abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219492090
Nou boek ik nooit hotels via ze eigenlijk. Iets in ze staat me zwaar tegen.
En dan lees je dit: https://www.ad.nl/redactie/2025/bookingcommissie/

quote:
2750 euro gaf verslaggever Sander dit jaar uit aan tripjes via Booking.com. Om te ontdekken waar al dat geld terecht kwam, belde hij alle hotels nog eens op. Hun antwoord deed hem duizelen. Dit is het ware verhaal achter de ‘gratis’ upgrades: „Booking speelt voor Sinterklaas, wij betalen de cadeautjes.”

Tekst Sander van Mersbergen
Illustraties Mark Reijntjens
https://www.ad.nl/redactie/2025/bookingcommissie/

Is het tijd dat de reiziger dit soort bedrijven als booking gaat afstraffen voordat hotels etc er echt last van krijgen?
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  zondag 14 december 2025 @ 14:14:36 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219492102
Ik heb wel eens een hotel rechtstreeks gebeld, uit sympathie. Toen betaalde ik 170 euro per nacht. Later bleek dat het via Booking.com 90 euro per nacht kostte
The End Times are wild
  zondag 14 december 2025 @ 14:17:57 #3
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219492128
Ja.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219493359
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:14 schreef LXIV het volgende:
Ik heb wel eens een hotel rechtstreeks gebeld, uit sympathie. Toen betaalde ik 170 euro per nacht. Later bleek dat het via Booking.com 90 euro per nacht kostte
En ter plekke nog ff toeristenbelasting lappen, want dat zit er niet bij in. :P

Maar dan nog is het echt wel interessant om via die site te boeken. :Y
pi_219493372
Thuisbezorgd is toch ook zo'n kutbedrijf wat veel van de winst opstrijkt?
pi_219493668
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 15:41 schreef ToT het volgende:
Constructie is alleen wel anders, want als je rechtstreeks besteld bij de eettent is het vaak niet goedkoper.
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_219493695
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:14 schreef LXIV het volgende:
Het is overigens vrijwel altijd andersom. En eigenlijk geloof ik dit niet zo... Alsof je later bent gaan bekijken wat het op B. kostte. Klinkt verzonnen met alle respect natuurlijk uiteraard. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 14 december 2025 @ 16:09:39 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219493749
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 16:07 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Het is overigens vrijwel altijd andersom. En eigenlijk geloof ik dit niet zo... Alsof je later bent gaan bekijken wat het op B. kostte. Klinkt verzonnen met alle respect natuurlijk uiteraard. :)
Dat was toch echt zo. Waarom zou ik dit verzinnen? Was wel tijdje terug
The End Times are wild
pi_219493759
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 15:41 schreef ToT het volgende:
Het zijn allemaal middle man die op een gegeven moment bepalen en strikt voorschrijven wat de bedrijven allemaal wel maar vooral niet mogen. Smerige business wat mij betreft.
pi_219493790
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 16:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat was toch echt zo. Waarom zou ik dit verzinnen? Was wel tijdje terug
Omdat je anders bang bent voor je aandelen B.com? Dat kan ik niet raden. Maar het klinkt zo tsja fishy. En al die prijzen nog weten ondanks een hele tijd geleden.... Maar je wekt dus de indruk dat het altijd in die verhoudingen gaat terwijl het vrijwel altijd andersom is.

Ik doe veel hotels maar vrijwel altijd rechtstreeks wegens sympathie inderdaad maar vrijwel altijd ook goedkoper als dan via B.com.

Het is ook dat ik die middle man praktijken niet echt fair vind. Dat zit daar een beetje in de neuzen peuterend en dikke sigaren rokend dikke percentages te vangen en de geldstromen af te romen. Gewoon geen sympathiek metier m.i. :)
pi_219494462
Ik kijk vaak ook of ik rechtstreeks kan boeken, maar dat is vrijwel altijd duurder dan via b.com
Als het niet teveel scheelt doe ik het dan wel rechtstreeks. Komende reservering die ik heb staan kon ik ook via airbnb boeken. Dat was meer dan honderd euro duurder voor een week.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219494483
Het is niet altijd zo, soms scheelt het een grijpstuiver, maar ik heb een vast hotel in Parijs waar ik jaarlijks kom voor een familieding en daar betaal ik bij het hotel 750¤ per nacht, en via booking vaak onder de 500. Schandalig is het.
-nee-
pi_219494518
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 16:11 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Omdat je anders bang bent voor je aandelen B.com? Dat kan ik niet raden. Maar het klinkt zo tsja fishy. En al die prijzen nog weten ondanks een hele tijd geleden.... Maar je wekt dus de indruk dat het altijd in die verhoudingen gaat terwijl het vrijwel altijd andersom is.

Ik doe veel hotels maar vrijwel altijd rechtstreeks wegens sympathie inderdaad maar vrijwel altijd ook goedkoper als dan via B.com.

Het is ook dat ik die middle man praktijken niet echt fair vind. Dat zit daar een beetje in de neuzen peuterend en dikke sigaren rokend dikke percentages te vangen en de geldstromen af te romen. Gewoon geen sympathiek metier m.i. :)
Genoeg schimmige hotels in grote steden die dit doen. Zeker als je op de dag zelf boekt, want dan maken ze misbruik van je "wanhoop"
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_219495654
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 14:12 schreef marcb1974 het volgende:
Is het tijd dat de reiziger dit soort bedrijven als booking gaat afstraffen voordat hotels etc er echt last van krijgen?
Droom verder. De consument is misschien vijf seconden verontwaardigd en stemt dan weer vrolijk op VVD/D66 en companen.
  zondag 14 december 2025 @ 20:51:56 #15
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219496326
quote:
7s.gif Op zondag 14 december 2025 17:08 schreef sigme het volgende:
Ik kijk vaak ook of ik rechtstreeks kan boeken, maar dat is vrijwel altijd duurder dan via b.com
Als het niet teveel scheelt doe ik het dan wel rechtstreeks. Komende reservering die ik heb staan kon ik ook via airbnb boeken. Dat was meer dan honderd euro duurder voor een week.
Ook mijn ervaring. Ik heb wel eens voordeliger geboekt door middel van mailcontact. Scheelde 30 - 50 euro ofzo op een waarde van 300.

Maar het is mij teveel gedoe. Soms moet ik ook gewoon even snel kunnen boeken omdat ik al op vakantie ben, of omdat je van het weekend iets leuks gaat doen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219498169
Booking.com is een *** bedrijf omdat de morele standaard bij ons heel hoog ligt. Ik denk in Azië bijvoorbeeld dat men het eerder als slimme business beschouwt. Bedenk dat booking ook een promotieplatform is voor hoteleigenaren. Daar betalen ze een bepaald bedrag voor.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_219498187
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 05:55 schreef core2duo het volgende:
Booking.com is een *** bedrijf omdat de morele standaard bij ons heel hoog ligt. Ik denk in Azië bijvoorbeeld dat men het eerder als slimme business beschouwt. Bedenk dat booking ook een promotieplatform is voor hoteleigenaren. Daar betalen ze een bepaald bedrag voor.
De morele standaard bij ons heel hoog ligt?

Het is een Nederlands bedrijf.
Nederlanders willen sowieso altijd voor een dubbeltje vooraan zitten.

Dus hoezo?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_219498248
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 16:06 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Constructie is alleen wel anders, want als je rechtstreeks besteld bij de eettent is het vaak niet goedkoper.
Hier wel, krijg je 15% tot 20% korting op een hoop afhaal zaakjes

Maar met hotels heb ik echt nog nooit een betere deal gevonden door rechtstreeks bij ze te boeken. Dus dan is de keuze voor booking snel gemaakt
pi_219498362
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 06:48 schreef 111210 het volgende:

[..]
Hier wel, krijg je 15% tot 20% korting op een hoop afhaal zaakjes

Maar met hotels heb ik echt nog nooit een betere deal gevonden door rechtstreeks bij ze te boeken. Dus dan is de keuze voor booking snel gemaakt
Meeste ketens hebben zelfde prijs als Booking op hun site voor de kale kamerprijs. Maar als je eenmaal extra's als ontbijt gaat boeken of andere zaken zijn die eigen sites over het algemeen goedkoper. Op enkele uitzondering na boek ik al jaren via de sites van de hotels zelf, minimaal gelijke prijs maar meestal wat goedkoper ivm de geboekte extra's.
pi_219498488
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 16:11 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Omdat je anders bang bent voor je aandelen B.com? Dat kan ik niet raden. Maar het klinkt zo tsja fishy.
Tja, mijn ervaring is ook zo, en zo te lezen genoeg andere users hier ook.

Mijn stonks to the moon pls. O-)
  FOK!fotograaf maandag 15 december 2025 @ 08:38:35 #21
842 Zorro
Z
pi_219498551
Wat een gedoe om niks.
Klagen dat booking een deel van het bedrag inhoudt, en vervolgens zeggen dat ze zonder booking nooit gevonden zouden zijn en helemaal geen boeking gehad zouden hebben.

Wat wil je nou, zeurpiet?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_219498567
Prima bedrijf.

Ooit eens een keer gezeik gehad dat de eigenaar van een appartement (waar ik voor een spotprijsje had geboekt) mijn boeking last minute annuleerde omdat hij gewoon had opgemerkt dat hij de kamer voor 20 keer die prijs kon aanbieden die nacht. Klacht ingediend, door booking in een veel duurder hotel geplaatst en de eigenaar van het initiële appartement kon dat verschil (van honderden euro's) dokken _O_ Was ook nog eens zo'n Albanese zwerver.

Sindsdien zweer ik erbij.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219499025
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 16:06 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Bij hotels ook absoluut niet.

quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 16:07 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Als ik hotels boek dan kijk ik altijd op o.a. Booking en ook op de eigen website.

In 99% van de gevallen is Booking het goedkoopste.
pi_219499038
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 07:43 schreef Ericr het volgende:

[..]
Meeste ketens hebben zelfde prijs als Booking op hun site voor de kale kamerprijs. Maar als je eenmaal extra's als ontbijt gaat boeken of andere zaken zijn die eigen sites over het algemeen goedkoper. Op enkele uitzondering na boek ik al jaren via de sites van de hotels zelf, minimaal gelijke prijs maar meestal wat goedkoper ivm de geboekte extra's.
Ligt misschien aan het land waar je heen gaat.
Is mijn ervaring totaal niet dat hotels goedkoper zijn.
pi_219499204
Wanneer is een bedrijf slecht?
Booking gaat niet al het geld betalen aan hotels, dat zou natuurlijk nergens op slaan want het is een bedrijf met een winstoogmerk.

Is het zo slecht voor bedrijven? Wellicht kunnen ze meer vragen per nacht zonder het bestaan van Booking.
Maar ik denk dat ze veel meer klanten krijgen door juist Booking te gebruiken.
En de hotels blijven er massaal op, dus zo slecht zal het niet zijn.

Zo slecht is het dus zeker niet.
En voor mij als consument zeker niet. Ik probeer altijd te kijken of ik rechtstreeks kan boeken bij het hotel en vergelijk dat met o.a. Booking. In 99% van de gevallen is Booking goedkoper, 1x gehad dat het andersom was als ik mij goed herinner.
Ik heb wel eens een hotel benaderd vanwege dit, maar die reageerden dat ik maar gewoon via Booking moest boeken als dat goedkoper was. Boeit ze dus ook niets.

Ik vind Booking makkelijk werken, is goedkoper, heb met Genius 2 ook wat kortingen en is gewoon een handig contact platform.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')