Hallo allen, ik hoop met dit topic nieuwe/andere inzichten te krijgen voor de indeling van onze nieuwbouwwoning. Ik lees altijd graag de topics over interieur, wonen en klussen, maar heb nog niet het plaatje gevonden wat ik zocht.
Onze nieuwbouwwoning zal een woonkamer van zo'n12 meter lang hebben waarvan 4 x 8 meter voor tussenstuk en keuken samen. Hiervan willen we de achterste 4 bij 4 voor de keuken gebruiken. Er komt een wand van 6 kasten (dus 3.60 m) in een nis naast die 4 bij 4, de 4 keer 4 kunnen we dus opvullen zoals we willen. We willen zowel een kookeiland als een losse eettafel.Dus (liefst) geen eettafel vast aan een kookeiland.
Gebruikelijk is het kookeiland evenwijdig aan de keukenwand en dan de eettafel in het tussenstuk. Echter bevinden zich aan twee zijden van het keukendeel ramen en zouden we daarom daar graag de eettafel willen zetten.
Ik heb nu het kookeiland evenwijdig aan de eettafel getekend, maar dan staat deze dwars op de keuken en belemmert dit het zicht vanuit het zitgedeelte op de achtertuin.
Ik heb eraan gedacht om de keuken wat naar beneden te verplaatsen zodat het kookeiland weer evenwijdig aan de keukenwand kan lopen. Dan komt er achter de keuken meer ruimte vrij voor een eettafel. Maar of ik dat vanuit de bouw nog geregeld krijg is nog maar de vraag.
Willen jullie eens meedenken? Hoe zouden jullie dit doen? Ik hoop dat het plaatsen van een plattegrondje lukt. https://postimg.cc/BtxphrgS]