quote:Op maandag 15 december 2025 22:08 schreef Yesse het volgende:
Ik heb een peuter die weigert te accepteren dat de Sinterklaas tijd voorbij ishij blijft maar vragen om pieten liedjes en zelf zingt hij nog regelmatig Sinterklaas kapoentje
De kerst slaat nog niet zo aan, vooral vanwege de liedjes die wat rustiger zijn. Hij wil vooral springen
quote:Op maandag 15 december 2025 22:23 schreef eponine het volgende:
[..]
Mijn bijna kleuter heeft geaccepteerd dat Sinterklaas weg is nadat ik dit kerstalbum aanzette: DD Company · album · 2025 · 20 songs
Zitten ook wat meer uptempo liedjes bij![]()
Afgelopen vrijdag ging ze voor het eerst wennen op school, ze vond het heel erg leuk. Overmorgen nog een ochtendje wennen bij de andere juf, en dan gaan we echt aftellen tot haar vierde verjaardag. Nog maar drie weken en dan heeft ze haar eerste echte schooldag gehad
Goeie tip!! Hij is wel fan van “Sneeuw is overal” van Bert en Ernie. Voor mij ultieme nostalgie want ik heb zelf vroeger die cd kapot gedraaid rond kerstquote:Op maandag 15 december 2025 22:24 schreef eponine het volgende:
Laatste posts uit het vorige topic:
[..]
[..]
Hahaha, ik had dat liedje op een cassettebandje (ik voel me nu even heel oudquote:Op maandag 15 december 2025 22:54 schreef Yesse het volgende:
[..]
Goeie tip!! Hij is wel fan van “Sneeuw is overal” van Bert en Ernie. Voor mij ultieme nostalgie want ik heb zelf vroeger die cd kapot gedraaid rond kerst
Ik besef me nu pas dat je inderdaad even moet wennen met beide leerkrachten.. nooit bij stil gestaan eigenlijk dat je daar ook rekening mee moet houden..
Spannend! Vanaf maandag fulltime naar school dus?quote:Op maandag 29 december 2025 20:48 schreef eponine het volgende:
Morgen de allerlaatste dag kinderdagverblijf!
Zeker! Komend weekend wordt ze 4 en dan maandag idd beginnen met school. De eerste week hou ik haar nog wel even thuis van de BSO, heb ik met haar broer destijds ook gedaan. Even een ‘rustige’ start die eerste week.quote:Op donderdag 1 januari 2026 19:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Spannend! Vanaf maandag fulltime naar school dus?
Hier nadert R. de 2,5 jaar, en zijn we dus volop bezig met schoolkeuze, wachtlijsten etc. Liefst naar de school waar ie nu op de opvang zit, maar waarschijnlijk geen plek
Zn beste vriend en vriendin gaan daar wel heen, want die hebben al een ouder broertje/zusje, dus voorrang. Maar ik blijf hoop houden...
Ik wil je niet ontmoedigen, maar; Dat laatste dachten wij ook 😏 Kabouter (precies 2,5 jaar) staat nu elke nacht ergens tussen 01:00 en (uitzonderlijk) 07:00 uur naast ons bed.quote:Op zondag 4 januari 2026 19:00 schreef alpeko het volgende:
Wij gaan over 2 wkn over van een ledikant naar een groot bed. Hij wordt dan 3. Iemand nog tips? Geen idee of dat een beetje gangbaar is qua leeftijd. Zoontje van een collega die een maandje ouder is slaap al bijna een jaar in een peuterbed. Die klom namelijk uit zijn ledikant.
De onze is een braverik. Ik denk ook dat hij braaf blijft liggen. Hij is er wel aan toe denk ik. Ligt bij ons in bed ook graag op een kussen en onder de dekens.
Haha hier andersom. R. ligt al vanaf 2 jaar 2 maanden in bed en komt er nooit uit, zelfs niet als ie wakker is s ochtends en we hem roepenquote:Op zondag 4 januari 2026 19:06 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik wil je niet ontmoedigen, maar; Dat laatste dachten wij ook 😏 Kabouter (precies 2,5 jaar) staat nu elke nacht ergens tussen 01:00 en (uitzonderlijk) 07:00 uur naast ons bed.
Wij zijn al snel (iets na 1,5 jaar) over gegaan naar een peuterbed (140x70) omdat we ledikant zat warenquote:Op zondag 4 januari 2026 19:00 schreef alpeko het volgende:
Wij gaan over 2 wkn over van een ledikant naar een groot bed. Hij wordt dan 3. Iemand nog tips? Geen idee of dat een beetje gangbaar is qua leeftijd. Zoontje van een collega die een maandje ouder is slaap al bijna een jaar in een peuterbed. Die klom namelijk uit zijn ledikant.
De onze is een braverik. Ik denk ook dat hij braaf blijft liggen. Hij is er wel aan toe denk ik. Ligt bij ons in bed ook graag op een kussen en onder de dekens.
Bij ons inderdaad ook. We hebben wel een enkele keer met ziekte zijn bed in onze kamer gezet. Maar dat was meer praktisch; het overgeven kondigde zich ongeveer 10 seconden vooraf aan en dan was mijn man nog net op tijd met een emmerquote:Op zondag 4 januari 2026 21:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Haha hier andersom. R. ligt al vanaf 2 jaar 2 maanden in bed en komt er nooit uit, zelfs niet als ie wakker is s ochtends en we hem roepen![]()
Ook nooit een poging gedaan om uit zn ledikantje te klimmen overigens.
En nooit bij ons in bed genomen, dus dat kent ie helemaal niet. Hoeveel slaapgedoe we ook gehad hebben, altijd in zn eigen bed.
Zo schat ik de onze ook in. Ik zie hem gewoon niet zomaar zijn bed uit gaan. Zeker niet als het donker is. En hij slaapt sowieso vooralsnog met 5 min als hij overdag niet slaapt. Wat nu vaker wel dan niet het geval is. Het is ook al heel lang geleden dat hij ons 's nachts nodig had... op uitzonderingen qua ziekte na dan uiteraard.quote:Op zondag 4 januari 2026 21:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Haha hier andersom. R. ligt al vanaf 2 jaar 2 maanden in bed en komt er nooit uit, zelfs niet als ie wakker is s ochtends en we hem roepen![]()
Ook nooit een poging gedaan om uit zn ledikantje te klimmen overigens.
En nooit bij ons in bed genomen, dus dat kent ie helemaal niet. Hoeveel slaapgedoe we ook gehad hebben, altijd in zn eigen bed.
Dank. Daarom willen we het ook nu doen. Na de zomer nieuw huis, dus nieuwe kamer. Om dan ook pas dan aan het bed te beginnen is niet handig. En heel ver daarna lukt ook niet want dan past hij onderhand niet meer in het ledikant. We bereiden hem ook wel voor. Hij zegt ook steeds dat hij een groot bed wil.quote:Op zondag 4 januari 2026 21:41 schreef Yesse het volgende:
[..]
Wij zijn al snel (iets na 1,5 jaar) over gegaan naar een peuterbed (140x70) omdat we ledikant zat warenSinds 2,5 slaapt hij zonder hekje (peuterbed is laag bij de grond). Dat hebben we afgebouwd door na het verwijderen van z'n hekje een handdoek onder z'n hoeslaken te leggen. Ik denk dat we over een jaar of 1,5 ook over moeten naar een groter bed. Wij zijn begonnen met dekbed + dunne slaapzak zodat hij aan een dekbed kon wennen en het niet direct koud had en hebben toen dat goed ging de slaapzakken weggehaald. Ik ken ook mensen die eerst met een dekbed startte in het ledikantje en daarna zijn overgestapt naar een bed.
Voordeel voor ons is: hij komt er nog steeds (3 jaar) niet uit, maar roept "MAMA/PAPA JE MOET KOMEN"![]()
Tip is denk ik vooral; probeer het niet te combineren met een andere verandering en verder is het gewoon afwachten
Ik denk dat het wel goed komt. En anders is het vaak even een weekje wennen, dan is het vooral volhouden aan hetzelfde doen als je nu doet als hij wakker wordt.quote:Op maandag 5 januari 2026 10:30 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dank. Daarom willen we het ook nu doen. Na de zomer nieuw huis, dus nieuwe kamer. Om dan ook pas dan aan het bed te beginnen is niet handig. En heel ver daarna lukt ook niet want dan past hij onderhand niet meer in het ledikant. We bereiden hem ook wel voor. Hij zegt ook steeds dat hij een groot bed wil.
Goed idee om wellicht zijn slaapzak te behouden icm een dun dekbed of dekbedhoes.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |