Ik had dit nieuws helemaal gemist joh tot ik Soundos er net over hoor sprekenquote:Jochem Myjer, Soundos El Ahmadi en Jan Beuving winnen Poelifinario
Jochem Myjer (48) heeft voor de tweede keer een Poelifinario gewonnen, de belangrijkste Nederlandse cabaretprijs. Jochem kreeg tijdens het Cabaretgala in theater Diligentia in Den Haag de prijs in de categorie Entertainment met zijn voorstelling Net Alsof. In 2018 won de cabaretier al eens met zijn show 'Adem in, Adem uit'.
"Vakkundig weet deze familieman jong en oud bij de les te houden met een uitgekiende mix van fysieke en inhoudelijke humor", aldus de jury. "Met zijn relativerende luchtigheid laat Jochem Myjer zijn publiek in Net Alsof stilstaan bij de hoofd- en bijzaken in het leven."
Soundos El Ahmadi viel in de prijzen in de categorie Engagement met haar voorstelling Witte Ruis. "Aan de hand van een aantal serieuze aanklachten maakt deze indrukwekkende cabaretière in Witte Ruis duidelijk waarom ze niet zomaar woedend, maar eerder 'rancuneus' is. Vrouwen raken niet vrijgevochten in deze mannenwereld, weet deze vechtersbaas, en haar rancune is goed gekanaliseerd in dit ijzersterke programma", stelt de jury.
In de categorie Kleinkunst ging de prijs naar 2025-1 van Jan Beuving. De jury prijst het programma voor de 'prachtige teksten, verwijzingen naar de (hyper)actualiteit en uitspraken die je het liefst wilt meeschrijven'. De Neerlands Hoop, de prijs voor de meest veelbelovende theatermaker, was voor Teun van den Elzen. Hij won voor zijn voorstelling Op Positie.
De meesten haten Soundos natuurlijk ook wel zonder enige reden. Als je daadwerkelijk bij 1 van haar shows komt, is het geweldig.quote:
Nou dat bepalen we zelf wel.quote:Op zondag 16 november 2025 20:57 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De meesten haten Soundos natuurlijk ook wel zonder enige reden. Als je daadwerkelijk bij 1 van haar shows komt, is het geweldig.
Hahahaha...quote:Op zondag 16 november 2025 20:57 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De meesten haten Soundos natuurlijk ook wel zonder enige reden. Als je daadwerkelijk bij 1 van haar shows komt, is het geweldig.
Dan heb je pijnlijk slechte humor als je Hans kut vindt.quote:Op zondag 16 november 2025 21:06 schreef Haags het volgende:
Zij is nog slechter dan Hans Teeuwen. En die is al zo pijnlijk niet grappig.
quote:
Mensen die doen alsof ze iemand niet kennenquote:
Als spellchecker de 2e fout niet zien...quote:
Echt nog nooit van gehoord.quote:Op zondag 16 november 2025 21:33 schreef Mikeytt het volgende:
Mensen die doen alsof ze iemand niet kennen
Hahaha goeie grapquote:Op zondag 16 november 2025 23:01 schreef BillDauterive het volgende:
Zij is echt leuk en heeft de prijs zeker verdiend!
oeps...mag ik zeggen dat ik haar echt vreselijk vind...Maar ieder zijn meningquote:Op zondag 16 november 2025 23:01 schreef BillDauterive het volgende:
Zij is echt leuk en heeft de prijs zeker verdiend!
1 of ander geluidssysteem.quote:
Auwtsj, zeg dat wel ja.quote:Op zondag 16 november 2025 22:40 schreef monkyyy het volgende:
https://www.bnnvara.nl/dewerelddraaitdoor/videos/280590
Extreem cringe.
Ik vind haar nogal druk. Soundos is voor mij een soort wervelwind. Altijd aanwezig, altijd luid. Soms denk ik: rustig aan, het mag ook een tandje minder. Maar dan raakt ze ineens een snaar en moet ik toch lachen. Het is die combinatie van chaos en scherpte die haar boeiend maakt. Je weet nooit helemaal wat je krijgt en misschien is dat juist haar charme.quote:Op zondag 16 november 2025 20:57 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Youp van 't Hek is een lul. De anderen die je noemt zijn top.quote:Op maandag 17 november 2025 01:43 schreef TAmaru het volgende:
Er zijn helaas heel veel heel erg slechte cabaretiers in Nederland
Er zijn maar een paar topcabaretiers in Nederland, te weten Theo Maassen, Hans Teeuwen, Youp van 't Hek, en Herman Finkers.
Is ook een lul ja. Maar op zijn top had hij wel behoorlijk goede shows. Hij was er geweldig in om zijn eigen lullige karakter uit te spelen in zijn shows.quote:Op maandag 17 november 2025 03:26 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Youp van 't Hek is een lul. De anderen die je noemt zijn top.
Nog nooit iets van haar gezien, maar ik weet in een gemiddelde kroeg met flauw humor meer mensen aan het lachen te maken.quote:Op zondag 16 november 2025 22:40 schreef monkyyy het volgende:
https://www.bnnvara.nl/dewerelddraaitdoor/videos/280590
Extreem cringe.
Daniel Arends vind ik ook wel aardig, daarnaast vergeet je Harrie Jekkers.quote:Op maandag 17 november 2025 01:43 schreef TAmaru het volgende:
Er zijn helaas heel veel heel erg slechte cabaretiers in Nederland
Er zijn maar een paar topcabaretiers in Nederland, te weten Theo Maassen, Hans Teeuwen, Youp van 't Hek, en Herman Finkers.
Ja hoor, jij welquote:Op maandag 17 november 2025 06:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nog nooit iets van haar gezien, maar ik weet in een gemiddelde kroeg met flauw humor meer mensen aan het lachen te maken.
Hans teeuwen is eigenlijk al 20 jaar niet meer om te lachen.quote:Op zondag 16 november 2025 21:06 schreef Haags het volgende:
Hans teeuwen is eigenlijk al 20 jaar niet meer om te lachen.quote:Op zondag 16 november 2025 21:06 schreef Haags het volgende:
Vanaf industry of love vond ik het allemaal maar tegenvallen, vergeleken met zn shows uit de 90squote:Op zondag 16 november 2025 21:15 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dan heb je pijnlijk slechte humor als je Hans kut vindt.
We hebben het over kroegen he, geen FVD congressen waar jij zo graag komt.quote:Op maandag 17 november 2025 06:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
Leuk voor haar, gefeliciteerd.
[..]
Ja hoor, jij wel
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |