Altijd leuk leesvoer daar
![ssKpXco.png]()
![Vlu6IfF.png]()
quote:
Hallo allen,
Kan iemand mij helpen hoe ik mijn partner uit X kan halen, ik heb een strafblad en sta nog een jaar onder toezicht. En heb een wajong uitkering.
Is er enige kans voor mij om haar hiernatoe te halen?
Ik heb nagedacht om in X te wonen, maar daar is veel werkeloosheid.
Ik ben helemaal depressief aan het worden.
Is er nog enige hoop voor mij?
quote:
Hi,
Sinds 5 maand heb ik een Filipijnse vriendin. Ze verblijft al een jaar illegaal in Nederland en woont bij haar (legale) zus. Ze werkt (zwart dus) als babysitter. We hebben elkaar via Tinder ontmoet, ik ben nog nooit in de Filipijnen geweest.
Ik heb geen kinderen, zij heeft een dochtertje. We zijn beiden 33 jaar.
Zij woont in Nijmegen, ik in Arnhem. We zijn voorzichtig aan het denken over samenwonen maar ik weet niet hoeveel toekomst hier in zit, en wil zeker weten dat er mogelijkheden zijn.
Ik heb een Wajong uitkering en ben afgekeurd. Heb wel wat spaarcentjes, woon in een sociale huurwoning en heb een autootje. Zij zal dan hier in Arnhem op zoek gaan naar werk-adresjes, en voorlopig dus illegaal blijven.
Totdat we wellicht volgend jaar samen naar de Filipijnen gaan, dan zal zij niet in staat zijn om terug te keren naar Nederland. Totdat ze eventueel een visum krijgt? Nederlands leert?
Mijn vraag is, heeft dit allemaal zin ? Heeft dit kans van slagen ?
Een Wajong is geen vetpot, ze is illegaal, zitten daar verder geen strafbare gevolgen aan ? Mag ze uberhaupt ooit, op lange termijn of op korte termijn wel weer in Nederland komen? Hoe wordt dit '' illegaal zijn'' bestraft ?
En mocht ze wel mogen terugkeren, hoe gaat dat dan in z'n werk, en wat zijn de kosten? Vormt mijn Wajong een obstakel ?
Ik twijfel of er toekomst in zit en daarmee ook of samenwonen dan wel zo'n goed idee is.
Ik hoor het graag van jullie,
Dank uuu
quote:
Onverwachts zwanger, partner woont in marokko. Hoe nu verder?
Hoi allen, ik ben erachter gekomen dat ik zwanger ben geworden na mijn laatste bezoek bij mijn vriend.
Totaal onverwachts en zeker niet gepland. Wel welkom maar enorm schrikken.. de reden van mijn bezoek was dat zijn visum (1e keer) was afgewezen. We gaan hier tegenin met nu ook dit als extra reden en hebben heel veel bewijs verzameld van onze relatie.
Maar hoe nu verder? Het is totaal nieuw voor mij en het brengt veel stress met zich mee, iets wat ik moet vermijden. Is er iemand hier al meer in thuis die mij tips kan geven? Ik las een optie om na de bevalling aan te vragen om hem hierheen te krijgen, maar is er ook iets om bijv tijdens de zwangerschap al te proberen?
quote:
7 maanden samen
we moetren elkaar alleen nog ontmoeten
Ik ken hem al zo lang online en nu 7 maanden dagelijks contact inclusief videobellen. We delen letterlijk alles met elkaar. En tuurlijk kunnen mensen hun vraagtekens erbij zetten maar dit is wel allemaal oprecht. Ik wil hem bij mij, het voelt allemaal al zo vertrouwd.