Richtlijn is iets van maximaal 4 weken of zelfs maar 24 uren als het niet nodig om langer te bewaren.quote:Op donderdag 18 december 2025 22:59 schreef CoolGuy het volgende:
Wat betekent 'niet oneindig worden bewaard'? Want 100 jaar is ook eindig, dus zou dat theoretisch dan mogen, maar het lijkt me evident dat dat dus niet mag. Maar hoe lang dan wel?
Waarom zou je 100 jaar iets bewaren? Een maand lijkt me meer dan voldoende.quote:Op donderdag 18 december 2025 22:59 schreef CoolGuy het volgende:
Wat betekent 'niet oneindig worden bewaard'? Want 100 jaar is ook eindig, dus zou dat theoretisch dan mogen, maar het lijkt me evident dat dat dus niet mag. Maar hoe lang dan wel?
Niet, dat zei ik puur om 'oneindig' te duiden. 100 jaar is langer dan een mensenleven maar nog steeds niet oneindig, dus wat is dan de grens.quote:Op vrijdag 19 december 2025 08:29 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Waarom zou je 100 jaar iets bewaren? Een maand lijkt me meer dan voldoende.
veel verder als richtlijnen ga je niet komen en hier en daar een (matige) gerechterlijke uitspraak.quote:Op donderdag 18 december 2025 22:18 schreef Ridocar het volgende:
Kan iemand uitleggen wat het verschil is?
Een rondje Google levert de volgende antwoorden op.
Deurbelcamera: filmen van de straat mag niet, mensen moeten onherkenbaar worden gemaakt, beelden mogen niet oneindig worden bewaard.
Dashcam: filmen mag, opslaan mag, publicatie is beperkt.
Straatfilm: privacy van iedereen in beeld moet worden gewaarborgd, toestemming is vereist.
In essentie gaat het om gelijke omstandigheden, namelijk het filmen van openbare ruimten en de opslag ervan.
Maar waarom wordt het zo verschillend uitgelegd?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |