abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 februari 2003 @ 15:56:31 #1
21066 Potter
At your service
pi_8687470
Er gaan geruchten dat U2-zanger Bono zal worden voorgedragen om dit jaar de Nobelprijs voor de Vrede te ontvangen. Dit meldt het Britse muziektijdschrift NME. Bono zou de prijs ontvangen naar aanleiding van zijn onvermoeibare werk om de schulden van Derde-Wereldlanden aan de grote industrielanden kwijtgescholden te krijgen. Daarnaast wordt de Ier ook genoemd als één van de invloeden die het vredesproces in Noord-Ierland in gang heeft gezet. NME meldt dat de nominaties nog niet officieel zijn bekendgemaakt maar dat Bono - net als onder meer de paus en de Franse president Jacques Chirac - op de lijst met 150 kanshebbers staat. Bono stond daar verleden jaar ook al op. Toen ging de prijs echter naar de Amerikaanse oud-president Jimmy Carter.

-----------------------------------------------------------------------------------------
zou natuulijk een kroon op zijn werk/leven zijn.

"Will the ones who speak their mind, be the first to hold their peace? "
pi_8687489
Hij zou iig niet onverdiend zijn.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  maandag 24 februari 2003 @ 16:06:24 #3
21066 Potter
At your service
pi_8687719
quote:
Op maandag 24 februari 2003 15:57 schreef zjroentje het volgende:
Hij zou iig niet onverdiend zijn.
Inderdaad, ben benieuwd of Bush hem ooit nog gaat winnen.
pi_8687731
Ik vind dat Bono hem iig meer verdiend zal hebben dan Chirac of de Paus.
  maandag 24 februari 2003 @ 16:07:51 #5
21066 Potter
At your service
pi_8687759
quote:
Op maandag 24 februari 2003 16:06 schreef Vanquish het volgende:
Ik vind dat Bono hem iig meer verdiend zal hebben dan Chirac of de Paus.
Ik ook, maar ik ben bang dat ze het alle drie niet worden.
pi_8689038

Mijn idool!

Ik ben benieuwd of ie 'm krijgt. Als het dit jaar niet lukt, zal hij 'm vast niet lang erna wel krijgen. Verdiend

pi_8689090
Het zou weleens wat anders zijn wanneer een zanger hem zou krijgen, in plaats van een staatsman of een geestelijk leider...
pi_8689128
quote:
Op maandag 24 februari 2003 16:06 schreef Potter het volgende:

[..]

Inderdaad, ben benieuwd of Bush hem ooit nog gaat winnen.

Die zal hem nooit van zijn hele leven winnen.
pi_8689222
quote:
Op maandag 24 februari 2003 16:58 schreef Seborik het volgende:
Het zou weleens wat anders zijn wanneer een zanger hem zou krijgen, in plaats van een staatsman of een geestelijk leider...
jah ...
volgens mij heeft Bono méér bereikt de laatste tijd dan welke wereldleider dan ook ... (in positieve zin dan)
pi_8689415
Dat zou wel bijzonder zijn! Alleen denk ik niet dat het Nobel prijs comitee zich daaraan zou wagen. Die gaan meestal voor de iets veiligere keuzes. Vergeet niet dat in grote delen van de wereld U2 wordt gezien als vertegenwoordriger van de duivel (De Veluwe en Arnemuiden bijvoorbeeld )

En Off-Topic (beetje dan) Mulisch mag 'm dan krijgen voor literatuur

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_8703422
Ik hoop dat ie em krijgt, hij verdient het!
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  maandag 3 maart 2003 @ 00:28:52 #12
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_8825887
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 09:10 schreef Megalomaniac het volgende:
Ik hoop dat ie em krijgt, hij verdient het!
dat lijkt mij ook
  † In Memoriam † maandag 3 maart 2003 @ 01:34:41 #13
47213 ArmaniMania
pi_8826923
quote:
Op maandag 24 februari 2003 16:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]

Mijn idool!

Ik ben benieuwd of ie 'm krijgt. Als het dit jaar niet lukt, zal hij 'm vast niet lang erna wel krijgen. Verdiend [img=29,15]i/s/yes.gif[/img]

JAJA ook mijn idool
  maandag 3 maart 2003 @ 01:38:08 #14
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_8826974
Waarom Nobelprijs voor vrede geven als hij zich inzet voor verlichting van schulden en bestrijding van AIDS en dat soort dingen
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  maandag 3 maart 2003 @ 01:42:27 #15
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_8827023
quote:
Op maandag 3 maart 2003 01:38 schreef Vibromass het volgende:
Waarom Nobelprijs voor vrede geven als hij zich inzet voor verlichting van schulden en bestrijding van AIDS en dat soort dingen
dat is niet het enige dat ie doet. Zo is hij ook een groot tegenstander van een oorlog tegen Irak. Zie ook dit bericht op Teletekst:
quote:
Nobelprijskandidaat Bono heeft in Parijs uit handen van president Chirac de versierselen ontvangen die horen bij het ridderschap Legion d'Honneur. De U2-zanger liet na afloop weten de stellingname van de Britse premier Blair over Irak 'oprecht' te vinden, maar fout. Bono, verklaard tegenstander van een oorlog, vreest dat Saddam een martelaar wordt als hij wordt gedood.
  maandag 3 maart 2003 @ 01:46:56 #16
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_8827073
quote:
Op maandag 3 maart 2003 01:42 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

dat is niet het enige dat ie doet. Zo is hij ook een groot tegenstander van een oorlog tegen Irak

Ja en met hem zo'n beetje het gros van alle popmuzikanten en akteurs, alsmede de meerderheid van de wereldbevolking. Maar wat doet hij er tegen?
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  maandag 3 maart 2003 @ 01:50:49 #17
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_8827116
quote:
Op maandag 3 maart 2003 01:46 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Ja en met hem zo'n beetje het gros van alle popmuzikanten en akteurs, alsmede de meerderheid van de wereldbevolking. Maar wat doet hij er tegen?

wat doet die andere miljoenen ertegen?

het gaat erom dat Bono een charisma heeft wat door velen wordt gewaardeerd en waardoor hij aandacht kan vestigen op problemen in de wereld. Hij is degene die met alle groten op deze aarde aan tafel heeft gezeten en hen probeert te overtuigen van bepaalde ideeën om problemen op te lossen.
Hij liet al blijken ergens vòòr te willen te staan, door in 1985 op Band Aid op te treden. Het uit het publiek halen van enkele mensen en hen op het podium knuffelen, is wellicht iets simpels, maar wel iets wat méér mensen zouden moeten doen.

maandag 3 maart 2003 @ 10:12:45 #18
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_8828944
Ik zou het wel verdiend vinden natuurlijk, ik vind het geweldig wat Bono allemaal doet. Maar ik denk dat er op die lijst nog wel meer mensen staan die het ook erg verdienen, de paus vind ik alleen een wel erg twijfelachtige keuze.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 00:40:54 #19
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_8847943
quote:
Op maandag 3 maart 2003 10:12 schreef Scylla het volgende:
Ik zou het wel verdiend vinden natuurlijk, ik vind het geweldig wat Bono allemaal doet. Maar ik denk dat er op die lijst nog wel meer mensen staan die het ook erg verdienen, de paus vind ik alleen een wel erg twijfelachtige keuze.
jah ...
blijft toch lastig .. bijna elke kandidaat heeft zo z'n voors en tegens ...
pi_8848702
Bono was vorig jaar ook al genomineerd..

Van mij mag hij winnen, maar de Nobelprijs voor de Vrede?
Hij zet zich voornamelijk in voor Afrika/Aids, dus dan snap ik niet waarom hij de Nobelprijs voor de Vrede zou moeten winnen.

Maar Chricac is genomineerd louter omdat hij tegen de oorlog in Irak is, en als dat blijkbaar voldoende reden is... geef die prijs dan maar aan Bono, die op dat gebied toch ook wel wat voor mekaar heeft gekregen:

Trimble en Hume hadden altijd geweigerd elkaar de hand te schudden, Bono haalde ze tijdens een concert het podium op en zorgde ervoor dat beide politici elkaar een hand gaven. Klein gebaar, maar o zo belangrijk.

Verder heeft hij in het vredesproces in Noord-Ierland geen rol gehad dacht ik, hij had wel een uitgesproken mening en stak die niet onder stoelen of banken.

Hij gebruikt zijn beroemdheid om Afrika/AIDS onder te aandacht te brengen:

quote:
From Harry Belafonte I learned that ridiculous as celebrity is, it can be currency, so spend it wisely
Hij heeft DATA (www.datadata.org) opgericht, was actief in de Jubilee 2000 / Drop the dept campanges, vorig jaar heeft hij samen met de toenmalige minster van Financiën O'Neill van de VS een reis door Afrika gemaakt om hem te overtuigen meer geld voor Afrika uit te trekken en publiciteit te genereren, en recentelijk een speechtournee door Amerika, om Afrika/AIDS onder de aandacht van de Amerikanen te brengen.
Bush heeft in z'n State of the Union een enorm bedrag uitgetrokken voor de bestijding van AIDS in Afrika, opmerkelijk voor een Republikeinse president. Toch voor een deel te danken aan Bono z'n gelobby denk ik.
Wat dat betreft is het jammer dat Clinton geen president meer is, die 2 kunnen goed met elkaar opschieten, dateert uit de tijd dat Clinton campange voerde voor het presidentsschap en U2 met de ZooTV tour door de VS aan het touren was, ze overnachtten enkele keren in hetzelfde hotel, en zo is het contact tot stand gekomen.
En U2 steunt Amnesty al jaren.

Misschien is de Nobelprijs toch niet zo'n gek idee.

pi_8848784
quote:
Op maandag 3 maart 2003 01:42 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

dat is niet het enige dat ie doet. Zo is hij ook een groot tegenstander van een oorlog tegen Irak. Zie ook dit bericht op Teletekst:
[..]

Groot tegenstander? Dat valt volgens mij wel mee... hij had zich nog niet eerder over Irak uitgelaten, vond ik toch wel opmerkelijk voor Bono. Wel schijnt hij meegelopen te hebben in een demonstratie in Dublin, sommige mensen zeggen hem gezien te hebben, maar hij heeft daar igg geen toespraak gehouden of de publiciteit gezocht.
Er waren laatst ook geruchten dat hij naar Baghdad zou afreizen voor een ontmoeting met Saddam, maar die geruchten bleken absolute onzin.
Hij heeft zich igg. opvallend stil gehouden, tot eergisteren dan. En toen liet hij duidelijk merken in elk geval tegen Saddam Hoessein te zijn.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 01:47:40 #22
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_8848803
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:45 schreef Elevation het volgende:

[..]

Groot tegenstander? Dat valt volgens mij wel mee... hij had zich nog niet eerder over Irak uitgelaten, vond ik toch wel opmerkelijk voor Bono. Wel schijnt hij meegelopen te hebben in een demonstratie in Dublin, sommige mensen zeggen hem gezien te hebben, maar hij heeft daar igg geen toespraak gehouden of de publiciteit gezocht.
Er waren laatst ook geruchten dat hij naar Baghdad zou afreizen voor een ontmoeting met Saddam, maar die geruchten bleken absolute onzin.
Hij heeft zich igg. opvallend stil gehouden, tot eergisteren dan. En toen liet hij duidelijk merken in elk geval tegen Saddam Hoessein te zijn.

jah ... da's ook weer waar.
nouja, ik zie liever bono naar saddam gaan dan "onze" emile R.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 01:15:43 #23
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_8925464
Bono heeft van zich laten horen
quote:
Bono heeft zich kritisch uitgelaten over het massale protest tegen een mogelijke oorlog in Irak. De leadzanger van U2 vraagt zich af waarom de mensen wel massaal gaan protesteren tegen een dreigende oorlog maar weigeren de straat op te gaan om de wereldleiders op de AIDS-problemen in Afrika te wijzen. "De komende jaren sterven miljoenen mensen aan de ziekte AIDS in dat werelddeel, omdat niemand iets doet. Mensen gaan wel massaal de straat op omdat er misschien honderden mensen om het leven gaan komen als er een oorlog in Irak komt. Maar ze vergeten voor het gemak eventjes de mensen die op dit moment stervende of al dood zijn, omdat de wereldleiders liever oorlogje willen gaan spelen. De mensen die de straat op gaan om te demonsteren tegen een oorlog in Irak zijn alleen bang dat ze meer moeten gaan betalen voor hun brandstof. Anders hadden ze ook wel de straat op gegaan om te demonstreren tegen de AIDS-problemen in Afrika. waarbij veel meer mensen omkomen dan bij een oorlog," aldus Bono.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 01:25:01 #24
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_8925606
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 01:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
Bono heeft van zich laten horen
[..]
sja.. zit wel wat in...
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...