Damn, dat al die mensen hun wekker zetten en om 5 uur al uit hun bed komen om om 6 uur te beginnen met cobras afsteken is zelfs voor een vuurwerkliefhebber zoals ik erg fanatiek.quote:Op maandag 29 december 2025 07:01 schreef de_boswachter het volgende:
Ben vandaag extra vroeg opgestaan om te genieten van de Cobra zessen die al elke dag vanaf 06:00 in de wijk worden afgestoken.
Ben echt een fan!
Ik kan er ook van genieten maar zou er niet speciaal vroeg voor op staan. Vroeger toen ik nog volop meedeed wel natuurlijk.quote:Op maandag 29 december 2025 07:01 schreef de_boswachter het volgende:
Ben vandaag extra vroeg opgestaan om te genieten van de Cobra zessen die al elke dag vanaf 06:00 in de wijk worden afgestoken.
Ben echt een fan!
Ja of kinderen of huisdieren hebben niet wetende dat honden super belastend zijn. Maar oh nee 8 uurtjes per jaar vinden ze het engquote:Op maandag 29 december 2025 07:52 schreef Gibson88 het volgende:
Of zeuren om de uitstoot en milieuvervuiling, maar ondertussen er op los staan te paffen, autorijden en met het vliegtuig op vakantie gaan. Maar oh oh oh wat zijn ze betrokken met de natuur en klimaat
Om nog maar te zwijgen over hoe vaak men de barbecue op kolen aansteekt in de zomer. Ik ga deze categorie mensen voortaan maar gewoon Klimaatpiraat noemenquote:Op maandag 29 december 2025 07:58 schreef incel het volgende:
[..]
Ja of kinderen of huisdieren hebben niet wetende dat honden super belastend zijn. Maar oh nee 8 uurtjes per jaar vinden ze het eng
Ik lig er om 22u al in, net als op andere dagen. Mag dat ook?quote:Op maandag 29 december 2025 06:47 schreef incel het volgende:
Wees dan gewoon een vent en ga om 23:55 naar bed met de gordijnen dicht.
het is helaas een, relatief, kleine groep die het verpest voor de rest..quote:Op maandag 29 december 2025 08:13 schreef kwiwi het volgende:
De enige reden waarom het verboden zou moeten worden, is omdat een groot deel van de mensen er gewoon niet fatsoenlijk mee omgaat. Steek gewoon wat siervuurwerk af tussen 22:00 en 01:00, in de lucht, niet richting politie, ambulance en brandweer. En laat het daarbij. Iedereen blij.
Maar goed, je normaal gedragen is tegenwoordig teveel gevraagd van veel mensen, dus dan moet er weer met een algeheel verbod gezwaaid wordenJammer.
Vuurwerk is iets kansloos en heeft letterlijk geen enkel voordeel.quote:Op maandag 29 december 2025 07:52 schreef Gibson88 het volgende:
Of zeuren om de uitstoot en milieuvervuiling, maar ondertussen er op los staan te paffen, autorijden en met het vliegtuig op vakantie gaan. Maar oh oh oh wat zijn ze betrokken met de natuur en klimaat
Tsja dat is met drank net zo. Neem een buurtfeest met bier en muziek en de flesjes vliegen de hulpverleners ook om de oren. De kratjes bier dan ook maar verbieden ? Al met al is de samenleving door de jaren heen flink verloederd. En op het bizar asociale af.quote:Op maandag 29 december 2025 08:13 schreef kwiwi het volgende:
De enige reden waarom het verboden zou moeten worden, is omdat een groot deel van de mensen er gewoon niet fatsoenlijk mee omgaat. Steek gewoon wat siervuurwerk af tussen 22:00 en 01:00, in de lucht, niet richting politie, ambulance en brandweer. En laat het daarbij. Iedereen blij.
Maar goed, je normaal gedragen is tegenwoordig teveel gevraagd van veel mensen, dus dan moet er weer met een algeheel verbod gezwaaid wordenJammer.
En zo doet de buurman die een sierpotje voor zijn kinderen afsteekt ook geen vlieg kwaad en ruimt zijn zooi de dag erna gewoon weer netjes op. Maar goed er zijn uiteraard altijd weer twee uitersten.quote:Op maandag 29 december 2025 08:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Vuurwerk is iets kansloos en heeft letterlijk geen enkel voordeel.
Autorijden is helaas soms nodig (en ja ik wandel naar werk toe).
Vliegen is ook gewoon goed en nodig voor het relaxen.
Roken is idd
Laten we messen verbieden omdat sommige mensen op elkaar insteken.quote:Op maandag 29 december 2025 08:13 schreef kwiwi het volgende:
Dit idd!quote:Op maandag 29 december 2025 08:13 schreef kwiwi het volgende:
Ik had het verkeerd gelezenquote:Op maandag 29 december 2025 08:55 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Toch maar gekozen voor een andere reactie ?
Want dat zorgt niet voor geluid en milieuschade?quote:Op maandag 29 december 2025 08:39 schreef Gibson88 het volgende:
En zo doet de buurman die een sierpotje voor zijn kinderen afsteekt ook geen vlieg kwaad en ruimt zijn zooi de dag erna gewoon weer netjes op. Maar goed er zijn uiteraard altijd weer twee uitersten.
Net als rokers bedenken de pro-vuurwerk mensen echt de meest domme vergelijkingen :´)quote:Op maandag 29 december 2025 08:41 schreef incel het volgende:
[..]
Laten we messen verbieden omdat sommige mensen op elkaar insteken.
Laten we ook auto's verbieden omdat sommige mensen het gebruiken om in het publiek bij een kerstmarkt of zo te rijden.
Wat een onzin. Vuurwerk was iets magisch als kind. Daar werd ik maar al te graag om 12 uur voor wakker gemaakt door mijn ouders. En toen ik eindelijk oud genoeg was om rotjes af te steken. De folders, aankruisen wat je wilde, heel voorzichtig je spaargeld en budget bekijken wat je het beste kon kopen. Dit was een magische traditie voor vele mensen en kinderen. Net als zwarte piet trouwens. En dat gaat we natuurlijk ook niet missen. Over een paar jaar zijn de kerstbomen of kerstlampjes aan de beurt of de chocolade eieren ach je gaat het toch niet missen.quote:Op maandag 29 december 2025 08:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Want dat zorgt niet voor geluid en milieuschade?
Natuurlijk wel. En helaas zijn dit de uitzonderingen.
En heeft alsnog niets positiefs. Kinderen gaan het echt niet missen hoor als jij gewoon in je leven leuke dingen doet met kinderen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |