abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219480214
Jolla gaat een nieuwe telefoon uitbrengen met fysieke knoppen om de microfoon e.d uit te schakelen.
Ziet er veelbelovend uit, die ga ik waarschijnlijk wel kopen.
https://commerce.jolla.com/products/jolla-phone-preorder
quote:
A successor to the iconic original Jolla Phone from 2013, brought to 2026 with modern specs and honoring the Jolla heritage design. And faster, smoother, more capable than the current Jolla C2.

A phone you can actually daily-drive. Still Private. Still Yours.
Wat zijn jullie ervaringen met sailfish?
Ik vind het een erg mooi OS maar werkt alleen goed op bepaalde toestellen.
  Spellchecker zaterdag 13 december 2025 @ 11:28:03 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219481103
Tweakers heeft er ook een artikel over

https://tweakers.net/nieu(...)witch-te-werken.html

Ziet er gaaf uit :Y

Ik lees mee
pi_219481113
Ik dacht dat dit een gen-z turbotaal satire topic ging worden.
-nee-
pi_219481391
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 11:28 schreef maily het volgende:
Tweakers heeft er ook een artikel over

https://tweakers.net/nieu(...)witch-te-werken.html

Ziet er gaaf uit :Y

Ik lees mee
Ik heb een pre order gedaan :)
Ben benieuwd of die echt geschikt is voor dagelijks gebruik.
  donderdag 22 januari 2026 @ 16:02:18 #5
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219899584
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Al nieuws?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 22 januari 2026 @ 16:06:41 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_219899604
quote:
De opvallendste feature is die van een fysieke knop aan de zijkant, waarmee gebruikers bepaalde functies op de telefoon kunnen uitschakelen, zoals de microfoon of Bluetooth. Gebruikers lijken die knop ook zelf te kunnen programmeren om zo bepaalde applicaties uit te zetten.
De eerste zin is zeer interessant. Een hardwarematige knop waarmee je dingen fysiek kan uitzetten.
Maar dan de tweede zin. Daarmee wordt voor mij de eerste zin meteen niet meer relevant. Want softwarematig iets uitzetten betekend dat het ook weer softwarematig aangezet kan worden door een app of hack...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_219899612
quote:
14s.gif Op donderdag 22 januari 2026 16:02 schreef ACT-F het volgende:
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Al nieuws?
Nog niet, ik zit in batch #2
Hopelijk komt tie halverwege dit jaar.
pi_220192943
https://nokiamob.net/2026(...)g-sailfish-os-phone/

quote:
After a long development period, Jolla has finally shown something many fans have been waiting for: the first fully functioning samples of its upcoming smartphone. The company confirmed on social media that the phone is now booting successfully. According to Jolla, the latest prototypes include real mechanics, electronics, the system-on-chip, modem and a user-replaceable battery — essentially everything needed for a complete device.

Jolla also revealed that a two-day internal hackday was organised in Tampere to bring all the pieces together. The result: the phone now boots into Sailfish OS and displays the familiar Sailfish user interface. This milestone confirms that the project has moved beyond concept and early design stages and into real, working hardware.
Ze zijn goed bezig :)
pi_220192956
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2026 16:06 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
De eerste zin is zeer interessant. Een hardwarematige knop waarmee je dingen fysiek kan uitzetten.
Maar dan de tweede zin. Daarmee wordt voor mij de eerste zin meteen niet meer relevant. Want softwarematig iets uitzetten betekend dat het ook weer softwarematig aangezet kan worden door een app of hack...
Ja klopt, ik vind dat nogal misleidend.
pi_221173471
https://m.youtube.com/shorts/qZUStgtmAkw

Wel interessant die pogo pins op de achterkant.
Mijn pinephone pro had die ook en daardoor kon je er een externe toetsenbord op aansluiten.
pi_221180772
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2026 16:06 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Als je een aan/uit schakelaar tussen een stroomdraad zet, dan gaat daar geen stroom meer door op standje 'uit'. Simpel.
Terwijl je de software wel kan manipuleren als de schakelaar 'aan' staat. Ook simpel.

Ik heb een Librem 5 foon; die heeft 3 van die schakelaars; werkt prima. :Y
pi_221181365
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 11:14 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]
Als je een aan/uit schakelaar tussen een stroomdraad zet, dan gaat daar geen stroom meer door op standje 'uit'. Simpel.
Terwijl je de software wel kan manipuleren als de schakelaar 'aan' staat. Ook simpel.

Ik heb een Librem 5 foon; die heeft 3 van die schakelaars; werkt prima. :Y
Ik ben wel benieuwd hoe dat werkt.
Volgens jou theorie zou je dan bijvoorbeeld de microfoon niet meer softwarematig aan kunnen zetten als je hem met de hardware knop hebt uitgezet.
pi_221185865
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 12:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd hoe dat werkt.
Volgens jou theorie zou je dan bijvoorbeeld de microfoon niet meer softwarematig aan kunnen zetten als je hem met de hardware knop hebt uitgezet.
Is geen theorie. Ik heb een Librem 5 en daarmee kan je exact dat doen.
pi_221187333
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 20:45 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]
Is geen theorie. Ik heb een Librem 5 en daarmee kan je exact dat doen.
Mooi man, ik heb de Pinephone Pro en die heeft ook van die schakelaars.
Enkel niet programmeerbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')