abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219752653
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 05:09 schreef raptorix het volgende:
Misschien 1 keer gedaan, ging om zus van Collega die tijdens COVID naast een economische klacht ook nog Kanker kreeg, het geld werd gebruikt om tijdelijk iemand in te huren die de winkel draaiende kon houden.
Begrafenissen vind ik sowieso onzin, dan neem je maar een uitvaartverzekering als je weinig geld hebt.

Of bijvoorbeeld van die "ondernemers" die arbeidsongeschikt raken, maar geen verzekering afsloten, tjah jij wilde ondernemen, dan krijg je ondernemen.
Die ondernemers kunnen gemeentelijke bijstand krijgen

Ja crowdfundings voor begrafenissen zijn eigenlijk ook onzin. Hier was er een (wel goedkoop/algemeen graf) maar zo te zien moest de grootste aula voor alle mensen worden gehuurd + is er geld uitgegeven aan (sier)vuurwerk. Kind was misschien rond de 20 jaar en zal dus niet als opa nog maar 10 levende kennissen hebben, maar hier denk ik ook: moet elke vage kennis op je uitvaart komen, en moeten anderen dat maar betalen?

Uitvaartverzekeringen weigeren ook veel mensen + ze betalen niet gegarandeerd uit! Als je binnen 2 jaar na het sluiten van de polis overlijdt kan het al geweigerd worden, en zo zijn er nog wat gronden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2026 15:16:03 ]
pi_219753114
Ik ben daar niet zo van, tenzij het om iets is wat gebouwd gaat worden (kickstarter). Maar omdat mensen ziek zijn, zielig of wat dan ook nee.

Al zou ik met liefde geld geven aan de mensen om mij heen die het moeilijk hebben, maar dan moeten ze mij wel op de man af vragen om geld (te lenen). Ik weet namelijk hoe kut het is om ieder dubbeltje te moeten omdraaien of om in een uitzichtloze situatie te zitten. Maar online aan mensen die ik niet ken, nee dankje.

Trouwens dat soort grote bedragen komt vaak van iemand vanuit de familie zelf, dus logisch en compassie? dat heb ik zeker, maar wel als ze in (of rondom) mijn leven bevinden.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_219839294
Ik heb ooit 10 euro voor iemands rechtszaak gedoneerd. Diegene had een arbeidsconflict en dat was toen in het landelijk nieuws gekomen. Ik heb er nooit meer wat van vernomen. En volgens mij heb ik dat bedrag ook nooit teruggestort gekregen.
(Het was die leraar in Hoofddorp die vals werd beschuldigd van dat hij de profeet Mohammed had beledigd, 2019 alweer)

Belangrijkste kritiekpunt op crowdfunding is eigenlijk: geen toezicht op wat er met het geld gebeurt.

[ Bericht 14% gewijzigd door poolmetuitkering op 16-01-2026 01:11:35 ]
pi_219843968
Er is geen enkele vorm van toezicht of controle bij crowdfunding op de sites die zulke geldinzamelingsacties verzorgen. Het zijn commerciële bedrijven die achter zulke sites zitten, dus er is ook geen enkele noodzaak voor. slechts een moreel besef.

het kan sporadisch wel tot vervolging overgaan. afgelopen dinsdag stond een 61-jarige man voor de rechter die voor 4 ton aan crowdfunding-donaties zag binnen komen op zijn privérekening. Hij gaf het geld uit aan vakanties naar Aruba, Oostenrijk, Zweden en Duitsland.
Hij beweerde dat hij onderzoek deed naar het coronabeleid van de overheid. de man viel voor de mand toen banken signalen kregen van witwassen. En een notaris deed aangifte toen bleek dat deze man een verklaring had vervalst, er stond vervalste handtekening en een datum op een akte waarbij het kantoor van deze notaris gesloten was.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_220278883
Ik heb het dieptepunt bereikt. Een familielid is een crowdfunding begonnen. Voor gehoorapparaten voor haar zoon.

Mijn moeder heeft daar perfect op gereageerd:
quote:
Als ik wil geef ik geld direct aan haarzelf en niet via zo'n website
Nee maar echt, een inzamelactie(!) verliest z'n waarde als er voor echt alles een komt.
Een enkele keer een inzamelactie omdat iemand echt iets nodig heeft en niet kan betalen maakt nog indruk...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2026 01:39:17 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')