abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8693848
Hoi weet iemand hier meer over?
Weet niet welke het van de twee is, maar bedoel die vergiftiging die mensen wel es het leven kost door bijv oude verwarmingsketels enzo.
Zijn hier symtomen voor? Ruiken kan je het niet ofzo begreep ik.

Heb nu sinds anderhalve maand een nieuw huis en een vrij oude ketel, die binnenkort voor controle moet, maar naar mijn insziens teveel herrie maakt soms. Sinds een week heb ik best last van koppijn en van een zere nek. Het lijkt erger te zijn als ik op zolder zit, met name nu achter de pc. (Kan ook stress zijn, of doordat ik 8 uur per dag achter een beeldscherm zit, maar eigenlijk nooit eerder last van gehad). Nu begint mijn vriendin met dezelfde klachten....

Is ut gewoon een griepje? Vind ut wel een beetje raar en vreemd, en dat in combinatie met zo'n oude (onbetrouwbare) en rare geluidmakende verwarmingsketel...

Iemand enige info?

pi_8693901
quote:
Op maandag 24 februari 2003 20:44 schreef Frutsel het volgende:
Hoi weet iemand hier meer over?
Weet niet welke het van de twee is, maar bedoel die vergiftiging die mensen wel es het leven kost door bijv oude verwarmingsketels enzo.

Heb nu sinds anderhalve maand een nieuw huis en een vrij oude ketel, die binnenkort voor controle moet, maar naar mijn insziens teveel herrie maakt soms. Sinds een week heb ik best last van koppijn en van een zere nek. Het lijkt erger te zijn als ik op zolder zit, met name nu achter de pc. (Kan ook stress zijn, of doordat ik 8 uur per dag achter een beeldscherm zit, maar eigenlijk nooit eerder last van gehad). Nu begint mijn vriendin met dezelfde klachten....

Is ut gewoon een griepje? Vind ut wel een beetje raar en vreemd, en dat in combinatie met zo'n oude (onbetrouwbare) en rare geluidmakende verwarmingsketel...

Iemand enige info?

Das koolstofmonoxide, koolstofdioxide is geen vergiftiging maar gewoon verstikking omdat je te weinig zuurstof krijgt.
Als je neus andersom zou staan, zou je verdrinken onder de douche.
  maandag 24 februari 2003 @ 20:46:41 #3
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_8693903
Veel hoofdpijn kan wel erop duiden dat de ketel niet goed is.

Heb het zelf ook eens ervaren bij mijn oma ... altijd als ik bij haar kwam kreeg ik behoorlijk last van hoofdpijn. Toen is de kachel maar eens gecontroleerd en bleek dus dat er iets fout zat.

er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
  Donald Duck held maandag 24 februari 2003 @ 20:48:12 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_8693933
Plaats zo'n detector. Als er iets mis, zul je er dan snel achter komen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_8693964
Zo snel mogelijk een monteur naar laten kijken. Hier kun je geen risico's mee nemen. De risico's zijn te groot!
pi_8693993
Van koolstofmonoxide krijg je inderdaad koppijn.
BTW, 8 uur per dag achter een beeldscherm valt nog best mee
pi_8694006
je moet er op letten dat de vlammen mooi blauw zijn en er geen of weinig condens op de ramen zit. maar dit is gewoon een periode dat iedereen ziek word doordat het weer koud/warm is .
pi_8694026
Er is laatst nog een Fok!-er overleden aan koolmonoxide vergiftiging
pi_8694166
quote:
Das koolstofmonoxide, koolstofdioxide is geen vergiftiging maar gewoon verstikking omdat je te weinig zuurstof krijgt.
koolstofmonooxide verstikt ook hoor, het zorgt ervoor dat je bloedlichaampje geen zuurstof meer gaan vervoeren maar koolstofmonooxide, je stikt dus uiteindelijk ook.

hoofdpijn is idd een symptoom van koolstofmonooxide, maar als je er meer van binnen krijgt merk je er niets meer van, je gaat alles zwart-wit zien en verder krijg je ademmoeilijkheden maar daar merk je niets van dacht omdat de koolstofmonooxide ook verdoofd, je merkt dus niet dat je stikt.

kortom eng spul en snel die ketel laten nakijken.

Moderator maandag 24 februari 2003 @ 20:56:46 #10
8781 crew  Frutsel
pi_8694172
quote:
Op maandag 24 februari 2003 20:50 schreef PsygoN het volgende:
je moet er op letten dat de vlammen mooi blauw zijn en er geen of weinig condens op de ramen zit. maar dit is gewoon een periode dat iedereen ziek word doordat het weer koud/warm is .
ja dat klopt wel..dat iedereen ziek is. Hoesten doen we d'r ook wel bij. Heb al een raam open gezet. Maar de ketel staat in een afgesloten ruimte, daar is geen ventilatie. Deur maar open doen dan... en morgen maar eens bellen met de GEAS Energiewacht.
Hopende ut beste d'r maar van. En een nieuwe ketel kost een klap geld merk ik al wel...
pi_8694211
quote:
Op maandag 24 februari 2003 20:56 schreef Steijn het volgende:

[..]

koolstofmonooxide verstikt ook hoor, het zorgt ervoor dat je bloedlichaampje geen zuurstof meer gaan vervoeren maar koolstofmonooxide, je stikt dus uiteindelijk ook.

hoofdpijn is idd een symptoom van koolstofmonooxide, maar als je er meer van binnen krijgt merk je er niets meer van, je gaat alles zwart-wit zien en verder krijg je ademmoeilijkheden maar daar merk je niets van dacht omdat de koolstofmonooxide ook verdoofd, je merkt dus niet dat je stikt.

kortom eng spul en snel die ketel laten nakijken.

Koolstofmonoxide > bloedlichaampjes kunnen geen zuurstof meer binden
Koolstofdioxide > vervangt de zuurstof in de lucht en zorgt zo dat je geen zuurstof meer binnen krijgt

Ik vind koolstofmonoxidevergiftiging toch wat anders dan koolstofdioxide'verstikking' hoor...

pi_8694224
quote:
Op maandag 24 februari 2003 20:44 schreef Frutsel het volgende:
Hoofdpijn, suf, misselijk.

Zorg voor ventilatie dus niet alles potdicht houden. En laat er voor alle zekerheid even een monteur naar kijken want hier moet je geen risico's meenemen.
MSDS-kaart http://www.camd.lsu.edu/msds/c/carbon_monoxide.htm

"Assumption is the mother of all f*ck-ups"
  maandag 24 februari 2003 @ 20:59:12 #13
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_8694230
quote:
Op maandag 24 februari 2003 20:51 schreef Aernout het volgende:
Er is laatst nog een Fok!-er overleden aan koolmonoxide vergiftiging

Ja joh?
Action is the enemy of thoughts
pi_8694240
quote:
Op maandag 24 februari 2003 20:56 schreef Frutsel het volgende:

[..]

ja dat klopt wel..dat iedereen ziek is. Hoesten doen we d'r ook wel bij. Heb al een raam open gezet. Maar de ketel staat in een afgesloten ruimte, daar is geen ventilatie. Deur maar open doen dan... en morgen maar eens bellen met de GEAS Energiewacht.
Hopende ut beste d'r maar van. En een nieuwe ketel kost een klap geld merk ik al wel...

Gewoon zorgen dat de vlam genoeg zuurstof krijgt voor een volledige verbranding is het enige wat er hoeft te gebeuren... Lijkt me dus geen nieuwe ketel (alhoewel ik hier geen ervaring mee heb moek zeggen)
pi_8694295
quote:
Ik vind koolstofmonoxidevergiftiging toch wat anders dan koolstofdioxide'verstikking' hoor...
je gaat bij allebei dood door zuurstof tekort in de hersenen en stikt dus alleen de manier waarop de stof voorkomt dat je nog zuurstof binnen krijgt is anders
pi_8696784
Koolmonoxide kan je inderdaad niet ruiken, vandaar dat het zo gevaarlijk is.

Symptomen zijn misselijkheid en hoofdpijn. Zorg dat je, als je stookt, voldoende ventileert in de ruimte waar je c.v.-ketel staat.

Koop een co melder bij de Gamma en Praxis. Zorg er wel voor dat je er goede (bij voorkeur duracell) batterijen indoet. Zo'n ding kan namelijk ook afgaan als er geen goede batterijen in zitten.

Bel even op naar het bedrijf dat je koolmonoxide uitstoot vermoed en vraag dan of ze voor de zekerheid een COmeting willen doen. Dan weet je zeker dat er niets fout is.

En tja, als je er echt heel erg veel last van hebt, dan is het misschien slim om de ketel zo min mogelijk te gebruiken.

Succes ermee

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_8697926
quote:
Op maandag 24 februari 2003 20:59 schreef Reintje het volgende:

[..]

Ja joh?

Ja

Ga me nu niet vertellen dat het Otaku San topic je volledig ontgaan is....
Koolmonoxide (CO) is een sluipmoordenaar. Ik zou bij twjifel altijd even laten meten. Meten=weten

It's in the air tonight
  maandag 24 februari 2003 @ 22:48:15 #18
43033 Shannara
Revolutionized
pi_8697981
Zodra je zo suf wordt dat je bijna in slaap valt, zelfs als je probeert wakker te blijven zou ik als de sodemieter ergens anders heen gaan.
(Ja, of je moet teveel gezopen hebben ofzo )

Dood gaan door CO-vergiftiging is best een vredige dood, je valt in slaap en wordt nooit meer wakker (Hint voor de Fokkers met zelfmoordneigingen )

If stupidity kills, why aren't you dead? Obviously, stupidity is a survival trait.
  maandag 24 februari 2003 @ 22:49:55 #19
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8698031
Koop als de sodemieter een CO2 meter.
Heb ik ook gedaan. Goed, het kost 80 euro, maar dat is me leven me dubbel en dwars waard.

Te koop bij iedere doe-het-zelf-zaak.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  maandag 24 februari 2003 @ 22:52:46 #20
43033 Shannara
Revolutionized
pi_8698105
Meet zo'n ding ook het CO gehalte in de ruimte? Want ik denk dat dat eerder het grote gevaar is dan het CO2 gehalte...
If stupidity kills, why aren't you dead? Obviously, stupidity is a survival trait.
  maandag 24 februari 2003 @ 22:55:29 #21
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8698182
quote:
Op maandag 24 februari 2003 22:52 schreef Shannara het volgende:
Meet zo'n ding ook het CO gehalte in de ruimte? Want ik denk dat dat eerder het grote gevaar is dan het CO2 gehalte...
Je hebt gelijk

Ik heb em voor me: Carbon Monoxide alarm .

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_8699394
Kan geen kwaad !
En check regelmatig de kleur van de waakvlam.
ZOdra deze groenig is is de verbrading niet volledig en ontstaat er dus koolmonoxide (CO)
It's in the air tonight
pi_8699679
quote:
Op maandag 24 februari 2003 23:44 schreef Summertime het volgende:
Kan geen kwaad !
ZOdra deze groenig is is de verbrading niet volledig en ontstaat er dus koolmonoxide (CO)
Een blauwe vlam duidt op een volledige verbranding.. Onvolledige verbranding is meestal oranje vlam (aansteker/lucifer)
  dinsdag 25 februari 2003 @ 01:36:43 #24
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_8701956
quote:
Op maandag 24 februari 2003 23:44 schreef Summertime het volgende:
Kan geen kwaad !
Groen duidt erop dat er metaal in de vlam hangt (koper enzo). Ook leuk.
Nicht ärgern, nur wundern!
  dinsdag 25 februari 2003 @ 15:48:39 #25
43033 Shannara
Revolutionized
pi_8710358
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 01:36 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Groen duidt erop dat er metaal in de vlam hangt (koper enzo). Ook leuk.

* Shannara pakt zijn BINAS erbij en kijkt in tabel 65C...

Leuk ja, verschillende metalen geven een ander kleurtje in de vlam

Natrium: geel Strontium: wijnrood
Calcium: steenrood Tin: blauw

Is die ouwe BINAS toch nog ergens goed voor

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')