Weet iemand of er een andere filterinhoud in moet bij schildpadden?
Heb je nieuwe vulling in je filter gedaan? Of heb je de oude geprobeert schoon te maken?
Hoe het met schildpadjes zit weet ik echter niet...
quote:De oude, kon gister niet. Dus heb ik het vermoeden dat het de vulling dus vervangen moet worden. Daarom ook mijn vraag of voor schilpadden nog een andere vulling gewenst is.
Op maandag 24 februari 2003 14:26 schreef Sjaakman het volgende:
Eens in de drie maanden water verversen is bij vissen ERG weinig...
Weet niet of dat voor schildpadden ook geld.Heb je nieuwe vulling in je filter gedaan? Of heb je de oude geprobeert schoon te maken?
En volgens de dierenwinkels, een kennis en het boekje van Eheim zou het vervessen van het water, met dit filter niet hoeven. Als je maar eens in de drie maanden het filters schoon maakt. Maar jah of dat ook voor Schildpadden geld.
je moet wel een goede hebben een bio filter, in dat bio filter heb je dan verschillde sigmenten B.V heel fijn, fijn, en grof
het water gaat ook in die volgorde door het filter jij moet je het helefijne eruit halen omdat dit bij schillpadden te snel verstopt raak, en je moet je meer richten op het groffe omdat daar bacterien gaan werken om het water schoon te houden om die bac cultuur op te bouwen duur effe
2 weken ofzo, als je dan vervolgens je pomp weer schoonmaakt moet je niet je groffeshit uit gaan spoelen, want dan is het weg cultuur....
Ik hoop dat het duidelijk is:)
quote:ongeveer 1 vak per maand, dan hou je een redelijk stabiel bacteriën/biologisch cultuurtje.
Op maandag 24 februari 2003 22:00 schreef zim_ra het volgende:
Ik weet niet welk filter je hebt,je moet wel een goede hebben een bio filter, in dat bio filter heb je dan verschillde sigmenten B.V heel fijn, fijn, en grof
het water gaat ook in die volgorde door het filter jij moet je het helefijne eruit halen omdat dit bij schillpadden te snel verstopt raak, en je moet je meer richten op het groffe omdat daar bacterien gaan werken om het water schoon te houden om die bac cultuur op te bouwen duur effe
2 weken ofzo, als je dan vervolgens je pomp weer schoonmaakt moet je niet je groffeshit uit gaan spoelen, want dan is het weg cultuur....Ik hoop dat het duidelijk is:)
quote:Ben vandaag in de dierenwinkel geweest ik heb zo'n 400 L/H geval van Eheim. Volgens de verkoper was inderdaad bij schildpadden filterwol al genoeg, heb er nog wel wat van dat zwarte spul bij gedaan (Houts kool geloof ik) En het water vervest plus grind gewassen. En heb gelijk een stofzuiger voor de bodem gehaald. En nu was het water weer heerlijk schoon. En zijn de drie stinkerds weer blij.
Op maandag 24 februari 2003 22:00 schreef zim_ra het volgende:
Ik weet niet welk filter je hebt,je moet wel een goede hebben een bio filter, in dat bio filter heb je dan verschillde sigmenten B.V heel fijn, fijn, en grof
2 weken ofzo, als je dan vervolgens je pomp weer schoonmaakt moet je niet je groffeshit uit gaan spoelen, want dan is het weg cultuur....Ik hoop dat het duidelijk is:)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |