Ander kapsel, zelfde scene... is het Soo Catwoman? (niet meer 100% zeker van de spelling)quote:Op woensdag 7 januari 2026 20:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die is nu 68.
Wel zo'n beetje uit dezelfde scene…
Nee, het is Toyah Wilcox.quote:Op woensdag 7 januari 2026 22:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ander kapsel, zelfde scene... is het Soo Catwoman? (niet meer 100% zeker van de spelling)
Zowel de laatste post als het overlijdensbericht gemistquote:Op woensdag 7 januari 2026 22:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, het is Toyah Wilcox.
Maar al geraden in het vorige tooic door camilero…
Soo is trouwens september vorig jaar overleden.
Iconische persoonlijkheid ook…
Die video's zijn leuk, toch?!quote:Op donderdag 8 januari 2026 07:36 schreef bartrid het volgende:
Die videos van Toyah en Fripp zijn bizar...
Geen idee wie dit is.
Die crossover tussen country en punk moet je niet te letterlijk nemen. Het is meer dat hij zich indertijd afzette tegen de gladde en zoetsappige sound van de countrysoftrockers zoals the Eagles.quote:Op donderdag 8 januari 2026 08:45 schreef pipster het volgende:
Ach ja die kwam nog langs in het topic van de overleden muzikanten. Toen dacht ik nog die moet ik eens gaan luisteren klinkt wel iets als wat ik zou kunnen waarderen. Maar nu is zijn naam mij even ontschoten.
Ja erg leuk vooral tijdens lockdown maar ook bizar. Fripp ziet er meestal erg oncomfortabel uit....quote:
Klopt! Maar hij lijkt er ook wel van te genieten! Zeker die video van na zijn hartaanval.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:38 schreef bartrid het volgende:
[..]
Ja erg leuk vooral tijdens lockdown maar ook bizar. Fripp ziet er meestal erg oncomfortabel uit....
John Eclectic Light Orchestraquote:Op donderdag 8 januari 2026 10:33 schreef camilero het volgende:
[..]
Die crossover tussen country en punk moet je niet te letterlijk nemen. Het is meer dat hij zich indertijd afzette tegen de gladde en zoetsappige sound van de countrysoftrockers zoals the Eagles.
Zijn achternaam verschilt één letter met de band die één letter verschilt met de band van Jeff Lynne
Dat lijkt me wel ongeveer voldoendequote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Joe Bonamassa
Joe Cocker
Joe Satriani
Joe Dassin
Joe Jackson
Ugly Kid Joe
Joe FM
Joe Jones
Joe Taylor
Fat Joe
Daar kom ik ongeveer op uit
Het origineel van Hey Joe? Vind ik lastig, maar iemand anders weet het misschien.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 15:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
was een Amerikaanse garagerockband, die werd geformeerd in 1963 in Californië. De band werd bekend door hun hit Hey Joe in 1966. Bovendien was hun versie van het lied de eerste gepubliceerde versie.
Wie?
Origineel,origineel...quote:Op zondag 11 januari 2026 18:18 schreef Blogman het volgende:
[..]
Het origineel van Hey Joe? Vind ik lastig, maar iemand anders weet het misschien.
quote:Op zondag 11 januari 2026 20:14 schreef camilero het volgende:
[..]
Origineel,origineel...
Maar volgens mij the Leaves
Die zocht ik ja, of het echt het origineel is is de discussie zeker waardquote:Op zondag 11 januari 2026 20:14 schreef camilero het volgende:
[..]
Origineel,origineel...
Maar volgens mij the Leaves
quote:werd in september 2005 opgericht door enkele studenten van de Rockacademie in Tilburg. De groep speelde akoestische popliedjes en was op deze manier succesvol bij de Popronde 2006 en de Telegraaf Talentenjacht in het voorjaar van 2007, die de groep won.
In eigen beheer verscheen het album Life's a Beach, dat goed werd ontvangen. Op 16 november 2007 verscheen de vernieuwde versie van Life's a Beach nadateen platencontract wist binnen te halen. Als voorloper werd het nummer
uitgebracht, waarmee
in oktober 2007 een top 10-hit scoorde in de Nederlandse Top 40.
Ofwel allemaal goed!quote:Op maandag 12 januari 2026 16:17 schreef PPL het volgende:
Zoiets?
Er was iets met Budapest (Hongarije)
Ho Chi Min wordt genoemd (Vietnam)
Belgians in the Congo (België + Congo/Zaïre)+
Krushev (Sovjet Unie / Rusland)
JFK Blown away (US of A)
Russians in Afghanistan (Afghanistan)
British Beatlemania (UK)
North Kora, South Kora, Marilyn Monroe+
Lionel Richie & Michael Jacksonquote:Op maandag 12 januari 2026 19:14 schreef PPL het volgende:
Van aparte landen naar de hele wereld...
Welke twee personen schreven "We are the World" door USA for Africa?
pipster 1quote:
Wie/wat isquote:is een EBM duo, geformeerd in Örebro, Zweden.
werd, geïnspireerd door bands als Nitzer Ebb, Front 242, Die Krupps en DAF, opgericht als een reactie op Futurepop.
quote:zijn speciale troepen van zowel politie als leger. In Rusland worden met deze term alle speciale eenheden aangeduid, ook die van andere landen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:
Niet This Corrosion (dat was hun eerste Steinman samenwerking)quote:Op maandag 19 januari 2026 14:42 schreef pipster het volgende:
Gezien Steinman gaat het om een nummer van Sister of Mercy denk ik, maar welke. Want ik herken de tekst niet.
This Corrosion of zo, al herken ik dat niet meteen in de tekst.
quote:Some people get by
With a little understanding
Some people get by
With a whole lot
I don't know
Why you gotta be so undemanding
One thing I know
I want
I want
Captain Hollywood Projectquote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:47 schreef pipster het volgende:
Van wie is de single More and More uit 1993?
Stand 2026:quote:
Underdog Project met Summer Jam…quote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:46 schreef Da_Sandman het volgende:
Welk project tekende voor de zomerhit van 2003?
quote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Underdog Project met Summer Jam…
Die titels voldoen niet aan de vraag…quote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:19 schreef PPL het volgende:
6. A town called Malice - The Jam
7. Right in the night - Jam & Spoon
O.a. ook nog:quote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:23 schreef Da_Sandman het volgende:
The Underdog Project - Winter Jam
Holy Noise - James Brown Is Still Alive
Vengaboys - Uncle John From Jamaica
M'n enthousiasme, wat doe je?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die titels voldoen niet aan de vraag…
Wat van wie?quote:Furthermore, the single's hook uses a synthesizer riff, which has been described as both "goofy carnival" and "cartoony". In an interview with Rolling Stone, the use of a Sydney pedestrian traffic light sound in the song was revealed; it originates from a phone recording made byin February 2017.
Top 10-hit in 2019.quote:White shirt now red, my bloody nose
Sleepin', you're on your tippy toes
Creepin' around like no one knows
Think you're so criminal
quote:
Stand 2026:quote:Op donderdag 22 januari 2026 17:03 schreef Bargehassus het volgende:
New kids on the block - The right stuff(?).
Markie Mark Wahlberg…quote:Op donderdag 22 januari 2026 19:02 schreef Bargehassus het volgende:
Dat weet ik dan weer wel.![]()
Welk oorspronkelijk NKOTB-lid scoorde in 1991 een top 10 hit in Nederland met zijn eigen band?
Had niet verwacht dat dit zo bekend zou zijn. Even buiten the Master gerekend blijkbaar.quote:
Ik ken geen ander NKOTB bandlid van naam en hij had een hit met Good Vibrations, waarvan ik de CD single nog in huis heb.quote:Op donderdag 22 januari 2026 19:13 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Had niet verwacht dat dit zo bekend zou zijn.
Wat van wie?quote:is a famous 1967 rock song by
, known for its catchy chorus and popular use by UK football fans who substitute the club's name for "
".
Afgaande op het vorige antwoord zou ik gokken op Good vibrations van The Beach boys.quote:Op donderdag 22 januari 2026 19:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ken geen ander NKOTB bandlid van naam en hij had een hit met Good Vibrations, waarvan ik de CD single nog in huis heb.
Berekende gok dus…
[..]
Wat van wie?
quote:Op donderdag 22 januari 2026 19:33 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Afgaande op het vorige antwoord zou ik gokken op Good vibrations van The Beach boys.
De link met voetbal kan ik dan weer niet leggen...
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 24 januari 2026 11:18 schreef bartrid het volgende:
Hi ho Silver Lining dan? Was dat van Jeff Beck?
quote:Formed as a garage punk band under the name Suburban Nightmare, their career subsequently saw them move in a hardcore direction before settling into an eclectic punk rock sound emphasizing intentionally shocking lyrics.
Zeker!quote:
Was dat niet It's raining men van de Wheather girls?quote:Op zondag 25 januari 2026 20:16 schreef MadMaster het volgende:
Welke song sloegen o.a. Barbara Streisand, Donna Summer en Diana Ross af en door wie werd het uiteindelijk wel tot een hit gemaakt?
Stand 2026:quote:Op zondag 25 januari 2026 20:42 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Was dat niet It's raining men van de Wheather girls?
Dat waren ze zeker wel!quote:
En dat was eigenlijk een veel leuker nummer dan al die typische SAW producties.quote:
Zoals vorige week nog genoemd: Packjammed With The Party Possequote:Op maandag 26 januari 2026 10:31 schreef PPL het volgende:
SAW had ook zelf een top40 hit als uitvoerende. Geef mij eens de titel?
Ik was benieuwd naar je reactie n.a.v. 2 juiste antwoorden, maar wat mij betreft mag het punt naar Iggy.quote:
quote:Op maandag 26 januari 2026 20:27 schreef MadMaster het volgende:
Wat was de hoogstgenoteerde song van SAW in de Top 40?
Correct!quote:
quote:was approached during a flight by Schatzberg and the executive producer of the movie, who requested him to write a song to use as the theme song.
quickly wrote the song on a barf bag. The tune featured a "train beat".
quote:Like a band o' gypsies, we go down the highway
We're the best of friends
Insisting that the world keep turning our way
And our way
ik weet de zanger niet meer maar titel wel - on the road againquote:
Willie niet vallen het muntje?quote:Op woensdag 28 januari 2026 13:24 schreef TALIN het volgende:
[..]
ik weet de zanger niet meer maar titel wel - on the road again
zat laatst op de porseleinen troon en hoorde dat nummer van Jefferson airplaine - White rabbit en ik kon maar niet op de naam van de zangeres komen, de muziekinstallatie stond te hard om mijn google home te kunnen activeren.
(Grace Slick)
Haha, ja je was met net voor, was al als een malle de boel aan het verplaatsen.quote:
Iddquote:
Te makkelijk?quote:
Stand 2026:quote:Op woensdag 28 januari 2026 14:57 schreef PPL het volgende:
Duel de el Corazon
Hero
Escape (ping pong song)
Bailamos
Subeme la radio
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 28 januari 2026 21:12 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Rachel
Stefan
Bart
Sita
Martijn
Bouchra
quote:This goodbye is no surprise (is no surprise)
This goodbye won't make me cry
quote:received positive reviews from journalists. An accompanying music video, directed by Tim Burton and filmed on the Island of the Dolls in Mexico, premiered on September 3, 2025. The video received praise for its gothic, horror-inspired aesthetic and choreography, and was favorably compared to Michael Jackson's "Thriller" (1983).
Prince Buster...quote:Op maandag 2 februari 2026 11:07 schreef Da_Sandman het volgende:
Mag ik vijf keer de artiest?
Dance Cleopatra Dance
Jawelquote:
You're the magnificent!quote:
quote:An unbearable pain
A beating in my brain
That leaves the mark of Cain
Right here inside
What am I supposed to do
When everything that I've done
Is leading me to conclude
I'm not the one?
quote:You've got what I want, you've got what I need![]()
You know how I feel, come on, make it real![]()
Wat van wie?quote:The song samples from the "In the Mix" by Mixmasters and "Fashion" by David Bowie. The song became a dance club anthem that, though particularly popular within the gay handbag house scene, found mainstream success.
En in the mood is volgens mij van Glenn Miller.quote:Op donderdag 5 februari 2026 19:03 schreef PPL het volgende:
Sorry, niet Jailhouse Rock, maar Rock Around the Clock van Bil Haley en zijn Comets.
(zit hier in mijnhoofd liedje te zingen....)
Gezocht lied 2:quote:There's not a problem that I can't fix
'Cause I can do it in the mix
'Cause I can do it in the mix, in the mix, in the mix
quote:Gotta get up, gotta get up, gotta get up
Whoa-oh
Gotta get up, gotta get up, gotta get up
Whoa-oh
En zo kwam het helemaal goedquote:Op vrijdag 6 februari 2026 08:59 schreef PPL het volgende:
#1 Indeep -> Last night a DJ saved my life
#2 Blackbox -> Ride on Time![]()
Opdat we verder kunnen heb ik het opgezocht. Het gaat inderdaad om Suede.quote:
quote:"" is a 1995 song released by Norwegian artist Espen Lind under the moniker '
'. The song is recognized as the starting point for Espen Lind's career before he gained wider recognition under his own name.
Goed van je!quote:Op dinsdag 10 februari 2026 21:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Fuck, ze waren slechts slapend, het schiet me toch te binnen
Sway - Yum Yum Gimme Some
quote:Knik je hoofd, knik je hoofd
Schud je billen, schud je billen
Schop je voeten, schop je voeten
Knik je hoofd, knik je hoofd
Daar heb ik gelukkig geen last van.quote:Op woensdag 11 februari 2026 10:56 schreef iggyinthehouse het volgende:
omg dat ik dit nog weet
Lekkerbek met Hey Lekkerbek
Lang leve de afstervende hersencellenquote:Op woensdag 11 februari 2026 11:01 schreef pipster het volgende:
[..]
Daar heb ik gelukkig geen last van.
quote:Mensen dit moet nu van 't hart
Het alleen zijn ben ik zat
Het is een feit ik wil het kwijt
Bij een meid die mij bevrijdt
Zal ik blijven of maar weggaan?quote:Op woensdag 11 februari 2026 13:56 schreef iggyinthehouse het volgende:
Gezochte is in de lijn van afstervende hersencellen...zelf is het een cover
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Titt'n - Ben je geil of wil je een koekje?'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
quote:Op donderdag 12 februari 2026 15:29 schreef Da_Sandman het volgende:
Ah!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Titt'n - Ben je geil of wil je een koekje?
Stand 2026:
MadMaster 8
pipster 4
camilero 3
PPL 6
Da_Sandman 4
Blogman 2
Mexicanobakker 1
iggyinthehouse 7
Litpho 1
Bargehassus 2
bartrid 2
n00biedoobiedoo 3
Burnett 2
quote:Luke
Fresh Kid Ice
Mr. Mixx
Amazing V.
Brother Marquis
Verb
quote:
Stand 2026:quote:originally released in 1963 by Merry Clayton and famously made a 1964 hit by Betty Everett
Wie?quote:is a dance music production duo from the Netherlands formed by Ferry Ridderhof and Peter Garnefski, who have also recorded under the name Hocus Pocus and various other project names. They were producers and band members of Peplab.
quote:
quote:
Johnny Hates Jazz - Turn back the clockquote:Op vrijdag 13 februari 2026 12:56 schreef Bargehassus het volgende:
Serieus?![]()
![]()
Lying here in silence
Picture in my hand
Of a boy I still resemble
But I no longer understand
And as the tears run freely
How I realise they were the best years of my life
Wat van wie?
Zekerz!quote:Op vrijdag 13 februari 2026 14:33 schreef Berkery het volgende:
[..]
Johnny Hates Jazz - Turn back the clock
quote:The album continued the band's move away from the no wave movement towards alternative rock song structures, while maintaining an experimental approach.
Zekers.quote:
quote:is een Belgische band rond Joachim Liebens. De groep werd opgericht in 2019 en brak in 2021 door met hun single Teen Rebel.
quote:Begin november 2022 bracht Mayway Records hun eerste album Dawn of the Freak uit. Dat album bevatte tien nummers, waaronder de singles Teen Rebel, Coming Home, Gone, Shadows, Broken en I Feel Like Shit And I Wanna Die.
Zekers.quote:
Wie?quote:
is a Scottish singer-songwriter and acoustic guitarist.
In 2020 his second album, The Bonny, reached number one on the UK Albums Chart and became the third biggest selling UK album released that year.
He sings in his normal dialect which is Glaswegian dialect.
Welk nummer van wie?quote:Guess I got what I deserved
Kept you waiting there too long, my love
All that time without a word
Didn`t know you`d think that I`d forget or I`d regret
The special love I had for you, my![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dukes of Hazzard in the classroom
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand anders mag een vraag stellen, ik ben niet meer zo vaak hier.No Dukes of Hazzard in the classroom
quote:Op dinsdag 24 februari 2026 19:59 schreef Berkery het volgende:
Nee, wel ongeveer dezelfde tijd.Spoiler -> "oh ja"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand anders mag een vraag stellen, ik ben niet meer zo vaak hier.
quote:Smooth my floatin' like a butterfly
Notes set afloat, sung like a lullaby
Brace yourself as the beat hits ya![]()
![]()
![]()
Stand 2026:quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:10 schreef pipster het volgende:
Drip Drip Fantasia Bee dee bee dee bop
Cantaloop van US3
Yesquote:
Yesquote:
Welk nummer van wie?quote:Daylight turns to moonlight and I'm at my best
Praising the way it all works, and gazing upon the rest, yeah
The cool before the warm, the calm after the storm
The cool before the warm, the calm after the storm
I wish to stay forever, letting this be my food
Oh, but I'm caught up in a whirlwind
Yesquote:Op donderdag 26 februari 2026 12:42 schreef Blogman het volgende:
The Style Council - My Ever Changing Moods
quote:Well, it's hard to be a gambler
Bettin' on the number
That changes every time
When you think you're gonna win
Think she's givin' in
A stranger's all you find
Yeah, it's hard to figure out
What she's all about
Iets van Elvis. Vast wel iemand die zijn laatste studioalbum weet, dat vernoemd is naar deze single.quote:
Moet toch te doen zijn?quote:Op maandag 2 maart 2026 17:41 schreef MadMaster het volgende:
Aangezien ik geen idee had (ik heb die tekst al eeuwen niet meer gehoord), de eerste hints me ook niet direct iets zeiden en ik toch nieuwsgierig werd, heb ik 'm van het weekend al opgezocht…
quote:Between the silence of the mountains
And the crashing of the sea
There lies a land I once lived in
And she's waiting there for me
Moody Blues - Questionquote:
Sorry..quote:
Wat van wie featuring wie?quote:Like the sun through the trees you came to love me.
Zeker. Ik dacht maar weer even snel door!quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:06 schreef PPL het volgende:
...like a leaf on a breeze you blew away...
Forever Autumn
Jeff Wayne featuring Justin Hayward
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |