abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219302751
Hi!

Ik vroeg me af of er iets ( site of app ) bestaat waarin je duidelijk de pinkosten per bank kan zien, en eventueel ook wat je maximaal op kunt nemen.

Ik ga 5 landen in Azie bezoeken en op elk van de vliegvelden van die landen zullen ongetwijfeld 4 of 5 ATM's staan. Uit ervaring weet ik dat de verschillen soms best groot zijn.

Je zou zeggen dat meerdere reizigers hier tegen aan lopen...

Iemand tips?( mag ook per land)
Heb een Rabo wereldpas en ga UAE/China/Taiwan/India en de Filipijnen bezoeken.
( heb een gratis Wise en Revolut abbo, daar zitten enkele gratis pintransacties bij in)

Dank alvast!
  donderdag 20 november 2025 @ 13:03:24 #2
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_219302844
Ik heb eigenlijk geen idee.
Nooit meer slapen
  Moderator donderdag 20 november 2025 @ 13:07:28 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_219302924
Over wat voor bedragen praten we hier? qua kosten vs wat je uit de automaat mag trekken?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_219303335
Als je in the Philippines gaat pinnen, en er zijn kosten aan verbonden wordt dat aangegeven tijdens de pin transactie, je moet namelijk de kosten accepteren ..
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_219303614
Volgens mij is pinnen bij de 7-eleven altijd wel betrouwbaar en met lage kosten.
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_219304240
Wat zei de Rabobank toen je het vroeg?
pi_219304277
-edit-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_219304606
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:07 schreef CoolGuy het volgende:
Over wat voor bedragen praten we hier? qua kosten vs wat je uit de automaat mag trekken?
Ja kosten per transactie of soms pakken ze een percentage van wat je opneemt. En de Rabo snoept ook nog wat mee.
pi_219304614
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 16:52 schreef Prego het volgende:
Wat zei de Rabobank toen je het vroeg?
De Rabo zal ongetwijfeld aangeven dat het verschilt per bank, en dat al die banken verschillende kosten met zich mee brengen en dat ik dus contact op moet nemen met die banken.

Het is niet bepaald transpirant allemaal...vroeg me gewoon af of het ergens makkelijk te checken viel.
pi_219304872
Geen idee. Ik zelf heb ervaren dat de kosten van een pinautomaat per Nederlandse bank anders is. Ene keer is Nederlandse bank X goedkoper en een andere automaat is het weer bank Y
  Moderator donderdag 20 november 2025 @ 19:00:17 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_219304908
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 18:00 schreef vjjjj het volgende:

[..]
Ja kosten per transactie of soms pakken ze een percentage van wat je opneemt. En de Rabo snoept ook nog wat mee.
Ja...dat snap ik wel, maar over wat voor bedragen praten we. Want als je 4 euro moet betalen op 250 euro of nog meer die je pint, moet je je daar dan echt druk over maken?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_219306903
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 19:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja...dat snap ik wel, maar over wat voor bedragen praten we. Want als je 4 euro moet betalen op 250 euro of nog meer die je pint, moet je je daar dan echt druk over maken?
Helemaal als je bekijkt hoeveel de pinkosten zijn ten opzichte van je vakantie budget.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_219307707
Zou ook even onderzoeken of de landen die je aandoet makkelijk zijn in

1. Betalen met creditcard of,
2. Het cash wisselen van ¤ bij geldwisselkantoortjes.

Dat kan je best een hoop schelen en dan hoef je je ook niet zo druk te maken over pin limieten.
pi_219308068
Er bestaan inderdaad wel verschillen per bank maar ik moet zeggen dat ik me daar niet echt druk om maak. Omdat het veel gedoe is om allemaal uit te zoeken en het uiteindelijk maar om kleine bedragen gaat. Ik probeer wel altijd zo groot mogelijk bedrag te pinnen, ivm de fixed fee per transactie.
pi_219308093
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 08:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Zou ook even onderzoeken of de landen die je aandoet makkelijk zijn in

1. Betalen met creditcard of,
2. Het cash wisselen van ¤ bij geldwisselkantoortjes.

Dat kan je best een hoop schelen en dan hoef je je ook niet zo druk te maken over pin limieten.
Die cash wisselkantoortjes bieden vaak een slechte wisselkoers en er zit vaak ook nog commissie bij.
pi_219308192
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 10:12 schreef Farenji het volgende:

[..]
Die cash wisselkantoortjes bieden vaak een slechte wisselkoers en er zit vaak ook nog commissie bij.
Dat valt soms reuze mee, afgelopen jaar nog zelf ervaren in Sri Lanka.
pi_219349803
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 10:12 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dat is in West Europa absoluut het geval.

Maar dat is niet meer zo in Oost Europa, niet in Turkije, en zeker niet in Azie.

Sterker nog, ik kan gratis pinnen met de Rabobank, lees als geen opnamekosten, maar je betaald wel altijd koersopslag.
Dan is het wisselen bij een wisselkantoor uiteindelijk toch goedkoper als je een beetje rondzoekt, en commissie bestaat daar niet.

De vraag waarom er in Oost Europa, Turkije, Azie zoveel wisselkantoortjes zijn met hele goede wisselkoersen en geen commissie met soms wel 6 dicht bij elkaar in de buurt laat ik even in het midden. Laten we zeggen dat er gewoon heel veel toeristen komen om geld te wisselen en dat het niets te maken heeft met witwassen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 9 december 2025 @ 15:39:14 #18
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_219449909
Wanneer je geld opneemt zonder conversie, is het jouw lokale bank die de omrekenkoers bepaalt en niet de ATM bank in het buitenland. Voor Thailand is het bij opname altijd een opslag van 250Bt lokaal en in Nederland rekent ABNAMRO ¤2,25 plus 2% boven de op dat moment geldende midrate. Blijft een prijzige bedoening. De ¤2,25 kun je vermijden door met een Visa card geld op te nemen en er voor te zorgen dat er na opname nog een positief saldo op je visa rekening staat. Want helaas, sinds de overname van ICS door ABNAMRO zijn de opslag voordelen voor Gold- (0,75%) en Platinum (0,5%) Cards compleet verdwenen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')