abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 november 2025 @ 09:00:48 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219283616
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom, ook Thierry en Osama Bin Laden, die nog steeds leeft, net als Elvis.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 18 november 2025 @ 08:13:53 #2
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219289338
Hopeloos verdeeld.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 25 november 2025 @ 08:25:59 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219338720
De grote spelers verplaatsen hun stukken op het globale schaakbord.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219339429
Fuk de Duk
pi_219339576
quote:
Een van onze vaste gasten, Ronit Palache, gaf vooraf aan geen voorstander te zijn van de uitnodiging aan Wierd Duk, vanwege haar bezwaren tegen zijn werkwijze. Zij meldde dat zij dit in de uitzending zou benoemen. De redactie heeft Wierd Duk vantevoren laten weten dat Ronit Palache kritiek had op zijn werkwijze en dat tijdens de uitzending ook naar voren zou brengen.
https://dit.eo.nl/artikel/wierd-duk-verlaat-dit-is-de-week

De Duk wist vooraf dat er kritiek zou komen van Palache.
Viel hij nu over de apocrief-citaten? Lijkt mij niet.. Ze benoemde zijn islamietenhaat en dat hij van te voren kunnen weten en zich voorbereiden.
  donderdag 27 november 2025 @ 06:54:32 #6
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219353082
Hoe 'het Westen' met onze laser focus op kortetermijnwinst binnen enkele decennia alles uit handen gaf.

Visie, strategie, een koers zetten.. het is ons geheel vreemd.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 1 december 2025 @ 13:01:27 #7
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219386276
The MadMax Uranium Express – the convoy of all dangers



twitter


Wat zou Rusland met dat uranium willen? :?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 3 december 2025 @ 10:07:12 #8
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219399565
Gelukkig heeft Venezuela nog een voorraadje.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219414155
quote:
Hoofdpiet Niels van der Laan met de dood bedreigd voor suggestie in Sinterklaasjournaal
NOS

pi_219424899
En de piesprijs gaat naar.................... Donald Trump
Wegens veel zeiken
Van harte
  Moderator maandag 8 december 2025 @ 13:01:57 #11
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219441771
Deze deurverkoper _O- _O- _O-
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 9 december 2025 @ 10:13:50 #12
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219447624
Hoe komt China aan die namen?

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator dinsdag 9 december 2025 @ 10:15:42 #13
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219447630
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 10:13 schreef Perrin het volgende:
Hoe komt China aan die namen?

[ x ]
Tijd om wat Chinezen op te pakken en uit te zetten dus.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 10 december 2025 @ 18:43:22 #14
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219459068
Wtf?

Is dit een alternatief FOK! opgericht door oud pol leden?
https://polcafe.nl/
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_219459123
quote:
7s.gif Op woensdag 10 december 2025 18:43 schreef phpmystyle het volgende:
Wtf?

Is dit een alternatief FOK! opgericht door oud pol leden?
https://polcafe.nl/
Ja die is er al een tijdje. :)
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 10 december 2025 @ 18:55:22 #16
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219459165
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 18:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja die is er al een tijdje. :)
Waarom dat dan?
Boze ex FOK!kers die in een bubble willen?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_219459241
quote:
7s.gif Op woensdag 10 december 2025 18:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waarom dat dan?
Boze ex FOK!kers die in een bubble willen?
Omdat ze het daar fijner vinden, denk ik. Ik lees er niet mee, maar weet dat het al een aantal jaar bestaat. Misschien zijn de analyses diepgravender. Ik weet het niet.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 10 december 2025 @ 19:03:04 #18
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219459264
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 19:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Omdat ze het daar fijner vinden, denk ik. Ik lees er niet mee, maar weet dat het al een aantal jaar bestaat. Misschien zijn de analyses diepgravender. Ik weet het niet.
Ik heb zojuist geregistreerd. Maar mijn account moet nog geconfirmeerd worden. Dat duurt al 30 minuten..
Daarna maar eens meeposten.
Ik gok dat ik er binnen 14 posts af lig. Vermoedelijk willen ze gewoon een exclusieve bubbel.

Lees vooral veel gekibbel en verwijzing naar artikelen waar ze ingewikkelde materie behandelen. De users daar die ken ik nog wel van hier.

Heeft Remlof dat opgezet?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_219459282
quote:
7s.gif Op woensdag 10 december 2025 19:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik heb zojuist geregistreerd. Maar mijn account moet nog geconfirmeerd worden. Dat duurt al 30 minuten..
Daarna maar eens meeposten.
Ik gok dat ik er binnen 14 posts af lig. Vermoedelijk willen ze gewoon een exclusieve bubbel.

Lees vooral veel gekibbel en verwijzing naar artikelen waar ze ingewikkelde materie behandelen. De users daar die ken ik nog wel van hier.

Heeft Remlof dat opgezet?
Je kunt ook op beiden posten, natuurlijk. Je bent een vrij mens en zulks.
Ik zie ze niet als concurrent ofzo.
Alleen maar fijn dat er nog fora bestaan, want het lijkt allemaal wel wat terug te lopen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 10 december 2025 @ 19:07:21 #20
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219459311
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 19:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Je kunt ook op beiden posten, natuurlijk. Je bent een vrij mens en zulks.
Ik zie ze niet als concurrent ofzo.
Alleen maar fijn dat er nog fora bestaan, want het lijkt allemaal wel wat terug te lopen.
Het is niet mijn kopje thee.
Ik zie Remlof, Friek, Gsbrdr, pompomp, whis, duke, en nog vele andere zure mensen.
Maar wordt'm niet. Krijg mijn account niet bevestigd..

Maar is dat opgezet door remlof?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_219459354
quote:
7s.gif Op woensdag 10 december 2025 19:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is niet mijn kopje thee.
Ik zie Remlof, Friek, Gsbrdr, pompomp, whis, duke, en nog vele andere zure mensen.
Maar wordt'm niet. Krijg mijn account niet bevestigd..

Maar is dat opgezet door remlof?
Dat weet ik niet. Wel zijn er een aantal mensen van POL heen gegaan.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 10 december 2025 @ 19:17:43 #22
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219459441
Het heeft een nogal hoog nrc gehalte.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_219459806
Het is er nagenoeg dood omdat ze door de eensgezindheid niks boeiends hoeven te bedenken. Botte messen in een la.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 10 december 2025 @ 20:03:25 #24
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219460159
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 19:41 schreef Akathisia het volgende:
Het is er nagenoeg dood omdat ze door de eensgezindheid niks boeiends hoeven te bedenken. Botte messen in een la.
Ik zag ook al dat er vrij weinig meer werd gepost. Het was daar ook wel grossieren in zelfgenoegzaamheid en borstklopperij.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_219513208
https://www.facebook.com/reel/892528453454615
Als opa per ongeluk het verkeerde koopt
  donderdag 18 december 2025 @ 09:34:30 #26
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219523756
Daar kunnen de oelewappers die 'het Westen' besturen misschien wat van opsteken.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219575725
Vroeger
Hilversum drie bestond nog niet
En Amerika was bondgenoot
We zongen met gelijke stem
In Den Haag en te Washington
Nu is een paljas president
Poetinvriend, die corrupte vent

νяσєgєя

[ Bericht 6% gewijzigd door Bluesdude op 24-12-2025 10:45:28 ]
  woensdag 24 december 2025 @ 17:13:38 #28
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219578738
We hebben er zin an.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 6 januari 2026 @ 16:19:31 #29
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219761803
Kijk ons eens lekker babbelen over duurzaamheid terwijl ons ruwe olieverbruik door blijft groeien.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 6 januari 2026 @ 21:42:23 #30
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219764867
Oude tijden herleven.

twitter


[ Bericht 8% gewijzigd door Perrin op 07-01-2026 10:59:15 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator woensdag 7 januari 2026 @ 10:12:53 #31
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219767359
Ik weet niet aan wie ik een abbo te danken heb, maar toch bedankt! O+
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219767722
eigenlijk moet men in Europa no-kingsdemonstraties houden.
Trump is een gevaar voor het humaan en democratisch denken , cq de westerse cultuur
  vrijdag 9 januari 2026 @ 00:21:19 #33
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219784911
Deze les kan niet vaak genoeg benadrukt worden.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 10 januari 2026 @ 09:18:56 #34
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219796328
Dit is de eerste paus die dingen zegt waar ik het 100% mee eens ben. _O_

twitter
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 10 januari 2026 @ 11:25:43 #35
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219797349
Sociale media versterken populisme vooral doordat zij het oude monopolie van gevestigde elites op het publieke debat hebben doorbroken.

Ideeën die vroeger werden genegeerd of gestigmatiseerd, bereiken nu zonder omwegen een groot publiek.

Pogingen om dit proces terug te draaien via censuur, strengere regulering of morele uitsluiting zijn niet alleen weinig realistisch, maar werken vaak averechts en versterken juist het anti-elitair wantrouwen.

Tegelijkertijd overschat de liberale elite de schade van sociale media en onderschat zij haar eigen tekortkomingen: een hardnekkige weerstand tegen debat, engagement en echte overtuiging.

In plaats van zich af te sluiten of tegenstanders weg te zetten, moeten liberale instellingen erkennen dat rationele overtuiging wel degelijk mogelijk is, al vraagt zij inzet, empathie en bereidheid tot zelfkritiek.

In een open en concurrerende ideeënmarkt kan het liberalisme alleen standhouden door actief deel te nemen, niet door opnieuw de rol van poortwachter op te eisen.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219797459
Jup, de kaders waarbinnen het debat gevoerd "mocht" worden zijn doorbroken en daarmee is het "creëren van instemming" een stuk lastiger geworden. Je krijgt logischerwijs geen instemming van diegenen die nu buiten de kaders staan, om die kaders met harde hand te hanteren. Men moet nu gaan nadenken, argumenten verzinnen en er wellicht achterkomen dat die kaders niet voor niets zijn doorbroken.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 12 januari 2026 @ 19:50:08 #37
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219820726
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219840821
quote:
De vijfdelige documentaireserie 'Wakker in Paraguay - Nederlanders op de vlucht naar een land hier ver vandaan' volgt een jaar lang een groep Nederlanders die ervan overtuigd is dat het in ons land helemaal misgaat. Ze zoeken hun heil in het verre en onbekende Paraguay dat hen veel vrijheden belooft. Wie zijn deze mensen? En lukt het hen om hun droom waar te maken? Vanaf donderdag 8 januari, 20.25 uur, NPO 2 en vanaf dan volledig te streamen op NPO Start.
https://www.vpro.nl/wakke(...)uawYchhoCgjIQAvD_BwE

Zie ook deze recensie

Meer toelichting oa met de extreemachtige rechtse pief Sid Lukkassen

Ja nou... niet allemaal afkraken .
Prima dat wappies rechts-woke,en extreemrechtsen vertrekken uit Nederland.
Veel succes!!! Wel wegblijven

[ Bericht 7% gewijzigd door Bluesdude op 15-01-2026 14:31:33 ]
  Moderator donderdag 15 januari 2026 @ 14:26:57 #39
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219840846
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 14:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
https://www.vpro.nl/wakke(...)uawYchhoCgjIQAvD_BwE

Zie ook deze recensie

Ja nou... niet allemaal afkraken .
Prima dat wappies rechts-woke,en extreemrechtsen vertrekken uit Nederland.
Veel succes!!! Wel wegblijven
Mooi toch, eerst de wappies geld aftroggelen en dan met de stille trom vertrekken naar Zuid Amerika.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219841613
quote:
6s.gif Op donderdag 15 januari 2026 14:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Mooi toch, eerst de wappies geld aftroggelen en dan met de stille trom vertrekken naar Zuid Amerika.
De oplichting van Sid Lukassen : https://www.voordekunst.n(...)derland-onafwendbaar

Nog meer oplichting op X

quote:
Of je tot de elite - nu praat ik over bestuurders en culturele instituties - wordt toegelaten, is puur afhankelijk van hoe je de juiste politiek-correcte spraakcodes navigeert.
De enige weg voorwaarts is als die totale bovenbouw finaal onderuit getrokken wordt. En dit is waarom ik naar Paraguay ben gegaan want ik kan dat echt niet meer voor me houden.
Hij pleit voor een extreemrechtse revolutie en daarom is hij naar Paraquay gegaan ?
Die revolutie moet je opbouwen in Nederland zelf.... af en toe een artikeltje publiceren vanuit Paraquay zal niet helpen..... is oplichting van de donateurs, de volgers..
Maar.... als de revolutie lukt... hoe ziet hij dan het politieke bestuur? Rechtse monocuturele dictatuur ?
pi_219841627
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 15:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
De oplichting van Sid Lukassen : https://www.voordekunst.n(...)derland-onafwendbaar

Nog meer oplichting op X

[..]
Hij pleit voor een extreemrechtse revolutie en daarom is hij naar Paraquay gegaan ?
Toch best een stap, van de zolderkamer bij je moeder naar Paraguay
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_219851838
Wat denken jullie van de piesprijs voor een zeker iemand
  maandag 19 januari 2026 @ 10:31:55 #43
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219873744
In een poging haar huidige populariteit electoraal te verzilveren.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 19 januari 2026 @ 17:36:42 #44
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219878016
You don't say.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 19 januari 2026 @ 19:27:30 #45
104871 remlof
Europees federalist
pi_219878762
Gefeliciteerd @xpompompomx!

Met je avatar, maar ook met het modschap van dit stinkhol.
Yankee go home!
  Moderator maandag 19 januari 2026 @ 19:51:55 #46
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219878985
quote:
14s.gif Op maandag 19 januari 2026 19:27 schreef remlof het volgende:
Gefeliciteerd @:xpompompomx!

Met je avatar, maar ook met het modschap van dit stinkhol.
Remlove! :*
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219879337
Gefeliciteerd met het blauwe @xpompompomx

pi_219880410
https://actie.degoedezaak.org/petitions/boycot-het-trump-wk-in-de-vs-1

Petitie: Boycot het Trump-WK in de VS

De maker van deze petitie schreef in VN
  dinsdag 20 januari 2026 @ 00:02:22 #49
104871 remlof
Europees federalist
pi_219880489
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 23:35 schreef Bluesdude het volgende:
https://actie.degoedezaak.org/petitions/boycot-het-trump-wk-in-de-vs-1

Petitie: Boycot het Trump-WK in de VS

De maker van deze petitie schreef in VN
Prima actie, je moet geen WK willen in het fascistische Amerika van Trump.
Yankee go home!
  dinsdag 20 januari 2026 @ 13:12:58 #50
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219882950
Ondertussen in Noord-Korea:

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219884503
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 13:12 schreef Perrin het volgende:
Ondertussen in Noord-Korea:

[ x ]
Volgens mij zoekt Agema nog naar een nieuwe baan. Die ziet er ook zeker nog wel een heel stuk beter uit dan een geit.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219885982
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 23:35 schreef Bluesdude het volgende:
https://actie.degoedezaak.org/petitions/boycot-het-trump-wk-in-de-vs-1

Petitie: Boycot het Trump-WK in de VS

De maker van deze petitie schreef in VN
gisterenmiddag 19 jan 33.000 x ondertekend
vandaag 20 jan 19.30 : 85.500
pi_219886021
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 15:54 schreef probeer het volgende:

[..]
Volgens mij zoekt Agema nog naar een nieuwe baan. Die ziet er ook zeker nog wel een heel stuk beter uit dan een geit.
BNR: Agema keert niet terug in Tweede Kamer: ‘Lijkt me fantastisch om burgemeester te worden’
  woensdag 21 januari 2026 @ 15:46:19 #54
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219892233
Dat in gesprek blijven dat lukt niet heel goed, heb ik de indruk.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator woensdag 21 januari 2026 @ 16:22:46 #55
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_219892563
Wie is deze man, iemand enig idee

Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator woensdag 21 januari 2026 @ 16:32:12 #56
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219892631
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 16:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wie is deze man, iemand enig idee

[ afbeelding ]
Ik vermoed een SGP 'ert.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 21 januari 2026 @ 16:43:45 #57
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219892726
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 16:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wie is deze man, iemand enig idee

[ afbeelding ]
Bas van der Vlies natuurlijk :P

https://www.bnnvara.nl/jo(...)p-stopt-als-kamerlid
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 22 januari 2026 @ 22:46:07 #58
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219903168
In feite een wereldoorlog maar in slow motion en deels koud.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 22 januari 2026 @ 23:17:57 #59
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219903312
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 24 januari 2026 @ 10:00:46 #60
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219912552
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219917143


Dat voetvolk van de wouldbe- dictator kun je fascistoide gedrag verwijten.
Maar zij zijn zeker geen gestapo, die waren fascisten zonder masker
  zondag 25 januari 2026 @ 09:24:55 #62
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219921986
Are we winning yet?

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 25 januari 2026 @ 17:00:48 #63
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219926263
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 09:24 schreef Perrin het volgende:
Are we winning yet?

[ afbeelding ]
Ze leven op de pof ja omdat iedereen in dollars moet lenen. Dat gaat ooit eens fout. For sure om Macron maar eens te citeren.
Maar vooralsnog is dat wel een lekkere uitgangspositie, lenen en daarmee diensten en grondstoffen in het buitenland te kopen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 25 januari 2026 @ 18:48:47 #64
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219927162
En ondertussen in China:

twitter



vertaling: Xi meent dat deze topgeneraal zijn gezag heeft ondermijnd
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219927224
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 18:48 schreef Perrin het volgende:
En ondertussen in China:

[ x ]

vertaling: Xi meent dat deze topgeneraal zijn gezag heeft ondermijnd
Het rommelt nu toch al een tijdje binnen de CCP, de interne macht van Xi lijkt niet meer zo vanzelfsprekend. Deze generaal is gewoon er eentje uit zijn eigen clan en zo zijn er de afgelopen maanden vele hoge militairen uit Xi's clan ontslagen.

De huidige premier is ook veel meer op eigen houtje en uit eigen naam dingen aan het doen zeker op het gebied van de economie. Het is allemaal nog weinig en Xi heeft nog steeds de absolute macht maar het zijn wel kleine breukjes.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2026 19:01:37 ]
  zondag 25 januari 2026 @ 18:59:09 #66
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219927232
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 18:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Het rommelt nu toch al een tijdje binnen de CCP, de interne macht van Xi lijkt niet meer zo vanzelfsprekend. Deze generaal is gewoon er eentje uit zijn eigen clan en zo zijn er de afgelopen maanden vele hoge militairen uit Xi's clan ontslagen
In een autocratie kun je tenslotte niemand vertrouwen. Altijd achterdochtig en paranoïde, iedereen kan bezig zijn tegen je samen te spannen.

Voordeel voor ons is dat er niet bepaald wordt geselecteerd op competentie in dat soort systemen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 26 januari 2026 @ 00:47:09 #67
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219929320
Goud schiet door de $5k/oz-grens.

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 27 januari 2026 @ 11:45:34 #68
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219938893
Blijkt dat de kiezer dol is op welbespraakte leiders die zich gedragen als een staatsman met visie en lef.

Wie had dat gedacht?!

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219965761
Wappie verneukt wappies
quote:
Een 59-jarige man uit Hillegom is vrijdag veroordeeld tot een celstraf van achttien maanden voor onder meer oplichting. De man vroeg om donaties voor kritische websites over het coronabeleid van de overheid, maar hij gaf het geld uit aan vakanties.
--
Hoeveel geld de man in 2,5 jaar tijd heeft opgehaald, kon de rechtbank niet achterhalen. Maar waarschijnlijk gaat het om honderdduizenden euro's. Veel van het geld is opgegaan aan vakanties naar onder meer Aruba, Oostenrijk en Zweden. Daarnaast heeft de man geld aan zijn zoon en dochter gegeven.
https://www.nu.nl/binnenl(...)f-aan-vakanties.html

Er was toch ook zo'n wappie-oplichter in Duitsland ?
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/wappie-advocaat-zamelt-vermogen-in-voor-corona-tribunaal-en-gaat-er-met-het-geld-vandoor

En Siebert met de mondkapjes niet vergeten. Is hij al gevonnist ?

[ Bericht 10% gewijzigd door Bluesdude op 30-01-2026 20:13:10 ]
  dinsdag 3 februari 2026 @ 11:41:42 #70
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219991690
Een ander perspectief.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:09:09 #71
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219995012
China spreekt tegenwoordig ook voor Rusland:
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220010332
Longkankerarts versus Johan Derksen
twitter
  zondag 8 februari 2026 @ 16:05:33 #74
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220037497
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 10:31 schreef Perrin het volgende:
In een poging haar huidige populariteit electoraal te verzilveren.

[ x ]
Poging geslaagd!

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220206189
Gaat Hillary bekennen dat zij op het Epstein-eiland jonge meisjes heeft aangerand en erger dan dat ?
Of volgt ze de trump-verdediging: ik weet van niks, ben onschuldig

Maar King Trump hoeft niet verschijnen in het congress ...Zo gaat dat met Grote Leiders.
Krijgt hij nog ooit een prijs voor openbaar maken van de epsteinfiles ?
  zondag 1 maart 2026 @ 03:09:10 #76
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220225873
Goed stuk over Japans geopolitieke situatie.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 2 maart 2026 @ 11:20:14 #77
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220237395
The New World Order. Same as the old one, but worse.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 16 maart 2026 @ 08:45:46 #78
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220353993
Het volgende hoofdstuk.

twitter


[ Bericht 5% gewijzigd door Perrin op 16-03-2026 13:47:53 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 16 maart 2026 @ 13:34:33 #79
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_220356893
Wat is dit hier voor een drek geworden zeg.
  maandag 16 maart 2026 @ 13:48:02 #80
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220357056
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 13:34 schreef betyar het volgende:
Wat is dit hier voor een drek geworden zeg.
Hé bet, leuk dat je langskomt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 17 maart 2026 @ 18:45:25 #81
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220366547
Ondertussen in Nigeria.

twitter


[ Bericht 57% gewijzigd door Perrin op 19-03-2026 07:44:23 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 19 maart 2026 @ 12:56:53 #82
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220380079
China reikt Taiwan de helpende hand.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 28 maart 2026 @ 13:20:57 #83
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220451323
Huge if true.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 29 maart 2026 @ 22:41:24 #84
104871 remlof
Europees federalist
pi_220462518
Gave slowchat zo :')
Yankee go home!
  zondag 29 maart 2026 @ 23:07:44 #85
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220462768
:')
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Forum Admin zondag 29 maart 2026 @ 23:19:36 #86
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220462823
1 pak Koopmans Appeltaart
175 g roomboter of margarine
1 ei
1 kg (ca. 6 stuks) zachtzure appels ( bijv. Elstar of Jonagold)
20 g suiker
75 g rozijnen
2 a 3 tl kaneel
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 29 maart 2026 @ 23:21:07 #87
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220462832
quote:
10s.gif Op zondag 29 maart 2026 22:41 schreef remlof het volgende:
Gave slowchat zo :')
Misschien als je wat constructiefs bijdraagt?

Van die oudgedienden die even langsvliegen en de boel onderschijten, wordt het iig zeker niet beter.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Forum Admin zondag 29 maart 2026 @ 23:23:13 #88
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220462843
Het is niet dat je posts niet gewaardeerd worden, dit is alleen niet de plek :P

Denk ik dan
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 29 maart 2026 @ 23:25:28 #89
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220462849
Ik hoop dan dat het mensen kietelt om wat erover te beppen. Bij gebrek aan andere input.

De weinigen die er nog wél wat posten afzeiken, lijkt me niet zo'n heel effectieve strategie om het beter te maken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 29 maart 2026 @ 23:55:45 #90
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220462946
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2026 23:21 schreef Perrin het volgende:

[..]
Misschien als je wat constructiefs bijdraagt?

Van die oudgedienden die even langsvliegen en de boel onderschijten, wordt het iig zeker niet beter.
Hij heeft z'n eigen echoput waar die komt. Zijn er nog een paar van.
Die komen zo nu en dan hier om te zeggen hoe kut het hier is, om vervolgens op hun eigen polcafe dagelijks een of twee posts te plaatsen.

Een beetje hetzelfde als van die oud collega's die reeds vertrokken zijn maar toch nog geregeld komen buurten en dan denken dat de andere oud collega's daar op zitten te wachten :')
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  maandag 30 maart 2026 @ 00:21:06 #91
104871 remlof
Europees federalist
pi_220463219
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2026 23:21 schreef Perrin het volgende:

[..]
Misschien als je wat constructiefs bijdraagt?

Van die oudgedienden die even langsvliegen en de boel onderschijten, wordt het iig zeker niet beter.
Ik kwam toevallig even checken en zag alleen jouw linkdumps, ik ben al blij dat ik al jaren een veel betere plek heb om over politiek te discussiëren.

Protip: als je links naar nieuwsberichten post in een slowchat zet er dan op z'n minst je eigen mening over dat item bij.
Yankee go home!
  maandag 30 maart 2026 @ 00:28:21 #92
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220463234
@remlof

Doe jij daar ook de moderatie? In elk geval heb ik een tijd geleden geprobeerd te registreren maar ik krijg geen notificatie voor mijn accountgegevens. Zonder die gegevens kan ik daar niet meeposten.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  maandag 30 maart 2026 @ 08:18:43 #93
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220463757
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2026 00:21 schreef remlof het volgende:

[..]
Ik kwam toevallig even checken en zag alleen jouw linkdumps, ik ben al blij dat ik al jaren een veel betere plek heb om over politiek te discussiëren.

Protip: als je links naar nieuwsberichten post in een slowchat zet er dan op z'n minst je eigen mening over dat item bij.
Haha wat fijn dat je me de les komt lezen, oude zeurkous. Veel plezier elders!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220529529
Een dwingende omroep... ter redding van de wereldvrede en de wereldeconomie en duizenden mensen
pi_220532461
en dan nu.......................... een juicy roddel:
Het zou uit zijn tusssen Jutta en Jake.
roddel-roddel....
pi_220543691
Schrijver van ons nationaal volkslied was een slavendrijver.
Hoeveel verdiende hij ?

quote:
'Fan van de West-Indische Compagnie'
Het rapport is geschreven door Dienke Hondius. Samen met Blom, conservator van het Zeeuws Archief, onderzocht ze een document dat gaat over de oprichting van de Zeeuwse West-Indische Compagnie. De WIC is verantwoordelijk voor het verschepen van 300.000 slaven. Tot hun verbazing zagen ze de 'sierlijke handtekening' van Valerius onder het document staan. "Hij had een hele dikke vinger in de pap als het gaat om de slavenvaart", vertelt Blom terwijl hij naar het standbeeld staart.
"Daar staat hij een beetje godvruchtig en vroom te zijn", zegt hij cynisch. Inmiddels weet hij beter. Er zat ook een donkere kant aan 'de Veerse zoon' Valerius. Nadat de handtekening werd ontdekt, is Blom de teksten van de liederen van Valerius langsgegaan. Wat blijkt? Daarin wordt de WIC bejubeld. "Je kunt echt zeggen dat hij een 'fan' was van de WIC", concludeert hij.
https://www.omroepzeeland.nl/amp/nieuws/18321159/veerse-held-valerius-valt-van-voetstuk-componist-van-het-wilhelmus-betrokken-bij-slavenhandel-dikke-vinger-in-de-pap

Voorstel: nieuw volkslied instellen............. oleee olee.... olee

zoiets dus:
Bekijk deze YouTube-video
pi_220544161
roddel roddel
quote:
Ik ben nooit bevriend geweest met Epstein. Donald (Trump, red.) en ik werden af en toe uitgenodigd voor dezelfde feesten als Epstein, aangezien het in New York City en Palm Beach gebruikelijk is dat sociale kringen elkaar overlappen”, klinkt het. "
Liegt ze niet iets? Ze vertelt niet dat Donald een hele nauwe vriend was van Epstein.
Vrouwenaanranders onder elkaar
pi_220553623
Rondje om de maan ?
En gij gleuft da ??
Bekijk deze YouTube-video
  dinsdag 14 april 2026 @ 07:16:13 #99
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220577298
It's deep states all the way down.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220580248
twitter
pi_220587606
Om de energiecrisis enigszins het hoofd te bieden is het dringend noodzakelijk dat er een plafond wordt ingesteld op bijvoorbeeld de te heffen benzine- en dieselaccijns, en de accijnzen op het gas- en de elektriciteitsverbruik.
Wat de benzine en de diesel betreft kan dit bijvoorbeeld op maximaal ¤ 2,00 en voor diesel op bijvoorbeeld ¤ 1,50 gesteld worden.

Dit betekent weliswaar dat de overheid niet meeprofiteert van de hoge energieprijzen, maar dit is een alleszins redelijke gang van zaken. Er hoeft hierdoor dus geen of minder overheidsgeld uitgedeeld worden.
Het heeft tevens tot gevolg dat Oost- en Zuid-Nederland niet zo dringend de grens over moet om goedkoop te tanken.
Dit kan een blijvend maximum plafond zijn wat de energieprijzen verder ook doen.

Bedacht moet worden dat de energieprijzen in Nederland exorbitant hoog zijn en dat dat met name door het zeer hoge accijnspercentage en de daarbovenop nog komende geheven hoge BTW komt. Het is te idioot voor woorden.

Het veroorzaakt bovendien dat talloze burgers en bedrijven in ernstige en soms zelfs catastrofale financiële nood komen
  woensdag 15 april 2026 @ 17:55:11 #103
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220587673
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 17:33 schreef Pegos het volgende:
Om de energiecrisis enigszins het hoofd te bieden is het dringend noodzakelijk dat er een plafond wordt ingesteld op bijvoorbeeld de te heffen benzine- en dieselaccijns, en de accijnzen op het gas- en de elektriciteitsverbruik.
Wat de benzine en de diesel betreft kan dit bijvoorbeeld op maximaal ¤ 2,00 en voor diesel op bijvoorbeeld ¤ 1,50 gesteld worden.

Dit betekent weliswaar dat de overheid niet meeprofiteert van de hoge energieprijzen, maar dit is een alleszins redelijke gang van zaken. Er hoeft hierdoor dus geen of minder overheidsgeld uitgedeeld worden.
Het heeft tevens tot gevolg dat Oost- en Zuid-Nederland niet zo dringend de grens over moet om goedkoop te tanken.
Dit kan een blijvend maximum plafond zijn wat de energieprijzen verder ook doen.

Bedacht moet worden dat de energieprijzen in Nederland exorbitant hoog zijn en dat dat met name door het zeer hoge accijnspercentage en de daarbovenop nog komende geheven hoge BTW komt. Het is te idioot voor woorden.

Het veroorzaakt bovendien dat talloze burgers en bedrijven in ernstige en soms zelfs catastrofale financiële nood komen
Dat lost het te verwachten energie tekort niet op. Misschien is het daarom beter om te zorgen dat de staatskas goed gevuld raakt zodat er in het geval er echt stront aan de knikker komt, er iig genoeg geld is om de laatste resten olie en gas op te kopen.

Ik zeg niet dat het dé oplossing is, maar het kan natuurlijk wel een overweging zijn geweest.
pi_220588293
Tja, maar ik neem aan dat we momenteel zo'n beetje de hoogste energieprijzen ter wereld aan onze broek hebben en dat veroorzaakt ook economische tegenspoed en malaise. Het maakt ons land minder interessant voor buitenlandse investeringen en Nederlandse bedrijven worden genoodzaakt ons land te verlaten, afgezien van de faillissementen dat voor een groeiend aantal bedrijven in het vizier komt.
Daarmee zal de overheid ook behoorlijk wat inkomsten missen, naast de grote stroom Nederlanders die bijvoorbeeld nu in het buitenland tanken.
Het huidige beleid is dus nogal discutabel.

Los hiervan: Ik zag op een aantal oude prenten dat de visserij decennia terug ook met 2 zeilen op hun kotters aan het vissen was. Waarom zou dat nu niet weer kunnen? Dan wordt de zeevisserij ook weer wat duurzamer en kan er waarschijnlijk ook bij hoge dieselprijzen toch economisch gevist worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pegos op 15-04-2026 19:45:46 ]
  woensdag 15 april 2026 @ 20:23:24 #105
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220588735
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 19:37 schreef Pegos het volgende:
Tja, maar ik neem aan dat we momenteel zo'n beetje de hoogste energieprijzen ter wereld aan onze broek hebben en dat veroorzaakt ook economische tegenspoed en malaise. Het maakt ons land minder interessant voor buitenlandse investeringen en Nederlandse bedrijven worden genoodzaakt ons land te verlaten, afgezien van de faillissementen dat voor een groeiend aantal bedrijven in het vizier komt.
Daarmee zal de overheid ook behoorlijk wat inkomsten missen, naast de grote stroom Nederlanders die bijvoorbeeld nu in het buitenland tanken.
Het huidige beleid is dus nogal discutabel.
Los hiervan: Ik zag op een aantal oude prenten dat de visserij decennia terug ook met 2 zeilen op hun kotters aan het vissen was. Waarom zou dat nu niet weer kunnen?
Dat zou misschien werken als iedereen dat weer zou doen. Maar dan nog, deze manier manier van visserij is in de contreien waar we het over hebben al jaren niet meer rendabel.
pi_220588874
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 20:23 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Dat zou misschien werken als iedereen dat weer zou doen. Maar dan nog, deze manier manier van visserij is in de contreien waar we het over hebben al jaren niet meer rendabel.
Niet iedereen hoeft dat te doen.
Het is een economisch zakelijke kwestie van kostenvergelijking ten opzichte van de opbrengst.
Ik pleit hier al meer dan 10 jaar voor.
pi_220619194
twitter
pi_220622968
https://www.facebook.com/(...)WDoEEhiw2zaDBdjz1cnl


Die man die roept zijn land Great te maken... heeft een voorganger in 1621 die-- zoals al 4 eeuwen men denkt in Nederland- zijn land Groots maakte.


quote:
"Daar can in Indien wat groots verricht", schreef hij in een brief van 29 september 1618 aan de bewindhebbers van de VOC.
https://westfriesgenootschap.nl/coen-jan-pietersz-1587-1629

[ Bericht 24% gewijzigd door Bluesdude op 20-04-2026 21:27:50 ]
  dinsdag 21 april 2026 @ 18:03:26 #109
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220627741
Begrijp ik het nu goed dat de veel strengere asielwet is afgeschoten door de PVV ?
  Moderator dinsdag 21 april 2026 @ 19:16:21 #110
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220628162
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2026 18:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Begrijp ik het nu goed dat de veel strengere asielwet is afgeschoten door de PVV ?
Geert wilde niet maar is wel boos dat andere partijen ook niet voor hebben gestemd. Kennelijk wil hij de problemen waar hij het al decennia over heeft toch niet opgelost worden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 21 april 2026 @ 20:44:48 #111
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220628945
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 april 2026 19:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Geert wilde niet maar is wel boos dat andere partijen ook niet voor hebben gestemd. Kennelijk wil hij de problemen waar hij het al decennia over heeft toch niet opgelost worden.
One trick pony
Stel je voor, dan heeft ie niets meer
  dinsdag 21 april 2026 @ 20:45:58 #112
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220628955
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
One trick pony
Stel je voor, dan heeft ie niets meer
Het mooie voor zulke demagogen is dat er nooit een tekort is aan domme mensen die in hun doorzichtige lulkoek trappen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 21 april 2026 @ 20:55:48 #113
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220629038
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het mooie voor zulke demagogen is dat er nooit een tekort is aan domme mensen die in hun doorzichtige lulkoek trappen.
Jep, maar vooral uit onvrede over het falen van de reguliere politiek.
pi_220629109
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 20:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het mooie voor zulke demagogen is dat er nooit een tekort is aan domme mensen die in hun doorzichtige lulkoek trappen.
Wat dat betreft gaat Frank Turner's beschouwing van het linkse idealisme ook wel op voor populistisch rechts:

quote:
Well, we've been a good few hours drinking
So I'm going to say what everyone's thinking
If we're stuck on this ship and it's sinking
Then we might as well have a parade
'Cause if it's still gonna to hurt in the morning
And a better plan's yet to get forming
Then where's the harm spending an evening
In manning the old barricades

So come on old friends to the streets
Let's be 1905 but not 1917
Let's be heroes, let's be martyrs, let's be radical thinkers
Who never have to test drive the least of their dreams
Let's divide up the world into the damned and the saved
And then ride to the valley like the old Light Brigade
And straighten our backs and we won't be afraid
And they'll celebrate our deaths with a national parade
So come on let's be young, let's be crass enough to care
Let's refuse to live and learn, let's make all our mistakes again, yes
And then darling, just for one day, yeah, we can fight and we can win
And if only for a little while, we could insist on the impossible

Leave the mourning the to the morning
Yeah, pain can be killed
With aspirin tablets and vitamin pills
But memories of hope, and of glorious defeat
Are a little bit harder to beat
Maar goed, waar we als maatschappij al lang en breed meewarig kijken naar dit soort socialistische utopieën schijnen we al die boosrechtse ideeën nog steeds bloedserieus te moeten nemen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220634280
„Ik ben niet links, ik ben niet rechts, maar ik ben recht door zee!”
Bekijk deze YouTube-video

Ben jij ook zo blij dat ze niet rechts is ?
  vrijdag 24 april 2026 @ 17:00:06 #116
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
  vrijdag 24 april 2026 @ 17:50:07 #117
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220645665
quote:
Tijd om haar in te wisselen voor een competent persoon.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 4 mei 2026 @ 16:05:13 #119
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220713948
Velen beginnen Links maar komen uiteindelijk tot inkeer.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 4 mei 2026 @ 16:14:46 #120
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220713996
quote:
9s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:05 schreef Perrin het volgende:
Velen beginnen Links maar komen uiteindelijk tot inkeer.

[ x ]
Ik heb vorig jaar een boek over Jan Pronk gelezen, van huis uit ontwikkelingseconoom en econometrist onder Tinbergen (en met een zéér links imago).

https://www.bol.com/nl/nl/p/jan-pronk/666755971/

Hij vond al in de jaren zestig dat 2% van het BBP aan ontwikkelingshulp, zowel publiek als privaat, het maximum moet zijn. Alles daarboven is nutteloos en zelfs schadelijk.

Het idee dat 'links' alleen maar oneindige herverdeling wil is van een kinderlijk simplisme en verdachtmaking.

Enige (beperkte) mate van internationale herverdeling kan wel nodig en nuttig zijn, maar is nooit het enige instrument. Dat gelooft geen enkele serieuze linkse ontwikkelingseconoom. Zelfs Jason Hickel niet!

Sowieso is Bono altijd meer christen dan links geweest (zoek eens op wat 'links' vond van LiveAid en vooral Live8) en is Ierland een conservatief land. Ierland was samen met Nederland het laatste land waar de geboortecijfers flink omlaag gingen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 4 mei 2026 @ 16:32:30 #121
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220714124
quote:
9s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:05 schreef Perrin het volgende:
Velen beginnen Links maar komen uiteindelijk tot inkeer.

[ x ]
Dit is gewoon echt een door X gestuurde schijntegenstelling. Je hebt beide nodig.

Herverdeling van rijke naar arme landen (met een andere munteenheid) heeft tal van nadelen, waaronder grootschalige inflatie en prijsopdrijving.

Het rauwe en ruige Elon Musk kapitalisme is ook niet alles.

Zo iemand als de miljardair Ray Dalio snapt dat. Begon als een Republikeinse havik, werd na zijn 45ste steeds een tikje linkser.

Die snapt en ziet de beperkingen en zwaktes van wat wij nu kapitalisme noemen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 4 mei 2026 @ 16:33:57 #122
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220714135
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit is gewoon echt een door X gestuurde schijntegenstelling. Je hebt beide nodig.

Herverdeling van rijke naar arme landen heeft tal van nadelen, waaronder grootschalige inflatie en prijsopdrijving.

Het rauwe en ruige Elon Musk kapitalisme is ook niet alles.

Zo iemand als de miljardair Ray Dalio snapt dat. Begon als een Republikeinse havik, werd na zijn 45ste steeds een tikje linkser. Die snapt en ziet de beperkingen en zwaktes van wat wij kapitalisme noemen.
100% mee eens. Een combi van beide is het effectiefst.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 4 mei 2026 @ 16:44:50 #123
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220714217
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
100% mee eens. Een combi van beide is het effectiefst.
China heeft natuurlijk ook gewoon externe hulp gehad, vanuit het Westen.

Van 1979 tot 2010 was China een netto ontvanger van ontwikkelingshulp, met het jaar 1995 als hoogtepunt (en ja, het toetreden tot WTO was ook belangrijk).

https://en.wikipedia.org/wiki/Foreign_aid_to_China
https://data.worldbank.or(...)ent_value_desc=false

Dus dat voorbeeld klopt al niet. Het is van een kinderachtig simplisme en verdachtmaking.

[ Bericht 12% gewijzigd door Klopkoek op 04-05-2026 16:50:00 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 4 mei 2026 @ 16:56:08 #124
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220714303
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
100% mee eens. Een combi van beide is het effectiefst.
Waarmee grepen de Bolsjewieken ooit de macht in Rusland? Met de belofte en het nietsontziende programma om Rusland van een straatarme agrarische samenleving, dat nog niet zo lang geleden het lijfeigenschap had afgeschaft, razendsnel te industrialiseren. Dat was ooit 'Links' waar behoudende conservatieven van gruwden.

Degrowth is inderdaad onzinnig, net zoals lukrake economische volumegroei nergens in resulteert. Zinnige economische groei zit in productiviteitsgroei en zuiniger met de productiefactoren omspringen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 18 mei 2026 @ 22:05:05 #125
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220835900
Onze samenleving wordt steeds fragieler.

Wat als de stroom langdurig uitvalt en de supermarkt dicht blijft? Voor zo’n donkerzwart scenario ontbreekt een plan.

Bij een langdurige stroomuitval kan de voedselvoorziening in Nederland snel vastlopen. Supermarkten sluiten omdat kassasystemen, koeling en logistiek volledig afhankelijk zijn van elektriciteit. Voorraad raakt snel op doordat het systeem werkt met minimale buffers en continue aanvoer.

De Nederlandse voedselketen is sterk geoptimaliseerd voor efficiëntie, maar daardoor kwetsbaar voor verstoringen. Kleine incidenten laten al zien hoe snel schappen leeg kunnen raken wanneer transport of distributie stagneert.

Er bestaan nog geen uitgewerkte, samenhangende crisisplannen voor voedselvoorziening bij grootschalige uitval van elektriciteit. Overheid en sector werken aan nieuwe wetgeving, crisisstructuren en mogelijk strategische voorraden, maar de verantwoordelijkheden en uitvoering zijn nog onvoldoende uitgekristalliseerd.

De uitdaging ligt in het balanceren van lage kosten en hoge efficiëntie met voldoende robuustheid om extreme scenario’s op te vangen, inclusief de vraag hoe distributie, prioritering en basisvoorziening in een noodsituatie georganiseerd moeten worden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 22 mei 2026 @ 10:00:38 #126
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220859472
En ondertussen in Turkije..

twitter


twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 10:10:10 #127
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220859523
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 10:00 schreef Perrin het volgende:
En ondertussen in Turkije..

[ x ]

[ x ]
Vind het altijd wel knap dat dat land nog steeds niet helemaal is omgevallen. Er zal wel een grote informele, zwarte economie zijn waar het land op drijft.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 22 mei 2026 @ 10:37:57 #128
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220859803
Erdo krijgt die munt en dus economie maar lastig onder controle.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  vrijdag 22 mei 2026 @ 10:40:18 #129
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220859829
Bono
De man die vond dat zijn Ierse overheid meer geld moest besteden aan onderwijs, maar geen belasting betaald in Ierland
pi_220860187
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 10:00 schreef Perrin het volgende:
En ondertussen in Turkije..

[ x ]

[ x ]
Was paar weken terug in Istanbul. Goed te doen met die lage koers van de Turkse lira.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_220860228
Oeps, verkeerde topic.

[ Bericht 96% gewijzigd door KoosVogels op 22-05-2026 12:11:56 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 12:03:49 #132
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220860248
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
Kijk @:Chivaz, dít is corruptie:

[ x ]
Niks aan de hand, het is immers geen Somaliër.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 24 mei 2026 @ 08:14:19 #133
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220873587
Vandaag vanaf 10:00 uur op NPO radio 1 in het programma OVT.
quote:
Nieuwe verdenkingen van morbide sniper-safari’s in Sarajevo

In België en Oostenrijk is deze week het onderzoek geopend naar mensen die begin jaren ‘90 meededen aan zogenoemde sniper-safari’s. Daarbij zouden rijke westerse toeristen enorme geldbedragen hebben betaald aan Bosnische Serviërs om op onschuldige burgers te schieten gedurende de belegering van Sarajevo. Een gruwelijk gerucht dat al lange tijd rondging, maar nu in meerdere Europese landen daadwerkelijk onderzocht wordt. Eerder dit jaar zijn er in Italië al strafrechtelijke onderzoeken gestart.

Om dit toe te lichten is Balkandeskundige en journalist Marjolein Koster te gast.
https://www.vpro.nl/ovt/a(...)-safaris-in-sarajevo
  woensdag 27 mei 2026 @ 17:10:43 #134
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220899678
Hoe sociaal is 'social media' nog?

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 27 mei 2026 @ 17:21:06 #135
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220899729
quote:
9s.gif Op woensdag 27 mei 2026 17:10 schreef Perrin het volgende:
Hoe sociaal is 'social media' nog?

[ x ]
Hier is niet duidelijk wat nu oorzaak en gevolg is.

Om de meer tegen-intuïtieve volgorde te benoemen: sociale media als Facebook (+ investeerders) ontdekten dat daar helemaal geen geld mee is te verdienen en dus werd het aanbod aangepast. Waarna ook de gebruikersvoorkeuren verschoven.

Het is een beetje zoals dit verhaal, en waar dating apps geld mee verdienen (niet met permanente vriendschap en de liefde van je leven vinden):
https://substack.com/@woutervannoort/note/c-258869158?r=7pj3oa
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 12:57:43 #136
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220912352
Beste menson / POLbezoekers. Met het oog op de komende vrijmibo en de hoge temperaturen, moet mij iets van het hart.
Het zal de vaste bezoeker van dit subforum vast niet ontgaan zijn dat @Klopkoek en @nostra zo enorm gezellig met elkaar kunnen keuvelen. Daarom leek het mij een goed idee als beide heren eens samen een lekker koud pilsje gaan drinken. Daarna kunnen ze dan een lekker broodje dönër halen om vervolgens de hele nacht door te halen tot ze samen aan het synchrokotsen zijn.

Het eerste rondje is van mij!

Wat denken jullie?
POLL

:D *; ^O^ ^O^ :Y) _O_ *O* *O* :+ :+ :+ B:)B :!

[ Bericht 22% gewijzigd door xpompompomx op 29-05-2026 13:07:23 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220912360
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:57 schreef xpompompomx het volgende:
[modbreak]
Beste menson / POLbezoekers. Met het oog op de komende vrijmibo en de hoge temperaturen, moet mij iets van het hart.
Het zal de vaste bezoeker van dit subforum vast niet ontgaan zijn dat @:Klopkoek en @:nostra zo enorm gezellig met elkaar kunnen keuvelen. Daarom leek het mij een goed idee als beide heren eens samen een lekker koud pilsje gaan drinken. Daarna kunnen ze dan een lekker broodje dönër halen om vervolgens de hele nacht door te halen tot ze samen aan het synchrokotsen zijn.

Het eerste rondje is van mij![/modbreak]

Wat denken jullie?
[poll=9936]
Ik denk niet dat je nostra een plezier doet met een pilsje.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 12:59:28 #138
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220912369
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:58 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ik denk niet dat je nostra een plezier doet met een pilsje.
Breezer dan.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 13:00:32 #139
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220912384
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:59 schreef nostra het volgende:
.

Ninja verdwijnende posts. :+
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:00:47 #140
13309 nostra
ask why
pi_220912390
In de basis een goed plan, al mis je een stukje essentiële achtergrond inzake het bier.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 13:36:18 #141
375570 crew  Cyan9
pi_220912713
Hoop dan wel op een leuke plottwist, dat ze al jaren vrienden blijken te zijn ofzo.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:43:05 #142
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220912758
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:00 schreef nostra het volgende:
In de basis een goed plan, al mis je een stukje essentiële achtergrond inzake het bier.
0.0 mag ook :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 29 mei 2026 @ 13:47:40 #143
13309 nostra
ask why
pi_220912777
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
0.0 mag ook :P
Deal. Dat is tegenwoordig ook prima te zuipen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 14:01:07 #144
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220912916
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:36 schreef Cyan9 het volgende:
Hoop dan wel op een leuke plottwist, dat ze al jaren vrienden blijken te zijn ofzo.
Oh, met een enkele VVDer kan dat best.

Ik hoorde laatst zo een VONer en VVDer die bij BNR letterlijk zei "met Wierd Duk ben ik het eigenlijk altijd oneens".

Maar met types die vinden dat Duk "meestal gelijk" (of "bijna altijd gelijk") heeft kan dat gewoon niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220913494
Ik zal nooit een AI-programma gebruiken om mijn teksten te laten schrijven.
Echte creativiteit komt voort uit menselijke emoties en persoonlijke ervaringen die een machine niet kan voelen. Een algoritme begrijpt de diepere betekenis achter woorden en de nuance van menselijke interactie simpelweg niet.
Schrijven is voor mij een proces van zelfontdekking en reflectie dat ik niet aan een computer wil uitbesteden. Ik hecht veel waarde aan de unieke 'stem' die alleen een mens aan een verhaal kan geven. Een AI genereert resultaten op basis van statistieken, niet op basis van oprechte inspiratie. De imperfecties en grillen van een menselijke schrijver maken een tekst juist interessant en authentiek. Ik weiger bij te dragen aan een wereld waarin kunstmatige intelligentie de menselijke verbeeldingskracht vervangt.
Er zit een ziel in handgeschreven of zelfgetypte woorden die verloren gaat bij automatisering. AI mist de culturele context en de historische gevoeligheid die nodig zijn voor echte diepgang. Ik wil verantwoordelijk zijn voor elke punt en komma die ik op papier zet.
Het proces van worstelen met een witte pagina is essentieel voor de kwaliteit van het eindresultaat. Machines kunnen patronen herkennen, maar ze kunnen nooit een nieuwe, baanbrekende gedachte creëren. Ik ben bang dat het gebruik van AI mijn eigen schrijfvaardigheid op de lange termijn zal uithollen. Een tekst moet een weerspiegeling zijn van de persoonlijkheid van de maker, niet van een dataset. Lezers verdienen de oprechtheid van een echt mens die de tijd heeft genomen om na te denken.
De subtiele humor en ironie die menselijke communicatie zo rijk maken, gaan vaak verloren in code. Ik vertrouw de bronnen en ethische kaders van AI-modellen niet genoeg om ze mijn boodschap te laten formuleren. Authenticiteit is in dit digitale tijdperk mijn kostbaarste bezit als auteur. Daarom zal ik altijd zelf de pen vasthouden, ongeacht hoe geavanceerd de technologie ook wordt.

----
aldus Gemini
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 16:45:50 #146
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220914115
(Geen AI)

Ik ga vanavond lekker wel bier drinken. Helaas zonder @Klopkoek en zonder @nostra
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 16:49:13 #147
375570 crew  Cyan9
pi_220914154
quote:
80s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:45 schreef xpompompomx het volgende:
(Geen AI)

Ik ga vanavond lekker wel bier drinken. Helaas zonder @:Klopkoek en zonder @:nostra
Neem je er ook eentje voor hun. Of twee.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 16:53:22 #148
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220914193
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Oh, met een enkele VVDer kan dat best.

Ik hoorde laatst zo een VONer en VVDer die bij BNR letterlijk zei "met Wierd Duk ben ik het eigenlijk altijd oneens".
Hier was dat:
Studio Den Haag | BNR · Episode
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')