Behalve bij de Spreidingswet, neem ik aan?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 18:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De gemeente aanklagen, publiekelijk oproepen om de wet niet uit te voeren kan natuurlijk niet. Zou ook keihard vanuit Den Haag tegen opgetreden moeten worden natuurlijk. Dat is toch wat de VNG ook wil.
Een vreemdeling hoeft daar zonder lijfwacht niet te gaan kijken.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 15:55 schreef StephanL het volgende:
[..]
Je ziet vuurwerk en rijdt er heen. Hoe moeilijk kan het wezen?
Ach, mannetje toch.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 16:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Behalve bij de Spreidingswet, neem ik aan?
quote:
quote:Belangrijkste argumenten: te weinig tijd om aanvragen te beoordelen en te weinig handhavingspersoneel (politie, boa’s) tijdens de jaarwisseling. Bovendien, stelt de woordvoerder van de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema: „Het (ontheffingen, red.) ondermijnt het vuurwerkverbod.”
Fijn dat je het in ieder geval niet ontkent.quote:
Kom, laten we even van Irnsum naar Leeuwarden rijden voor een vuurwerkshow...quote:Dat betekent bijvoorbeeld: maximaal één ontheffing per kern, zoals in de gemeente Leeuwarden, die 35 dorpen tel
Het lijkt er nu dus al op dat gemeenten de hoeveelheid aanvragen voor een ontheffing niet aankunnen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 16:42 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)en-buurtverenigingen
[..]
Is dit een goed compromis?
Pure lulsmoes natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 16:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
[..]Te weinig tijd, het is juli. Halsema moet helemaal haar bek houden, ze heeft niets te zeggen over de inhoud van de wet. Het parlement heeft de wet aangenomen zoals hij is, niet de wet die Halsema wil.
Puur gestuurd vanuit de magnietgekkies.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 17:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het lijkt er nu dus al op dat gemeenten de hoeveelheid aanvragen voor een ontheffing niet aankunnen.
Volgend jaar zullen veel van die gemeenten de mogelijkheid voor zo'n ontheffing schrappen en over gaan op een algeheel verbod.
Jammer.
Dat hoef ik ook niet, dit soort halfbakken gotcha's zijn te zielig om op te gaan.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 16:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Fijn dat je het in ieder geval niet ontkent.
Dood door bureaucratie. Altijd leuk.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 17:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het lijkt er nu dus al op dat gemeenten de hoeveelheid aanvragen voor een ontheffing niet aankunnen.
Volgend jaar zullen veel van die gemeenten de mogelijkheid voor zo'n ontheffing schrappen en over gaan op een algeheel verbod.
Jammer.
Waarom dan al dat gejank toen zogenaamd de bureaucratie de onzinwetten van Faber tegenhield?quote:Op zaterdag 18 juli 2026 18:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dood door bureaucratie. Altijd leuk.
Ik zou toch slecht slapen met een lading zwaar vuurwerk onder mijn bed; of in de schuur. Een vonkje....quote:Op zaterdag 18 juli 2026 17:37 schreef incel het volgende:
Gelukkig zijn al die nieuwsberichten dat vuurwerk uit zichzelf afgaat natuurlijk onzin maar alsnog het gaat om het idee
Een vonkje is nog niet eens genoeg om een lontje aan te steken. Gelukkig zit er nog folie op het lontje, verpakking om het vuurwerk en een kartonnen doos.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:46 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ik zou toch slecht slapen met een lading zwaar vuurwerk onder mijn bed; of in de schuur. Een vonkje....
Ok ik kom morgen even 250 kilo droppen, thanks man.quote:Op zondag 19 juli 2026 17:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Een vonkje is nog niet eens genoeg om een lontje aan te steken. Gelukkig zit er nog folie op het lontje, verpakking om het vuurwerk en een kartonnen doos.
Die kartonnen doos is genoeg voor een vonkje.quote:Op zondag 19 juli 2026 17:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Een vonkje is nog niet eens genoeg om een lontje aan te steken. Gelukkig zit er nog folie op het lontje, verpakking om het vuurwerk en een kartonnen doos.
Top! stuur even een dm met de detailsquote:Op zondag 19 juli 2026 18:50 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ok ik kom morgen even 250 kilo droppen, thanks man.
Ja en waar komt dat vonkje dan vandaan?quote:Op zondag 19 juli 2026 14:46 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ik zou toch slecht slapen met een lading zwaar vuurwerk onder mijn bed; of in de schuur. Een vonkje....
Als je dat in Enschede zegt word je op het marktplein gelyncht.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 17:37 schreef incel het volgende:
Mensen niet vergeten alvast in de zomer naar Belgie gaan he dan zijn er minder controles en kan je het vervolgens 6 maanden lang in de kelderbox of onder je bed in je sociale huurwoning bewaren want ja dat is beter dan gewoon 3 dagen van ter voren ff in huis halen he.
Echt de overheid denkt totaal niet na over dit soort dingen.
Gelukkig zijn al die nieuwsberichten dat vuurwerk uit zichzelf afgaat natuurlijk onzin maar alsnog het gaat om het idee
Iets kan niet uit zichzelf ontploffen. Er is altijd een onstekingstemperatuur voor nodig.quote:Op maandag 20 juli 2026 08:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je dat in Enschede zegt word je op het marktplein gelyncht.
Ja domme mensen heb je overal.quote:Op maandag 20 juli 2026 08:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je dat in Enschede zegt word je op het marktplein gelyncht.
Net zo moeilijk als alle andere 364 dagen per jaar.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 15:55 schreef StephanL het volgende:
[..]
Je ziet vuurwerk en rijdt er heen. Hoe moeilijk kan het wezen?
Precies waar op aangestuurd wordt.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 18:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dood door bureaucratie. Altijd leuk.
Kaarsje, sigaret, kortsluiting etc etc...quote:Op maandag 20 juli 2026 08:33 schreef incel het volgende:
[..]
Ja en waar komt dat vonkje dan vandaan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |