Wat zijn jullie ervaringen met sailfish?quote:A successor to the iconic original Jolla Phone from 2013, brought to 2026 with modern specs and honoring the Jolla heritage design. And faster, smoother, more capable than the current Jolla C2.
A phone you can actually daily-drive. Still Private. Still Yours.
Ik heb een pre order gedaanquote:Op zaterdag 13 december 2025 11:28 schreef maily het volgende:
Tweakers heeft er ook een artikel over
https://tweakers.net/nieu(...)witch-te-werken.html
Ziet er gaaf uit
Ik lees mee
De eerste zin is zeer interessant. Een hardwarematige knop waarmee je dingen fysiek kan uitzetten.quote:De opvallendste feature is die van een fysieke knop aan de zijkant, waarmee gebruikers bepaalde functies op de telefoon kunnen uitschakelen, zoals de microfoon of Bluetooth. Gebruikers lijken die knop ook zelf te kunnen programmeren om zo bepaalde applicaties uit te zetten.
Nog niet, ik zit in batch #2quote:Op donderdag 22 januari 2026 16:02 schreef ACT-F het volgende:
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Al nieuws?
Ze zijn goed bezigquote:After a long development period, Jolla has finally shown something many fans have been waiting for: the first fully functioning samples of its upcoming smartphone. The company confirmed on social media that the phone is now booting successfully. According to Jolla, the latest prototypes include real mechanics, electronics, the system-on-chip, modem and a user-replaceable battery — essentially everything needed for a complete device.
Jolla also revealed that a two-day internal hackday was organised in Tampere to bring all the pieces together. The result: the phone now boots into Sailfish OS and displays the familiar Sailfish user interface. This milestone confirms that the project has moved beyond concept and early design stages and into real, working hardware.
Ja klopt, ik vind dat nogal misleidend.quote:Op donderdag 22 januari 2026 16:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De eerste zin is zeer interessant. Een hardwarematige knop waarmee je dingen fysiek kan uitzetten.
Maar dan de tweede zin. Daarmee wordt voor mij de eerste zin meteen niet meer relevant. Want softwarematig iets uitzetten betekend dat het ook weer softwarematig aangezet kan worden door een app of hack...
Als je een aan/uit schakelaar tussen een stroomdraad zet, dan gaat daar geen stroom meer door op standje 'uit'. Simpel.quote:Op donderdag 22 januari 2026 16:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De eerste zin is zeer interessant. Een hardwarematige knop waarmee je dingen fysiek kan uitzetten.
Maar dan de tweede zin. Daarmee wordt voor mij de eerste zin meteen niet meer relevant. Want softwarematig iets uitzetten betekend dat het ook weer softwarematig aangezet kan worden door een app of hack...
Ik ben wel benieuwd hoe dat werkt.quote:Op maandag 29 juni 2026 11:14 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
Als je een aan/uit schakelaar tussen een stroomdraad zet, dan gaat daar geen stroom meer door op standje 'uit'. Simpel.
Terwijl je de software wel kan manipuleren als de schakelaar 'aan' staat. Ook simpel.
Ik heb een Librem 5 foon; die heeft 3 van die schakelaars; werkt prima.
Is geen theorie. Ik heb een Librem 5 en daarmee kan je exact dat doen.quote:Op maandag 29 juni 2026 12:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe dat werkt.
Volgens jou theorie zou je dan bijvoorbeeld de microfoon niet meer softwarematig aan kunnen zetten als je hem met de hardware knop hebt uitgezet.
Mooi man, ik heb de Pinephone Pro en die heeft ook van die schakelaars.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:45 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
Is geen theorie. Ik heb een Librem 5 en daarmee kan je exact dat doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |