abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219557138
In het vorige deel werd weer lekker gebakken!

DevilsAndDust:



Goitske:





Miss_sly:



Hupje:





Arvenis:



Zo-is-dat:



Seven.:





Blues:





AnneX:



Mascara-klodder:





Mijn dochter maakte de Dubai chocolade na


pi_219557176
@AnneX en dan niet de lange vingers zelf maken?
https://miljuschka.nl/charlotte-russe-met-frambozen/
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 22 december 2025 @ 09:21:27 #3
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219557232
@AnneX: is dit niet wat, een combinatie tussen tiramisu en charlotte russe: https://www.laurasbakery.nl/tiramisu-taart/

En niet zo zuur als jouw gasten :s) >:)
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_219559053
Dank voor jullie tips.
Die van Laura lijkt mij een prima mix van zoet en tiramisu.
‘Mijn’ beproefde recept is met limoenen. En IEDEREEN en ALTIJD is daarover al enthousiast sinds 2013 >:O en vraagt erom bij gelegenheden en verjaardagen.
Dezelfde mensen als nu hè!

Dat rode fruit is overigens ook aantrekkelijk.
Hè verdorie…even nadenken.
pi_219559159
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2025 13:56 schreef AnneX het volgende:
Dank voor jullie tips.
Die van Laura lijkt mij een prima mix van zoet en tiramisu.
‘Mijn’ beproefde recept is met limoenen. En IEDEREEN en ALTIJD is daarover al enthousiast sinds 2013 >:O en vraagt erom bij gelegenheden en verjaardagen.
Dezelfde mensen als nu hè!

Dat rode fruit is overigens ook aantrekkelijk.
Hè verdorie…even nadenken.
Wat bizar zeg, stomme lui gewoon :(
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  maandag 22 december 2025 @ 14:58:13 #6
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219559633
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2025 13:56 schreef AnneX het volgende:
Dank voor jullie tips.
Die van Laura lijkt mij een prima mix van zoet en tiramisu.
‘Mijn’ beproefde recept is met limoenen. En IEDEREEN en ALTIJD is daarover al enthousiast sinds 2013 >:O en vraagt erom bij gelegenheden en verjaardagen.
Dezelfde mensen als nu hè!

Dat rode fruit is overigens ook aantrekkelijk.
Hè verdorie…even nadenken.
Je gaat nou toch niet zelf zuur worden over mensen die zuur doen over iets wat ze te zuur vinden, he? ;)
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_219560210
T is wel heel vreemd, eerst er altijd om vragen en dan opeens niet. Ik zou m nu glazuur oplossend zoet maken zodat iedereen met weemoed (en veel spijt) terugdenkt aan je frisse toet
We have far more in common than that which devides us..
pi_219561331
quote:
2s.gif Op maandag 22 december 2025 14:58 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Je gaat nou toch niet zelf zuur worden over mensen die zuur doen over iets wat ze te zuur vinden, he? ;)
>:O
pi_219580864
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2025 13:56 schreef AnneX het volgende:
Dank voor jullie tips.
Die van Laura lijkt mij een prima mix van zoet en tiramisu.
‘Mijn’ beproefde recept is met limoenen. En IEDEREEN en ALTIJD is daarover al enthousiast sinds 2013 >:O en vraagt erom bij gelegenheden en verjaardagen.
Dezelfde mensen als nu hè!

Dat rode fruit is overigens ook aantrekkelijk.
Hè verdorie…even nadenken.
Moet ik nog even in de bak Bijbel en patisserie bijbel kijken?
pi_219580914
@AnneX

Hij staat in de patisserie bijbel

CHARLOTTE MET AARDBEIEN EN BRAMEN

CHARLOTTE AUX FRAISES ET AUX MÜRES

VOOR 6-8 STUKKEN

INGREDIENTEN

VOOR HET LANGEVINGER-

BESLAG

4 eidooiers

120 gr fijne suiker

4 eiwitten

snuf zout

100 gr bloem

20 gr maizena

VOOR DE BAVAROIS

200 gr aardbeien, ontkroond

150 gr bramen

sap van - citroen

300 ml slagroom

75 gr suiker

43% gelatineblaadjes (7 gr), geweekt in koud water.

VERDER NODIG

poedersuiker, om te bestuiven

100 gr aardbeien, in kleine

stukjes

lint van ca. 115 m lang

250 gr aardbeien, gehalveerd

125 gr bramen

Deze desserttaart zorgt altijd voor feest op tafel! In dit recept wordt de charlotte niet afgewerkt met losse lange vingers, maar omhuld met een strook lange vingers die als één geheel gebakken is. Van hetzelfde beslag maak je ook twee schijven: één voor de bodem en één voor midden in de taart. De gebakken plak blijft iets zacht, zodat je die makkelijk kunt buigen en in de ring kunt plaatsen.

1 Verwarm de oven voor op 180 °C onder- en boven-warmte. Teken op een stuk bakpapier een rechthoek van 18 x 30 centimeter en leg dit, met de getekende kant naar beneden, op een bakplaat. Teken op een ander stuk bakpapier twee cirkels van 15 centimeter doorsnede en leg dit op een tweede bakplaat.

2 Klop voor het langevingerbeslag de eidooiers met de helft van de suiker met een (hand) mixer met garde(s) luchtig. Doe de eiwitten en het zout in een andere, brandschone kom en klop deze ook met een (hand) mixer met (schone!) garde(s) op. Voeg geleidelijk de andere helft van de suiker toe en blijf kloppen tot de eiwitten stijf zijn en de suiker is opgelost. Spatel de opgeklopte eiwitten in twee delen door het dooiermengsel. Probeer daarbij de luchtigheid van het mengsel te behouden. Zeef de bloem en de maizena in delen boven de luchtige massa en spatel dit erdoor. Doe het mengsel in een spuitzak met een glad spuit-mondje 10-12 millimeter.

3 Spuit van het beslag banen van 18 centimeter lang, over de breedte van de rechthoek. Spuit de banen dicht naast elkaar, met 1-2 millimeter ertussen. In de oven zullen ze aan elkaar vast bakken. Ga zo door tot de hele rechthoek gevuld is. Spuit op de andere bakplaat twee cirkels van het beslag binnen de getekende

cirkels. Werk in een spiraalvormige beweging, van het midden naar buiten toe. Bestuif het beslag met behulp van een theezeefje met poedersuiker en bak het dan in 10-15 minuten goudbruin. Bak één bakplaat tegelijk. Snijd de rechthoek na het bakken direct in de lengte doormidden, zodat je twee stroken van 9 centime-ter hoog hebt. Laat het gebakken biscuit afkoelen op het bakpapier.

4 Plaats een bakring of de ring van een springvorm met een doorsnede van 18 centimeter op een bord of taartschaal. Zet de stroken biscuit tegen de binnen-kant van de ring, met de goudbruine bovenkant van het biscuit aan de buitenkant (tegen de ring aan). Je zult de stroken in de lengte iets bij moeten snijden, zodat ze goed passen. Snijd de twee biscuitcirkels eventueel iets bij, zodat ze goed in het midden passen. Leg één van de plakken als bodem in de vorm.

5 Doe voor de bavarois de aardbeien, de bramen en het citroensap in een blender of keukenmachine met hakmessen en mix tot een gladde puree. Wrijf de puree met de bolle kant van een lepel door een fijne zeef, zodat de pitjes achterblijven. Doe de slagroom met de suiker in een kom en klop deze met een (hand) mixer met garde(s) lobbig op.

6 Doe 3-4 eetlepels van de fruitpuree in een steelpannetje en verwarm deze al roerend. Haal het pannetje van het vuur en los de geweekte gelatineblaadjes op in de warme puree. Meng dit vervolgens door de rest van de vruchtenpuree. Spatel de helft van de opgeklopte slagroom door het fruitmengsel tot alles goed gemengd is. Spatel vervolgens de andere helft van de slagroom erdoor. Probeer daarbij de luchtigheid te behouden.

7 Schep 3 van de bavarois in de vorm. Verdeel daar de stukjes aardbei over en schep daar weer van de bavarois op. Leg de tweede biscuitplak daarop en schep vervolgens de overige bavarois erop. Strijk de bovenkant glad en laat de charlotte minimaal 3 uur opstijven in de koelkast.

8 Haal de ring voorzichtig van de charlotte af. Doe een lint om de charlotte en knoop dit vast met een mooie strik. Garneer met de aardbeien en de bramen.
pi_219580972
Mijn kersen bramen crumble is af, net als het kerstboom breekbrood.
En de geconfijte sinaasappel (voor op de nog te bakken brownie), maar ik weet niet of ik die ga gebruiken. Ik ben nog niet overtuigd :')
  woensdag 24 december 2025 @ 21:35:34 #12
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_219581032
Is de OP niet al heel oud inmiddels en al topics en daarmee jaren hetzelfde? 🙈
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_219581051
Ik hoef alleen wat voor bij de koffie te maken en afhankelijk van hoe ik mij morgen voel wordt het een tulband of iets wat meer werk is iets van verschillende Madeleines, financiers ofzo
pi_219581079
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 21:35 schreef laziness het volgende:
Is de OP niet al heel oud inmiddels en al topics en daarmee jaren hetzelfde? 🙈
Ik denk inderdaad uit de coronatijd, aan mijn baksels te zien _O- Maar ik had nu geen tijd voor een nieuwe inhoud :P
pi_219581108
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 21:08 schreef Goitske het volgende:

[..]
Moet ik nog even in de bak Bijbel en patisserie bijbel kijken?
@Goitske dank je wel voor de moeite!
Inmiddels staat die van Laura in de koelkast. Veel werk ook.
Ben benieuwd hoe het gaat smaken en hoe het bevalt.
Met een extra schep suiker. ~:)
pi_219585125
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 21:51 schreef AnneX het volgende:

[..]
@:Goitske dank je wel voor de moeite!
Inmiddels staat die van Laura in de koelkast. Veel werk ook.
Ben benieuwd hoe het gaat smaken en hoe het bevalt.
Met een extra schep suiker. ~:)
Oh ben benieuwd of zuurpruim en co hen zoet genoeg vinden _O-

Ik vertrouw de recepten van Laura niet altijd zoals die van Rutger. Heb al een paar x iets gehad dacht ik dacht hmmm dus hoop dat hij heel lekker is
pi_219585235
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2025 08:33 schreef Goitske het volgende:
Ik vertrouw de recepten van Laura niet altijd zoals die van Rutger. Heb al een paar x iets gehad dacht ik dacht hmmm dus hoop dat hij heel lekker is
Echt? Grappig, ik vind de recepten van Laura juist wat toegankelijker dan die van Rutger. Qua maken dan vooral, maar qua smaak ook prima.
pi_219587936
Ik heb gister een Angel Food cake gebakken

10 eiwitten over van allerlei andere dingen waarvoor ik alleen dooiers nodig had, en merengue had ik wel al vaker gemaakt. Dus ik dacht weer eens wat anders.

Heel secuur alles ontvet met citroensap. Eiwitten stijf geklopt met suiker.

En daarna voorzichtig nog meer suiker en een klein beetje (spelt)bloem erdoor heen gespateld.

In de speciale bakvorm, en op zijn kop laten afkoelen na het bakken.

Net voorzichtig losgesneden met een mes (dat is normaal voor deze cake, hij moet vastplakken aan de vorm).

En, volgens mij is het gelukt.



Wel vrij neutrale, vooral zoete, smaak. Straks toppen met wat slagroom en fruit.

Heel erg luchtige cake

En pistachekoekjes. Mijn vader heeft er (niet heel erg stiekem) al een paar gesnoept dus denk dat die ook goed zijn gelukt :+
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_219596356
Ik maakte een Buche de Noël O+ O+
pi_219597305
^ :9

Ik ben bijna klaar voor het dessert voor vanavond :9

En de brownie voor bij de koffie staat in de oven O+
pi_219598871
De Toet, alhoewel niks gebakken.
Het heeft gesmaakt met veel opmerkingen over zoet, zoeter en zoet genoeg.
Twee pak lange vingers was voldoende. Eentje ging op in tiramisu, en een pak aan het ‘hekwerk’.
Wèl even een buiging voor het vervoer. _O_




Nou verkeerde volgorde én er zat ook een kerstlintje omheen. ~:)
pi_219598964
Ja, dat vervoer vind ik ook altijd een gedoe :D
  vrijdag 26 december 2025 @ 12:14:25 #23
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219599110
Verdorie, ik ben in alle stress vergeten een foto te maken van mijn mini-pavlova's! :P :X
Over het algemeen een neutrale of plichtmatige reactie, een enkeling vond de geroosterde hazelnoten in het schuim lekker.

Eergister de hele dag en gister minimaal de hele middag mee bezig geweest om het dessert acceptabel te krijgen en ik kwam wat later op het diner doordat de meringue nog moest drogen. Vervelend natuurlijk, maar kreeg de rest van de avond tot vervelens toe steeds te horen dat ik te laat was gekomen. Anderen zouden ook wat voor het kerstdiner maken, ze maakten met 2 personen een mini voorgerecht :P of zetten dus gewoon niet-gaar eten op tafel :X :N . Ja, zo kan ik het ook :P

Maar dat maakt mij niet echt uit, het gaat mij er toch om wat ik er zelf van vind en hoe ik ze een volgende keer beter kan maken (in de topping zat o.a. lemon curd, maar met (toch) met teveel citroensap waardoor de topping wat ging lopen bijv. + ik kreeg niet een mooi kuiltje in de meringue + een kuiltje maken met een lepel steeds indopen in warm water is geen goed idee, omdat je dan de meringue steeds natter maakt, bijv.). Ben wel blij dat we dit ook weer gehad hebben... :P
Op naar de volgende proefkonijnen! *O*
Lo que no se ve es lo que cuenta.
  vrijdag 26 december 2025 @ 12:19:08 #24
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219599172
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 december 2025 08:22 schreef douche-eendje het volgende:
Ik maakte een Buche de Noël O+ O+ [ afbeelding ]
Ziet er mooi uit! Ik vind die vertakking mooooi! :D
Vraagje uit interesse: is de buitenste bruine chocola of ganache oid? Want als dat chocola is, wordt het dan niet wat te machtig?
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_219599274
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 december 2025 12:19 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ziet er mooi uit! Ik vind die vertakking mooooi! :D
Vraagje uit interesse: is de buitenste bruine chocola of ganache oid? Want als dat chocola is, wordt het dan niet wat te machtig?
De buitenste laag is inderdaad een ganache.
De luchtige cake in combinatie met de vulling (mascarpone, slagroom, poedersuiker en kleine stukjes pure chocolade voor een chrunch effect) en ganache waren heel mooi gebalanceerd.

Voor het recept, op instagram: Patisjanne ^O^. Ik vond hem echt leuk om te maken.
pi_219599617
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 08:49 schreef Hupje het volgende:

[..]
Echt? Grappig, ik vind de recepten van Laura juist wat toegankelijker dan die van Rutger. Qua maken dan vooral, maar qua smaak ook prima.
Ik heb dus een paar keer gehad dat het niet helemaal top ging.
Ik moet zeggen heb nu eea uit de patisserie bijbel gemaakt echt goed te doen.
Grootste probleem bij mij was mijn eigen hoofd aangezien ik al 3 maanden met een burnout thuis zit en weer eens te veel hooi op mn vork heb genomen

[ Bericht 0% gewijzigd door Goitske op 26-12-2025 13:14:37 ]
pi_219599626
Samen gevat
Financiers basis met amandelschaafsel bovenop
Financiers kokos limoen
Madeleines
Merengue met wat koffie er door
Merengue vanille met chocolade voetje
En aangezien ik chocolade over had wat gesmolten was er ook nog snel pindarotsjes gemaakt











  vrijdag 26 december 2025 @ 13:08:00 #28
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219599800
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 december 2025 12:25 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
De buitenste laag is inderdaad een ganache.
De luchtige cake in combinatie met de vulling (mascarpone, slagroom, poedersuiker en kleine stukjes pure chocolade voor een chrunch effect) en ganache waren heel mooi gebalanceerd.

Voor het recept, op instagram: Patisjanne ^O^. Ik vond hem echt leuk om te maken.
Kan ik me voorstellen! :Y En nu wil ik hem ook gaan maken! *O* En Patisjanne gevolgd :s)
Lo que no se ve es lo que cuenta.
  vrijdag 26 december 2025 @ 13:14:06 #29
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219599878
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 12:50 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ik heb dus een paar keer gehad dat het niet helemaal top ging.
Ik moet zeggen heb nu eea uit de patisserie bijbel gemaakt echt goed te doen.
Grootste probleem bij mij was mijn eigen hoofd aangezien ik al 3 maanden met een burnout thuis zat en te veel hooi op mn vork heb genomen
Je kunt dan maar beter dan alleen de lekkere baksels 'op jouw vork nemen'-> woordspeling-alert! ;) :wtf:
Gelukkig kun je bakken, los van kersstress, ook gewoon lekker rustig aan doen :s)

Ik vind het fijne van Laura dat er veel reacties zijn op haar recepten, als er dan iets niet klopt dan wordt dat daar wel gemeld. Dus die lees ik allemaal na over het algemeen, dat helpt erg. Bovendien reageert Laura ook nu nog op oude recpten, Rutger sluit ze na een tijdje af (wat ik best begrijp). En bij Rutger zijn over het algemeen wat minder reacties... (en nee, ik heb geen belang bij een van beiden :s) )
Lo que no se ve es lo que cuenta.
  vrijdag 26 december 2025 @ 13:16:06 #30
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219599901
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 12:51 schreef Goitske het volgende:
Samen gevat
Financiers basis met amandelschaafsel bovenop
Financiers kokos limoen
Madeleines
Merengue met wat koffie er door
Merengue vanille met chocolade voetje
En aangezien ik chocolade over had wat gesmolten was er ook nog snel pindarotsjes gemaakt

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wat veel! ^O^ Lijkt me allemaal goed gelukt aan de goudbruine kleur te zien
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_219600100
Ziet er allemaal heerlijk uit

Ik had voor gister ook nog een sinaasappelbavarois. Deze foto is van dat het nog stond te ontdooien.



Ik heb van later geen foto gemaakt, maar bij het serveren zat er nog een sinaasappelcurd overheen, beetje vloeibaar zodat het mooi langs de bavarois naar beneden kwam.

En voor vanavond bramen panna cotta



Die staan nu ook nog te ontdooien dus hopelijk houden deze net zo mooi hun vorm als de bavarois gister.

Hier heb ik ook nog een bramensausje bij. En net als gister pistachekoekjes en angel food cake erbij. En dan doe ik nu wat van de sinaasappelcurd over de angel food cake.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_219600809
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 december 2025 13:14 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Je kunt dan maar beter dan alleen de lekkere baksels 'op jouw vork nemen'-> woordspeling-alert! ;) :wtf:
Gelukkig kun je bakken, los van kersstress, ook gewoon lekker rustig aan doen :s)

Ik vind het fijne van Laura dat er veel reacties zijn op haar recepten, als er dan iets niet klopt dan wordt dat daar wel gemeld. Dus die lees ik allemaal na over het algemeen, dat helpt erg. Bovendien reageert Laura ook nu nog op oude recpten, Rutger sluit ze na een tijdje af (wat ik best begrijp). En bij Rutger zijn over het algemeen wat minder reacties... (en nee, ik heb geen belang bij een van beiden :s) )
Ik heb van beiden boeken staan, kinderbakboek van Laura vond ik echt ideaal voor de kinderen. Ze hebben beiden wat alleen bij Laura is het idd wel handig even opmerkingen soms te lezen
pi_219601403


Gingerbread cake

250 gram ongezouten roomboter
5 eieren (M)
1 el vanille-extract
250 gram zelfrijzend bakmeel
250 gram lichtbruine basterdsuiker
snuf zout
2 1/2 el gingerbread kruiden

Klopt de boter en suiker romig, voeg de eieren toe en de vanille extract.
Voeg het zelfrijzend bakmeel, de basterdsuiker, zout en gingerbread kruiden toe. Meng het geheel.
Vet je bakvorm in, verdeel het beslag over je vorm en bak in 55-65 min in een voorverwarmde oven op 150 °C

[ Bericht 29% gewijzigd door Goitske op 26-12-2025 21:30:54 ]
pi_219601501
@Hupje De taart op het deksel zetten en dan de doos eroverheen.
In dit geval stond de springvorm diameter 20 cm op een vierkant passend bord van 22 cm. En ik heb een joekel van een deegkom (Ikea), die eroverheen paste. En anders is er nog zo’n gazen anti insectenvorm die past.

@RobertoCarlos wat suf van “plichtmatige reacties” op jouw inspanning en creaties.

@Goitske ondanks je hoofd _O_

@essnhills Mèt lettertjes in je baksels 🧑🎄
pi_219602057
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 15:14 schreef AnneX het volgende:

@:Goitske ondanks je hoofd _O_


Thanks
Heb net liggen slapen was helemaal kapot van in de keuken staan.

Ben nu bij mn schoonzusjes de schaal was zo leeg, vanavond nog een rondje
  vrijdag 26 december 2025 @ 17:31:27 #36
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219603355
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 15:45 schreef Goitske het volgende:

[..]
Thanks
Heb net liggen slapen was helemaal kapot van in de keuken staan.

Ben nu bij mn schoonzusjes de schaal was zo leeg, vanavond nog een rondje
Maak er maar een klein rondje van dan... (just a thought :) )
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_219604165
Jullie zijn meesterlijke bakkers.

Ik kan wel koekjes en taarten bakken. Brood mislukt altijd

Nu heb ik een airfryer gekregen met kookboeken erbij. Waarvan één een bakboek is.
Is brood bakken in een airfryer gemakkelijker?

Bij mijn laatste poging tot brood kon ik iemand ermee doodslaan. Scones en zoet gedoe lukt... alleen ik wil eigen brood leren bakken

Dus als iemand tips vooraf heeft: graag!
pi_219604329
Hi Child…kun je iets met deze info? Al is het niet in de airfryer…
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan eet ik niet alles op. Doe het in de vriezer en later in het tosti-ijzer.

Succes.

P.S. er ís zeker weten een brood bak topic en ik kan het niet vinden.
Vlg google is #29 gesloten door #Kanaroe en #30 is alvast oliebollen bakken… @qltel post er ook.

[ Bericht 8% gewijzigd door AnneX op 26-12-2025 19:38:04 ]
pi_219604453
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:30 schreef AnneX het volgende:
Hi Child…kun je iets met deze info? Al is het niet in de airfryer…
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan eet ik niet alles op. Doe het in de vriezer en later in het tosti-ijzer.

Succes.

P.S. er ís zeker weten een brood bak topic en ik kan het niet vinden.
Vlg google is #29 gesloten door #Kanaroe en #30 is alvast oliebollen bakken… @:qltel post er ook.
^O^

Dank je wel! Ik ga het nog eens een kans geven :) en ik heb een heel duidelijk boek gelukkig

Door jouw filmpje wel zin! Echter heb ik geen bloem of gist of melk of olie in huis. Maandag misschien en anders in het nieuwe jaar

En ik zal even zoeken naar het broodtopic

Oliebollen vind ik stiekem hele vieze dingen :o koop er wel elk jaar één en het valt altijd tegen
  vrijdag 26 december 2025 @ 19:43:46 #40
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219604506
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
En ik zal even zoeken naar het broodtopic

Deze is gewoon open: het broodbakforum
Je hebt iig bloem, water, zout en gist nodig. In principe niet meer. De truc zit hem in het goed kneden en het goed laten rijzen van het brood. Maar volg eerst maar gewoon de recepten uit het boek. Brood bakken is, vind ik, toch echt een ervaringsding.
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_219604528
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:43 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Deze is gewoon open: het broodbakforum
Yes dank u!

Wist niet dat het een apart topic was :@

Zoete lekkernijen hier en brood daar dus?
  vrijdag 26 december 2025 @ 19:50:18 #42
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219604604
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:45 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Yes dank u!

Wist niet dat het een apart topic was :@

Zoete lekkernijen hier en brood daar dus?
Ja komt het wel zo'n beetje op neer. Hier dessert, koekjes, taarten, gebak, cakes, deegwaren (pasteitjes, croissants, etc.), etcetera enzovoorts en verders, daar alles met brood bakken, misschien ook wel wat met deeg (dat is dan wat overlap)

Brood bakken is toch best wel een apart vak met ook wel een apart soort mensen (wat stoerder misschien O~) ). Je zag bijvoorbeeld bij de laatste Heel Holland Bakt dat alle deelnemers, hoe goed ook, behoorlijk wat moeite hadden met brood bakken.

Veel plezier!! *O*
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_219604630
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:50 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ja komt het wel zo'n beetje op neer. Hier dessert, koekjes, taarten, gebak, cakes, deegwaren (pasteitjes, croissants, etc.). Brood bakken is toch best wel een apart vak met ook wel een apart soort mensen (wat stoerder misschien). Je zag bijvoorbeeld bij de laatste Heel Holland Bakt dat alle deelnemers, hoe goed ook, behoorlijk wat moeite hadden met brood bakken.

Veel plezier!! *O*
:Y

Dank je wel!
Wil beide wat meer doen

Dan is deze softie misschien toch stoer en robuust _O-

Denk vaker brood en zoet eens per maand hooguit oid

Je gaat meer van me horen en zien O-) ;)
pi_219604631
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jullie zijn meesterlijke bakkers.

Ik kan wel koekjes en taarten bakken. Brood mislukt altijd

Nu heb ik een airfryer gekregen met kookboeken erbij. Waarvan één een bakboek is.
Is brood bakken in een airfryer gemakkelijker?

Bij mijn laatste poging tot brood kon ik iemand ermee doodslaan. Scones en zoet gedoe lukt... alleen ik wil eigen brood leren bakken

Dus als iemand tips vooraf heeft: graag!
Is goed te doen, als je gewone recepten hebt moet je de temperatuur lager zetten maar uit een airfryer boek is dat wel aangepast

Ik heb 2 jaar geen oven gehad deed alles met de airfryer

Brood is gewoon een kwestie van doen en goed kneden, goed je tijd nemen voor het rijzen etc en evt een kern thermometer gebruiken om zeker te zijn dat hij binnenin goed is. Uit mijn hoofd moet de kern temperatuur 60+ zijn meer weet het niet helemaal zeker zou het even moeten opzoeken
  vrijdag 26 december 2025 @ 19:53:06 #45
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219604648
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:52 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
:Y

Dank je wel!
Wil beide wat meer doen

Dan is deze softie misschien toch stoer en robuust _O-

Denk vaker brood en zoet eens per maand hooguit oid

Je gaat meer van me horen en zien O-) ;)
You go girl! *O* ^O^
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_219604658
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:52 schreef Goitske het volgende:

[..]
Is goed te doen, als je gewone recepten hebt moet je de temperatuur lager zetten maar uit een airfryer boek is dat wel aangepast

Ik heb 2 jaar geen oven gehad deed alles met de airfryer
Dank je wel voor je advies!
Geen oven lijkt me best pittig :o

Het is een boek dat echt voor de airfryer is geschreven. Dus zodoende...
pi_219604683
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dank je wel voor je advies!
Geen oven lijkt me best pittig :o

Het is een boek dat echt voor de airfryer is geschreven. Dus zodoende...
Gewoon volgen en goed kijken naar je baksels hoe het gaat.
Geen oven was lastig maar voor een goed doel. Heb nu een nieuw fornuis maar moest over van gas naar inductie dus had even de zonnepanelen en aanpassingen voor inductie die nodig waren qua electra die belangrijker waren en heb nu het Smeg fornuis die ik wilde
pi_219604696
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:52 schreef Goitske het volgende:

[..]


Brood is gewoon een kwestie van doen en goed kneden, goed je tijd nemen voor het rijzen etc en evt een kern thermometer gebruiken om zeker te zijn dat hij binnenin goed is. Uit mijn hoofd moet de kern temperatuur 60+ zijn meer weet het niet helemaal zeker zou het even moeten opzoeken
Zo klinkt het simpel ;)

Ik had toen een slechte oven (zelfs een eenvoudige quiche were niet gaar)

Mijn avontuur met brood ga ik in het broodtopic delen. En andere baksels hier

Zoveel zin in... moet echt meer basis ingrediënten in huis hebben standaard... moet nu wachten
pi_219605859
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:57 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Zo klinkt het simpel ;)

Ik had toen een slechte oven (zelfs een eenvoudige quiche were niet gaar)

Mijn avontuur met brood ga ik in het broodtopic delen. En andere baksels hier

Zoveel zin in... moet echt meer basis ingrediënten in huis hebben standaard... moet nu wachten
Ik kan je ook aanraden om zelf een fles vanille extract te maken. Dat vanille essence in de winkel vind ik echt bagger en stokjes elke keer zijn duur. Het is even investeren maar je doet lang met een fles evt niet direct een liter maken maar bijv een halve liter ofzo is qua kosten iets vriendelijker. Gebruk je toch een vanille peul steek de lege peul in suiker voor vanille suiker of doe hem bij je extract

Bloem, zelfrijzend bakmeel, gist, bakpoeder eieren en boter op voorraad kun je altijd wel wat maken in combinatie met wat je wel in huis hebt
pi_219605906
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 21:30 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ik kan je ook aanraden om zelf een fles vanille extract te maken. Dat vanille essence in de winkel vind ik echt bagger en stokjes elke keer zijn duur. Het is even investeren maar je doet lang met een fles evt niet direct een liter maken maar bijv een halve liter ofzo is qua kosten iets vriendelijker. Gebruk je toch een vanille peul steek de lege peul in suiker voor vanille suiker of doe hem bij je extract

Bloem, zelfrijzend bakmeel, gist, bakpoeder eieren en boter op voorraad kun je altijd wel wat maken in combinatie met wat je wel in huis hebt
Je hebt helemaal gelijk en goede tips van vanille

En ik ben heel slecht met voorraden :@ langzaam maar even bij elkaar gaan scharrelen. Kan niet in een keer op de fiets maandag
pi_219606021
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 21:33 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk en goede tips van vanille

En ik ben heel slecht met voorraden :@ langzaam maar even bij elkaar gaan scharrelen. Kan niet in een keer op de fiets maandag
Gewoon bij je boodschappen iets meenemen. Even een pak bloem, zakjes bakpoeder en gist valt mee wat je dan extra hebt volgende keer neem je weer wat anders mee.
Ik bestel aan het begin van de maand alle voorraden die aangevuld moeten worden loop ik alles bij langs.

Voor invetten van je bakblikken heb ik de voorkeur voor bakspray van panko of pam
Meel soorten bestel ik ook graag bij de molen meestal de zuidmolen deze heeft ook de panko spray. Heb nu pam omdat ik besteld bij baktotaal

Home - De Zuidmolen https://share.google/AlCh7Z1oE5r8YrV2u
pi_219606093
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 21:38 schreef Goitske het volgende:

[..]
Gewoon bij je boodschappen iets meenemen. Even een pak bloem, zakjes bakpoeder en gist valt mee wat je dan extra hebt volgende keer neem je weer wat anders mee.
Ik bestel aan het begin van de maand alle voorraden die aangevuld moeten worden loop ik alles bij langs.

Voor invetten van je bakblikken heb ik de voorkeur voor bakspray van panko of pam
Meel soorten bestel ik ook graag bij de molen meestal de zuidmolen deze heeft ook de panko spray. Heb nu pam omdat ik besteld bij baktotaal

Home - De Zuidmolen https://share.google/AlCh7Z1oE5r8YrV2u
Dank je wel O+

Gist en zo kan ik maandag ook meenemen idd :Y

Alleen eieren en melk heb ik maandag geen ruimte over in de fietstassen. Dus even keuzes maken :Y

(Heb geen auto of rijbewijs en maandag komt lopend boodschappen met boodschappenkar doen niet uit).
  zaterdag 27 december 2025 @ 12:53:35 #53
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219613310
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 21:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dank je wel O+

Gist en zo kan ik maandag ook meenemen idd :Y

Alleen eieren en melk heb ik maandag geen ruimte over in de fietstassen. Dus even keuzes maken :Y
Misschien staat er in een van die airfryer boeken wel een recept met alleen de basisingredienten van brood: bloem, zout, gist en water. Dan kun je daar alvast mee beginnen en hoef je nu geen eieren en melk mee te nemen. Want het is toch zo dat hoe meer ingrediënten je toevoegt, hoe minder goed je weet waar het aan ligt als het fout gaat. Nou ja, zomaar even :s)
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_219613368
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 december 2025 12:53 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Misschien staat er in een van die airfryer boeken wel een recept met alleen de basisingredienten van brood: bloem, zout, gist en water. Dan kun je daar alvast mee beginnen en hoef je nu geen eieren en melk mee te nemen. Want het is toch zo dat hoe meer ingrediënten je toevoegt, hoe minder goed je weet waar het aan ligt als het fout gaat. Nou ja, zomaar even :s)
Dank je wel voor de tip!

Ja klopt, hij heeft een "basis recept" en daar dan allerlei complexe dingen voor bijzonder brood.

Gist is zo klein, past wel in de fietstas idd en de rest heb ik of had ik voor andere dingen nodig.

Moet alleen nog even een goede keukenweegschaal kopen. Dat ding dat ik nu heb is... niet goed voor precies meten, zullen we dan maar netjes zeggen

Edit: keukenweegschaaltje is besteld. Die is er dinsdag.

[ Bericht 2% gewijzigd door ChildoftheStars op 27-12-2025 13:06:18 ]
  zaterdag 27 december 2025 @ 13:13:49 #55
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219613571
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 12:58 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dank je wel voor de tip!

Ja klopt, hij heeft een "basis recept" en daar dan allerlei complexe dingen voor bijzonder brood.

Gist is zo klein, past wel in de fietstas idd en de rest heb ik of had ik voor andere dingen nodig.

Moet alleen nog even een goede keukenweegschaal kopen. Dat ding dat ik nu heb is... niet goed voor precies meten, zullen we dan maar netjes zeggen

Edit: keukenweegschaaltje is besteld. Die is er dinsdag.
Dit komt goed! :)
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_219613719
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 december 2025 13:13 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Dit komt goed! :)
En anders is het simpelweg pech met plezier toch !

Wel voorpret iig :)

Maandag heb ik iig meel en gist. Nou zout en water kan ik wel vinden :+

Lief dat jij en de rest zo meedenkt/denken
pi_219616033
Doe maar niet: oliebollencake >:O https://www.lekkerensimpel.com/wprm_print/oliebollencake#

Blijkbaar de langwerpige cake vorm (vies) weggegooid, dus de muffin vorm maar gebruikt.
Bakpapier kleefde aan het deeg. Dus niet gebruiken evt.
De bovenlaag wordt inderdaad zo knapperig ( en taai) als een oliebol.
Een bakje uitgelekte granaatappel pitten erbij, een appel in stukjes, geconfijte gember bolletjes in kleine stukjes, een eetlepel ah. ontbijtmix dadel,vijg.
Kan ik ook weer afstrepen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219616095
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 15:39 schreef AnneX het volgende:
Doe maar niet: oliebollencake >:O https://www.lekkerensimpel.com/wprm_print/oliebollencake#

Blijkbaar de langwerpige cake vorm (vies) weggegooid, dus de muffin vorm maar gebruikt.
Bakpapier kleeft aan het deeg. Dus niet gebruiken evt.
De bovenlaag wordt inderdaad zo knapperig ( en taai) als een oliebol.
Een bakje uitgelekte granaatappel pitten erbij, een appel in stukjes, geconfijte gember bolletjes in kleine stukjes, een eetlepel ah. ontbijtmix dadel,vijg.
Kan ik ook weer afstrepen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het ziet er wel aantrekkelijk uit :o
Zelfs voor deze persoon die eigenlijk oliebollen niet lekker vindt :P
  zaterdag 27 december 2025 @ 16:53:52 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_219617238
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 15:39 schreef AnneX het volgende:
Doe maar niet: oliebollencake >:O https://www.lekkerensimpel.com/wprm_print/oliebollencake#

Blijkbaar de langwerpige cake vorm (vies) weggegooid, dus de muffin vorm maar gebruikt.
Bakpapier kleefde aan het deeg. Dus niet gebruiken evt.
De bovenlaag wordt inderdaad zo knapperig ( en taai) als een oliebol.
Een bakje uitgelekte granaatappel pitten erbij, een appel in stukjes, geconfijte gember bolletjes in kleine stukjes, een eetlepel ah. ontbijtmix dadel,vijg.
Kan ik ook weer afstrepen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt ook heel vies! Bedankt voor de review :D.

Ik ben kniepertjes aan het bakken, hoort echt bij deze tijd O+ (met oudjaar heb ik er geen zin in, dan maak ik oliebollen en sushi en dan is mijn bakzin op).
KuikenGuppy
pi_219617771
@AnneX _O- Bedankt voor het testen!
pi_219620349
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 17:24 schreef Hupje het volgende:
@:AnneX _O- Bedankt voor het testen!
>:O
  maandag 5 januari 2026 @ 09:53:17 #62
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_219749399
Amerikaanse scones met pecannoten en chocola.

Havermout sandwich koekjes. Zowel het koekje als vulling zit bruine boter in. Ik zie daar veel mensen lyrisch over zijn dus toch maar eens een recept er mee uitgeprobeerd. Het is oké maar in mijn ogen niet de extra moeite persé waard.


Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 5 januari 2026 @ 11:09:29 #63
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219749919
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2026 09:53 schreef laziness het volgende:
Amerikaanse scones met pecannoten en chocola.

Havermout sandwich koekjes. Zowel het koekje als vulling zit bruine boter in. Ik zie daar veel mensen lyrisch over zijn dus toch maar eens een recept er mee uitgeprobeerd. Het is oké maar in mijn ogen niet de extra moeite persé waard.
Ik heb het zelf nooit gebruikt (toch maar eens doen), maar mijn verwachtingen zijn denk ik wat reëler dan mensen die daar lyrisch over zijn. Het zou een wat noterige smaak moeten geven, maar zo sterk en intens verwacht ik niet dat het zal zijn.

In die laatste foto zie ik trouwens een Angry Koekjes Monster, maar dat zal wel aan mij liggen... 8)7 :s)
Lo que no se ve es lo que cuenta.
  maandag 5 januari 2026 @ 11:13:54 #64
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_219749954
quote:
2s.gif Op maandag 5 januari 2026 11:09 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ik heb het zelf nooit gebruikt (toch maar eens doen), maar mijn verwachtingen zijn denk ik wat reëler dan mensen die daar lyrisch over zijn. Het zou een wat noterige smaak moeten geven, maar zo sterk en intens verwacht ik niet dat het zal zijn.

In die laatste foto zie ik trouwens een Angry Koekjes Monster, maar dat zal wel aan mij liggen... 8)7 :s)
In de vulling was het wel degelijk vrij sterk aanwezig maar je moet er van houden. Niet vies maar vrij intens zeker wel. Scheelt wel met naar binnen bunkeren :P

In het koekje vond ik het niet duidelijk te proeven maar dat kan aan dit koekje liggen. Ik heb wel recepten gezien waarbij ik denk dat het duidelijker naar voren zou komen in het koekje door de neutrale ingrediënten.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 5 januari 2026 @ 11:19:11 #65
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219750003
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2026 11:13 schreef laziness het volgende:

[..]
In de vulling was het wel degelijk vrij sterk aanwezig maar je moet er van houden. Niet vies maar vrij intens zeker wel. Scheelt wel met naar binnen bunkeren :P

In het koekje vond ik het niet duidelijk te proeven maar dat kan aan dit koekje liggen. Ik heb wel recepten gezien waarbij ik denk dat het duidelijker naar voren zou komen in het koekje door de neutrale ingrediënten.
Ah, ok... nou, dan moet ik het zeker zelf inderdaad ook eens gewoon proberen :s) Maar is de smaak echt een notensmaak, wat men dan zegt? Ik bedoel: zou je die smaak net zo goed kunnen krijgen door (gebrande) noten of notenpasta/pindakaas toe te voegen?
Lo que no se ve es lo que cuenta.
  maandag 5 januari 2026 @ 11:37:35 #66
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_219750171
quote:
2s.gif Op maandag 5 januari 2026 11:19 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ah, ok... nou, dan moet ik het zeker zelf inderdaad ook eens gewoon proberen :s) Maar is de smaak echt een notensmaak, wat men dan zegt? Ik bedoel: zou je die smaak net zo goed kunnen krijgen door (gebrande) noten of notenpasta/pindakaas toe te voegen?
Nee dat is wel heel anders en verre van hetzelfde in mijn ogen.

Laat een heel klein beetje boter bruin worden vanavond voordat je je vlees in de pan gooit ;) Die geur, dat is het.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 5 januari 2026 @ 11:43:21 #67
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219750212
Best wel raar dat het dan 'beurre noissette' heet, maar anyway: ik ga het gewoon eens proberen! ^O^
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_219754313
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 15:39 schreef AnneX het volgende:
Doe maar niet: oliebollencake >:O https://www.lekkerensimpel.com/wprm_print/oliebollencake#

Blijkbaar de langwerpige cake vorm (vies) weggegooid, dus de muffin vorm maar gebruikt.
Bakpapier kleefde aan het deeg. Dus niet gebruiken evt.
De bovenlaag wordt inderdaad zo knapperig ( en taai) als een oliebol.
Een bakje uitgelekte granaatappel pitten erbij, een appel in stukjes, geconfijte gember bolletjes in kleine stukjes, een eetlepel ah. ontbijtmix dadel,vijg.
Kan ik ook weer afstrepen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is een oude foto van mij van een cake/brood van oliebollen mix was echt wel lekker

https://www.instagram.com/p/B6Ss6ZUnBYG/?igsh=MXMxZzhoOWxucGRv
pi_219754339
quote:
2s.gif Op maandag 5 januari 2026 11:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
Best wel raar dat het dan 'beurre noissette' heet, maar anyway: ik ga het gewoon eens proberen! ^O^
Ik had het laatst nodig met de financiers en madeleines. Gaf iets smaak maar vraag mij af of het echt noodzakelijk was.
pi_219754374
Ik had laatst van de neonatologie verpleegkundigen als verassing een pot gekregen om koekjes te bakken omdat ik thuis zit

Staat mij echt al 2 maanden in de weg op het aanrecht dus vandaag maar in de oven gegooid

Smaak valt mij echt niet tegen, heel makkelijk te maken dus best een aanrader om een keer een cadeau te geven


  maandag 5 januari 2026 @ 20:34:14 #71
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219755738
Ik heb voor Kerst een aantal kant-en-klaar mixen (kk-mixen ;) ) gekregen, maar het is nog wel een flinke drempel voor mij om daarmee ook iets te gaan maken.

Ik wil graag weten wat er in zit en ik vind het juist leuk om zoveel mogelijk vanaf echt pure producten iets te zien groeien tot iets moois of iets lekkers...
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_219756359
quote:
2s.gif Op maandag 5 januari 2026 20:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik heb voor Kerst een aantal kant-en-klaar mixen (kk-mixen ;) ) gekregen, maar het is nog wel een flinke drempel voor mij om daarmee ook iets te gaan maken.

Ik wil graag weten wat er in zit en ik vind het juist leuk om zoveel mogelijk vanaf echt pure producten iets te zien groeien tot iets moois of iets lekkers...
Nou ik zou ze lekker gebruiken. Soms is simpel ook best fijn het hoeft niet altijd hogere wiskunde te zijn.

Ik bak en kook graag zonder pakjes en zakjes maar ben er ook niet volledig tegen en maak er soms best gebruik van.
pi_219756475
Zonde om het niet te gebruiken. ik heb ook een paar van die bakmixen in de kerstpakketten gekregen waaronder een oliebollenmix. Ik was niet van plan om oliebollen te bakken maar een oliebollencake of nieuwjaarsbrood is een goed idee.
  Moderator / Colorchick maandag 5 januari 2026 @ 22:05:59 #74
382129 crew  Donna
pi_219756502
Lekker gebruiken. Is niks mis mee!
  maandag 5 januari 2026 @ 22:33:20 #75
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_219756744
En wat er in zit staat vast op de achterkant :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 5 januari 2026 @ 23:38:41 #76
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219757134
Jullie hebben mij over de drempel geholpen! :D ;) (o dat klinkt weird... :wtf: )
Ik ga binnenkort pandan chifon cake maken!

@laziness: laat ik dat nou juist maar niet doen :X ;)
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_219761079
quote:
2s.gif Op maandag 5 januari 2026 23:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
Jullie hebben mij over de drempel geholpen! :D ;) (o dat klinkt weird... :wtf: )
Ik ga binnenkort pandan chifon cake maken!

@:laziness: laat ik dat nou juist maar niet doen :X ;)
Nee iets met kop in het zand steken, bakken en op eten. Als je een koekje uit de winkel eet wil je ook niet alles weten

Gewoon lekker bakken en genieten er van

Ik heb bijv ook wel regelmatig cupcakes gebakken met mix van de bak zolder. Is een hele lekkere mix en heel eerlijk voor 35 kinderen op school vind ik het dikke prima. Heb wel meer te doen. Toen ze klein waren heb ik echt uren 3r in gestoken nu denk ik shit waarom wil je niet gewoon op chips trakteren ofzo
pi_219761083
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 22:01 schreef Elleska het volgende:
Zonde om het niet te gebruiken. ik heb ook een paar van die bakmixen in de kerstpakketten gekregen waaronder een oliebollenmix. Ik was niet van plan om oliebollen te bakken maar een oliebollencake of nieuwjaarsbrood is een goed idee.
Eens ik vind het ook zonde als het weg gegooid moet worden
  dinsdag 6 januari 2026 @ 18:23:40 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_219762966
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 14:50 schreef Goitske het volgende:

[..]
Eens ik vind het ook zonde als het weg gegooid moet worden
Hier staan van die ruilkastjes waar je altijd prima dit soort dingen in kwijt kunt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_219810392
Hoort misschien niet helemaal bij dit topic, maar ik maakte kaiserschmarrn met appelmoes :9
pi_219812026
Vandaag blueberry muffins en muffins met stukjes chocolade gemaakt

Het bakken ging al niet lekker, werd slecht bruin, rijzen minder dan ik had verwacht... Slecht van het papiertje te halen neem een hap was de suiker vergeten

Dus die met chocolade opnieuw gemaakt de blauwe bes komt nog wel.
Deze ging ook al bijna mis dat ik dacht het beslag is te vloeibaar en de enige conclusie die ik kon trekken dat ik 160 gram bloem ipv 260... Dus nog 100 gram er bij gedaan en had hij wel de goede consistentie

Spockjuh heeft even een test gedaan en ze zijn nu wel goed te eten |:(

Oudste is nu gepofte aardappelen aan het maken... Ik hoop dat dit goed gaat anders eten we een tosti vanavond aan mij heb je niks meer


  woensdag 14 januari 2026 @ 00:47:54 #83
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219829578
quote:
Eigenlijk wel een goed idee... om zelf jouw eigen mix te maken dat je lang goed kunt houden...Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.... :X Eens kijken of je dat ook bij andere baksels kunt doen... :s)
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_219829897
quote:
2s.gif Op woensdag 14 januari 2026 00:47 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Eigenlijk wel een goed idee... om zelf jouw eigen mix te maken dat je lang goed kunt houden...Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.... :X Eens kijken of je dat ook bij andere baksels kunt doen... :s)
Muffins, pannenkoeken, cupcakes, brood zou ik ivm gist niet zo snel doen
  woensdag 14 januari 2026 @ 09:13:59 #85
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219830291
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 07:16 schreef Goitske het volgende:

[..]
Muffins, pannenkoeken, cupcakes, brood zou ik ivm gist niet zo snel doen
^O^ Nee inderdaad, ik zie nu bij commerciele broodmixen ook dat je zelf het gist nog moet toevoegen. Het zout kan je dan mooi wel alvast 'in the mix' doen 8-) Ik heb nu alweer zin om ook het bakken te gaan preppen :s)
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_219830504
quote:
2s.gif Op woensdag 14 januari 2026 09:13 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
^O^ Nee inderdaad, ik zie nu bij commerciele broodmixen ook dat je zelf het gist nog moet toevoegen. Het zout kan je dan mooi wel alvast 'in the mix' doen 8-) Ik heb nu alweer zin om ook het bakken te gaan preppen :s)
Deze wil denk ik ook wel

https://www.instagram.com/p/DTX5cBGCmNR/?igsh=eGFmbW9hbXJjMXVy

Normaal doe ik het havermout op het laatste moment maar denk als je de boter al smelt dan is het ook al met havermout er door te doen

Cake mix diverse smaken is ook goed te doen
  woensdag 14 januari 2026 @ 12:53:04 #87
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219831655
Ja daar zat ik o
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 09:50 schreef Goitske het volgende:

[..]
Deze wil denk ik ook wel

https://www.instagram.com/p/DTX5cBGCmNR/?igsh=eGFmbW9hbXJjMXVy

Normaal doe ik het havermout op het laatste moment maar denk als je de boter al smelt dan is het ook al met havermout er door te doen

Cake mix diverse smaken is ook goed te doen
Ja, en dat geldt dan ook voor de cranberries vermoed ik. Ik zat te denken waarom je/men eigenlijk er pas later havermout/cranberries toevoegt. Het enige wat ik kan verzinnen is dat ze dan allebei wat krokanter blijven doordat ze niet zo vochtig zijn als de rest. En misschien ook wel dat de havermout/cranberries dan wat meer heel blijven en niet kapot gaan... Maar ja, als het voordeel van een kant-en-klare cakemix is dat je snel ff koekies klaar maakt, dan is het misschien niet zo erg dat het wat minder krakant is..
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_219832641
quote:
2s.gif Op woensdag 14 januari 2026 12:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ja daar zat ik o
[..]
Ja, en dat geldt dan ook voor de cranberries vermoed ik. Ik zat te denken waarom je/men eigenlijk er pas later havermout/cranberries toevoegt. Het enige wat ik kan verzinnen is dat ze dan allebei wat krokanter blijven doordat ze niet zo vochtig zijn als de rest. En misschien ook wel dat de havermout/cranberries dan wat meer heel blijven en niet kapot gaan... Maar ja, als het voordeel van een kant-en-klare cakemix is dat je snel ff koekies klaar maakt, dan is het misschien niet zo erg dat het wat minder krakant is..
Het is droog dus havermout kan sowieso wel is puur dat het niet gemalen wordt maar als je het niet meer mengt dan nodig gaat het goed.
  woensdag 14 januari 2026 @ 16:50:00 #89
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219833026
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 15:43 schreef Goitske het volgende:

[..]
Het is droog dus havermout kan sowieso wel is puur dat het niet gemalen wordt maar als je het niet meer mengt dan nodig gaat het goed.
Ja inderdaad ^O^ Ik ga eens experimenteren met mixen maken! :s)

Die 2e foto op jouw Instagram bij dit recept is trouwens briljant! :D _O_
https://www.instagram.com/p/DTX5cBGCmNR/?igsh=eGFmbW9hbXJjMXVy
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_219834115
quote:
2s.gif Op woensdag 14 januari 2026 16:50 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ja inderdaad ^O^ Ik ga eens experimenteren met mixen maken! :s)

Die 2e foto op jouw Instagram bij dit recept is trouwens briljant! :D _O_
https://www.instagram.com/p/DTX5cBGCmNR/?igsh=eGFmbW9hbXJjMXVy
Mijn puber zat verstopt achter het muurtje wilde koekjes _O-
pi_219836282


Crosspost ;)
Mijn dochter is zojuist geslaagd. Ze is nu afgestudeerd patissier.

Vanavond was de eindpresentatie.
Het showstuk is geheel gemaakt van chocola.
De taart is met kastanje puree. De kleine taartjes zijn o.a. met stoofpeertjes. Er ligt een quiche met parmaham en meloen.
Verder bonbons, frambozen/chocolade macarons en een pistache bar.
Alles in thema Vivaldi's 4 jaargetijden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 14 januari 2026 @ 22:41:38 #92
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219836503
Gefeliciteerd! ^O^ En feliciteer haal ook vooral namens de bakamateurs hier (als ik iig voor mijzelf spreek) :s)
Suffe vraag, maar...is echt alles chocolade?
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_219836567
quote:
2s.gif Op woensdag 14 januari 2026 22:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
Gefeliciteerd! ^O^ En feliciteer haal ook vooral namens de bakamateurs hier (als ik iig voor mijzelf spreek) :s)
Suffe vraag, maar...is echt alles chocolade?
Yep. Het showstuk is helemaal van chocola
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_219836831
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 18:51 schreef Goitske het volgende:

[..]
Mijn puber zat verstopt achter het muurtje wilde koekjes _O-
Geweldig _O-
pi_219836969
Wat fantastisch en creatief! Feliciteer haar Van Harte _O_
En jij ook met een mooie dochter!
P.S. en kan zij nu ermee aan het werk? Of zelf beginnen?
  donderdag 15 januari 2026 @ 00:42:23 #96
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219836970
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 22:50 schreef Vicky het volgende:

[..]
Yep. Het showstuk is helemaal van chocola
Ah, ik zie het nu beter, ik werd even afgeleid door objecten eromheen (platenhoes, viool in doos, etc.). Mooi hoor! :Y
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_219837357
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2026 00:41 schreef AnneX het volgende:
Wat fantastisch en creatief! Feliciteer haar Van Harte _O_
En jij ook met een mooie dochter!
P.S. en kan zij nu ermee aan het werk? Of zelf beginnen?
Ze gaat helaas iets anders doen. Ze heeft allergieën voor bepaalde producten en dat zorgt voor extreem eczeem.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_219837387
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 22:11 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]

Crosspost ;)
Mijn dochter is zojuist geslaagd. Ze is nu afgestudeerd patissier.

Vanavond was de eindpresentatie.
Het showstuk is geheel gemaakt van chocola.
De taart is met kastanje puree. De kleine taartjes zijn o.a. met stoofpeertjes. Er ligt een quiche met parmaham en meloen.
Verder bonbons, frambozen/chocolade macarons en een pistache bar.
Alles in thema Vivaldi's 4 jaargetijden.
Gefeliciteerd *O*
pi_219837394
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2026 07:14 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ze gaat helaas iets anders doen. Ze heeft allergieën voor bepaalde producten en dat zorgt voor extreem eczeem.
Oh dat is ontzettend balen als je handen zulke mooie dingen kan maken en je dan gewoon je hele studie niet kan gebruiken door een allergige

Gelukkig thuus wel prachtige dingen maken
  Manager PR/Moderator donderdag 15 januari 2026 @ 07:45:08 #100
269689 crew  Viv
pi_219837479
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2026 07:14 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ze gaat helaas iets anders doen. Ze heeft allergieën voor bepaalde producten en dat zorgt voor extreem eczeem.
Wat ontzettend jammer! :* Ik hoop dat ze haar talenten via een andere weg ook tot uiting kan laten komen.
pi_219849498


Kaneelbroodjes
pi_219849569
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2026 07:14 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ze gaat helaas iets anders doen. Ze heeft allergieën voor bepaalde producten en dat zorgt voor extreem eczeem.
Hemeltje…wat ontzettend jammer zeg!
Er zijn vast andere richtingen voor creatieve denkers.
Wens haar succes dan!
pi_219849577
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:08 schreef Goitske het volgende:
[ link | afbeelding ]

Kaneelbroodjes
Die lusten Flappie en Bollo wèl!? 👍🏼
pi_219849583
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:17 schreef AnneX het volgende:

[..]
Die lusten Flappie en Bollo wèl!? 👍🏼
Deze wel _O-
pi_219861015
Ik had vanmiddag een high tea met vriendinnen, dus ik had wat dingetjes gebakken

Worteltaartjes:


Gebaseerd op: https://rutgerbakt.nl/taart-recepten/carrot-cake/ , maar dan heb ik de rozijnen weggelaten, meer speculaaskruiden gedaan, en mandarijnrasp ipv sinaasappelrasp.

En in het kader van weer eens wat anders: vanille limoen doperwtjesmuffins.


https://veggiedesserts.co(...)cing-and-pea-shoots/

Alleen heb ik dan limoen gedaan ipv citroen en ipv botercrème had ik limoen curd gemaakt:

https://www.eefkooktzo.nl(...)-maker-single-recipe

Het had een aparte smaak. Redelijk neutraal maar een beetje.. grondig? 1 vriendin vond ze niet lekker en de ander wel :+

En dan nog pasteitjes met kipkerriestoof




Pasteitjesdeeg volgens dit recept:
https://deliciousmagazine(...)lm-met-winterprei-2/

Mooi deeg werd het wel.
Kippenstoof is naar eigen recept dus daar heb ik geen linkje van :+
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  zaterdag 17 januari 2026 @ 21:23:17 #106
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219861339
Druk bezig geweest! :Y) ^O^
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_219884296
Een sinaasappel cake van een verpulverde sinaasappel was ik wel benieuwd naar. Nigella en Ottolenghi vond ik iets té ingewikkeld voor even op een maandagmiddag.
In dit recept ‘gewoon’ een sinaasappel met schil en alles - behalve de pitten die er niet waren - bij het deeg gedaan op het laatst.
https://uitpaulineskeuken.nl/recept/sinaasappelcake

Het is goed uitgevallen. Smaakt - wie had dat gedacht - naar sinaasappel.
Ietwat ‘moist’ zoals men dat dan noemt en precies goed.

En ik kon los met de nieuwe apparaten! De standmixer voor het deeg en de Magimix Micro voor verpulveren van de sinaasappel.
Resultaat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 20 januari 2026 @ 22:44:24 #108
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219887593
Ziet er goed uit! Mooie combi ook eigenlijk, amandel en sinaasappel...
Of misschien moet ik zeggen: amandel en citrusvruchten, want ik ben nu bijv. bezig met een amandel-citroenkoekje...
Lo que no se ve es lo que cuenta.
  donderdag 22 januari 2026 @ 19:04:22 #109
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219901003
Mijn amandel-citroenkoekjes dus. Niet heel bijzonder vergeleken met alle andere mooie baksels hier, maar het is er toch maar mooi weer eentje w/ ;)




En ik wil zo'n deegroller met van die ringen, anders is het toch best lastig om het deeg mooi gelijkmatig uit te rollen. Waardoor de koekjes verschillend afbakken.

https://www.alleskunner.be/recepten/amandel-citroen-koekjes.php

[ Bericht 6% gewijzigd door RobertoCarlos op 22-01-2026 19:35:40 ]
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_219901459
quote:
2s.gif Op donderdag 22 januari 2026 19:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
Mijn amandel-citroenkoekjes dus. Niet heel bijzonder vergeleken met alle andere mooie baksels hier, maar het is er toch maar mooi weer eentje w/ ;)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En ik wil zo'n deegroller met van die ringen, anders is het toch best lastig om het deeg mooi gelijkmatig uit te rollen. Waardoor de koekjes verschillend afbakken.

https://www.alleskunner.be/recepten/amandel-citroen-koekjes.php
Ze zien er heerlijk uit!

Ik heb idd zo'n deegroller echt top voor koekjes. Heb hier 3 verschillende deegrollers liggen eentje met ringen, een rollingpin dus echt gewoon een houten stok en eentje echt met handvaten die is soms net makkelijker als het minder precies moet maar wat meer kracht kost

[ Bericht 4% gewijzigd door Goitske op 22-01-2026 20:56:37 ]
pi_219901653
Nu bak ik zelden koekjes. Dat kan veranderen.
Wat bedoelen jullie met een deegroller met ringen? En een gouden?

Al heel lang heb ik zo’n ouderwetse met handvatten.
En een Deense whisker w/

Top RobertoCarlos 👍🏼
pi_219902249
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2026 20:09 schreef AnneX het volgende:
Nu bak ik zelden koekjes. Dat kan veranderen.
Wat bedoelen jullie met een deegroller met ringen? En een gouden?

Al heel lang heb ik zo’n ouderwetse met handvatten.
En een Deense whisker w/

Top RobertoCarlos 👍🏼
RVS Deegroller - Verstelbare roller met XL antikleef bakmat - 44cm | bol https://share.google/aGimrJLsxeVoIn0zQ

Ik heb dan een houten. Je kunt ringen er af halen en op zetten waardoor je een bepaalde hoogte krijgt 2 4 6 8 mm

Die Deense roerdinges heb ik ook al een hele tijd echt top

Gouden kiest hout zijn autocorrectie.,
  donderdag 22 januari 2026 @ 22:04:01 #113
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219902897
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2026 19:51 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ze zien er heerlijk uit!

Ik heb idd zo'n deegroller echt top voor koekjes. Heb hier 3 verschillende deegrollers liggen eentje met ringen, een rollingpin dus echt gewoon een houten stok en eentje echt met handvaten die is soms net makkelijker als het minder precies moet maar wat meer kracht kost
Thanks! :D

Ik heb inderdaad zo'n houten rolling pin, maar daarmee kun je dus niet de hoogte van het deeg goed bepalen. Bovendien kun je langere lappen deeg ook niet heel goed rollen omdat je dan met jouw handen moet overpakken...

Inderdaad wil ik er zo een als in jouw link, maar ik kijk wel gelijk voor een degelijke. Ik bedoel echt eentje voor het leven, want ik blijf altijd bakken natuurlijk :s)

@AnneX: thanks! :D
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_219903076
Oh, die zou ik wel willen.
Lees 1 review en niet lovend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch weer eens naar de kookwinkel…staat al langer op mijn lijstje.
pi_219903242
Ik heb ook zo’n roller met ringen, bak niet meer zo vaak maar vind m’n prettig, al gebruik ik wel een metalen om het deeg plat te krijgen en deze voor de hoogte
We have far more in common than that which devides us..
pi_219907615
Ik heb ook een roller met ringetjes idd. Al gebruik ik die bijna nooit.


Gister was ik jarig, dus tijd voor taart!

Geen foto van de hele taart gemaakt, vergeten gister. Maar wel van het puntje dat ik net had



Worteltaart!


Naar recept van Rutger Bakt
https://rutgerbakt.nl/taart-recepten/carrot-cake/

Wel met minder rozijnen, meer speculaaskruiden en mandarijnrasp ipv sinaasappelrasp.

En ipv de roomkaasglazuur heb ik mascarponeroom gemaakt. Half slagroom, half mascarpone. Eerst de mascarpone loskloppen, dan de slagroom erbij en als normale slagroom kloppen. Beetje suiker naar smaak erbij en laten opstijven in de koelkast :9
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_219907684
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 15:23 schreef AnneX het volgende:
Een sinaasappel cake van een verpulverde sinaasappel was ik wel benieuwd naar. Nigella en Ottolenghi vond ik iets té ingewikkeld voor even op een maandagmiddag.
In dit recept ‘gewoon’ een sinaasappel met schil en alles - behalve de pitten die er niet waren - bij het deeg gedaan op het laatst.
https://uitpaulineskeuken.nl/recept/sinaasappelcake

Het is goed uitgevallen. Smaakt - wie had dat gedacht - naar sinaasappel.
Ietwat ‘moist’ zoals men dat dan noemt en precies goed.

En ik kon los met de nieuwe apparaten! De standmixer voor het deeg en de Magimix Micro voor verpulveren van de sinaasappel.
Resultaat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker!
Ik heb weleens een sinaasappelgembercake gebakken waarbij je ook hele sinaasappels kookt en die daarna in zijn geheel pureert


Recept uit een boek in de kast, weet zo alleen niet welke :+
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_219908004
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2026 22:28 schreef AnneX het volgende:
Oh, die zou ik wel willen.
Lees 1 review en niet lovend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch weer eens naar de kookwinkel…staat al langer op mijn lijstje.
Ik heb deze ook niet. Ik heb een houten waar ik heel tevreden over ben die van mij heeft 4 ringen qua grootte geloof ik
  vrijdag 23 januari 2026 @ 20:27:38 #119
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219910352
Ik heb deze besteld, vanwege de recensies (ja, je moet wat, he.. :{ )
Deze deegroller met ringen enzo

[ Bericht 6% gewijzigd door RobertoCarlos op 23-01-2026 23:35:06 ]
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_219910396
Ai wat een enorme verplichting
Hoop dat hij bevalt *O*
  vrijdag 23 januari 2026 @ 23:37:29 #121
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219911511
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 20:32 schreef Goitske het volgende:
Ai wat een enorme verplichting
Hoop dat hij bevalt *O*
Ja.... nu wordt het serieus....geen excuses meer!....de verwachtingen worden ook steeds hoger!! :X :X
Kan ik dit wel aan?? :{
Ja, dat kan ik!! *O*
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_219915839
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 23:37 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ja.... nu wordt het serieus....geen excuses meer!....de verwachtingen worden ook steeds hoger!! :X :X
Kan ik dit wel aan?? :{
Ja, dat kan ik!! *O*
Ka joh en iedereen die zegt bij mij mislukt nooit wat die liegt
  zaterdag 24 januari 2026 @ 18:07:36 #123
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_219916399
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 17:06 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ka joh en iedereen die zegt bij mij mislukt nooit wat die liegt
Kijk, dat had ik net nodig :s) ^O^ ;) Inmiddels binnen en vanavond lekker rollen! :Y
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_219916777
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 18:07 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Kijk, dat had ik net nodig :s) ^O^ ;) Inmiddels binnen en vanavond lekker rollen! :Y
Hier gaat vaak genoeg wat fout, baak nog op tijd te herstellen en soms eten we cake uit blik of gaat het de prullenbak in |:(
pi_219924969


Even een grof volkoren brood met meel van de zuidmolen in Groesbeek.
  Moderator zondag 1 februari 2026 @ 12:09:50 #126
446930 crew  ESF1Gamer
pi_219976066


Cupcakes gemaakt van het kerstpakket dat ik van een lieve FOK! user heb gekregen.

De ene cupcake heeft wat meer beslag gekregen dan de andere.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_219976092
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 12:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
[ afbeelding ]

Cupcakes gemaakt van het kerstpakket dat ik van een lieve FOK! user heb gekregen.

De ene cupcake heeft wat meer beslag gekregen dan de andere.
Ziet er erg goed uit :9
  zaterdag 7 februari 2026 @ 10:46:21 #128
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220024004
Ik heb me voor het eerst gewaagd aan macarons. Ze kregen voetjes dus hoezee *O*
Hazelnoot praline vulling er tussen.





Voor de lunch morgen framboos brioche buns. Ingevroren en morgen weer even kort in de oven.







Enige wens van zoonlief voor de verjaardagstaart was oreo dus oreo schuimtaart in de maak.

Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 7 februari 2026 @ 13:19:44 #129
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220025454
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 10:46 schreef laziness het volgende:
Ik heb me voor het eerst gewaagd aan macarons. Ze kregen voetjes dus hoezee *O*
Hazelnoot praline vulling er tussen.
Jeej! *O* Dit wordt HHB volgend seizoen, dat zit er gewoon aan te komen!
Was het echt zo moeilijk als iedereen zegt?
Het zijn best macarons die op grote voet leven trouwens. ;)

quote:
Enige wens van zoonlief voor de verjaardagstaart was oreo dus oreo schuimtaart in de maak.
[ link | afbeelding ]
En waar zit hem dat 'oreo' in? Want dit lijkt mij een 'gewone' meringue-schijf toch? of heb je de oreo in het schuim verwerkt? En zo ja, hoe dan?
Vragen, vragen en nog eens vragen! :s)
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220027037
Al weken komen variaties voorbij van dadels en pindakaas of met pistache pasta.
Toevallig een potje van het laatste in de voorraadkast.
En medjool dadels ook. En pistache nootjes.
En weer: ‘even’ bestaat niet.
Twee uur in de koeling was niet voldoende: de pistache pasta loopt er nog uit. Alleen was ik ongeduldig. Dus twee brokken bij de koffie en terug in de koeling. Machtig best.
Recept: https://brendakookt.nl/re(...)stache-en-chocolade/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 7 februari 2026 @ 16:48:05 #131
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220027269
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 13:19 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Jeej! *O* Dit wordt HHB volgend seizoen, dat zit er gewoon aan te komen!
Was het echt zo moeilijk als iedereen zegt?
Het zijn best macarons die op grote voet leven trouwens. ;)
[..]
En waar zit hem dat 'oreo' in? Want dit lijkt mij een 'gewone' meringue-schijf toch? of heb je de oreo in het schuim verwerkt? En zo ja, hoe dan?
Vragen, vragen en nog eens vragen! :s)


Oreo zit door het schuim (vulling er af schrapen, in stukjes prakken en dan aan het eind er doorheen spatelen) en de vulling krijgt ook Oreo stukjes + de afgeschraapte vulling er doorheen en oreo kruimels bovenop.

Qua macarons:

Ik vind het allemaal wel meevallen.
Ik heb geen suikerthermometer dus heb de Franse methode gebruikt.

Ik heb 2 batches op 1 dag gemaakt. De eerste batch was met te grof amandelmeel. Daardoor was het beslag te droog. Toen heb ik er wat eiwit bijgedaan en het beslag dus veel meer bewerkt dan zou moeten en ook die zijn gewoon gelukt. Alleen wat minder fotogeniek doordat je de grove puntjes van het amandelmeel duidelijk zag. Maar de smaak was voortreffelijk.

Ik had voor de tweede batch ook een deel in mijn combi oven gedaan en die werden niet zo mooi qua voetjes. Datzelfde beslag deed het in de reguliere oven perfect.

In mijn ogen is het beslag dus vergeeflijker dan men soms aangeeft maar is de oven de sleutel tot succes.

[ Bericht 2% gewijzigd door laziness op 07-02-2026 16:55:09 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 7 februari 2026 @ 17:26:20 #132
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220027979
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 16:48 schreef laziness het volgende:

[..]
Oreo zit door het schuim (vulling er af schrapen, in stukjes prakken en dan aan het eind er doorheen spatelen) en de vulling krijgt ook Oreo stukjes + de afgeschraapte vulling er doorheen en oreo kruimels bovenop.
Thanks, ja zoiets vermoedde ik al wel :)

quote:
Qua macarons:

Ik vind het allemaal wel meevallen.
Ik heb geen suikerthermometer dus heb de Franse methode gebruikt.

Ik heb 2 batches op 1 dag gemaakt. De eerste batch was met te grof amandelmeel. Daardoor was het beslag te droog. Toen heb ik er wat eiwit bijgedaan en het beslag dus veel meer bewerkt dan zou moeten en ook die zijn gewoon gelukt. Alleen wat minder fotogeniek doordat je de grove puntjes van het amandelmeel duidelijk zag. Maar de smaak was voortreffelijk.

Ik had voor de tweede batch ook een deel in mijn combi oven gedaan en die werden niet zo mooi qua voetjes. Datzelfde beslag deed het in de reguliere oven perfect.

In mijn ogen is het beslag dus vergeeflijker dan men soms aangeeft maar is de oven de sleutel tot succes.
Thanks! Dat geeft hoop om het zelf ook eens te proberen! (alhoewel ik alleen een combi heb...)
Lo que no se ve es lo que cuenta.
  zaterdag 7 februari 2026 @ 17:33:29 #133
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220028107
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 16:29 schreef AnneX het volgende:
Al weken komen variaties voorbij van dadels en pindakaas of met pistache pasta.
Toevallig een potje van het laatste in de voorraadkast.
En medjool dadels ook. En pistache nootjes.
En weer: ‘even’ bestaat niet.
Twee uur in de koeling was niet voldoende: de pistache pasta loopt er nog uit. Alleen was ik ongeduldig. Dus twee brokken bij de koffie en terug in de koeling. Machtig best.
Recept: https://brendakookt.nl/re(...)stache-en-chocolade/
Resultaat: tja.
'Even' bestaat inderdaad niet, daar trap ik ook nog steeds in.....
En de tijden die bij een recept staan gelden alleen als je alles al perfect hebt voorbereid en je het baksel al een paar keer eerder hebt gemaakt imho...

Ik heb even het recept bekeken en sommige dingen daarin hadden wmb wel wat concreter gemogen... bijv. welke pistachepasta (daar zit ook verschil tussen), hoe lang in de koelkast etc...
Misschien was jouw pasta toch wat te vochtig zodat het niet opsteefde/ opstoof :{
Lo que no se ve es lo que cuenta.
  zondag 8 februari 2026 @ 10:56:53 #134
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220034062
Eind resultaat van de oreo schuimtaart.

Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220034178
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 10:56 schreef laziness het volgende:
Eind resultaat van de oreo schuimtaart.

[ link | afbeelding ]
Fraai zeg! _O_ En gefeliciteerd met Zoon 🎉
  zondag 8 februari 2026 @ 11:26:54 #136
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220034208
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 10:56 schreef laziness het volgende:
Eind resultaat van de oreo schuimtaart.

Wow, een Oreo-pavlova! _O_
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220038620
Een vriendin kwam vanmiddag op bezoek.



Met croissaintdeeg kaneelrolletjes en mini kaas (gekarameliseerde) ui croissantjes, en volkoren/amandelmuffins met chocola, vanille en mandarijnrasp.

De mandarijnrasp was een last minute spontane toevoeging en het was echt heel smaakvol :9

https://www.laurasbakery.nl/volkoren-muffins-met-rood-fruit/

Dit recept maar dan met pure chocola ipv rood fruit, wat meer vanille extract, agavesiroop ipv honing, en dus rasp van een grote mandarijn. En nog amandelschaafsel erop.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220039846
Ik zag allemaal berichten over bakken met discard zuurdesum starter

Dus Desi was over en dacht nou doe eens gek dus pancakes gemaakt met Desi discard.
Jongens vonden het lekker en vulde heel erg zeiden ze.

  zondag 8 februari 2026 @ 19:13:22 #139
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220039989
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 18:58 schreef Goitske het volgende:
Ik zag allemaal berichten over bakken met discard zuurdesum starter

Dus Desi was over en dacht nou doe eens gek dus pancakes gemaakt met Desi discard.
Jongens vonden het lekker en vulde heel erg zeiden ze.

[ link | afbeelding ]
Ik snap niet waarom je discard zou hebben maar ziet er lekker uit :9
Spoilers!
pi_220040014
Ik bakte een appelcake vandaag.
De appelstukjes aan de binnenkant waren mooi verdeeld doordat ik ze in bloem had gedaan voor ik ze in het beslag had gedaan. De dunne appelschijfjes die op de bovenkant hadden moeten liggen, waren óók in de cake terechtgekomen. Ach ja.
pi_220040028
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 18:58 schreef Goitske het volgende:
Ik zag allemaal berichten over bakken met discard zuurdesum starter

Dus Desi was over en dacht nou doe eens gek dus pancakes gemaakt met Desi discard.
Jongens vonden het lekker en vulde heel erg zeiden ze.

[ link | afbeelding ]
Dit is abracadabra voor mij :')
Maar ik moest ineens wel weer aan alle bak opdrachten denken uit de coronatijd. Toen heb ik een keer baghrir (duizend gaten pannenkoek) gemaakt. Was leuk, dat weet ik nog. Maar hoe het smaakte, geen idee meer :D
pi_220040098
Hm, ik probeerde het terug te zoeken maar vond bij het topic wat ik in gedachten had alleen mijn pompoen pannenkoekjes en geen andere. Nou ja, misschien een andere keer gedaan.
pi_220040181
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 19:13 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik snap niet waarom je discard zou hebben maar ziet er lekker uit :9
Als je de starter voert gebruik je niet de hele starter. Dan neem je een gram of 25 of 50 en voer je die. De rest gooi je weg of gebruik je ergens anders voor en is dus je discard
pi_220040196
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 19:18 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dit is abracadabra voor mij :')
Maar ik moest ineens wel weer aan alle bak opdrachten denken uit de coronatijd. Toen heb ik een keer baghrir (duizend gaten pannenkoek) gemaakt. Was leuk, dat weet ik nog. Maar hoe het smaakte, geen idee meer :D
Ik ben wel benieuwd naar die 10p gaten pannenkoek
pi_220040423
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 19:18 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dit is abracadabra voor mij :')
Maar ik moest ineens wel weer aan alle bak opdrachten denken uit de coronatijd. Toen heb ik een keer baghrir (duizend gaten pannenkoek) gemaakt. Was leuk, dat weet ik nog. Maar hoe het smaakte, geen idee meer :D
Ik heb die duizend gaten pannenkoeken wel gehad toen ik op vakantie was in Marokko. We kregen toen in het hotel 's ochtends ontbijt en dat was o.a. dat met honing.

Ik herinner me vooral dat het allemaal heel zoet was :+
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  zondag 8 februari 2026 @ 20:23:09 #146
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220040634
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 19:55 schreef essnhills het volgende:

[..]
Ik heb die duizend gaten pannenkoeken wel gehad toen ik op vakantie was in Marokko. We kregen toen in het hotel 's ochtends ontbijt en dat was o.a. dat met honing.
Valt die honing er dan niet door? :wtf: O-)
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220040664
quote:
2s.gif Op zondag 8 februari 2026 20:23 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Valt die honing er dan niet door? :wtf: O-)
Ja deels wel, maar het zuigt er ook wat in en blijft kleven :+
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  zondag 8 februari 2026 @ 20:42:39 #148
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220040799
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 19:30 schreef Goitske het volgende:

[..]
Als je de starter voert gebruik je niet de hele starter. Dan neem je een gram of 25 of 50 en voer je die. De rest gooi je weg of gebruik je ergens anders voor en is dus je discard
Ah zo. Ik voer mijn starter gewoon steeds bij en heb dus geen discard. Alleen de eerste week na opstarten haalde ik steeds wat uit de pot dus toen wel. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen andere dingen met mijn starter kan maken dan brood :Y)
Spoilers!
pi_220041456
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 20:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ah zo. Ik voer mijn starter gewoon steeds bij en heb dus geen discard. Alleen de eerste week na opstarten haalde ik steeds wat uit de pot dus toen wel. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen andere dingen met mijn starter kan maken dan brood :Y)
Dan zou ik op het einde heeeel veel starter hebben want maak niet elke dag brood dus heb ook een kleine hoeveelheid starter staan. Wil nog evt een backup in de koelkast zetten iets zegt mij dat ik deze nog wel een keer om zeep help... Ken mezelf

Wil binnenkort wel even de starter op voeren en gewoon een stapeltje pannenkoeken er mee bakken want de jongens zaten echt goed vol met een paar dus wil wat voor de vriezer maken dat ik het er zo even uit kan halen. Dan bak ik even een stapeltje hop in een bakje en dan kunnen ze het zo in de airfryer gooien als ik geen zin heb om wat te doen
  zondag 8 februari 2026 @ 22:47:22 #150
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220041726
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 22:13 schreef Goitske het volgende:

[..]
Dan zou ik op het einde heeeel veel starter hebben want maak niet elke dag brood dus heb ook een kleine hoeveelheid starter staan. Wil nog evt een backup in de koelkast zetten iets zegt mij dat ik deze nog wel een keer om zeep help... Ken mezelf

Wil binnenkort wel even de starter op voeren en gewoon een stapeltje pannenkoeken er mee bakken want de jongens zaten echt goed vol met een paar dus wil wat voor de vriezer maken dat ik het er zo even uit kan halen. Dan bak ik even een stapeltje hop in een bakje en dan kunnen ze het zo in de airfryer gooien als ik geen zin heb om wat te doen
Ik voer alleen 2 dagen voor ik ga bakken en dan precies zo veel als ik nodig heb. Dat is ook een oplossing :)

Voorraad van die pancakes is inderdaad heel handig.
Spoilers!
pi_220041927
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 22:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik voer alleen 2 dagen voor ik ga bakken en dan precies zo veel als ik nodig heb. Dat is ook een oplossing :)

Voorraad van die pancakes is inderdaad heel handig.
Ik heb mijn starter net goed actief dus hij gaat binnenkort de koelkast wel in. Dit weekend liep mijn programma net anders dan verwacht dus het brood werd later gebakken
  dinsdag 10 februari 2026 @ 20:03:10 #152
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220059115
@Goitske: ik zag in het broodbaktopic dat jouw standmixer kapot is... :X En dat je dus een nieuwe mag kopen *O* ;)
Als ik nu een nieuwe zou mogen kopen, dan ik serieus deze overwegen: Bekijk deze YouTube-video
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220063027
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 20:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
@:Goitske: ik zag in het broodbaktopic dat jouw standmixer kapot is... :X En dat je dus een nieuwe mag kopen *O* ;)
Als ik nu een nieuwe zou mogen kopen, dan ik serieus deze overwegen: Bekijk deze YouTube-video
Kenwood wordt al meer getipt inderdaad moet nog echt gaan puzzelen.

Mijn bosch mum 5 serie is idd kapot. Hij had laatste half jaar al een paar keer dat hij niet helemaal lekker liep maar was daarna weer goed dus twijfelde aan mezelf. Kwam nu nog net geen rook uit 😅
  woensdag 11 februari 2026 @ 13:11:04 #154
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220063738
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 11:47 schreef Goitske het volgende:
[..]
Kenwood wordt al meer getipt inderdaad moet nog echt gaan puzzelen.
Sterkte! ;) ^O^
quote:
Mijn bosch mum 5 serie is idd kapot. Hij had laatste half jaar al een paar keer dat hij niet helemaal lekker liep maar was daarna weer goed dus twijfelde aan mezelf. Kwam nu nog net geen rook uit 😅
Ik zie alleen maar kansen :D : gerookte hazelnootschuimtaart, gerookte kersen tarte-tatin, gerookt brioche-brood, enzovoorts :s) Ik zou de Bosch bewaren als rookoven! *O* :wtf:
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220097771




Courgette bananenbrood gebakken

https://momsdish.com/reci(...)bread#jump-to-recipe

Met extra kaneel, kokosbloesemsuiker, chocola, walnoten en pecannoten

Net nog warm uit de oven al 2 plakken van gehad :9
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220097854
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 18:40 schreef essnhills het volgende:
Courgette bananenbrood
Ik ben benieuwd, hoe is de smaak? Meer zoals bananenbrood of meer courgettecake?
pi_220097959
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 18:49 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd, hoe is de smaak? Meer zoals bananenbrood of meer courgettecake?
Hmm goede vraag. Door de hoeveelheid walnoten en pecannoten is de structuur ook weer wat anders, maar ik neig meer naar bananenbrood.

Maar ook niet helemaal?

Het is erg lekker iig

En wat minder zwaar dan bananenbrood.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220102655
Ik heb een vraag; ik heb de Kenwood GO KZM35.000GY. Ik ben niet tevreden met de huidige deeghaak (niet in hoogte af te stellen). Ik wil graag een spiraalhaak kopen die hierop past, heb me een ongeluk gezocht online maar ik kan er geen vinden. Jullie enig idee als experts?
pi_220104644
^ Ik heb geen Kenwood, dus geen idee.

Ik maakte vandaag vlechtbroodjes met aardbei. Dat viel niet mee :D
Het deeg wilde naar mijn idee niet echt goed rijzen (te koud misschien?).

Daarna las ik eerst de vouw- en snij- instructies niet goed (deel 1 van de broodjes) en daarna begreep ik ze ook niet goed (deel 2). Dus het twisten was ellende :') En heel de keuken onder de aardbeienjam.


Ze zijn niet heel mooi gerezen. Maar, ze smaken wel oke.

pi_220105383
Vandaag heeft de 13 jarige hier wafels gebakken. Extra veel zodat hij deze week ze nog in de airfryer kan gooien



380 gram bloem
1 el bakpoeder
snuf zout
80 gram fijne kristalsuiker
2 eieren (M)
380 ml melk
6 el olie
1 tl vanille extract

Ik had nog wat diepvriesfruit verwarmd, gepureerd en daarna nog even iets suiker er door gedaan tijdens goed verwarmen zodat het wat minder zuur was en slagroom erbij

[ Bericht 17% gewijzigd door Goitske op 15-02-2026 13:34:41 ]
pi_220105446
Ha..voor het eerst ook wafels gebakken. De houders horen in het (nieuwe) tosti apparaat.
Op het recept kwam elders wat commentaar op de maat appel, ei en wel/niet gezeefde z.r. meel en welke maat eetlepel in gewicht. 😂
Recept voor twee stuks:
1 small apple
1 medium egg
3 tbsp self raising flour
2 tbsp plain yogurt
¼ tsp cinnamon
oil or butter for greasing
Ze bleven wat zacht van binnen. Ws. vanwege de appel.
Het was wel lekker frips van smaak.
pi_220105458
@Hupje Het was niet té koud…het was té vroeg nog.
En het smaakte!
pi_220105882
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 08:29 schreef Kidjuh het volgende:
Ik heb een vraag; ik heb de Kenwood GO KZM35.000GY. Ik ben niet tevreden met de huidige deeghaak (niet in hoogte af te stellen). Ik wil graag een spiraalhaak kopen die hierop past, heb me een ongeluk gezocht online maar ik kan er geen vinden. Jullie enig idee als experts?
Kenwood/delonghi geven meestal binnen een week antwoord op je vraag (ze zitten in Breda, ivm carnaval duurt het misschien wat langer ;) )
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zondag 15 februari 2026 @ 18:27:20 #164
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220109780
Gisteren een simpele cake gebakken uit Laura's Bakkery boek,
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220111934
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 18:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
Gisteren een simpele cake gebakken uit Laura's Bakkery boek,
Pics or it didn't happen ;)
Somebody that I used to know
  zondag 15 februari 2026 @ 23:09:05 #166
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220112114
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 18:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
Gisteren een simpele cake gebakken uit Laura's Bakkery boek,
Als ik bak, bestaat er geen simpele cake ;) :X
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220112618
quote:
2s.gif Op zondag 15 februari 2026 23:09 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Als ik bak, bestaat er geen simpele cake ;) :X
Oh dat is best lekker gewoon een simpele cake.

Denk dat ik muffins maak komende dagen voor de blagen hier
  maandag 16 februari 2026 @ 11:33:23 #168
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220114473
quote:
2s.gif Op zondag 15 februari 2026 23:09 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Als ik bak, bestaat er geen simpele cake ;) :X
Als in: ik denk dan: 'laat ik even een simpele cake bakken", maar vervolgens gaat er van alles anders dan in het recept is beschreven, en ben ik heel lang bezig om die simpele cake eetbaar te maken _O-
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220125350
Laatst heb ik deze mix gemaakt en hij is echt heel erg lekker smeuïg

https://www.thesproutingh(...)ix-better-than-a-box





https://www.jamieoliver.com/recipes/vanilla-cupcakes/
  dinsdag 17 februari 2026 @ 15:57:11 #170
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220125865
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 15:08 schreef Goitske het volgende:
Laatst heb ik deze mix gemaakt en hij is echt heel erg lekker smeuïg

https://www.thesproutingh(...)ix-better-than-a-box
^O^ Dat zou wel eens een goede mix kunnen zijn om te maken...
Zou je de eieren en de boter er ook gewoon direct vanuit de koelkast in kunnen doen?

Ik wil het liefst gewoon alle ingredienten 1x mixen, in de oven en klaar, dus dat ik helemaal niet hoef te wachten.... Dan is het max 30 minuten bereidingdstijd...
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220125996
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 15:57 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
^O^ Dat zou wel eens een goede mix kunnen zijn om te maken...
Zou je de eieren en de boter er ook gewoon direct vanuit de koelkast in kunnen doen?

Ik wil het liefst gewoon alle ingredienten 1x mixen, in de oven en klaar, dus dat ik helemaal niet hoef te wachten.... Dan is het max 30 minuten bereidingdstijd...
Ik mik gewoon de boter in de magnetron, gooi de eieren vanuit de koelkast er in. Roeren met een spatel zodra gemengd hop er in is echt zo klaar

En ik vervrommel een bakpapiertje gooi die in het bakblik zodat ik ook zo min mogelijk echt vieze afwas heb alleen schaal, spatel, bakje van de boter
  dinsdag 17 februari 2026 @ 23:09:37 #172
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220130091
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 16:12 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ik mik gewoon de boter in de magnetron, gooi de eieren vanuit de koelkast er in. Roeren met een spatel zodra gemengd hop er in is echt zo klaar

En ik vervrommel een bakpapiertje gooi die in het bakblik zodat ik ook zo min mogelijk echt vieze afwas heb alleen schaal, spatel, bakje van de boter
Ah!, dus zo simpel kan het zijn! Daar hou ik wel van :s) Ga ik ook doen, thanks! ^O^

Ik zat nog te denken... zou je de natte ingrediënten ook alvast bij elkaar kunnen doen en dan invriezen? Waarom niet? Dan hoef je echt alleen nog maar de natte mix en de droge mix bij elkaar te doen, te mengen en in de oven te doen... #Lekker lui Is meer een rethorische vraag, ga ik gewoon een keer proberen :s)

[ Bericht 5% gewijzigd door RobertoCarlos op 17-02-2026 23:45:47 ]
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220130302
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 23:09 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ah!, dus zo simpel kan het zijn! Daar hou ik wel van :s) Ga ik ook doen, thanks! ^O^

Ik zat nog te denken... zou je de natte ingrediënten ook alvast bij elkaar kunnen doen en dan invriezen? Waarom niet? Dan hoef je echt alleen nog maar de natte mix en de droge mix bij elkaar te doen, te mengen en in de oven te doen... #Lekker lui Is meer een rethorische vraag, ga ik gewoon een keer proberen :s)
Moeite je het ontdooien en als je alles door elkaar gooit met name met boter er bij krijg je denk ik een vrij harde massa en dat evt ontdooien in de magnetron geeft roerei
  woensdag 18 februari 2026 @ 10:26:33 #174
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220131446
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2026 04:09 schreef Goitske het volgende:

[..]
Moeite je het ontdooien en als je alles door elkaar gooit met name met boter er bij krijg je denk ik een vrij harde massa en dat evt ontdooien in de magnetron geeft roerei
Ja, da's waar, de harde massa is idd een probleem... en er komt toch altijd nog vocht bij in de koelkast/vriezer....plus het roerei... :X
Anyway, ik vind ook gewoon het leuk om te puzzelen hoe het nóg efficiënter kan, zonder dat het ultra-bewerkte rommel wordt :s)
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220131529
quote:
2s.gif Op woensdag 18 februari 2026 10:26 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ja, da's waar, de harde massa is idd een probleem... en er komt toch altijd nog vocht bij in de koelkast/vriezer....plus het roerei... :X
Anyway, ik vind ook gewoon het leuk om te puzzelen hoe het nóg efficiënter kan, zonder dat het ultra-bewerkte rommel wordt :s)
Ik denk gewoon even je boter in de magnetron mikken, je ei en vanille extract er in mikken roeren en klaar.

Vanille extract is wel echt de moeite waard om zelf te maken

Mijn oudste zag laatst het label van de vanille extract en zei gelijk hoezo doe je er wodka in _O-
pi_220131783
Meest efficiënte is denk ik meer tegelijk bakken en het eindproduct invriezen.
Bij zoiets als koekjes kan je het deeg invriezen maar dat lijkt me met cake beslag geen succes.
  woensdag 18 februari 2026 @ 11:47:42 #177
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220132103
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2026 10:39 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ik denk gewoon even je boter in de magnetron mikken, je ei en vanille extract er in mikken roeren en klaar.

Vanille extract is wel echt de moeite waard om zelf te maken

Mijn oudste zag laatst het label van de vanille extract en zei gelijk hoezo doe je er wodka in _O-
Die is duidelijk (stiekem?) al aan het experimenteren ;) Of hij wordt nu al opgeleid tot een topbakker, dat kan ook :D
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220132460
quote:
2s.gif Op woensdag 18 februari 2026 11:47 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Die is duidelijk (stiekem?) al aan het experimenteren ;) Of hij wordt nu al opgeleid tot een topbakker, dat kan ook :D
Nee die doet nog niks hij is 13 maar was meer verbaasd dat er drank op het aanrecht stond. Er is wel drank in huis maar wij drinken amper. Mijn man niet en ik een glas of 5 per jaar?
Er is bier, wijn, likeur van alles in huis maar tot nu toe geen interesse er in. Zelfs energie drinks niet hij vind die zo enorm stinken. Als je hem blij wil maken een cola cherry of cola zero dan doet ie al ruig _O- zijn broer van 11 komt nog niet verder dan limonade en appelsap die wil zelfs geen prik


Ze staan hier beiden regelmatig in de keuken
  woensdag 18 februari 2026 @ 13:03:35 #179
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220132580
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2026 12:38 schreef Goitske het volgende:

[..]
Nee die doet nog niks hij is 13 maar was meer verbaasd dat er drank op het aanrecht stond. Er is wel drank in huis maar wij drinken amper. Mijn man niet en ik een glas of 5 per jaar?
Er is bier, wijn, likeur van alles in huis maar tot nu toe geen interesse er in. Zelfs energie drinks niet hij vind die zo enorm stinken. Als je hem blij wil maken een cola cherry of cola zero dan doet ie al ruig _O- zijn broer van 11 komt nog niet verder dan limonade en appelsap die wil zelfs geen prik

Ze staan hier beiden regelmatig in de keuken
Duidelijk dan: dat worden later echte bakkers ;) ^O^
Ik heb heel veel sterke drank in huis: overblijfsels van desserts die ik gemaakt heb, of van bekende cocktails die ik na wil maken. Gelukkig blijft alcohol lang goed, want zo los drink het nooit :)
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220154412
Mijn jongste moet geld inzamelen voor het schoolkamp. School geeft ze 5 euro moeten ze meer van maken. Ik vind het echt waardeloos want ouders zijn er uiteindelijk druk mee ongeacht wat ze doen.

Dus mijn jongste heeft eerst wat flessen ingezameld en weggebracht en wilde koekjes verkopen. Nou zijn motivatie is al niet hoog dus hele week zit ik hem al achter zn kont aan

Dus hij kwam nu aan met wil koekjes verkopen. 3x raden wie de koekjes moest bakken

Pindakaas havermout koekjes
Cranberry havermout koekjes
Cranberry koekjes met chocolade



pi_220154435
pi_220154752
@Goitske Ach ja, heb je weer een gelegenheid om te bakken ;) (al snap ik dat je dat liever op een zelfgekozen moment doet)
De mand ziet er wel gezellig uit!
pi_220155033
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 16:45 schreef Hupje het volgende:
@:Goitske Ach ja, heb je weer een gelegenheid om te bakken ;) (al snap ik dat je dat liever op een zelfgekozen moment doet)
De mand ziet er wel gezellig uit!
Die mand is echt ideaal die wordt gebruikt voor van alles van trakteren op school, kerstcadeautjes onder de boom er in, tot dit soort dingen. Oudste heeft met die actie toen kaarsen enzo verkocht ook in deze mand
  vrijdag 20 februari 2026 @ 19:13:47 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220156893
Oh zulke competitie vind ik altijd matig, maar goed, je maakt ervan wat je ervan kunt maken

Die koekjes zien er goed uit zeg, en leuk zo in die mand idd! Gaat hij wel zelf langs deuren/mensen ermee?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 21 februari 2026 @ 12:23:44 #185
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220164447
Ik had madagaskar vanille bonen besteld en boy wat zijn die hun geld waard qua smaak.

Vanilla cream buns met vanille in het deeg en de banketbakkersroom.





En carrot cake bananenbrood want je moet wat met bruine bananen en overgebleven wortelen ;)

Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 21 februari 2026 @ 19:09:24 #186
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220169219
Ik vrees dat het nog wel even gaat duren voordat ik dit niveau heb bereikt.... _O_
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220169311
Ik bak zelden want ik eet het te graag op. Maar vanochtend kreeg ik bij de molen een zakje zakje speculaasmix.



Ik wilde het meenemen naar vrienden maar die zegden de afspraak voor vanavond af. Nou moeten we alsnog alles zelf opeten :D
Spoilers!
  zaterdag 21 februari 2026 @ 19:22:00 #188
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220169336
Wat een ellende is er toch op de wereld! ;)
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220169349
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 19:22 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat een ellende is er toch op de wereld! ;)
We hebben het zwaar ja ;(
Spoilers!
pi_220192167





Onze jongste heeft nog een rondje koekjes verkoop gedaan voor de actie van school dus ik moest bakken op 2 pakjes na alles verkocht
pi_220192712
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 12:57 schreef Goitske het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Onze jongste heeft nog een rondje koekjes verkoop gedaan voor de actie van school dus ik moest bakken op 2 pakjes na alles verkocht
Wat zijn het?
Zien er lekker uit.
pi_220192941
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 14:39 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat zijn het?
Zien er lekker uit.
Cranberry havermout koekjes
Chocolate chip cookies
Kaneel koeken met pecannoten
  dinsdag 24 februari 2026 @ 17:02:04 #193
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220193738
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 12:57 schreef Goitske het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Onze jongste heeft nog een rondje koekjes verkoop gedaan voor de actie van school dus ik moest bakken op 2 pakjes na alles verkocht
En is dit dan het begin van iets Groters?? :D O-)
Zijn wij live getuige van het ontstaan van een Empirium? ;)
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220193866
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 17:02 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
En is dit dan het begin van iets Groters?? :D O-)
Zijn wij live getuige van het ontstaan van een Empirium? ;)
Ik moet er niet aan denken

Heb appjes gehad met complimenten dat de koekjes zo lekker waren, schoonvader is met de jongste door hun appartementencomplex gegaan was de vraag al of ik ook taarten maak.

Zou het leuk vinden als ik wat meer buitenaf woonde en dan zo'n stalletje langs de weg ofzo zou hebben. Maar woon gewoon in een woonwijk in een stad en werk normaal gesproken (zit nu met een burnout thuis)
  dinsdag 24 februari 2026 @ 17:41:49 #195
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220193946
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 17:26 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ik moet er niet aan denken

Heb appjes gehad met complimenten dat de koekjes zo lekker waren, schoonvader is met de jongste door hun appartementencomplex gegaan was de vraag al of ik ook taarten maak.

Zou het leuk vinden als ik wat meer buitenaf woonde en dan zo'n stalletje langs de weg ofzo zou hebben. Maar woon gewoon in een woonwijk in een stad en werk normaal gesproken (zit nu met een burnout thuis)
Ah nee, dat snap ik wel. Het was eigenlijk meer bedoeld als een verkapt compliment dat je dit zo goed verzorgd hebt voor jouw kids en dat de koekies kennelijk erg goed in de smaak vielen.
Ik wilde het compliment voor de verandering eens op een andere manier formuleren dan normaal :s)
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220194017
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 17:41 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ah nee, dat snap ik wel. Het was eigenlijk meer bedoeld als een verkapt compliment dat je dit zo goed verzorgd hebt voor jouw kids en dat de koekies kennelijk erg goed in de smaak vielen.
Ik wilde het compliment voor de verandering eens op een andere manier formuleren dan normaal :s)
Lief!

Maar kreeg echt de vraag of ik ook verdere verkoop ging doen. Wat een werk zeg en zoveel verdien je niet er mee tenzij je echt weet ik hoeveel platen in 1x er in kunt schuiven
pi_220194086
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 17:52 schreef Goitske het volgende:

[..]
Lief!

Maar kreeg echt de vraag of ik ook verdere verkoop ging doen. Wat een werk zeg en zoveel verdien je niet er mee tenzij je echt weet ik hoeveel platen in 1x er in kunt schuiven
Misschien af en toe aanbieden in een buurt app? Hou je het ook zelf in de hand
We have far more in common than that which devides us..
pi_220194264
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 18:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Misschien af en toe aanbieden in een buurt app? Hou je het ook zelf in de hand
Grapjurk, dan moet ik aardig doen tegen het hele woonerf. Ik ontwijk bij voorkeur elke buurt bijeenkomst _O-
Zit nu al te denken hoe ik de buurt BBQ weer kan ontduiken
pi_220194483
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 18:36 schreef Goitske het volgende:

[..]
Grapjurk, dan moet ik aardig doen tegen het hele woonerf. Ik ontwijk bij voorkeur elke buurt bijeenkomst _O-
Zit nu al te denken hoe ik de buurt BBQ weer kan ontduiken
Op vakantie gaan?
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 24 februari 2026 @ 20:40:17 #200
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220195303
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 12:57 schreef Goitske het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Onze jongste heeft nog een rondje koekjes verkoop gedaan voor de actie van school dus ik moest bakken op 2 pakjes na alles verkocht
Top gedaan zeg!
En nu lekker klaar mee jij ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_220195363
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 20:40 schreef Molo het volgende:

[..]
Top gedaan zeg!
En nu lekker klaar mee jij ^O^
Hij zei vanmiddag heb je nog koekjes. Uhmm nee ik ga niet meer bakken heb 2x 3 soorten gemaakt geloof yet wel
  zaterdag 14 maart 2026 @ 11:07:41 #202
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220338504
Oké het is een dessert en niet echt bakken.... maar ik vind dat dat toch hier hoort! Bovendien heeft niemand de laatste tijd hier gepost, dus het is ook een kickje :s)

Het is een Hong-Kong-milk-tea-tiramisu uit het boek Amazing Asia van Emma de Thouars. De smaken waren goed, maar hij was niet stevig omdat er teveel vocht in zat. Terwijl ik toch echt precies het recept had gevolgd. Maar goed, geen enkel recept is echt goed is mijn ervaring inmiddels }:| Ik ga nu bij de volgende poging er toch wat meer mascarpone aan toevoegen.

(stap 10 ook: 'Leg de lange vingers hierin' was echt een domme instructie, de vingers verbrokkelden helemaal :N Ik wist dat dat ging gebeuren, maar ja het is een getest recept uit een kookboek denk je dan.. 8)7 )


Het recept: https://ongewoonlekker.co(...)eerde-melk-milk-tea/

Lo que no se ve es lo que cuenta.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 11:15:58 #203
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220338556
Ik heb morgen trouwens mijn eerste bakery rave *O*

https://www.tiktok.com/@itsmayakhann/video/7614885298228497696
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220344510
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 11:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
Oké het is een dessert en niet echt bakken.... maar ik vind dat dat toch hier hoort! Bovendien heeft niemand de laatste tijd hier gepost, dus het is ook een kickje :s)

Het is een Hong-Kong-milk-tea-tiramisu uit het boek Amazing Asia van Emma de Thouars. De smaken waren goed, maar hij was niet stevig omdat er teveel vocht in zat. Terwijl ik toch echt precies het recept had gevolgd. Maar goed, geen enkel recept is echt goed is mijn ervaring inmiddels }:| Ik ga nu bij de volgende poging er toch wat meer mascarpone aan toevoegen.

(stap 10 ook: 'Leg de lange vingers hierin' was echt een domme instructie, de vingers verbrokkelden helemaal :N Ik wist dat dat ging gebeuren, maar ja het is een getest recept uit een kookboek denk je dan.. 8)7 )


Het recept: https://ongewoonlekker.co(...)eerde-melk-milk-tea/

[ afbeelding ]
Ik heb daardoor wel echt een paar vaste auteurs qua bakboeken dat ik denk ik vaak kloppen die wel

Ik heb ook wel eens boeken dat ik denk oke je hebt een recepten lijstje wat ik ook heb liggen en dan lees je 10x en denkt uhmm ik heb dit nog liggen... In het hele verhaal komt het niet voor
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:32:01 #205
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220345103
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:24 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ik heb daardoor wel echt een paar vaste auteurs qua bakboeken dat ik denk ik vaak kloppen die wel

Ik heb ook wel eens boeken dat ik denk oke je hebt een recepten lijstje wat ik ook heb liggen en dan lees je 10x en denkt uhmm ik heb dit nog liggen... In het hele verhaal komt het niet voor
Ja dat is waar, je moet inderdaad door recepten te proberen een beetje uitvinden welke schrijver voor jou het beste de instructies geeft. Ik hou er van op zo gedetailleerd mogelijk te lezen wat ik moet doen, en liefst ook kort waarom.
Maar dat ben ik nog niet zo tegengekomen. Afijn, recepten zullen nooit perfect zijn, dat was mijn eigenlijke boodschap :s)

Boek van Emma is zeker leuk aangezien er allemaal gekke aziatische twists in staan.
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220360787
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:32 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ja dat is waar, je moet inderdaad door recepten te proberen een beetje uitvinden welke schrijver voor jou het beste de instructies geeft. Ik hou er van op zo gedetailleerd mogelijk te lezen wat ik moet doen, en liefst ook kort waarom.
Maar dat ben ik nog niet zo tegengekomen. Afijn, recepten zullen nooit perfect zijn, dat was mijn eigenlijke boodschap :s)

Boek van Emma is zeker leuk aangezien er allemaal gekke aziatische twists in staan.
Nou ik heb ook wel boeken dat ik denk joh je hebt het geschreven, tig x gelezen, je hebt een uitgeverij die nog dingen checken .. hoe kun je zoveel fouten in een boek hebben

Ik vind de recepten van jurino Ignacio van soul food ook heel erg leuk maar daar is het soms wel even bij opletten.
pi_220368512
Dit is even een foto van een paar jaar geleden maar wel een van de favorieten hier thuis met pasen.
Het recept is van @nigellalawson en ik heb hem ooit online gevonden. Het recept is ook glutenvrij. Ik dacht aangezien pasen er aan komt misschien een leuke

Paastaart recept van nigella lawson
Ingrediënten
Cake
250 gr chocolade (puur)
125 gr boter, kamertemperatuur
2 eieren
4 eidooiers
4 eiwitten
175 gr suiker (75 gram voor de eidooiers, 100 gr voor de eiwitten)
1 tl vanille-extract

Topping
125 gr chocolade (puur)
250 ml room
1 tl vanille extract

Decoratie
1 zakje met chocolade eieren

Bereidingswijze
Verwarm de oven voor op 180C
Bekleed de bodem van een springvorm met bakpapier en vet de zijkanten van de vorm NIET(!) in.
Smelt au-bain-marie de 250 gr chocolade met de boter en zet daarna apart om iets af te koelen
Klop ondertussen de 4 eiwitten op, voeg de 100 gr suiker toe en klop ze dan verder op tot stevige pieken.
Klop in een andere kom de 2 eieren en de 4 dooiers met de 75 gr suiker en de vanille op.
Vouw het chocolade-botermengsel er voorzichtig doorheen.
Doe ongeveer ¼ van het eiwitmengsel bij het chocoladebeslag en klop dit er even goed doorheen. Spatel daarna de rest van de eiwitten in 3 delen er voorzichtig doorheen tot een luchtig mengsel.
Doe het beslag in de springvorm en bak de cakebodem in 35-40 minuten gaar of totdat de cake goed gerezen is, gescheurd aan de randen en het midden van de cake stevig is.
Haal de cake uit de oven en laat hem afkoelen ìn de vorm op een rooster.
Het midden van de cake zal inzakken en verder losscheuren van de rand. Het is de bedoeling dat dit er zo uitziet, zodat het een “nest” kan worden, die je later gaat vullen. Raak dus niet in de stress, de cake is niet mislukt, het is juist de bedoeling dat er een grote krater in je cake komt.
Gedurende het afkoelen, zal de cake steeds verder inzakken.
Pas wanneer de cake volledig afgekoeld is haal je hem uit de vorm!
Plaats hem op een mooie schaal, als er stukjes afbreken, geen probleem, dus zet je er gewoon weer losjes op.

Smelt de chocolade au-bain-marie. Klop de slagroom met de vanille extract en vouw de iets afgekoelde chocolade er door. Vul de taart, plak stukjes weer vast en decoreer met eieren




  dinsdag 17 maart 2026 @ 22:46:07 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220368877
Mag ik ook een foto van een aangesneden stuk als je zo ver bent? :9

Ziet er heerlijk uit. Ik bak nauwelijks want ik ben een kneus daarin en de kilo's hoeven er niet weer aan ook zeg maar. Maar deze zou ik me wel willen wagen :9~
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 17 maart 2026 @ 22:46:54 #209
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220368878
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 11:15 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik heb morgen trouwens mijn eerste bakery rave *O*

https://www.tiktok.com/@:itsmayakhann/video/7614885298228497696
Ik heb geen TikTok, maar wat is dit?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 17 maart 2026 @ 23:04:28 #210
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220368968
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 22:46 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik heb geen TikTok, maar wat is dit?
Een nieuwe trend in Bakkersland, nog weinig in NL, maar wel in La France en België.
Ander voorbeeldje:
https://www.youtube.com/shorts/yDI-qOqIS24?feature=share

Achtergrond info:

Info over de trend in het algemeen

Over de trend in Frankrijk (met Bob Sinclair)

en de trend in Belgie

nou vooruit, nog even over Kate Ryan dan...
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220375027
]1s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 22:46 schreef Molo het volgende:
Mag ik ook een foto van een aangesneden stuk als je zo ver bent? :9

Ziet er heerlijk uit. Ik bak nauwelijks want ik ben een kneus daarin en de kilo's hoeven er niet weer aan ook zeg maar. Maar deze zou ik me wel willen wagen :9~
[/quote]
Deze is echt de moeite waard zooooo lekker
  woensdag 18 maart 2026 @ 20:26:59 #212
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220375113
quote:
Ik ben hier echt te oud voor denk ik _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_220384101
nou vaak laten mensen alleen zien wat goed gaat met bakken, een mooi brood, de perfecte koekjes of taart

Vandaag hier even dat het niet goed ging... netjes alles gedaan, ging helemaal goed de desemstarter ging mooi omhoog, de eerste rijs top, de 2de rijs ging ook goed en toen wilde ik hem uit het rijsmandje in de "Dutch oven" oftewel braadpan overbrengen en hij bleef hangen in de stof van het rijsmandje. Het ging gelijk moeizaam, spanning van het deeg af, insnijden wilde niet meer etc.
Brood 2 het zelfde verhaal!

vervolgens het beschermkapje van het mesje kwijt, het ging chaotisch dus die vind ik zo wel weer .. zie foto 2.. 🤦🏼‍♀️ dus ja het ging niet zo goed vandaag. Ik hoop vooral als ik het brood morgen open snijd dat hij goed van binnen is en eetbaar.



  donderdag 19 maart 2026 @ 21:18:30 #214
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220384187
Je kunt het ook zo zien: beter het beschermkapje kwijt dan het mes zelf in je brood *O*

Ziet er lekker uit hoor :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_220384440
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 21:18 schreef Molo het volgende:
Je kunt het ook zo zien: beter het beschermkapje kwijt dan het mes zelf in je brood *O*

Ziet er lekker uit hoor :9
Ik hoop dat hij eetbaar is. Hij klinkt hol dus dat is positief
  donderdag 19 maart 2026 @ 22:27:17 #216
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220384923
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 21:44 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ik hoop dat hij eetbaar is. Hij klinkt hol dus dat is positief
Gaarne pics als het zo ver is :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_220385753
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 22:27 schreef Molo het volgende:

[..]
Gaarne pics als het zo ver is :9
  vrijdag 20 maart 2026 @ 08:52:39 #218
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220386298
Netjes!! Geniet ervan *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_220388248


Zuurdesem pannenkoeken met overgebleven desemstarter (ik had met opzet te veel starter want wist dat ik deze nog wilde maken)

https://www.instagram.com(...)MXE5N2ttbm5ueXBiNA==
  zondag 22 maart 2026 @ 11:23:57 #220
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220403915
Granola bars, zoveel lekkerder en gezonder dan uit de winkel.



En ik heb me gewaagd aan zuurdesem. Omdat het begon met een winterbrood gevuld met fruit dat we bij een bakker in Limburg zagen, heb ik er gelijk vulling in gemikt. Totaal tegen alle adviezen in :P













Ik ben niet ontevreden voor een eerste keer.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 22 maart 2026 @ 11:30:52 #221
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220403953
Verdorie, ik krijg trek!! :9 :9

En inderdaad, niet al teveel aantrekken van al die adviezen.. iedereen advizeert vaak toch weer anders. Het beste is gewoon om zelf te ervaren waarom iets wel of niet lukt!
Lo que no se ve es lo que cuenta.
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 20:08:30 #222
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220408232


Cotton cheesecake gemaakt uiit de Bakatlas.
Op zich wel lekker maar ik zou het zo gauw weer maken.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220418447
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 11:23 schreef laziness het volgende:
Granola bars, zoveel lekkerder en gezonder dan uit de winkel.

[ link | afbeelding ]

En ik heb me gewaagd aan zuurdesem. Omdat het begon met een winterbrood gevuld met fruit dat we bij een bakker in Limburg zagen, heb ik er gelijk vulling in gemikt. Totaal tegen alle adviezen in :P


[ link | afbeelding ]


[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Ik ben niet ontevreden voor een eerste keer.
Oooh ziet er goed uit. Ach en adviezen zijn er om in de wind te slaan gewoon lekker doen wat je zelf wil
pi_220436555
Er staat een hartige taart te bakken in de oven.
(Ze hadden alleen zoete aardappelfriet liggen, dus die maar gebruikt)





Erg lekker die smaken zo bij elkaar. Kan wel een 'wuif' (copyright Yvet v Boven) zout gebruiken om de smaken wat meer naar boven te halen.

[ Bericht 25% gewijzigd door Blues op 26-03-2026 15:55:44 ]
pi_220436978
Hier ook aan de bak, want de rol bladerdeeg naderde de houdbaarheidsdatum 3W.
Recept van ‘Zweedse rolletjes’: https://15gram.be/recepten/zweedse-rolletjes
Alleen rolde het niet zo geweldig en nauwelijks te herkennen als ‘rolletjes’. Ws. omdat ik er ook walnoot stukjes door had gestrooid.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 26 maart 2026 @ 21:36:43 #226
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220439416
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:06 schreef Blues het volgende:
Erg lekker die smaken zo bij elkaar.
Lekker hoor!
En een goed idee om een quiche te maken: dan ben ik lekker aan het bakken en maak ik tegelijkertijd ons avondeten en hoef ik niet teveel zoet te eten :Y

[ Bericht 2% gewijzigd door RobertoCarlos op 26-03-2026 22:50:16 ]
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220439572
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 15:06 schreef Blues het volgende:
Er staat een hartige taart te bakken in de oven.
(Ze hadden alleen zoete aardappelfriet liggen, dus die maar gebruikt)
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Erg lekker die smaken zo bij elkaar. Kan wel een 'wuif' (copyright Yvet v Boven) zout gebruiken om de smaken wat meer naar boven te halen.
Ziet er goed uit en geitenkaas is altijd lekker.
Zou dit ook in te vriezen zijn? 🤔
pi_220439785
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 22:06 schreef het-is-mij het volgende:

[..]
Ziet er goed uit en geitenkaas is altijd lekker.
Zou dit ook in te vriezen zijn? 🤔
3/4 heb ik ingevroren, ik hoop het :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 26-03-2026 23:28:24 ]
  zondag 29 maart 2026 @ 18:55:15 #229
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220460450
Gewoon wat simpele amaretto-koekjes, maar dan wel met echte amaretto di saronno natuurlijk :s)




https://ongewoonlekker.com/amaretto-koekjes-glutenvrij/
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220460497
Ik had voor mijn neefje van 10 maanden babyproof muffins gebakken.

Zijn eerste gebakje




100 gram goed rijpe banaan
1 ei
50 gram havermout
0,5 tl bakpoeder
25 gram fijngesneden appel
Scheutje citroensap over appel

Geen zout of kaneel oid.

De banaan, ei en havermout samen in de blender

Fijngesneden appel erdoor roeren en in de oven.

Neefje vond het zo te zien erg lekker. Bij de 2e muffin de dag erna was het meteen grote ogen, grijphandjes en blije geluidjes O+
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  maandag 30 maart 2026 @ 15:52:41 #231
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220467522
Overmorgen begint het Joodse feest Persach en de avond daarvoor in de Seideravond.
1 van de traditionele zoete gerechten daarbij zijn gremsjelies, die ik vandaag al via een oud recept (zoals mijn moeder ze maakte) heb gebakken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220467554
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 15:52 schreef golfer het volgende:
Overmorgen begint het Joodse feest Persach en de avond daarvoor in de Seideravond.
1 van de traditionele zoete gerechten daarbij zijn gremsjelies, die ik vandaag al via een oud recept (zoals mijn moeder ze maakte) heb gebakken.
pi_220490929



Zoon heeft paaslunch op school dus ik heb hem zuurdesem kaneel brioche meegegeven met wat extra glazuur. Leuk voor de leerkracht moeten ze maar niet 40 kinderen in 1 lokaal stoppen _O-
  donderdag 2 april 2026 @ 11:38:10 #234
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_220490984
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2026 11:26 schreef Goitske het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zoon heeft paaslunch op school dus ik heb hem zuurdesem kaneel brioche meegegeven met wat extra glazuur. Leuk voor de leerkracht moeten ze maar niet 40 kinderen in 1 lokaal stoppen _O-
Ehhh.. die leerkracht kan daar echt vrij weinig aan doen he?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 2 april 2026 @ 11:38:30 #235
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_220490985
Ziet er wel heerlijk uit!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_220494631
Vandaag zuurdesem discard crackers en zuurdesem pizza gemaakt





  donderdag 2 april 2026 @ 22:51:34 #237
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220496276
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2026 11:26 schreef Goitske het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zoon heeft paaslunch op school dus ik heb hem zuurdesem kaneel brioche meegegeven met wat extra glazuur. Leuk voor de leerkracht moeten ze maar niet 40 kinderen in 1 lokaal stoppen _O-
Ja dit wil ik ook, en die crackers en pizza's ook! :9~
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_220496311
@Goitske heb je al een nieuwe machine ( gekregen) ?
pi_220497348
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2026 22:59 schreef AnneX het volgende:
@:Goitske heb je al een nieuwe machine ( gekregen) ?
Nee nog niet beb er wel uit maar het komt wel. Wil de Kenwood Titan chef bakery
pi_220497437
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 08:47 schreef Goitske het volgende:

[..]
Nee nog niet beb er wel uit maar het komt wel. Wil de Kenwood Titan chef bakery
Mooie machine. Hopelijk met moederdag een leuke aanbieding
We have far more in common than that which devides us..
pi_220498124
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 09:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Mooie machine. Hopelijk met moederdag een leuke aanbieding
Ik zit nu echt aanbiedingen af te wachten zal binnenkort wel komen. En het is even wennen zonder maar heb het vroeger ook zonder gedaan
pi_220498130
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2026 22:51 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja dit wil ik ook, en die crackers en pizza's ook! :9~
Die crackers waren een test maar denk dat ik van de week even een grote lading ga maken. Vond ze echt lekker
  vrijdag 3 april 2026 @ 11:33:19 #243
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220498224
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 08:47 schreef Goitske het volgende:

[..]
Nee nog niet beb er wel uit maar het komt wel. Wil de Kenwood Titan chef bakery
Waarom kies je hiervoor? Wat is bijvoorbeeld het verschil met de klassieke Kitchenaid?
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220498303
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 11:22 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ik zit nu echt aanbiedingen af te wachten zal binnenkort wel komen. En het is even wennen zonder maar heb het vroeger ook zonder gedaan
Ik krijg regelmatig aanbiedingsmails van Kenwood met een extra kortingskode. Zal ik die doorgeven?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220498310
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 april 2026 11:33 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Waarom kies je hiervoor? Wat is bijvoorbeeld het verschil met de klassieke Kitchenaid?
Motor vermogen van de klassieke KitchenAid is sowieso niet sterk genoeg. Die hebben mijn schoonzusjes staan met pizza en brooddeeg loopt die vast

Dan kon je op de artisan uit maar dan nog is de capaciteit van de Kenwood beter met brood en pizzadeeg.
pi_220498315
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 11:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik krijg regelmatig aanbiedingsmails van Kenwood met een extra kortingskode. Zal ik die doorgeven?
Oh graag
pi_220498329
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 11:40 schreef Goitske het volgende:

[..]
Motor vermogen van de klassieke KitchenAid is sowieso niet sterk genoeg. Die hebben mijn schoonzusjes staan met pizza en brooddeeg loopt die vast

Dan kon je op de artisan uit maar dan nog is de capaciteit van de Kenwood beter met brood en pizzadeeg.
En deze heeft ook meer (minder dure) accessoires
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 3 april 2026 @ 12:11:18 #248
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220498557
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 11:40 schreef Goitske het volgende:

[..]
Motor vermogen van de klassieke KitchenAid is sowieso niet sterk genoeg. Die hebben mijn schoonzusjes staan met pizza en brooddeeg loopt die vast

Dan kon je op de artisan uit maar dan nog is de capaciteit van de Kenwood beter met brood en pizzadeeg.
Ok, duidelijk.. en hij is ook een stuk goedkoper dan de Artisan die ik dan heb.

Ik zie nu dat er ook bij deze Kenwood weer varianten zijn
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220500571
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 11:42 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En deze heeft ook meer (minder dure) accessoires
Jep heb daar echt ook naar zitten kijken, ingebouwde weegschaal wert ik niet of die standaard is maar is geen must voor mij
De KitchenAid heeft echt de looks maar ik heb hem toch niet standaard op mijn aanrecht staan
  vrijdag 3 april 2026 @ 17:12:03 #250
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220500688
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 16:49 schreef Goitske het volgende:

[..]
Jep heb daar echt ook naar zitten kijken, ingebouwde weegschaal wert ik niet of die standaard is maar is geen must voor mij
De KitchenAid heeft echt de looks maar ik heb hem toch niet standaard op mijn aanrecht staan
Op welke variant loer je percies? Zeker met heel veel inhoud, aangezien je voor de hele school moet bakken? ;)
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220500693
Op mijn foodprocessor zit ook een ingebouwde weegschaal, gebruik m zelden. Ik weeg vaak alles vooraf af en doe alles in bakjes.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220500952
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 april 2026 17:12 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Op welke variant loer je percies? Zeker met heel veel inhoud, aangezien je voor de hele school moet bakken? ;)
De standaard maat, lagere schooltijd is hier met een paar maanden klaar
pi_220505719



Gisteren tijdens het desem voeden ipv een klein beetje er bij lette ik niet op en kiepte er een hele lading per ongeluk er bij. Halve keuken zat onder het bloem en 3 heren zaten mij uit te lachen

Dus ik zat met een hele lading starter nu... Heb maar crackers gemaakt die komen met de paasdagen toch wel op
  zaterdag 4 april 2026 @ 14:22:07 #254
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220505791
Welk recept gebruik je voor die crackers?

Ik heb ook nog voldoende desem staan nadat ik al twee broden gemaakt heb net.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220506187
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 14:22 schreef laziness het volgende:
Welk recept gebruik je voor die crackers?

Ik heb ook nog voldoende desem staan nadat ik al twee broden gemaakt heb net.
Per 100 gram desem 1 eetlepel olijfolie er door roeren

Uitspreiden over een bakpapier op een bakplaat
Zout uit de molen en zaden/pitten er over heen strooien

Oven 170 graden voorverwarmen
10 min bakken, er uit halen en snijden met een pizza roller of scherp mes
Daarna 20-30 min nog in de oven
pi_220506196
Ik heb mini speltbabka's gemaakt

Deegprogramma op de bakbroodmachine gedaan, dus kon het meteen gaan vormen.




In vieren verdeeld. 4x uitgerold tot (vrij dunne) rechthoek. Daarna oprollen, in de lengte doorsnijden en vlechten.





Daarna nog even de laatste rijs.




En afgebakken :9


1 met kaneelsuiker, 1 met hazelnootpasta (zonder chocola) en 2 met frambozenjam.

Dit recept heb ik gevolgd:
https://www.thespeltkitch(...)spelt-bread-machine/
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  zaterdag 4 april 2026 @ 15:32:13 #257
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220506228
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 15:21 schreef Goitske het volgende:

[..]
Per 100 gram desem 1 eetlepel olijfolie er door roeren

Uitspreiden over een bakpapier op een bakplaat
Zout uit de molen en zaden/pitten er over heen strooien

Oven 170 graden voorverwarmen
10 min bakken, er uit halen en snijden met een pizza roller of scherp mes
Daarna 20-30 min nog in de oven
Oh dat is een hele makkelijke manier om van je restant starter af te komen ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220506545
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 15:32 schreef laziness het volgende:

[..]
Oh dat is een hele makkelijke manier om van je restant starter af te komen ^O^
Ja echt super makkelijk ik vind ze zelf het lekkerste als ze niet te bruin zijn want dan worden ze echt harder. Als ze uit de oven komen en koelen worden ze nog harder
pi_220510496
Geen paas baksels, maar verjaardags chaos in de keuken gisteravond :D

Kind heeft gekozen voor crompouzen, appeltaart en confettitaart. Zometeen dus nog de banketbakkersroom in de croissantjes en glazuur erop en de botercrème (die staat niet op de foto) tussen de lagen biscuit spuiten.
pi_220510552
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 07:21 schreef Hupje het volgende:
Geen paas baksels, maar verjaardags chaos in de keuken gisteravond :D
[ afbeelding ]
Kind heeft gekozen voor crompouzen, appeltaart en confettitaart. Zometeen dus nog de banketbakkersroom in de croissantjes en glazuur erop en de botercrème (die staat niet op de foto) tussen de lagen biscuit spuiten.
Gefeliciteerd *O*
Ziet er heerlijk uit.
  zondag 5 april 2026 @ 13:17:20 #261
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220512329
Gefeliciteerd hupje!

Paasbrunch met de familie.

Wit brood




Feestbrood met spijs



Vanilla cream buns

Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220512353
Dit is het geworden.

"Confettitaart" met dus in en tussen de lagen gekleurde sprinkles.
  zondag 5 april 2026 @ 13:32:53 #263
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220512471
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 13:19 schreef Hupje het volgende:
Dit is het geworden.

Met banketbakkersroom in de Crompouce? O-)

(veel werk hoor! ^O^ )
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220512477
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2026 13:32 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Met banketbakkersroom in de Crompouce? O-)

(veel werk hoor! ^O^ )
Ja, maar die doe ik er pas op als iemand een crompouce wil, anders wordt het zo klef ;)
  zondag 5 april 2026 @ 13:34:10 #265
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220512481
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 13:17 schreef laziness het volgende:
Gefeliciteerd hupje!

Paasbrunch met de familie.

Oef... next level dit... :@ ^O^
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220515304



Ik heb de chocolate chip cookies uit Of course its good gemaakt. Nou wat een enorme batch is het geworden het is echt 100+ koekjes bepaald moment wilde ik gewoon niet meer 😅
pi_220515863
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 19:15 schreef Goitske het volgende:
het is echt 100+ koekjes bepaald moment wilde ik gewoon niet meer 😅
_O- Ja, maar dan moet je wel. Ze zien er wel goed uit :9
pi_220516255
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:56 schreef Hupje het volgende:

[..]
_O- Ja, maar dan moet je wel. Ze zien er wel goed uit :9


Wat moet je met zoveel!
  zondag 5 april 2026 @ 21:50:22 #269
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220516275
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 21:47 schreef Goitske het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Wat moet je met zoveel!
Uitdelen! :D
pi_220516685
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 21:47 schreef Goitske het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Wat moet je met zoveel!
Welk recept moet ik vermijden of in vieren delen? _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_220526429
Ik was niet de enige die lekkers had meegenomen naar de brunch dus had wat babka over.

En nadeel van zelfgebakken brood zonder toevoegingen is dat het snel droog wordt.

Dus...

Wentelteefjes uit de oven ermee gemaakt :9

Erg geslaagd.




:9
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220540767
Nieuwe goede oven van Etna met booster functie!
Er staat amandelmeel in de kast. Er liggen sinaasappelen in de groentela.
Cookies bakken: https://theplantbasedscho(...)1eAWX5adx7ltuLk7pLgA
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 9 april 2026 @ 18:43:51 #273
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220542430
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 15:25 schreef AnneX het volgende:
Nieuwe goede oven van Etna met booster functie!
Er staat amandelmeel in de kast. Er liggen sinaasappelen in de groentela.
Cookies bakken: https://theplantbasedscho(...)1eAWX5adx7ltuLk7pLgA
[spoiler]
Nog een restje Spaanse sinasappelbloesem honing.

Ziet er lekker uit, alhoewel ik vind dat er iets in dat kuiltje moet ;) Leuk idee om er sinaasappel-zest in te doen trouwens. En gefeli met jouw nieuwe oven! *O*

Deze lijken best wel wat om 'mijn' Amaretti koekjes. Het viel mij ook bij alle recepten voor Amaretti-koekjes (en zoiets als deze) dat er best veel verschillen zijn tussen de recepten. Zo moet je bij dit recept alles in 1 keer in een kom gooien terwijl je bij andere recepten eerst het eiwit moet opkloppen. Bij mijn recept moest daar ook nog suiker stapsgewijs aan toe voegen (Franse meringue).

Ik vind het altijd wel lastig om te weten wat nou het echte originele recept is en welk recept je nou het beste kunt nemen..

[ Bericht 11% gewijzigd door RobertoCarlos op 09-04-2026 18:57:46 ]
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220542798
Dat het zo simpel was qua bereiding, haalde mij over tot dit recept.
  donderdag 9 april 2026 @ 20:57:44 #275
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220543755
Wat doet de boost functie van die oven?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220543890
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 20:57 schreef laziness het volgende:
Wat doet de boost functie van die oven?
Met tien minuten is de oven op temp. = boost.
De vorige Indeshit deed er bijna 45 min over om 200o te bereiken. o|O
En betaalbaar w/
  donderdag 9 april 2026 @ 21:15:43 #277
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220543915
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 21:11 schreef AnneX het volgende:

[..]
Met tien minuten is de oven op temp. = boost.
De vorige Indeshit deed er bijna 45 min over om 200o te bereiken. o|O
En betaalbaar w/
Klinkt goed! Ben velours! :Y
Lo que no se ve es lo que cuenta.
  donderdag 9 april 2026 @ 22:23:11 #278
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220544365
Oh de mijne doet er standaard max 10 minuten over dus wist niet dat dit een issue was wat een boost functie nodig heeft.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220548391



pi_220557801


pi_220557858
Ziet er goed uit @Goitske Verjaardag?
pi_220557912
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 20:12 schreef Hupje het volgende:
Ziet er goed uit @:Goitske Verjaardag?
Ja onze jongste wordt maandag 12
  zaterdag 11 april 2026 @ 20:20:50 #283
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220557932
Gefeliciteerd! Ziet er mooi en lekker uit zeg!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_220562216
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 20:20 schreef Molo het volgende:
Gefeliciteerd! Ziet er mooi en lekker uit zeg!
Thanks!
pi_220562230



Chocolade fudge, vriendin zei gisteren joh ik heb 6 chocolade letters in mn kast gevonden kun je vast wel wat mee. Mijn eerste reactie was ja omsmelten. Ze kijkt haar vriend aan zei toch dat je die reactie zou krijgen 🤣
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 12 april 2026 @ 17:22:12 #286
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220566647
Vraagje.

Brood uit de broodbakmachine. En dan gaat het om een witbrood waar je lekkere hapjes op kunt presenteren. (Ernaar ligt een lekkere waldkorn)

Zou je dat maken van bloem uit de supermarkt of van de groothandel?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 12 april 2026 @ 23:40:44 #287
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220569646
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 17:22 schreef Ynske het volgende:
Vraagje.

Brood uit de broodbakmachine. En dan gaat het om een witbrood waar je lekkere hapjes op kunt presenteren. (Ernaar ligt een lekkere waldkorn)

Zou je dat maken van bloem uit de supermarkt of van de groothandel?
Ik zou pakken wat ik voor handen heb.
Ik merk geen verschil in gebruik of smaak.
Ik heb je lief mijn hele leven
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 13 april 2026 @ 05:33:05 #288
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220570182
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 23:40 schreef laziness het volgende:

[..]
Ik zou pakken wat ik voor handen heb.
Ik merk geen verschil in gebruik of smaak.
Heb dus gister geprobeerd met bloem van de winkel. En brood is een kleine klomp geworden... Helaas
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 13 april 2026 @ 09:41:37 #289
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220570811
Lijkt me sterk dat dat aan de winkel ligt eerlijk gezegd....
Lo que no se ve es lo que cuenta.
  maandag 13 april 2026 @ 10:06:24 #290
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220571254
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2026 09:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
Lijkt me sterk dat dat aan de winkel ligt eerlijk gezegd....
Eens, het verschil is hooguit 1 en of 2gr eiwit per 100gr.
Ik heb je lief mijn hele leven
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 13 april 2026 @ 10:09:00 #291
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220571271
500 gram bloem
5 gram droge gist
8 gram zout
2,8dl water

Dat is het recept van de groothandel, limburg bakwinkeltje (12,5 eiwitten)

Heb dus die bloem vervangen door de bloem van de winkel. (11 eiwitten)

Zelfde programma.
Enige verschil dus die eiwitten...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_220571334
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 10:09 schreef Ynske het volgende:
500 gram bloem
5 gram droge gist
8 gram zout
2,8dl water

Dat is het recept van de groothandel, limburg bakwinkeltje (12,5 eiwitten)

Heb dus die bloem vervangen door de bloem van de winkel. (11 eiwitten)

Zelfde programma.
Enige verschil dus die eiwitten...
Wat was de temperatuur van het water, wat de temperatuur van je keuken, hoe oud was je gist? Heb je de gist eerst met het water gemengd? Of gelijk met alles erin (dus gelijk met zout? Zout en gist gaat ook niet lekker samen).
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 13 april 2026 @ 10:55:38 #293
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220571588
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 10:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Wat was de temperatuur van het water, wat de temperatuur van je keuken, hoe oud was je gist? Heb je de gist eerst met het water gemengd? Of gelijk met alles erin (dus gelijk met zout? Zout en gist gaat ook niet lekker samen).
Brood bakmachine die eerst alles op gelijke temperatuur laat brengen.
Gist is 1 week oud.
Gist onderin dan meel dan zout aan andere kant en dan water erbij.
Exact dezelfde manier bij het andere meel van de groothandel
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 13 april 2026 @ 11:01:17 #294
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220571617
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 10:09 schreef Ynske het volgende:
500 gram bloem
5 gram droge gist
8 gram zout
2,8dl water

Dat is het recept van de groothandel, limburg bakwinkeltje (12,5 eiwitten)

Heb dus die bloem vervangen door de bloem van de winkel. (11 eiwitten)

Zelfde programma.
Enige verschil dus die eiwitten...
Het is vrij weinig water. En je zou verwachten dat dit bij meer eiwit nog een groter probleem is. Meer eiwitten is meer water normaal gesproken.

Ik heb met beide varianten bloem prima broden gebakken. Maar zonder machine en wel met wisselende water hoeveelheden. En dan op het oog eventueel nog wat bijsturen als het deeg te nat of te droog is.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 13 april 2026 @ 11:29:00 #295
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220571836
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 11:01 schreef laziness het volgende:

[..]
Het is vrij weinig water. En je zou verwachten dat dit bij meer eiwit nog een groter probleem is. Meer eiwitten is meer water normaal gesproken.

Ik heb met beide varianten bloem prima broden gebakken. Maar zonder machine en wel met wisselende water hoeveelheden. En dan op het oog eventueel nog wat bijsturen als het deeg te nat of te droog is.
Misschien zijn er in het broodbaktopic (ook) nog wat mensen die met een broodbakmachine bakken en die er meer van weten
Goitske in CUL / Brood bakken in de oven #30: Brood, daar zit wat in..
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220573645
Uit de volkskeuken maakte ik sinaasappelcakejes met tijm en een restje amandelen door het beslag.
Tijm bleken we niet meer vers te hebben, wel gedroogd.
Ik kocht veganboter om uit te proberen en onbespoten sinaasappels.

https://www.volkskrant.nl(...)s-met-tijm~bce098ad/

quote:
Ingrediënten
200 g boter (zacht)
175 g suiker
4 eieren
de rasp van 2 biologische sinaasappelen
200 g tarwebloem
tijm naar smaak

eventueel: amandelen ter garnering

Doe de boter in een kom. Verwarm indien nodig au bain-marie, oftewel: plaats de kom in een pan met heet water. Let erop dat de bodem niet in contact komt met het water en laat het water niet koken. Als de boter zacht is, voegt u de suiker toe. Mix goed.

Klop een voor een de eieren erdoorheen tot het beslag mooi luchtig is. Doe de sinaasappelrasp erbij. Zeef de bloem, doe een snufje zout erbij en schep de bloem door het beslag. Voeg eventueel wat tijm naar smaak toe, dat geeft een verrassend accent aan de cake.

Schep het beslag in een cakevorm of lepel het in cupcakevormpjes. Verwarm de (hetelucht)oven op 190 graden en bak de cake in ongeveer 30 minuten goudbruin. Kiest u voor cakejes, dan moet u rekening houden met een kortere baktijd, ongeveer 25 minuten. Controleer met een satépen of de cake gaar is; als die er droog uitkomt, is dat het geval. Bestrooi de cakejes na afloop met verse tijm.

Het is ook lekker om amandelen aan het beslag toe te voegen of op de bovenkant te strooien. Bestrijk het geheel met losgeklopt ei voor een mooie glans.
Versie uit de krant:


De mijne

pi_220573826
Zien er goed uit
We have far more in common than that which devides us..
pi_220574700
@Blues dat klonk al lekkerrrr en die zien er goed uit!
Psss…de jouwe zien er beter uit van kleur. 😎
pi_220574949
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 17:49 schreef AnneX het volgende:
@:Blues dat klonk al lekkerrrr en die zien er goed uit!
Psss…de jouwe zien er beter uit van kleur. 😎
Dat vond ik nou ook!
Bleekscheten :Y)
pi_220576364
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2026 09:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
Lijkt me sterk dat dat aan de winkel ligt eerlijk gezegd....
Eens ik gebruik regelmatig uit de supermarkt als ik niks heb liggen van de molen. Het gaat prima
pi_220576374
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 15:25 schreef Blues het volgende:
Uit de volkskeuken maakte ik sinaasappelcakejes met tijm en een restje amandelen door het beslag.
Tijm bleken we niet meer vers te hebben, wel gedroogd.
Ik kocht veganboter om uit te proberen en onbespoten sinaasappels.

https://www.volkskrant.nl(...)s-met-tijm~bce098ad/
[..]
Versie uit de krant:
[ afbeelding ]

De mijne

[ link | afbeelding ]
Als ik vegan moet dan koop ik vioblok echt proef geen verschil met gewone boter. Dus als vioblok in de aanbieding is en goedkoper is dan boter koop ik het ook wel, gedraagd zich ook als echte boter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')