abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219332984
Vroeger was het een tijd een rage om samen massaal naar de Zumba te gaan. Daarna waren de rustgevende varianten van yoga erg hip. En nu hebben we weer andere sporten die ineens iedereen lijkt te doen, zoals padel, suppen en hyrox.

Heb jij weleens zo'n sport beoefend? Wat was jouw motivatie daarvoor? En hoe kijk je er nu op terug?
pi_219333030
Oei, spelfout in de titel & misschien kan topic beter onder LIF of GC!
pi_219333650
Ik vind Reformer Pilates een trendsport. Je betaalt circa 250 euro om daar onbeperkt te kunnen komen sporten. En ik heb begrepen dat de bankjes ooit zijn ontwikkeld om te revalideren. Dus wat is de meerwaarde ten opzichte van "normale" pilates?

Zelf heb ik ooit aan paaldansen gedaan. Dat was in die tijd misschien geen trendsport die zo populair is als nu padel, maar wel een die veel studentes toentertijd beoefenden. Vervolgens zijn veel locaties, inclusief die in het Universitair Sportcentrum, gesloten en was het voor de meesten klaar. Dat komt waarschijnlijk mede omdat mensen gingen inzien dat als je een 'kunstje' aan de paal wil kunnen, je ook goed begeleid moet worden in spieren opbouwen, en er vrijwel geen paaldansdocenten waren die je daar goed bij hielpen. (naast dat de gemiddelde lesduur van 1 uur al duur was, en echt veel te kort om naast truukjes op de paal beoefenen ook te werken aan 'drills' en spieropbouw)

Mijn ervaring met deze 'hypesport' was dus matig.

Ook heb ik ervaring met verschillende soorten 'yoga' bij Sportcity. De groepen waren bomvol waardoor begeleiding in het goed uitvoeren van de oefeningen veelal ontbrak. Achteraf gezien is dat zeker bij de oefening 'kopstand' erg onverstandig. Het is jammer hoe de yoga ging, maar door die sport kwam ik er wel achter dat ik sporten als dansen, turnen en in mindere mate ook gewichtheffen, eigenlijk alles waarbij je steeds nieuwe(!) bewegingen leert of verbetert en afwisseling in zit, heel leuk vind.
pi_219335456
Heb een grafhekel aan millenials die padellen of bolderen
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')