abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219596525
quote:
12s.gif Op donderdag 25 december 2025 22:52 schreef ACT-F het volgende:

[..]
De natuur moet doen wat we vragen. Kerstvakantie is al begonnen ja! }:|

Die foto is overigens van 2 weken geleden:

https://www.alamy.com/the(...)-image712386827.html
Ja, wat ik al schreef, momenteel is het dorp gewoon wit.
pi_219596606
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 17:02 schreef VEM2012 het volgende:
.

Dat is simpelweg slechte journalistiek.
verwacht je dan wat anders als je hier de T als bron gebruikt. :D

Volgens een amerikaanse studie zijn in dat land het aantal dagen dat geskied kan worden ondanks de opkomst van kunstsneeuw toch echt verminderd.

US ski industry is losing billions as average season has become five to seven days shorter in past half century
pi_219597206
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 09:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]
verwacht je dan wat anders als je hier de T als bron gebruikt. :D

Volgens een amerikaanse studie zijn in dat land het aantal dagen dat geskied kan worden ondanks de opkomst van kunstsneeuw toch echt verminderd.

US ski industry is losing billions as average season has become five to seven days shorter in past half century
Leuk bedacht, maar in mijn tijd als advocaat was de T. de meest accurate van alle kranten. En ze herkouwen hier ook maar een bericht van anderen (niet dat het goede journalistiek is, maar dat is wat alle dagbladen doen).

Van de Amerikaanse situatie weet ik te weinig. In Europa hebben we gewoon veel langere seizoenen, ondanks dat het extreem druk is op de pistes.
pi_219600269
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 09:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Leuk bedacht, maar in mijn tijd als advocaat was de T. de meest accurate van alle kranten. En ze herkouwen hier ook maar een bericht van anderen (niet dat het goede journalistiek is, maar dat is wat alle dagbladen doen).

Van de Amerikaanse situatie weet ik te weinig. In Europa hebben we gewoon veel langere seizoenen, ondanks dat het extreem druk is op de pistes.
een langer winter seizoen in de alpen, heb je daar een onderzoekje van?
pi_219600679
Angst verkoopt beter
"Pools are perfect for holding water"
pi_219600867
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 13:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]
een langer winter seizoen in de alpen, heb je daar een onderzoekje van?
Nee, maar de mensen die daar wonen (en ik heb in de loop der jaren velen goed leren kennen) hebben mij dit verteld. Skiën was 50 jaar geleden totaal anders dan nu.

Dat klimaatverandering een rol speelt is waar, maar er zijn wel meer variabelen.

Hier nog een linkje:

https://www.wintersport.n(...)maar-stoppen-te-snel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')