Nigeriaanse coach beschuldigt Congo na mislopen WK: 'Iemand gebruikte voodoo'

Voetbaltrainer Éric Chelle kon zijn emoties niet in bedwang houden nadat Nigeria het WK had misgelopen na het verlies, zondag, tegen de Democratische Republiek Congo. Aan het einde van de penaltyreeks stormde hij op de stafleden van Congo af.

"Iemand op de bank bij Congo gebruikte voodoo, het viel me bij elke strafschop op", zei de bondscoach na afloop bij ESPN, waarbij hij het gebaar uitbeeldde met een zwaaiende rechterarm. "En dan iets met water, of iets dergelijks. Nou ja, daarom was ik na afloop boos op hem."
https://nos.nl/artikel/25(...)and-gebruikte-voodoo

twitter

twitter
In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.
Queers 4 Palestine!
Aan Afrika blijven doneren @Zipportal
No one here is exactly what he
Dergelijke inmenging zou mij ook veel te ver gaan. Terechte boosheid!

Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!

VIESDIK
Simpelen

U MAD?

Ik heb ooit een boek gelezen over Voodoo in Afrikaanse voetbal, dat nemen ze daar nogal serieus, en als ze er achter komen dan zijn de rapen echt gaar.Overigens heb ik een tijdje terug ook nog een geval opgezocht met een voetballer in Nederland die door Voodoo bevangen was, ging helemaal uit ze dak en is later afgekeurd voor professioneel voetbal.

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block

0s.gif Op donderdag 20 november 2025 10:42 schreef raptorix het volgende:
Ik heb ooit een boek gelezen over Voodoo in Afrikaanse voetbal, dat nemen ze daar nogal serieus, en als ze er achter komen dan zijn de rapen echt gaar.Overigens heb ik een tijdje terug ook nog een geval opgezocht met een voetballer in Nederland die door Voodoo bevangen was, ging helemaal uit ze dak en is later afgekeurd voor professioneel voetbal.
Hoe kom je bij zo'n boek terecht, lol.

Overigens wil @Zipportal dat boek ook weleens lezen.

0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 19:04 schreef Zipportal het volgende:
Voodoopop geactiveerd.
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 21:04 schreef Zipportal het volgende:
Voodoopop geactiveerd.
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 14:06 schreef Zipportal het volgende:
Voodoopop geactiveerd.
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 11:50 schreef Zipportal het volgende:
Tied voor een voodoopop. @:3rr0r
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 21:02 schreef Zipportal het volgende:
MIJN VOODOOPOP WERKT ALTIJD.
DSIGoden
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 18:27 schreef 3rr0r het volgende:

[..]

Overigens wil @:Zipportal dat boek ook weleens lezen.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

cat-cat-reading.gif
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 18:27 schreef 3rr0r het volgende:

[..]

Overigens wil @:Zipportal dat boek ook weleens lezen.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

Volgens mij was het een aflevering van hardgras.
Wat lopen ChatGTPen, en mogelijk is het deze: https://www.sportboek.nl/product/hard-gras-26/

Bericht 14% gewijzigd door raptorix op 21-11-2025 02:48:27

Overigens Nederlands geval:

Seizoen '87 / '88. Tijdens MVV - Excelsior doet zich een vreemd incident voor. Excelsior speler Andrew Braaf eist alle aandacht op. Hij maakt op het veld koprollen, trekt sprintjes, neemt een strafschop en springt juichend in de hekken. Op zich niets vreemds, ware het niet dat het spel vanwege de rust stil ligt. Getracht wordt de Rotterdamse speler tot bedaren te brengen. Het lukt alleen teamgenoot Wasiman om in het Surinaams met Braaf te communiceren. Echter zonder dat Braaf kalm wordt. Hij haalt uit naar bestuurslid Brouwers, trainer Korver en naar een agent. Reden om Braaf geboeid af te voeren en een valiuminjectie toe te dienen. De Excelsior speler wordt onderzocht op het gebruik van stimulerende middelen, wat na onderzoek in het ziekenhuis uitgesloten wordt. Waarschijnlijk heeft Braaf een black-out gehad (oftewel acute psychose). Hij kan na het onderzoek in het ziekenhuis weer naar huis.

steun FOK! en koop via een van deze links
Coolblue Bitvavo