Pas in het najaar dus als er meer bekend is zal ik de OP laten updaten.quote:De populaire RTL/Videoland-serie ‘Bureau’ wordt volgend seizoen gemaakt vanuit Groningen. Dat heeft presentator Ewout Genemans woensdag bekend gemaakt.
Hoop ik ook voor de meeste FOK!Kers want de meeste Groningers in de stad praten gewoon algemeen beschaafd Nederlands en dat is hier niet het geval!quote:
In Groningen stad valt het toch wel mee? Heb nooit het idee daar dat mensen echt met een zwaar accent praten.quote:Op woensdag 7 januari 2026 20:04 schreef Chandler het volgende:
[..]
Hoop ik ook voor de meeste FOK!Kers want de meeste Groningers in de stad praten gewoon algemeen beschaafd Nederlands en dat is hier niet het geval!![]()
Dat gezegd, lijkt mij leuk om hem in actie te zien in de mooiste stad van Nederland. Eens zien wat hier allemaal gebeurd...
Valt echt reuze mee, ik hoop amper mensen Gronings praten!quote:Op donderdag 8 januari 2026 09:16 schreef Ama het volgende:
In Groningen stad valt het toch wel mee? Heb nooit het idee daar dat mensen echt met een zwaar accent praten.
JW ging alvast kijkenquote:Op woensdag 7 januari 2026 13:03 schreef Ama het volgende:
Zelf ben ik erg blij met de keuze voor Groningen.
Oh grappigquote:Op zondag 11 januari 2026 10:46 schreef Moonversion het volgende:
[..]
JW ging alvast kijken
Bekijk deze YouTube-video
Conclusie: Groningen heeft net zoals Utrecht van die zuigende kutventjes van niet origineel nederlandse komaf, die gaan we zeker terug zien bij Ewout.quote:
Ja dit is wel een goed voorproefje voor het seizoen met Ewout.quote:Op zondag 11 januari 2026 11:09 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Conclusie: Groningen heeft net zoals Utrecht van die zuigende kutventjes van niet origineel nederlandse komaf, die gaan we zeker terug zien bij Ewout.
Groningen is niet "mijn" stad maar vanuit Emmen nog steeds best dichtbij en ben er vaak genoeg geweest dus ik zal het meeste ook wel herkennen.quote:Op zondag 11 januari 2026 11:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben heel benieuwd hoe ze 'mijn' mooie Stad in beeld gaan brengen
Leuk ja!quote:Op zondag 11 januari 2026 11:25 schreef Ama het volgende:
[..]
Groningen is niet "mijn" stad maar vanuit Emmen nog steeds best dichtbij en ben er vaak genoeg geweest dus ik zal het meeste ook wel herkennen.
Hier is het vaak al een mix van Drents en Gronings.quote:Op zondag 11 januari 2026 11:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Leuk ja!
Emmen ken ik alleen van de dierentuin
En je kan het Grunnings vast wel verstaan, alleen kan ik dat zelf slecht. Zonder dialect opgegroeid
Dan ben jij de tolk dusquote:Op zondag 11 januari 2026 11:30 schreef Ama het volgende:
[..]
Hier is het vaak al een mix van Drents en Gronings.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |