abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219387010
pi_219387019
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 14:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Hoe dan ook, wat je ook bedenkt, als men niet wil of kan handhaven is het bij voorbaat kansloos.

En dat begint al met mensen met gezichtsbedekkende kleding op de tribunes.
Goede steward die nekwarmers of baclavas in een jas kan voelen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator maandag 1 december 2025 @ 14:25:23 #3
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_219387027
F-Side WEG

En anders uit dat licht WEG die club!
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_219387036
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 14:24 schreef Caland het volgende:

[..]
Goede steward die nekwarmers of baclavas in een jas kan voelen.
Ze doen die dingen uiteindelijk gewoon voor hun bakkes. Maar zie maar eens een steward te vinden die zo'n lul dan van de tribunes af durft te trekken.

De club durft daar ook niks aan te doen. Volledig in de ban van de angst.
  Moderator maandag 1 december 2025 @ 14:27:26 #5
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_219387038
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 14:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ze doen die dingen uiteindelijk gewoon voor hun bakkes. Maar zie maar eens een steward te vinden die zo'n lul dan van de tribunes af durft te trekken.

Enige manier dat je dat voor elkaar krijgt is charge uitvoeren door de ME. lol.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_219387047
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 14:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Daar zit inderdaad het probleem, niemand durft op te treden tegen deze club criminelen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_219387049
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 14:27 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Enige manier dat je dat voor elkaar krijgt is charge uitvoeren door de ME. lol.
De clubs weten exact wie die sukkels met hun bivakmutsen zijn hoor. Pure lafheid dat ze er niet uitgetrokken worden of extra gecontroleerd bij binnenkomst.
pi_219387050
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 14:14 schreef Caland het volgende:

[..]
Er is geen land gekker op collectief straffen op voetbalgebied dan Nederland. Zelfs nu wordt dat nog tot in den treure doorgevoerd als het gaat om kansloze combi's en dergelijke.

Duitsland zou dan een voorbeeldland zijn maar daar gaat het ook wekelijks op veel grotere schaal mis. Een oplossing is dus nauwelijks voorhanden. Ja, het zo duur maken dat de tokkies het uiteindelijk niet meer kunnen betalen en daarmee het probleem verplaatsen.
Engels model genot. Maar dan moet je bezoekers ook wat kunnen voorschotelen qua niveau en dat is hier gewoon niet.
Stadions zijn hier relatief veilig en worden door bezoekers goed en veilig beoordeeld. Dit probleem zit speelt voornamelijk bij Ajax of eigenlijk specifieker die malloten achter de goal. Die verneuken gewoon een wedstrijd als ze daar de behoefte toe voelen of het resultaat ze niet aan staat. Hou je dat vak toch lekker leeg en anders hang je zoals eerder geopperd werd wat netten op. Dat heeft bij Feyenoord ook prima gewerkt en die zijn in de kern toch niet minder gestoord of fanatiek.

Begin je met netten voor de F-side en gaan ze dan van andere vakken gooien hang je ze daar ook op.
blablablabla
pi_219387074
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 14:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
De clubs weten exact wie die sukkels met hun bivakmutsen zijn hoor. Pure lafheid dat ze er niet uitgetrokken worden of extra gecontroleerd bij binnenkomst.
Zolang de directeur niet eens voor de camera wil verschijnen weet je voldoende
Wat een lul

En dan die financieel directeur bevend als een rietje voor de camera :')
  maandag 1 december 2025 @ 14:36:18 #10
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219387086
quote:

[..]

Als ik steward zou zijn zou ik daar ook niet aan meedoen. Je bent waarschijnlijk al de trap afgekankerd voordat je bij de lui met bivakmutsen bent aangekomen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219387120
Heel f-side stadionverbod voor het leven.
pi_219387175
quote:
6s.gif Op maandag 1 december 2025 14:34 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Zolang de directeur niet eens voor de camera wil verschijnen weet je voldoende
Wat een lul

En dan die financieel directeur bevend als een rietje voor de camera :')
Is al sinds de jaren 80 en 90 dat penoze uit de Amsterdamse onderwereld een prominente plek hebben binnen de club.
Bedoel Van Praag ging in zijn tijd als voorzitter bij Polletje langs in de gevangenis met een gesigneerd shirt van Witsche omdat wraak voor het een of ander proberen te voorkomen. Hij zei daar zelf van dat het geen kwaad kon om dat soort gasten een beetje te pleasen waar mogelijk.

quote:
Van Praag probeerde Polletje in toom te houden
"Polletje was een belangrijke supporter in de F-Side waar je mee te maken had", vertelt Michael van Praag. Van Praag was van 1989 tot 2003 voorzitter van Ajax en had veel met de Ajaxhooligan te maken. "Hij was op onderdelen best gewelddadig, maar ook een Ajax-supporter, dus je had met hem te maken."

Van Praag hoopte dat goed contact met Polletje zou helpen om hem in toom te houden. "Ik herinner me hem als iemand waar je wel mee kon praten, maar waar je ook aan kon merken dat hij weinig gaf om wat je zei. De aandacht die ik hem als voorzitter gaf, kon hij wel waarderen en daarmee hoopte ik dat ik hem een beetje kon sturen op de momenten dat dat nodig was."

Die gast kwam ook gewoon tijdens overleggen tussen de veiligeheidsregio en de club na ernstige rellen doodleuk de bestuurskamer binnenlopen _O_ _O- .

Als er nu nog steeds dat soort figuren rondlopen is het geen wonder dat ze zo'n beetje overal mee weg kunnen komen inclusief lijmspuiten vuurwerk binnenbrengen en nooddeuren forceren. De laffe reactie van die gast die kennelijk verantwoordelijk is voor de veiligheid doet het ergste vermoeden.
blablablabla
  Moderator maandag 1 december 2025 @ 14:57:49 #13
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_219387194
Ajax wordt gegijzeld door een stel eencelligen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_219387199
De 1.200 supporters van FC Groningen die in totaal zo'n 360 kilometer heen en terug reisden voor zes minuten Ajax - FC Groningen worden gecompenseerd door Ajax. Dit meldt de uitclub maandag, nadat Ajax eerder al had gesproken over het compenseren van de fans.

Netjes.
pi_219387220
https://www.rtl.nl/nieuws(...)x-keek-er-weken-naar

Ernstig ziek
Peters allerlaatste wens - nog één keer naar Ajax - werd verpest: 'Keek er weken naar uit'

Sinds september ligt Peter al in een hospice, hij is ernstig ziek en heeft niet lang meer te leven. Maar toen hij hoorde dat zijn allerlaatste wens uit zou komen - nog één keer naar Ajax - leefde hij op. Gisteren zou zijn dag zijn, maar door het massale vuurwerk dat werd afgestoken, mondde het uit in een deceptie. "Hij was enorm teleurgesteld", vertelt vrijwilliger André van Wensenambulance Noord-Holland.

Medewerkers van het hospice hadden Peter opgegeven om zijn allerlaatste wens uit te laten komen. "Peter heeft heel zijn leven gevoetbald, is ook scheidsrechter geweest en volgt Ajax op de voet", vertelt André die Peter gisteren begeleidde. "Voetbal is z'n hele leven, dus ze wilden hem nog één keer naar een wedstrijd laten gaan."

Soortgelijke aanvragen worden vaak bij Ajax ingediend, voor zieke Ajaxfans uit het hele land. Het duurde daarom even voor Peters wens uit kon komen. "Hij gaat best snel achteruit, maar op het moment dat hij hoorde dat er een dag geprikt was en hij echt naar Ajax mocht, zagen ze hem helemaal opknappen in het hospice."

De dag begon gisteren dan ook opgewekt. Peter, die zijn volwassen zoon meenam naar de wedstrijd, was hartstikke blij. "En toen we aankwamen in het stadion werden we supergoed begeleid door voetbalstewards. We kregen een hele mooie plek aan de achterkant van het doel."

André had vooraf niets gehoord over mogelijke ongeregeldheden. "Er werd door Ajaxmedewerkers wel vooraf gehoorbescherming uitgedeeld aan ons, wat ons deed vermoeden dat ze doorhadden dat er iets groots zou gaan gebeuren. Maar dit hadden we niet verwacht."

De F-side, waar de harde kern van Ajax-supporters zit, had aangekondigd een overleden supporter te herdenken tijdens de wedstrijd tegen Groningen. Maar dat ging na zo'n vijf minuten gepaard met exceptioneel veel vuurwerk. De wedstrijd werd tijdelijk stilgelegd. Toen die na veertig minuten pauze hervat werd, maar er opnieuw vuurwerk werd gegooid, werd de wedstrijd definitief gestaakt.

'Heel erg teleurgesteld'
En dat betekende ook een einde aan de wensdag van Peter. "Natuurlijk was hij blij dat hij nog naar het stadion geweest is, maar hij was ook heel erg teleurgesteld. Dit is natuurlijk supervervelend."

Ajaxdirecteur Menno Geelen noemt het zelf een 'gitzwarte avond'. "Ik wil mijn excuses aanbieden aan iedereen, vooral de mensen die in het stadion waren. Zij zijn in gevaar gebracht."

Voor de ongeregeldheden is nog niemand aangehouden. Morgen wordt de wedstrijd alsnog gespeeld, maar dan zonder publiek.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 1 december 2025 @ 15:07:43 #16
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_219387259
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 14:53 schreef Elan het volgende:

[..]
Is al sinds de jaren 80 en 90 dat penoze uit de Amsterdamse onderwereld een prominente plek hebben binnen de club.
Bedoel Van Praag ging in zijn tijd als voorzitter bij Polletje langs in de gevangenis met een gesigneerd shirt van Witsche omdat wraak voor het een of ander proberen te voorkomen. Hij zei daar zelf van dat het geen kwaad kon om dat soort gasten een beetje te pleasen waar mogelijk.
quote:
Van de Pol zou van plan zijn geweest om wraak te nemen als hij uit de gevangenis zou komen. Van Praag: "Toen hebben wij met z'n tweeën besloten om hem te bezoeken, om wraak nemen uit zijn hoofd te praten, want daar schiet je namelijk niks mee op. En om te kijken of hij bereid zou zijn om te vertellen wie Carlo Picornie gedood had. Maar in die wereld is elkaar verlinken het laatste wat ze doen dus dat is niet gelukt."
Ik ga helemaal stuk om wereldvreemde vPraag met zijn shirtje die vraagt of Polletje alsjeblieft niemand wil doodschieten _O-

Maar zolang dit de figuren zijn waarmee je te maken hebt, helpt een meldplichtje en gewoon zwaarduh straffuh niks. Bij Ajax, Feyenoord, ADO en in mindere mate Utrecht en NAC is het georganiseerde misdaad.
Makkelijk eerste
pi_219387274
Zuid 1e ring blijft leeg tegen Feyenoord.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_219387287
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 15:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

helpt een meldplichtje en gewoon zwaarduh straffuh niks.
Dat helpt perfect.
Stadionverbod voor het leven, in elk stadion. Melden bij de politie op elke wedstrijddag van de club tot je dood.

Over een jaar alle ellende verdwenen.
  maandag 1 december 2025 @ 15:17:22 #19
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219387292
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 15:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
[..]
Ik ga helemaal stuk om wereldvreemde vPraag met zijn shirtje die vraagt of Polletje alsjeblieft niemand wil doodschieten _O-

Maar zolang dit de figuren zijn waarmee je te maken hebt, helpt een meldplichtje en gewoon zwaarduh straffuh niks. Bij Ajax, Feyenoord, ADO en in mindere mate Utrecht en NAC is het georganiseerde misdaad.
Ondermijning wordt steeds groter probleem in Nederland.
Juffrouw Jetten gaat dit oplossen @Zipportal
  maandag 1 december 2025 @ 15:18:37 #20
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_219387300
NOU POE POE wat een straf weer zeg, ze mogen 1 wedstrijd niet bijwonen, daar hadden die kuthooligans al lang rekening mee gehouden.

Gewoon een jaar geen publiek bij de wedstrijden, en nieuw bestuur, en een intern onderzoek wie de hooligans een hand boven het hoofd houd net zoals bij die rotterdammers.

Gadverdamme wat haat ik voetbal en alles daaromheen :r
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_219387301
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 15:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Zuid 1e ring blijft leeg tegen Feyenoord.
Collectieve straffen genot _O_
@Caland

Benieuwd of die debielen nu vanaf andere plekken in het stadion alsnog vuurwerk gaan gooien want daarop is het wachten een beetje. Laten zien dat zij toch echt wel de baas zijn binnen de club en niet de directie.
blablablabla
  maandag 1 december 2025 @ 15:21:02 #22
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_219387310
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 15:17 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ondermijning wordt steeds groter probleem in Nederland.
Juffrouw Jetten gaat dit oplossen @:zipportal
De politiek loopt stelselmatig achter de werkelijkheid aan in Nederland.
  maandag 1 december 2025 @ 15:23:31 #23
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_219387323
Goed van Ajax dat ze de tribune dicht doen tijdens de klassieker
pi_219387327
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 15:23 schreef jorienvdherik het volgende:
Goed van Ajax dat ze de tribune dicht doen tijdens de klassieker
Kunnen ze beter met de nooduitgangen doen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_219387336
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 15:23 schreef franklop het volgende:

[..]
Kunnen ze beter met de nooduitgangen doen
En ook dicht houden, wat er ook gebeurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')