Tan2 hard is meer iets van de huidige jeugd.quote:Op dinsdag 16 december 2025 19:38 schreef Näsenbar het volgende:
TS zei vroeger 'mieters' of 'wiejoooow' of 'tan2 hard' en is nu boos dat hij 6,7 niet snapt
Idd, was ook veel makkelijker toen, tegenwoordig krijg je een rechtzaak aan je komt.quote:Op dinsdag 16 december 2025 20:39 schreef capuchon_jongen het volgende:
Terechte klacht
Vroeger kenden we vooral 69
hehe
Idd hahaquote:Op dinsdag 16 december 2025 20:39 schreef capuchon_jongen het volgende:
Terechte klacht
Vroeger kenden we vooral 69
hehe
Valt ook niets aan te snappen. Zoals PoGo in de jaren '90. Als iemand dat nog kent...quote:Op dinsdag 16 december 2025 19:38 schreef Näsenbar het volgende:
TS zei vroeger 'mieters' of 'wiejoooow' of 'tan2 hard' en is nu boos dat hij 6,7 niet snapt
Vind ik wel passend voor die drekrechters.quote:Op dinsdag 16 december 2025 20:16 schreef Scuidward het volgende:
De Van Dale koos hallucineren tot woord van het jaar, wat bij mij ook een gevoel van metallische leegte oproept.
Gwn, komt van gewoon en is dus gwn Nederlandsquote:Op woensdag 17 december 2025 08:30 schreef DjVero het volgende:
[..]
"gwn Nederlands"
"gwn"
Haha, haalt 'ie meteen zijn eigen klacht onderuit![]()
Maar je doet precies wat je de jeugd verwijt; taal aanpassen naar eigen gebruik, zich afscheiden van gezag, etc.quote:Op woensdag 17 december 2025 08:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Gwn, komt van gewoon en is dus gwn Nederlands
Drekrechters kan zomaar de winnaar van 2026 worden.quote:Op woensdag 17 december 2025 07:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Vind ik wel passend voor die drekrechters.
In type berichten woorden afkorten is vrij normaal en veelvoorkomend.quote:Op woensdag 17 december 2025 09:46 schreef DjVero het volgende:
[..]
Maar je doet precies wat je de jeugd verwijt; taal aanpassen naar eigen gebruik, zich afscheiden van gezag, etc.
Jouw ouders zullen ook vreemd op kijken als ze "gwn" zien in jouw berichten
Je valt in herhaling. Daar gaat het niet om. Dat iets "vrij normaal en veelvoorkomend" is, wil niet zeggen dat iedereen en z'n moeder het maar gebruikt; m'n oudere collega's bijv. heb ik nog nooit 'betrapt' op het gebruik van onofficiële afkortingen als 'gwn, idd of iig'. Mijn ouders idem. Dat was iets van 'mijn' tijd op dingen als msn, geen idee hoe oud jij bent, omdat jww lekker snel kunnen typen en communiceren, afzetten tegen boomer-ouders die er geen jota van begrepen, etc. etc.quote:Op woensdag 17 december 2025 11:01 schreef bianconeri het volgende:
[..]
In type berichten woorden afkorten is vrij normaal en veelvoorkomend.
Gewoon afkorten als gwn is nog steeds Nederlands.
6 7 niet. Ai, slay, yusie en dat soort onzin.
Alles behalve Nederlands.
Jij valt in herhaling met nietszeggende opmerkingen.quote:Op woensdag 17 december 2025 12:54 schreef DjVero het volgende:
[..]
Je valt in herhaling. Daar gaat het niet om. Dat iets "vrij normaal en veelvoorkomend" is, wil niet zeggen dat iedereen en z'n moeder het maar gebruikt; m'n oudere collega's bijv. heb ik nog nooit 'betrapt' op het gebruik van onofficiële afkortingen als 'gwn, idd of iig'. Mijn ouders idem. Dat was iets van 'mijn' tijd op dingen als msn, geen idee hoe oud jij bent, omdat jww lekker snel kunnen typen en communiceren, afzetten tegen boomer-ouders die er geen jota van begrepen, etc. etc.
Nederlands kent trouwens tal van leenwoorden uit buitenlandse talen. Of gebruik jij andere woorden voor team, downloaden, checken, überhaupt, croissant, manager, privacy, bühne, rottweiler, douche, chauffeur of commando???? Waarschijnlijk niet, omdat ze gemeengoed zijn geworden.
Laat de jeugd toch hun stompzinnige, onzinnige, idiote taalgebruik bezigen, net zoals wij dat deden waardoor "gwn" "vrij normaal en veelvoorkomend" is geworden, bro!
Ze zijn vaag, omdat jij er niks van begrijpt.quote:Op woensdag 17 december 2025 13:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dit soort woorden slaan al nergens op en voegen niets toe. En zijn gewoon buitenlandse vage woorden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |