quote:Explosie en vuurzee bij oliepijpleiding in Russische Omsk
Bij de Russische stad Omsk is vanochtend vroeg een explosie geweest bij een gaspijpleiding. Op video's die rondgaan op sociale media is een grote vuurzee te zien:
Volgens de gouverneur van Omsk gaat het om een ongeluk bij een ondergronds deel van de pijpleiding in de buurt van het dorp Rostovka. Er zou een lek zijn ontstaan na reparatiewerkzaamheden, waarna er een explosie volgde die in de wijde omtrek te zien was. Wat er precies is misgegaan, is niet duidelijk. Er is volgens de gouverneur geen gevaar voor burgers.
Staatspersbureau Interfax meldt dat enkele industriële bedrijven in de regio van de gastoevoer zijn afgesloten door de ontploffing. Het is onduidelijk om hoeveel het gaat.
In de oorlog tussen Rusland en Oekraïne valt het Oekraïense leger geregeld doelwitten, waaronder olie-installaties, aan in Rusland. Ook vinden er binnen Rusland sabotage-acties plaats. Er zijn vooralsnog geen berichten dat dit nu ook het geval is.
Omsk is een stad met ruim een miljoen inwoners in het westen van Siberië. De stad ligt op ruim 2000 kilometer van Moskou.
“ reparatiewerkzaamheden”quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:41 schreef Moonversion het volgende:
[..]
'een lek zijn ontstaan na reparatiewerkzaamheden, waarna er een explosie volgde'
Dus onder het gezang pak ik het ventje handig beetquote:Op dinsdag 18 november 2025 10:39 schreef Moonversion het volgende:
Ja Omsk is een mooie stad, maar net iets te ver weg
Dat paartje is moe en rust uitquote:
https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1990703032162791510quote:
Trojka hier Trojka daarquote:Op dinsdag 18 november 2025 11:19 schreef vosss het volgende:
Gemini ff een afbeelding laten maken van het tragische moment van Pjotr
[ afbeelding ]
Net zoals uit het raam vallen.quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:41 schreef Moonversion het volgende:
[..]
'een lek zijn ontstaan na reparatiewerkzaamheden, waarna er een explosie volgde'
Waarom niet? Oekraïners hebben al heel veel sabotages diep in Rusland gedaan.quote:Op dinsdag 18 november 2025 11:24 schreef Starhopper het volgende:
Mja, dit lijkt mij geen werk van de Oekraïners. Ergens een random plek bij een gehucht, duizenden kilometers van het front, je kunt dit ook moeilijk een strategisch punt noemen. Het is wel een rare situatie natuurlijk verder, maar de conclusies die nu worden getrokken zijn een beetje overdreven en nogal hysterisch.
Dit lijkt mij een prima target (elk olie/gas/energie gerelateerd systeem) voor Oekraïne en heeft Rusland allemaal aan zichzelf te danken.quote:Op dinsdag 18 november 2025 11:24 schreef Starhopper het volgende:
Mja, dit lijkt mij geen werk van de Oekraïners. Ergens een random plek bij een gehucht, duizenden kilometers van het front, je kunt dit ook moeilijk een strategisch punt noemen. Het is wel een rare situatie natuurlijk verder, maar de conclusies die nu worden getrokken zijn een beetje overdreven en nogal hysterisch.
Ik wilde net plaatsen dat Omsk een mooie stad is, maar nét iets te ver wegquote:Op dinsdag 18 november 2025 11:19 schreef vosss het volgende:
Gemini ff een afbeelding laten maken van het tragische moment van Pjotr
[ afbeelding ]
Ik lig dubbel!!!quote:Op dinsdag 18 november 2025 11:57 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Jij hebt toch ook een reservewiel in je auto?
Stel je voor dat die knol een lekke hoef krijgt.
Geniaal!!!quote:Op dinsdag 18 november 2025 12:31 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Trojka hier Trojka daar
Bekijk deze YouTube-video
Een nieuwe Dodenrit
Bekijk deze YouTube-video
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |