quote:
Op donderdag 11 december 2025 18:20 schreef Ansa het volgende:Eens een serieuzer topic. Ik keek Dr Ana op Youtube en kwam een filmpje over ouderverstoting tegen. Blijkbaar zijn de meeste mensen die dat roepen de dader van geweld in huis, maar verdraaien het zo dat de partner zogenaamd de schuldige is als zij het kind beschermt.
Ik ken ook zo'n man ( al is dit niet seksegebonden). Hij had zijn kind " moeten opgeven" van zijn ex. Zij "dwong hem een contract te tekenen" en hij " was depressief en dacht niet na" en mocht zijn kind alleen nog zien als zij toestemming gaf. Hij claimde ook dat ze hem financieel had mishandeld. Zijn omgeving snapte niet waarom hij niet in beroep ging en geen advocaat in de arm nam.
Later bleek dat hij van jeugdzorg zijn kind niet mocht zien zonder toezicht na een kopstoot ( bij een kleuter!!!) en had hij de helft van zijn loon verzopen en vergokt.
Volgens mij is 99% van dit soort verhalen gewoon onzin. Net als kinderen die zogenaamd om niks worden weggehaald door Jeugdzorg. Buiten de Toeslagenaffaire om is het stuk voor stuk verslaafde trash.
Ken ook wel zo een situatie. Meid papt aan met mannelijke collega. Meid raakt zwanger. Man wilt verantwoordelijkheid pakken. Meid wilt niks met man te maken hebben. Kind wordt geboren. Meid verzint verzinsels (die deels misschien wel waar zijn) om bij de rechter duidelijk te maken dat Meid niet wilt dat Man kind ziet. Rechter oordeelt dat Man kind mag zien onder begeleiding. Man laat kind op de grond vallen onder het oog van begeleiding (al dan niet nadat Meid hem een duw zou hebben gegeven). Begeleiding oordeelt dat Man kind niet mag zien en een gevaar is voor hem. Rechter neemt oordeel over. Man staat met lege handen.
Overigens: meid weet niet hoe voor het kind te zorgen. Kind huilt, meid geeft het kind een bak ijs om te eten en kind is de komende 2 uur stil.