Niks.quote:Op maandag 17 november 2025 13:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
Hoi, stel > stroomuitval, wat doen mijn zonnepanelen dan?
Als de netspanning wegvalt schakelt de omvormer van je zonnepanelen uit.quote:Kunnen die überhaupt terugleveren aan het net of hoe gaat dat?
Hoe zit met thuisbatterij? Blijf deze werken wanneer netspanning wegvalt.quote:Op maandag 17 november 2025 13:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Niks.
[..]
Als de netspanning wegvalt schakelt de omvormer van je zonnepanelen uit.
Dat hangt van je omvormer en elektrische installatie af. Sommigen omvormers hebben een off-grid stopcontact/uitgang, maar als je je huis (of enkele groepen) al dan niet automatisch van stroom wil voorzien in het geval van een storing dan zal je daarvoor toch het e.e.a. moeten aanleggen in de meterkast.quote:Op maandag 17 november 2025 13:56 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Hoe zit met thuisbatterij? Blijf deze werken wanneer netspanning wegvalt.
Geldt dat ook voor deze dan?quote:Op maandag 17 november 2025 14:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat hangt van je omvormer en elektrische installatie af. Sommigen omvormers hebben een off-grid stopcontact/uitgang, maar als je je huis (of enkele groepen) al dan niet automatisch van stroom wil voorzien in het geval van een storing dan zal je daarvoor toch het e.e.a. moeten aanleggen in de meterkast.
En die energie blijft daar ook lekker zitten, want de omvormer van dat ding schakelt uit bij stroomuitval.quote:Op maandag 17 november 2025 14:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor deze dan?
https://www.homewizard.com/nl/shop/plug-in-battery/
Ik dacht eraan mijn eigen energie te zuigen want die zit immers in den accu.
Dus mijn totale meterkast en derhalve hele huis? Dus deze is alleen geschikt voor in de avond / zonloze tralala?quote:Op maandag 17 november 2025 14:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En die energie blijft daar ook lekker zitten, want de omvormer van dat ding schakelt uit bij stroomuitval.
Yep.quote:Op maandag 17 november 2025 14:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dus mijn totale meterkast en derhalve hele huis? Dus deze is alleen geschikt voor in de avond / zonloze tralala?
Ik heb alleen verstand van de systemen van victron met losse accu's van verschillende merken. De victron systemen kunnen geheel zelfstandig het hele huis en nog wel meer ook van stroom blijven voorzien. Ook kunnen deze systemen veel omvormers van zonnepanelen aansturen zodat deze de accu vol blijven houden. De meeste thuisaccu's zijn niet bedacht en gemaakt voor een off grid situatie en kunnen dit dus niet.quote:Op maandag 17 november 2025 13:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
Hoi, stel > stroomuitval, wat doen mijn zonnepanelen dan? Kunnen die überhaupt terugleveren aan het net of hoe gaat dat?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |