreef DrDentz het volgende:
Jetten en Bontenbal vind ik helemaal geen autoriteit uitstralen, en dat is juist iets dat we nu nodig hebben in de huidige gezagscrisis, niemand heeft nog respect voor politie etc. We hebben meer een type Pete Hegseth nodig om even goed orde op zaken te stellen.
Misschien Wierd Duk op den duur? Ik las dat hij een politieke beweging wil beginnenquote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:15 schreef capricia het volgende:
[..]
En wie zou je wel die rol op zich zien nemen in de Nederlandse politiek?
Ik eigenlijk niemand.
Die heeft dan nog wel een weg te gaan. Man heeft geen partij en dus geen stemmen. Kan nog komen, natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:19 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Misschien Wierd Duk op den duur? Ik las dat hij een politieke beweging wil beginnen
Iedere actie heeft reacties. Het gaat er een beetje om, of je gewoon voor dingen bent die goed voelen, of dat je er ook over na hebt gedacht wat dat aan consequenties heeft. En dat stopt niet bij de eerste reactie, het is een hele trein van dingen die weer andere dingen in beweging zetten.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan het wellicht niet goed inschatten. Maar ik heb vaak de indruk dat veel FvD stemmers en ook de leden, juist wel geïnteresseerd in politiek zijn. En juist helemaal niet dommer dan kiezers van andere partijen zijn.
Ze hebben alleen een totaal ander wereldbeeld dan jij en ik.
Dan zou D66 de blokkade van de PVV moeten opheffen, als we de verkiezingsuitslag recht aan doen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:31 schreef Straatcommando. het volgende:
De VVD had op zijn minst de blokkade van gl/PvdA moeten opheffen, daar ze, als we de verkiezingsuitslag recht aan doen, helemaal de kaarten niet voor hebben.
Goed gezegd. Een kleine aanvulling: FvD stemmers hebben, denk ik, vooral een ander Nederlandbeeld. FvDers zien zichzelf als Nederlandse politici gekozen voor en door het Nederlandse volk. Wat er in allerlei buitenlanden gebeurt, vinden ze gewoon niet zo heel interessant. Land A voert oorlog met land B - soit. Niet onze schuld en wij kunnen het ook niet oplossen. EU-bemoeienis? Vooral vervelend en ongunstig voor Nederland.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan het wellicht niet goed inschatten. Maar ik heb vaak de indruk dat veel FvD stemmers en ook de leden, juist wel geïnteresseerd in politiek zijn. En juist helemaal niet dommer dan kiezers van andere partijen zijn.
Ze hebben alleen een totaal ander wereldbeeld dan jij en ik.
Op welk niveau moet ik dan schrijven? Ik gebruik meestal toch slechts Jip en Janneke taal voor beginners.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat was wel heel onbegrijpelijk cryptisc
Waar jij over praat, daar hebben we de term EQ voor; emotionele intelligentie.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Iedere actie heeft reacties. Het gaat er een beetje om, of je gewoon voor dingen bent die goed voelen, of dat je er ook over na hebt gedacht wat dat aan consequenties heeft. En dat stopt niet bij de eerste reactie, het is een hele trein van dingen die weer andere dingen in beweging zetten.
Afhankelijk van je intelligentie kun de die dingen beter of slechter extrapoleren en voorspellen. Dus, dat loopt van "ik wil en roep maar wat", tot mensen die gaan bedenken hoe het bijbehorende wereldbeeld daardoor gaat veranderen.
Op de IQ schaal, denkt de gemiddelde mens (100) hoogstens 1 reactie vooruit. Dus de helft van de bevolking doet dat helemaal niet. Zo rond de 105 gaan mensen bedenken hoe de mensen om hun heen gaan reageren. Bij de 110 gaan ze dat bespelen. Maar zo rond de 115, gaan ze zich ook afvragen wat voor effect dat op die mensen heeft. En omstreeks de 120 gaan ze daar ook rekening mee houden.
Ze doen dan niet meer gewoon alles waar ze beter van lijken te worden, maar vragen zich ook steeds vaker af wat voor effect dat gaat hebben op die mensen om hun heen en of hun leven daar beter of slechter van wordt.
Bij 125+ gaan ze zich inleven in al die andere mensen en gaan ze dus steeds vaker proberen om de dingen te doen waar die andere mensen profijt van hebben. En dus steeds minder vaak waar zij zelf beter van denken te worden. Maar dat is maar ongeveer een procent van de bevolking.
Nou zijn al die techbros helemaal niet zo slim. Ze zijn vooral vasthoudend. Ze zijn allemaal opgegroeid met science fiction en proberen dat in de praktijk te brengen. En veel van die ideeën zijn tegenwoordig heel haalbaar geworden. Maar daarom doen ze ook hele stomme dingen. Het hangt er maar vanaf of die paar hele goede keuzes die nu ook mogelijk zijn opwegen tegen alle andere domme en slechte keuzes. Geluk, noemen we dat.
De gemiddelde kiezer heeft een IQ van 100. En dus ook de meerderheid van de mensen die geïnteresseerd zijn in politiek. Meestal is dat ook, omdat ze zelf de baas willen zijn en daar over nadenken.
Ook CDA en VVD hebben een blokkade op de PVV. Daar valt immers niet mee samen te werken.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 00:50 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dan zou D66 de blokkade van de PVV moeten opheffen, als we de verkiezingsuitslag recht aan doen.
Behalve als ze een flinke zak geld van Poetin krijgen natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 01:03 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Goed gezegd. Een kleine aanvulling: FvD stemmers hebben, denk ik, vooral een ander Nederlandbeeld. FvDers zien zichzelf als Nederlandse politici gekozen voor en door het Nederlandse volk. Wat er in allerlei buitenlanden gebeurt, vinden ze gewoon niet zo heel interessant. Land A voert oorlog met land B - soit. Niet onze schuld en wij kunnen het ook niet oplossen. EU-bemoeienis? Vooral vervelend en ongunstig voor Nederland.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |