Mocht je voor een 2K systeem gaan, dat heb ik ook in m'n hele kelder, dan kun je als anti-sliplaag er bijvoorbeeld kwartszand in strooien. Dit doen ze in parkeergarages ook altijd.quote:Op donderdag 27 november 2025 11:04 schreef NoaKlussst het volgende:
Dank voor de reacties allemaal. Ik zit vooral te twijfelen omdat ik het er niet alleen praktisch maar ook een beetje netjes uit wil laten zien. PVC tegels vind ik handig maar qua uitstraling niet wat ik zoek in een garage waar ik toch vrij vaak ben.
Die 2K poly urethaan waar sommigen het over hebben klinkt me wel logisch in de oren. Ik lees alleen wisselende dingen over het glad worden als er vocht op staat, en daar ben ik een beetje huiverig voor. De auto gaat er in en uit en als het regent is die vloer natuurlijk meteen nat.
Heeft iemand hier ervaring met een 2K systeem dat niet meteen spiegelglad wordt bij wat water? Ik ben zelf nog aan het kijken naar een coating die ook voor garagevloeren bedoeld is, maar ik hoor liever ervaringen dan dat ik blind iets bestel.
Als het echt verschil maakt wil ik best meer investeren, zolang het maar echt stopt met stuiven en niet na een jaar al plekjes vertoont.
Welk merk heb jij daarvoor gebruikt?quote:Op donderdag 27 november 2025 11:08 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Mocht je voor een 2K systeem gaan, dat heb ik ook in m'n hele kelder, dan kun je als anti-sliplaag er bijvoorbeeld kwartszand in strooien. Dit doen ze in parkeergarages ook altijd.
Volgens mij gewoon Alabastine die ik bij een GPK gehaald heb (i.v.m. tijdgebrek geen onderzoek gedaan naar alternatieven). Nu zou ik een coating bij Betonstunter halen, ik heb hier mijn beton ciré ook vandaan en zitten bij mij in de buurt. Alabastine is namelijk erg aan de prijs.quote:Op donderdag 27 november 2025 11:52 schreef NoaKlussst het volgende:
[..]
Welk merk heb jij daarvoor gebruikt?
Ik heb dik 10 jaar geleden een zelfde afweging gemaakt. Omdat het al een wat oudere cementdekvloer was met de nodige beschadigingen, oneffenheden en vervuiling durfde ik een coating niet aan.quote:Op donderdag 27 november 2025 11:04 schreef NoaKlussst het volgende:
Als het echt verschil maakt wil ik best meer investeren, zolang het maar echt stopt met stuiven en niet na een jaar al plekjes vertoont.
Nog wat foto's van het nieuwe atelier, met natte voetstappen:quote:Op donderdag 27 november 2025 11:04 schreef NoaKlussst het volgende:
Dank voor de reacties allemaal. Ik zit vooral te twijfelen omdat ik het er niet alleen praktisch maar ook een beetje netjes uit wil laten zien. PVC tegels vind ik handig maar qua uitstraling niet wat ik zoek in een garage waar ik toch vrij vaak ben.
Die 2K poly urethaan waar sommigen het over hebben klinkt me wel logisch in de oren. Ik lees alleen wisselende dingen over het glad worden als er vocht op staat, en daar ben ik een beetje huiverig voor. De auto gaat er in en uit en als het regent is die vloer natuurlijk meteen nat.
Heeft iemand hier ervaring met een 2K systeem dat niet meteen spiegelglad wordt bij wat water? Ik ben zelf nog aan het kijken naar een coating die ook voor garagevloeren bedoeld is, maar ik hoor liever ervaringen dan dat ik blind iets bestel.
Mooi kleurtje ! Meestal zie je het in saai grijs of zandkleur.quote:Op zaterdag 29 november 2025 10:58 schreef blomke het volgende:
[..]
Nog wat foto's van het nieuwe atelier, met natte voetstappen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voordat iemand begint te mauwen over die witte vlekjes: dat zijn papiersnippers ie naar binnen zijn gewaaid. De vloer is onbeschadigd.
Zenks voor het compliment.quote:Op zaterdag 29 november 2025 12:04 schreef quo_ het volgende:
[..]
Mooi kleurtje ! Meestal zie je het in saai grijs of zandkleur.
Welk merk heb jij hiervoor gebruikt?quote:Op zaterdag 29 november 2025 10:58 schreef blomke het volgende:
[..]
Nog wat foto's van het nieuwe atelier, met natte voetstappen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voordat iemand begint te mauwen over die witte vlekjes: dat zijn papiersnippers ie naar binnen zijn gewaaid. De vloer is onbeschadigd.
https://www.verfuitverkoo(...)xtreme-betoncoating/quote:Op maandag 1 december 2025 10:20 schreef NoaKlussst het volgende:
Welk merk heb jij hiervoor gebruikt?
quote:Op maandag 1 december 2025 11:35 schreef blomke het volgende:
[..]
https://www.verfuitverkoo(...)xtreme-betoncoating/
Oh waar dan ... ??quote:Op zaterdag 29 november 2025 12:04 schreef quo_ het volgende:
[..]
Mooi kleurtje ! Meestal zie je het in saai grijs of zandkleur.
Ik heb zoiets gebruikt in mijn garage, zag er heel mooi uit, slijt vast, met gridparels ook niet echt glad wanneer het nat is.quote:Op maandag 1 december 2025 11:35 schreef blomke het volgende:
[..]
https://www.verfuitverkoo(...)xtreme-betoncoating/
Hier heb ik dit besteld: https://www.verfbestelsite.nl/coatings/vloercoatings, Was in mijn garage.quote:
Link loopt niet door.quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:46 schreef NoaKlussst het volgende:
[..]
Hier heb ik dit besteld: https://www.verfbestelsite.nl/coatings/vloercoatings, Was in mijn garage.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |