abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8685195
Ik heb een klein probleem met het filter dat op m'n aquariom staat. Eerst had ik vissen en was het water altijd netjes en schoon. Inmiddels zijn de vissen vervangen door schildpadden en was het water na 3 maanden in eens vies en stonk het. Dus heb ik gister het filter schoongemaakt, alleen is het na een dag opnieuw troebel en begint het weer te stinken. Het filter werkt gewoon.

Weet iemand of er een andere filterinhoud in moet bij schildpadden?

No matter how No matter why We're gonna play that hardcore music till we die!
Lego de ga euh korfbal kampioen.
  maandag 24 februari 2003 @ 14:26:56 #2
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_8685283
Eens in de drie maanden water verversen is bij vissen ERG weinig...
Weet niet of dat voor schildpadden ook geld.

Heb je nieuwe vulling in je filter gedaan? Of heb je de oude geprobeert schoon te maken?

Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  maandag 24 februari 2003 @ 14:29:54 #3
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_8685365
Als je een goed ecosysteem in je bak (met vissen) hebt en je het filter zeg 2x per maand verschoold hoef je het water nooit te vervangen hoor. Mijn bak is daarvan het bewijs

Hoe het met schildpadjes zit weet ik echter niet...

Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_8685372
quote:
Op maandag 24 februari 2003 14:26 schreef Sjaakman het volgende:
Eens in de drie maanden water verversen is bij vissen ERG weinig...
Weet niet of dat voor schildpadden ook geld.

Heb je nieuwe vulling in je filter gedaan? Of heb je de oude geprobeert schoon te maken?

De oude, kon gister niet. Dus heb ik het vermoeden dat het de vulling dus vervangen moet worden. Daarom ook mijn vraag of voor schilpadden nog een andere vulling gewenst is.

En volgens de dierenwinkels, een kennis en het boekje van Eheim zou het vervessen van het water, met dit filter niet hoeven. Als je maar eens in de drie maanden het filters schoon maakt. Maar jah of dat ook voor Schildpadden geld.

† In Memoriam † maandag 24 februari 2003 @ 21:49:53 #5
7074 moussy
kuttekop
pi_8695889
Schildpadden zijn enorme rommelkonten en vies peuken. Daar zal je zeker het water van moeten verversen en je filter vaker moeten verschonen. Anders had je een veel zwaardere moeten kopen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_8696343
Ik weet niet welk filter je hebt,

je moet wel een goede hebben een bio filter, in dat bio filter heb je dan verschillde sigmenten B.V heel fijn, fijn, en grof
het water gaat ook in die volgorde door het filter jij moet je het helefijne eruit halen omdat dit bij schillpadden te snel verstopt raak, en je moet je meer richten op het groffe omdat daar bacterien gaan werken om het water schoon te houden om die bac cultuur op te bouwen duur effe
2 weken ofzo, als je dan vervolgens je pomp weer schoonmaakt moet je niet je groffeshit uit gaan spoelen, want dan is het weg cultuur....

Ik hoop dat het duidelijk is:)

† In Memoriam † maandag 24 februari 2003 @ 22:08:48 #7
7074 moussy
kuttekop
pi_8696651
quote:
Op maandag 24 februari 2003 22:00 schreef zim_ra het volgende:

je moet wel een goede hebben een bio filter, in dat bio filter heb je dan verschillde sigmenten B.V heel fijn, fijn, en grof
het water gaat ook in die volgorde door het filter jij moet je het helefijne eruit halen omdat dit bij schillpadden te snel verstopt raak, en je moet je meer richten op het groffe omdat daar bacterien gaan werken om het water schoon te houden om die bac cultuur op te bouwen duur effe
2 weken ofzo, als je dan vervolgens je pomp weer schoonmaakt moet je niet je groffeshit uit gaan spoelen, want dan is het weg cultuur....

ongeveer 1 vak per maand, dan hou je een redelijk stabiel bacteriën/biologisch cultuurtje.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_8696957
Ik zou de onderste bak nooit verschonen, ja voorzichtig uitspoelen met lauw water en verder niks.
pi_8714613
quote:
Op maandag 24 februari 2003 22:00 schreef zim_ra het volgende:

Ben vandaag in de dierenwinkel geweest ik heb zo'n 400 L/H geval van Eheim. Volgens de verkoper was inderdaad bij schildpadden filterwol al genoeg, heb er nog wel wat van dat zwarte spul bij gedaan (Houts kool geloof ik) En het water vervest plus grind gewassen. En heb gelijk een stofzuiger voor de bodem gehaald. En nu was het water weer heerlijk schoon. En zijn de drie stinkerds weer blij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')