quote:Het is spannend: waar komt Sinterklaas aan en wie gaat hem ontvangen? Hoe de intocht van Sinterklaas er dit jaar uitziet, is tot deze live-uitzending nog even geheim, al zal de feestelijke ontvangst op die van 2024 lijken.
Een kade vol juichende kinderen, een burgemeester die Sinterklaas opwacht en een tocht door de stad. Het is alweer twee jaar geleden dat de goedheiligman op deze manier werd ingehaald.
Sinterklaasintocht
De Intocht Sinterklaas van dit jaar ziet er namelijk ongeveer zo uit als die van 2024. Veel wil de NTR er niet over kwijt, maar er is weer een Pietenhuis ergens in het land. Nederlandse burgemeesters konden zich opgeven om met een afvaardiging van hun gemeente bij Sinterklaas langs te gaan en hem op een originele manier te verwelkomen. Volgens de omroep zijn er veel aanmeldingen binnengekomen en is daarna een keuze gemaakt op basis van de ideeën en de regionale spreiding.
Gelukkig is één ding zeker, hoe de intocht ook eruitziet: Merel Westerik is er bij.
Hij moet nog beginnenquote:Op zaterdag 15 november 2025 12:37 schreef Writersright het volgende:
[..]
Ja, ik zou verwachten dat hij nog rond zou lopen?
Gefixedquote:Op zaterdag 15 november 2025 12:41 schreef maily het volgende:
[..]
Dieuwertje Blok is er weer bij? Wtf
Is ook al gefixedquote:Op zaterdag 15 november 2025 12:43 schreef maily het volgende:
[..]
Maar de intocht lijkt op die van 2020? Corona-tijd dus.
Ik vond wel ditquote:Op zaterdag 15 november 2025 12:55 schreef Dave het volgende:
Wat een saaie bedoening op deze manier, is dit een plan B of zo vanwege het weer?
Die VVV promo filmpjes ook nogal overbodig.
Sinterklaas tv premium nemen. @3rr0rquote:Op zaterdag 15 november 2025 12:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
Stel je even voor hoe de intocht er uit zou zijn zonder publieke omroep. Alles commercieel, overal sponsoren en elke 5 minuten een reclame-onderbreking.
Ja denk dat dit plan B is vanwege het weer.quote:Op zaterdag 15 november 2025 13:01 schreef Writersright het volgende:
Raar ook met zo'n klein podium en dan steeds een klein groepje mensen wat er langsloopt. Zou wellicht ook iets te maken met het weer. Dat podium hebben ze iig weerbestendig gemaakt.
Volwassen mannen die de intocht met inhouden adem volgen?quote:
Zodat hij ook naar jouw stad kan komen.quote:Op zaterdag 15 november 2025 13:12 schreef Starhopper het volgende:
MAar waarom gaat sinterklaas weer weg dan?
Ik vind het sowieso jammer dat het zo een verwijfde bende is geworden qua presentatie zoals ik vorig jaar al aangaf. Vrouwen zijn toch altijd een soort schooljuf bij kinderen vind ik, gewoon zo een kerel erbij die een beetje rebels doet of onhandig is maakt het een stuk minder keurig en braaf. Dit alles uiteraard ook ter nagedachtenis van Aart Staartjes, die nog meer dan Diewertje bepalend is geweest voor de vormgeving, niet alleen voor Sinterklaas maar voor veel meer, maar allang vergeten lijkt en nooit onderscheiden is.quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:46 schreef Writersright het volgende:
Ik heb het idee dat er weinig vaart in zit dit jaar, ondanks de verhaallijn. Vorig (?) jaar met het wielrennen was een stuk dynamischer.
Jeroen mist ook een beetje. Nu is het steeds switchen van studio naaar de nieuwe presentatrice.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |