abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219310888
Hey all,

Al sinds een aantal maanden heb ik een probleem. Opeens stoort mijn TV. Ik heb last van blokvorming in het beeld en met name als ik aan het downloaden ben. Zodra mijn laptop uit staat is de storing vaak miniem. Ook met andere devices is dit het geval. We hebben van alles geprobeerd. Andere (nieuwe) kabel, vervangen van onderdelen van de aansluiting etc. Niets helpt..

En al tijden dacht ik, het ligt gewoon aan de tv. Er was niets veranderd in mijn huishouden anders dan opeens de blokvorming op TV.

Dus wil ik nu gaan voor deze: Sony Bravia KD-43X75WL Zwart
https://tweakers.net/pric(...)zwart/specificaties/

Een model uit 2023, 60 hertz, en qua specs geen slechte tv.

Waarom twijfel ik? eigenlijk omdat ik niet weet of dit het probleem hier echt gaat verhelpen plus dat het al een model is die straks bijna 3 jaar oud is..

Ik heb nu een samsung tv UE43KU6000 en bevalt goed maar is sloom en flikkert zelfs af en toe een beetje (zie je goed aan donkere scene's....

Doen of niet doen?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_219310913
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 november 2025 16:47 schreef Chandler het volgende:
Hey all,

Al sinds een aantal maanden heb ik een probleem. Opeens stoort mijn TV. Ik heb last van blokvorming in het beeld en met name als ik aan het downloaden ben. Zodra mijn laptop uit staat is de storing vaak miniem. Ook met andere devices is dit het geval. We hebben van alles geprobeerd. Andere (nieuwe) kabel, vervangen van onderdelen van de aansluiting etc. Niets helpt..

En al tijden dacht ik, het ligt gewoon aan de tv. Er was niets veranderd in mijn huishouden anders dan opeens de blokvorming op TV.
Heb je kabel of glasvezel voor je TV? Heb je een externe ontvanger (kastje) of ingebouwd in je TV?
pi_219310919
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 16:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
Heb je kabel of glasvezel voor je TV? Heb je een externe ontvanger (kastje) of ingebouwd in je TV?
Kabel van Ziggo, de interne ontvanger. Dus geen humax oid.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_219310924
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 16:52 schreef Chandler het volgende:

[..]
Kabel van Ziggo, de interne ontvanger. Dus geen humax oid.
Ziggo heeft tegenwoordige en super compacte ontvanger die via een netwerkkabel werkt, ik zou die eens aanvragen en kijken of het dan beter gaat.

Het gaat om de "Next Mini".

Bekijk deze YouTube-video
pi_219310947
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 16:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
Next Mini"
Ah... Dat is natuurlijk ook een optie! Weet je ook of je zo'n apparaat ook zichtbaar moet hebben om te kunnen 'zappen' of is dat niet meer nodig en kun je deze gewoon achter de kast verstoppen oid?

Nog een reden voor de nieuwe tv; ik kan bepaalde films op USB stick niet afspelen, ook daar krijg ik last van haperingen, blokken in het scherm. Denk wel dat er iets mis is met mijn TV maar we gaan zeker Ziggo even bellen!

-edit-
Filmpje geeft al antwoorden, zag deze pas toen ik dit al gepost had! :@
Like trump...
pi_219311816
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 16:57 schreef Chandler het volgende:

[..]
Ah... Dat is natuurlijk ook een optie! Weet je ook of je zo'n apparaat ook zichtbaar moet hebben om te kunnen 'zappen' of is dat niet meer nodig en kun je deze gewoon achter de kast verstoppen oid?

Nog een reden voor de nieuwe tv; ik kan bepaalde films op USB stick niet afspelen, ook daar krijg ik last van haperingen, blokken in het scherm. Denk wel dat er iets mis is met mijn TV maar we gaan zeker Ziggo even bellen!

-edit-
Filmpje geeft al antwoorden, zag deze pas toen ik dit al gepost had! :@
Ligt niet aan je tv maar aan je video Codec
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_219311911
Kijk eens op witgoeddiscounter-websites. Ik heb daar vorig jaar een erg goede Samsung oled gekocht voor weinig geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')