Leuk idee maar denk dat ze lastig iedere bladzijde gaan vertalen... haha. Ik dacht meer aan zaken die ze gelijk kunnen gebruiken en kunnen proeven!quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:35 schreef Harvest89 het volgende:
Misschien een boek met typisch NL recepten.
Andijviestamppot, erwtensoep, hutspot, etc.
Ook een goed idee, kan er altijd bij!quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:36 schreef Hyaenidae het volgende:
Bokkepootjes, 1000x beter dan die afgezaagde stroopwafels.
Blikken Unox soepen?quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:37 schreef Chandler het volgende:
[..]
Leuk idee maar denk dat ze lastig iedere bladzijde gaan vertalen... haha. Ik dacht meer aan zaken die ze gelijk kunnen gebruiken en kunnen proeven!
En jodenkoeken.quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:36 schreef Hyaenidae het volgende:
Dan zal ik een gevriesdroogde versie daarvan moeten sturen zonder vlees... volgens mij mag ook vlees in soepen niet de grens over.quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:38 schreef Harvest89 het volgende:
Blikken Unox soepen?
Niet de beste kwaliteit maar zo kunnen ze wel erwtensoep proberen.
Zou kunnen maar lijkt me sterk.quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:40 schreef Chandler het volgende:
volgens mij mag ook vlees in soepen niet de grens over.
Hoe kom je er bij dat dat niet mag?quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:40 schreef Chandler het volgende:
[..]
Dan zal ik een gevriesdroogde versie daarvan moeten sturen zonder vlees... volgens mij mag ook vlees in soepen niet de grens over.
Ook drank is een ding, dat drinken ze niet en volgens mij mag ook dat maar in beperkte mate de grens over daar. Maar het fijne weet ik er niet van.quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:44 schreef Farenji het volgende:
Een fles Fladderak, of een goede (Groningse) jenever.
Klopt, maar voor Bosnië gelden andere regels volgens mij..quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:44 schreef Harvest89 het volgende:
Zou kunnen maar lijkt me sterk.
Ik heb wel eens worsten uit Duitsland besteld en hier geleverd.
Hagelslag is een goede!quote:
Zo'n Bols oude Jenever kruik is ook wel typisch NL.quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:44 schreef Farenji het volgende:
Een fles Fladderak, of een goede (Groningse) jenever.
Best chanant dat deze nog niemand had opgenoemd.quote:
Omdat ik dit overal en nergens lees:quote:
Ja goeie, kruidnoten, speculaas, taaitaai, amandelspijs.quote:
Zo vol hoef-tie ook weer niet, moet wel te betalen zijn qua verzenden hé...quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:48 schreef Harvest89 het volgende:
Ja goeie, kruidnoten, speculaas, taaitaai, amandelspijs.
We krijgen dat kerstpakket wel vol TS.
Ok, dat is nieuw voor me.quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:47 schreef Chandler het volgende:
[..]
Omdat ik dit overal en nergens lees:
Nee, u mag geen vlees en drank naar Bosnië sturen, omdat de verzending van alcohol en bederfelijke producten via pakketdiensten verboden is en het versturen van vlees via de post wordt afgeraden wegens bederf. Bosnië-Herzegovina hanteert daarnaast strikte invoerbeperkingen voor deze producten.
Ja, voor mij was Bosnië dit jaar ook nieuw... je leert een hoop zo.quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:49 schreef Farenji het volgende:
Ok, dat is nieuw voor me.
Misschien anders ook iets niet eetbaars? Shirtje of sjaal van fc Groningen ofzo?
quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja goeie, kruidnoten, speculaas, taaitaai, amandelspijs.
We krijgen dat kerstpakket wel vol TS.
Gewoon opvullen net strooigoed ipv die piepschuimchipsquote:Op zaterdag 15 november 2025 12:49 schreef Chandler het volgende:
[..]
Zo vol hoef-tie ook weer niet, moet wel te betalen zijn qua verzenden hé...
Maar overal een beetje van is wel leuk!
Ja haha, Dat is wel weer een leuk idee!quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:51 schreef maily het volgende:
Gewoon opvullen net strooigoed ipv die piepschuimchips
Daar heb ik nog nooit van gehoordquote:
Ow hebben jullie dat niet? Zijn van die Maria beeldjes in roze, wit, oranje en geel. Typisch Sinterklaas snoepgoedquote:Op zaterdag 15 november 2025 13:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Daar heb ik nog nooit van gehoord
Gezien het Franse woord is dat wellicht meer iets typisch Belgisch?
Een spekje is zachter. Deze zijn best stevigquote:Op zaterdag 15 november 2025 13:11 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik moest het eerlijk gezegd googlen maar je bedoelt dus gewoon spekjes?
Voor jezelf wellicht, in het buitenland worden ze altijd weer zeer gewaardeerdquote:Op zaterdag 15 november 2025 12:36 schreef Hyaenidae het volgende:
Gisteren nog gehaald na lange tijd van afwezigheid. Maar bij de AH moet je 3 kopen voor 5 euro met al die koeken. Dus ja dan maar 3 pakken meegenomen. Maar het eerste pak had ik gisterenavond al leeggevroten en de 2de is ook al open nuquote:Op zaterdag 15 november 2025 13:28 schreef StateOfMind het volgende:
Bokkepootjes![]()
![]()
Lang geleden dat ik die op heb, straks maar eens naar de supermarkt.
unox heeft ook vegetarische erwtensoepquote:Op zaterdag 15 november 2025 12:40 schreef Chandler het volgende:
[..]
Dan zal ik een gevriesdroogde versie daarvan moeten sturen zonder vlees... volgens mij mag ook vlees in soepen niet de grens over.
Maar qua gewicht denk ik beter dat ik soepjes kan versturen die je met water moet aanmaken, eens kijken of ik die ook kan vinden!quote:Op zaterdag 15 november 2025 14:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
unox heeft ook vegetarische erwtensoep
Kijk hier eens https://www.dutchexpatsho(...)IQs5y1t8R-PYPYN7pCYmquote:Op zaterdag 15 november 2025 16:54 schreef Chandler het volgende:
[..]
Maar qua gewicht denk ik beter dat ik soepjes kan versturen die je met water moet aanmaken, eens kijken of ik die ook kan vinden!
Ja goed plan, en dan gelijk in het Engels een goede beschrijving er bij van hoe het te maken is of een QR code naar een filmpje op YTquote:Op zaterdag 15 november 2025 16:56 schreef maily het volgende:
[..]
Kijk hier eens https://www.dutchexpatsho(...)IQs5y1t8R-PYPYN7pCYm
En anders spliterwten strooien als doosvulling![]()
Echt iets Gronings: Groninger koek van Knols Koekquote:Op zaterdag 15 november 2025 12:31 schreef Chandler het volgende:
Ik wil dit jaar nog naar de eigenaren van het huis wat we in de vakantie hebben gehuurd (mijn ex en ik) een kerstpakket sturen (een belofte die ik wil nakomen). Nu wil ik daar typisch Nederlandse zaken in doen, liefst natuurlijk ook wat Groningse maar zit even vast in wat er allemaal in zou moeten?
En wat kan ik versturen naar Bosnië? want vlees / kaas kan volgens mij niet.
Wat zijn jullie suggesties?
Ik heb al
- Drop
- Pannenkoekenmix
- Mosterdsoep (gevriesdroogd)
- Marne mosterd
- Stroopwafels
En toen zat ik vast..
Dat is zeker een goede!quote:Op zaterdag 15 november 2025 17:10 schreef Delenlill het volgende:
Echt iets Gronings: Groninger koek van Knols Koek
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |